Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Vår deilige fiskemiddag

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-07-05, 19:49   #1
Tuppelure
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Innlegg: 1
Tuppelure er ny på veien
Smile

Vår deilige fiskemiddag

Hei!

Vil bare legge ut oppskrift på den deilige middagen jeg og jenta mi har spist i dag.

Jeg tok ca. 4 hysefileter (eller annen hvit fisk som du liker, så mye dere trenger)
1/2 rød paprika i terninger
1/2 orange paprika i terninger (rester fra kjøleskapet )
1 rødløk, finhakket
1/2 beger Creme Fraice
3 "gode" ss pesto Genovese
1 1/2 ts. salt
litt gastromatkrydder (eller noe annet du synes er godt)
rikelig med tørket (eller fersk) persille.

225 grader varm stekeovn, ca. 1 t

Smør en ildfast form som passer til formålet. Bør være en med litt høye kanter. Rør sammen Creme Fraice, pesto, salt, gastromatkrydder og persille. Ha et par ss. av dette i bunnen av formen. Ha i finhakket rødløk og rød og orange paprika. Så et par ss. av "sausen". Deretter fiskefilet (kan gjerne være fra fryseren, men tines først.) Så resten av "sausen". Noen smørklatter til slutt. Dekkes av aluminiumsfolie, så inn i stekeovnen ca. 1 time til grønnsakene er myke og fisken gjennomkokt. Jeg serverte dette med en boks brune bønner som jeg skylte godt for å få vekk den ekle laken, deretter varmet i mikro`n sammen med en smørklatt. Hadde jeg hatt broccoli i hus, hadde jeg servert det ved siden av. Men med lang vei til nærmeste butikk og ingen bil, da samboern har den på jobb, må en ta det en har.

Sambo`n skal få dette oppvarmet når han kommer fra jobb, men han vil ha poteter til. Fisken ble saftig og sausen helt nyydelig!

Tuppelure er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 01:12   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Vår deilige fiskemiddag

Fisk i pesto... dette må testes ut en gang

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fader vår Fedonisten Livets lyse side 3 05-05-04 23:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no