Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Pes (hvordan få andre til å forstå at ketolyse virker?)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-01-09, 20:23   #1
Regan
Medlem
 
Regan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I storbyen
Alder: 41
Innlegg: 81
Regan er ny på veien

Pes (hvordan få andre til å forstå at ketolyse virker?)

Sambo kan ikke forstå hvordan man kan gå ned av å spise fett.. Gjett om jeg får høre det da!!!!

-Så, hva sier jeg til han slik at han forstår det? Man begynner nesten å lure litt selv også, så fortell gjerne hva jeg kan si til han.. Dere kan mer om dette enn meg vettø!!

Regan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 20:30   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Pes

Enkelt. Kurve på veggen over badevekten. Opp til deg om du plotter ukentlig eller daglig (det første anbefales for de nervøse), den første droppen i vekt pga vann ser jo fin ut også...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 20:31   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Pes

Da kan du vise han ketolyseboka. Som er skrevet av en lege. Og spesielt da kapittelene om fedme, helseproblemer ved fedme, insulinresistens og hvordan kuren virker. Det står det mye klokt.

Ellers er det bare å vente til resultatene kommer, og slå i bordet med de

Det er vanskelig å overbevise at det virkelig virker. Mange må se det først

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 14:45   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Pes (hvordan få andre til å forstå at ketolyse virker?)

Vis han din nye kropp

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 10:40   #5
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Pes (hvordan få andre til å forstå at ketolyse virker?)

All kritikk og skepsis fra alle rundt meg har avtatt proporsjonalt med at jeg har gått ned i vekt...til at alle rundt meg har akseptert det og SVÆRT mange ber om råd for å klare å legge om kostholdet til lavkarbo fordi de ser hvor god virkning det har hatt på meg, og hvor bra form jeg er blitt i av det.

Selv kona mi som sa "Aldri i verden lavkarbo" har nå sagt at kanskje hun skal prøve lavkarbo (om enn ikke ketolyse - for det trenger hun virkelig ikke, hun er normalvektig fra før) når hun er ferdig å amme.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 11:00   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Pes (hvordan få andre til å forstå at ketolyse virker?)

Signerer de som sier at den beste måten er å faktisk VISE at det virker, ved å gå ned i vekt selv og vise det helt konkret. Ved siden av kan du vise frem artikler og bøker om emnet, og gidder de ikke å lese det så bør de heller ikke åpne munnen og kritisere lavkarbo høyt. Absolutt alle, ALLE kritikere jeg har vært ute for, vet ingenting om lavkarbo bortsett fra en og annen tabloid VG-artikkel her og der.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 13:25   #7
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Pes (hvordan få andre til å forstå at ketolyse virker?)

Jeg har også måttet "forsvare meg" en del, spesielt overfor eldre folk.
Da har jeg presisert at ketolysekuren fører til at
- forbrenningen fungerer på en annen måte enn normalt,
- kuren "stiller om" stoffskiftet til å gå inn i fettcellene og hente ut det lagrede fettet og forbrenne det.

Jeg vet ikke hvor presis denne forklaringen er, men å understreke at ketolyse er noe
- kvalitativt veldig forskjellig fra de vanlige, kjente slankeprinsippene
har i alle fall gjort at skeptikerne blir litt mer ydmyke.

Det er vel noe med at man på en pen måte forteller dem at
- dette er så komplisert at dette har de faktisk ikke greie på,
- dette er noe veldig spesielt, vitenskapelig, teknisk komplisert som har med hormoner og stoffskifte å gjøre


Men som nevnt over; etter hvert vil nok resultatene tale for seg … (eller deg, da)

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 16:05   #8
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Pes (hvordan få andre til å forstå at ketolyse virker?)

God tråd. Bør festes. Det er vanlig med tabuer mot høyfett.

Jeg husker når jeg var på punkfestival. Jeg sto blant de hashrøkende anarkistene og punkerene med en fløteboks. De så på meg som det var jeg som var en freaker.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 16:48   #9
Everio
Seniormedlem
 
Everio sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 46
Innlegg: 949
Everio har en fantastisk aura rundt segEverio har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pes (hvordan få andre til å forstå at ketolyse virker?)

Fortell hvorfor en går ned på ketolyse. Har hatt flere bekjente som har gått på dette, og må innrømme at jeg bare ristet på hodet når hun ene takket nei til lett rømme og hadde med egen seterrømme

Hadde jeg bedre fått forklart hva lavkarbo gjør med kroppen hadde jeg gjerne forstått bedre hvordan mye fett kunne gjøre at en mistet fett.
Nå vet jeg heldigvis bedre og håper jeg klarer å vise andre at jeg også kan

__________________




Oppstart ketolyse 12.01.09 - oppstart Lindberg 11.03.09- Everio`s journal
Everio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 18:29   #10
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Pes (hvordan få andre til å forstå at ketolyse virker?)

Det er da såre enkelt i min verden, grunnforklaringen iallefall...
1. På høykarbo vil maten taes opp raskt, blodsukkeret stiger, det er for mye energi i blodet til det vi trenger der og da og kroppen lagrer unna samtidig som den forbrenner. Når så blodsukkeret går ned igjen som en jojo vil sulten melde seg og man spiser igjen ! HVA HAR SKJEDD MED BLODSUKKERET SOM MAN LAGRET UNNA ? Det er blitt til fett vettu og kroppen er ikke spesielt rask til å omstille seg til fettforbrenning, ergo forblir det meste lagret. SÅ: ved høykarbo er det relativt enkelt å spise litt for mye hele tiden. Når det i tillegg er bivirkninger av høyt blodsukker og høyt insulin at sultfølelsen melder seg litt tidlig så er det enda lettere å spise litt for mye.

2. Ved lavkarbo eller ketolyse spiser man jo så lite karbo at kroppen er nødt til å bruke fett som hovedenergi, hele tiden. Man får ikke blodsukkervariasjoner på samme måte og man får ikke samme sultfølelsen siden blodsukkeret ikke går så lavt eller høyt. Maten man spiser taes opp mye treigere fordi fett og protein tar tid å fordøye, blodsukkeret endres ikke særlig, energien gis jevnt til kroppen og maten man spiser stiller sulten bedre. Energinivået er ikke koblet særlig til matinntaket lenger. Så man spiser for vektvedlikehold eller vektreduksjon over tid, man spiser ikke for å få energi lenger. Fettet man spiser taes opp og blandes med det fettet man forbrenner. Enten går det til energi eller det lagres. Det er ett fett, rett og slett.

Men i kort form. Fett og proteiner og kontroll på blodsukkeret får kontroll på apetitten og man begynner å spise det man trenger og ikke det man hungrer etter.

Vet ikke om dette ble så enkelt, men likevel, jeg synes det er relativt krystallklart. Ikke noe hokus pokus egentlig, få kontroll på apetitten så klarer man å slanke seg.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 18:37   #11
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Pes (hvordan få andre til å forstå at ketolyse virker?)

Troens makt er stor.

Når din familie, dine venner og kollegaer ser nedgangen, vil de sure oppstøtene forsvinne. Da blir de nysgjerrige og vil vite mer.

Fra å bli uglesett ved lunchbordet på jobben, sitter nå en god del av dem med fet mat og pøser på med ekte majones og "annen styggedom".

Til og med moren min har fattet interesse for dette, gått ned fem kilo på et par uker og er nå "frelst".

Lykke til.
What you see is what you get.

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 10:02   #12
Regan
Medlem
 
Regan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I storbyen
Alder: 41
Innlegg: 81
Regan er ny på veien

Sv: Pes (hvordan få andre til å forstå at ketolyse virker?)

Skal si det var mange svar her! Takk for gode tips, jeg setter pris på det!
Skal memorisere flere utsagn her, så blir det nok stille rundt meg!

Flott at jeg kan spørre dere..
Nå venter jeg *skrekkslagen* bare på å komme meg på vekta og se at den er gått ned...

Regan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye gikk dere ned andre uka på ketolyse? -7kgtakk Ketolysekuren 6 22-09-08 10:53
Min mann på Ketolyse, hva med oss andre? Christina1 Ketolysekuren 8 11-09-08 20:32
DR Torkill og andre, SE HER :Spisedag på ketolyse? bambi Ketolysekuren 16 06-03-08 14:18
Endre litt på Ketolyse. Nille eller andre som er flinke med forskjellige filosofier. SkinnyToBe Ketolysekuren 11 08-01-08 18:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no