Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Rett kosthold for hver kropp har tydeligvis mye å si

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-11-09, 13:58   #1
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Rett kosthold for hver kropp har tydeligvis mye å si

Jeg er veldig interessert i kostholdsdebatter og hva det gjør med kroppen. Jeg har i lengre tid lagt merke til at stadig flere tyr til "utradisjonelle" metoder for å bedre sin egen kropp.

Jeg så på Oprah her i forrige uke, hvor det var sånn livsstilsspesialsending. Her hadde hun funnet mennesker som leger mente kunne leve til de ble minst 150 år, og alt pga kostholdet.

Det interessante er at begge de to mennene hun hadde funnet, hadde forskjellige dietter. Den ene mannen spiste nesten bare rå og naturlig mat som er rik på antioksidanter, mens den andre mannen levde etter kalorirestriksjoner hvor maten skulle bestå av kilder til viktige mineraler, vitaminer og antioksidanter.

Begge to hadde opplevd det de kalte gunstige bivirkninger av dietten. Han spiste rå mat hadde tatt av en del kilo, og veide nå 59 kg og var 179 høy. Han var over 60 år og etter to år på dietten mente legene nå at han hadde kropp som en 20åring.

Han på kalorirestriksjoner var også over 60 år og hadde tatt av en del kilo. Han hadde sluttet med medisiner og sluttet å bruke briller fordi kalorirestriksjonen hadde gjort slik at synet hadde blitt bedre. Også hans kropp hadde blitt yngre av diett.

Så leser jeg en artikkel noen her inne hadde linket til. Om en svensk lege på LCHF som hadde vært hos massør og massøren kunne fortelle at pasientene hans på LCHF hadde mye mer smidige muskler enn andre og mindre plager med muskler og ledd.

Det får meg til å tenke over hvor mye av dagens helseproblemer som kunne vært løst dersom folk hadde våget å spise utenfor normalen. Fra før av vet vi jo om livsstilssykdommer, men tenk om de som var kronisk plaget av betennelser i armer og skuldre kunne spise "riktig" istede for å gå til legen. Eller spise riktig i utgangspunktet. Eller de som er plaget av migrene greier å eliminere den maten fra kosten som etter all sannsynlighet gir dem migrene?

Vi kan knytte masse plager og problemer, ja til og med adferd og psykiske lidelser opp mot kosthold. Det heldige er at vi i det moderne samfunnet blir mer og mer bevisste på dette, men jeg tror at kosthold som medisin er langt unna for helt vanlige folk som mangler intiativ til å finne ut av slikt på egenhånd.

Det er helt sikkert ikke så enkelt at en formel virker for alle mennesker i verden. "Rett" Kosthold er antakelig noe som må spesifiseres for hver enkelt kropp og tilfelle.

Jeg gleder meg til en evt. framtid hvor legene kan kurere pasienter ved hjelp av mat.

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:59   #2
Fluke
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 161
Fluke har en fantastisk aura rundt segFluke har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rett kosthold for hver kropp har tydeligvis mye å si

Ja, det er helt sant. Det ser ut til at rett kosthold kan hjelpe med mer enn bare vekta. Et entydig svar på hva som er rett tror jeg dog ikke vi kommer til å finne noen gang.

__________________
Journalen min


Fluke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:11   #3
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Rett kosthold for hver kropp har tydeligvis mye å si

Opprinnelig lagt inn av Hillelille, her.

Jeg gleder meg til en evt. framtid hvor legene kan kurere pasienter ved hjelp av mat.

Hvordan i alle dager kan noen tjene penger på dét, da!?!

Nei; jeg er ikke konspirasjonsteorist, bare realist.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 23:14   #4
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Rett kosthold for hver kropp har tydeligvis mye å si

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Hvordan i alle dager kan noen tjene penger på dét, da!?!

Nei; jeg er ikke konspirasjonsteorist, bare realist.

Ser for meg at matbutikkene kan tjene grovt

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 01:41   #5
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Rett kosthold for hver kropp har tydeligvis mye å si

Opprinnelig lagt inn av Hillelille, her.

den andre mannen levde etter kalorirestriksjoner hvor maten skulle bestå av kilder til viktige mineraler, vitaminer og antioksidanter.

Jeg gleder meg til en evt. framtid hvor legene kan kurere pasienter ved hjelp av mat.

Men - slik jeg ser det så er det, så prøver jo mange leger idag. Kalorirestriksjon hvor maten skal bestå av kilder til viktige mineraler, vitaminer og antioksidanter henger tett sammen med de rådene som gies i dag - grovt brød, masse grønnsaker og frukt. Det er det de fleste leger vil be deg om i utgangspunktet dersom du trenger hjelp til vektredusjon. At legene gjerne burde kunnet mer om mat enn de kan i dag, er jeg derimot enig i - og også se at en løsning ikke passer for alle. Lavkalori og lavkarbo er bare to av ulike retninger som finnes der ute - og som legene kanskje burde satt seg mer inn i.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 11:34   #6
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Rett kosthold for hver kropp har tydeligvis mye å si

Opprinnelig lagt inn av Hillelille, her.

Ser for meg at matbutikkene kan tjene grovt

De tjener jo verken mer eller mindre, de selger jo den maten som spises uansett. Folk ville vel egentlig kjøpt mindre mat siden de var mette lenger

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 11:39   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Rett kosthold for hver kropp har tydeligvis mye å si

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

De tjener jo verken mer eller mindre, de selger jo den maten som spises uansett. Folk ville vel egentlig kjøpt mindre mat siden de var mette lenger

De som ville tjent på det var lokale produsenter av ren mat, de som ville tapt på det var de internasjonale stor-konsernene som Coca cola, Kellogs og Nestle... Say no more.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:15   #8
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Rett kosthold for hver kropp har tydeligvis mye å si

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

De som ville tjent på det var lokale produsenter av ren mat, de som ville tapt på det var de internasjonale stor-konsernene som Coca cola, Kellogs og Nestle... Say no more.

Det finnes (iallefall i dette landet) minst like ille konsern grønnsak- ogi kjøttbransjen også. Amerikanske kuer er neppe særlig lykkelige, der de står stuet sammen på jorder og ikke kan bevege seg.

Så lenge folk tenker pris når de kjøper maten sin, så er det ikke de lokale produsentene som vil tjene penger uansett.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 17:24   #9
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Rett kosthold for hver kropp har tydeligvis mye å si

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Hvordan i alle dager kan noen tjene penger på dét, da!?!

Nei; jeg er ikke konspirasjonsteorist, bare realist.

Ikke vær så pessimist JVB, noen leger har faktisk et ønske om å hjelpe.

Og om du ikke har tro på det kan det jo hende at leger kan tjene penger på å skrive bøker om sine oppdagelser eller pakke om mat med egne merkevarenavn (selvsagt 200% prisøkning for ny forpakning). Lurer på om noen har tenkt på det før?

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 01:34   #10
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Rett kosthold for hver kropp har tydeligvis mye å si

Opprinnelig lagt inn av frkprym, her.

Ikke vær så pessimist JVB, noen leger har faktisk et ønske om å hjelpe.

Ja, det går ikke å skjære alle under samme kam for leger heller.

Opprinnelig lagt inn av frkprym, her.

Og om du ikke har tro på det kan det jo hende at leger kan tjene penger på å skrive bøker om sine oppdagelser eller pakke om mat med egne merkevarenavn (selvsagt 200% prisøkning for ny forpakning). Lurer på om noen har tenkt på det før?

Jeg håper (men tviler på) Torkil tjener endel på boken sin, for jo flere som følger den jo færre "kunder" får han hehe

Legemiddelindustrien omsetter for ca ett hundre ganger mer i USA enn matvarer laget for vektkontroll. Jeg visste faktisk ikke at det var et så stort misforhold.

Nå er jo kildene ikke all verdens, men det jeg klarte å diske opp i en fei
Atkins Nutritionals Inc. is a leading player in the $2.4 billion weight control nutrition category (http://www.atkins.com/Company.aspx) (Er mulig dette er på verdensbasis, isåfall blir differansen enda større)

The pharmacies generated nearly $254 billion in revenue last year, according to the firm, which estimates pharmacy revenue of more than $354 billion in 2015. (http://online.wsj.com/article/BT-CO-...29-711600.html)

Et enkeltstående firma som GlaxoSmithKline (bl.a. svineinfluensa-vaksine) gikk med ca 14 milliarder kroner i overskudd i tredje kvartal i år etter skatt. (Dvs ca 55-60 milliarder i året) Og det er bare ETT av flere firma.

Jeg tror ikke vi er tjent med at folk er så friske som mulig. Men jeg tilhører ikke gruppen som mener dette er en konspirasjon - jeg ser jo at dette bare er fornuftig bedriftsøkonomi.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 02:14   #11
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Rett kosthold for hver kropp har tydeligvis mye å si

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Et enkeltstående firma som GlaxoSmithKline (bl.a. svineinfluensa-vaksine) gikk med ca 14 milliarder kroner i overskudd i tredje kvartal i år etter skatt. (Dvs ca 55-60 milliarder i året) Og det er bare ETT av flere firma.

Jeg tror ikke vi er tjent med at folk er så friske som mulig. Men jeg tilhører ikke gruppen som mener dette er en konspirasjon - jeg ser jo at dette bare er fornuftig bedriftsøkonomi.

Det interessante er også å se på hvor lang tid det tar for life-science companys før de begynner tjene penger - og ikke minst hvor mye penger som forsvinner på veien. NTNU har labkurs der labutgiftene pr student er nesten sekssifret - og det er undervisning. Forskning koster!

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 09:37   #12
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Rett kosthold for hver kropp har tydeligvis mye å si

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.


Jeg håper (men tviler på) Torkil tjener endel på boken sin, for jo flere som følger den jo færre "kunder" får han hehe

Jeg tror nå (dessverre) ikke Torkil trenger bekymre seg for å bli arbeidsledig med det første. Er jo nok (av fett) å ta av her i dette landet også. Det var vel heller andre jeg siktet til.

Litt pessimist selv, tror dessverre ikke legemiddelindustrien kan legge ned selv om alle spise riktig mat. Og om medisinbehovet skulle bli drastisk redusert, så kan de jo alltids bruke de frigjorte ressurser på å finne nye ting vi ikke visste at vi trengte.

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 09:43   #13
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Rett kosthold for hver kropp har tydeligvis mye å si

Jepp, forskning er utvilsomt dyrt.

GSK hadde til sammenligning 17 mrd kroner i salgskostnader og 8 mrd kroner i utviklingskostnad i tredje kvartal av en omsetning på totalt 67 mrd. Så det er forsatt svært god butikk. Og jeg har ikke noe imot GSK altså, var bare det regnskapet jeg fant i farten.
(http://www.gsk.com/investors/reports/q32009/q32009.pdf)

Det er selvfølgelig utopi, men jeg skulle ønske legemiddelindustrien og sykehus tjente pengene sine på akuttmedisin (det er de iallefall ikke så verst på) og ikke medisinering av livsstilssykdommer (som de ikke er fullt så gode på etter min mening).

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 19:10   #14
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Rett kosthold for hver kropp har tydeligvis mye å si

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Jepp, forskning er utvilsomt dyrt.

GSK hadde til sammenligning 17 mrd kroner i salgskostnader og 8 mrd kroner i utviklingskostnad i tredje kvartal av en omsetning på totalt 67 mrd. Så det er forsatt svært god butikk. Og jeg har ikke noe imot GSK altså, var bare det regnskapet jeg fant i farten.
(http://www.gsk.com/investors/reports/q32009/q32009.pdf)

Det er selvfølgelig utopi, men jeg skulle ønske legemiddelindustrien og sykehus tjente pengene sine på akuttmedisin (det er de iallefall ikke så verst på) og ikke medisinering av livsstilssykdommer (som de ikke er fullt så gode på etter min mening).

Problemet er vel at mange ikke klarer aa gjore noe med livstilssykdommene sine som de er og da til slutt ender i akuttbaasen - dersom man ikke gir dem medisiner.

Jeg har forresten vært på verdens beste forskningslab i katalyse i dag. Det var MORO! Og masse, masse dyrt utstyr sammen med oppsett som så passe primitive ut. Tihi. Nå bare håper jeg internasjonal koordinator har lyst å være litt fleksibel, sånn at jeg kan få forske til våren jeg også


Sist redigert av Margrethe : 11-11-09 kl 02:21.
Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 09:24   #15
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rett kosthold for hver kropp har tydeligvis mye å si

Opprinnelig lagt inn av frkprym, her.

Ikke vær så pessimist JVB, noen leger har faktisk et ønske om å hjelpe.

Og om du ikke har tro på det kan det jo hende at leger kan tjene penger på å skrive bøker om sine oppdagelser eller pakke om mat med egne merkevarenavn (selvsagt 200% prisøkning for ny forpakning). Lurer på om noen har tenkt på det før?

Jeg har verdens beste lege! Jeg har forsøkt "alt" for å gå ned, og min lege har aldri motsatt seg noen ting, hun sier bare PRØV! Men jeg har enda ikke fortalt henne at jeg har begynt på lavkarbo. Skal dit om en uke,spent på hva hun sier, men hun sier sikkert "go-go". Er spent på kolesterolet mitt som jeg skal måle igjen om en måned. Kanskje har det gått ned?

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 10:40   #16
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Rett kosthold for hver kropp har tydeligvis mye å si

Jeg har forresten aldri sagt at jeg tror leger ikke er interessert i å hjelpe altså! Tror bare at siden det er legemiddelindustrien som bomber dem med nye produkter så blir løsningen en pille for alt.

Hvis det eneste verktøyet du har er en hammer, ser alle problemer ut som en spiker heter det jo.

Nå skal det jo nevnes at legen min anbefalte meg å gå ned i vekt ved "spis mindre, mosjoner mer" - så han ville i utgangspunktet ikke gi meg medisin, og det er jo veldig bra i seg selv. Jeg skulle bare ønske at han også var mindre skeptisk (og mindre flåsete) angående LCHF.

På den annen side gir det meg jo en unik sjanse til å vise legen at dette funker, så får han kanskje flere verktøy i kassen sin til neste pasient som møter opp

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 22:17   #17
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Rett kosthold for hver kropp har tydeligvis mye å si

Interessant å høre om legen din blir omvendt jvb. Under tesen "du kan jo bare spise mindre" føler jeg at mange forklarer alt annet også. Som feks at du har jo sikkert gått ned fordi du har spist mindre, og mosjonert mer.
Og tro kan flytte fjell (du har sikkert orket å trene mer fordi du tror på dette opplegget)

Angående det å spise mindre: Da jeg var 15 brakk jeg benet, men legene overså det (og når en 15 år gammel jente sier hun har vondt, sutrer hun jo). Og så, ett år etter var det fortsatt vondt, men de trodde fortsatt ikke så mye på meg (Ja, vi tok feil først, men NÅ ser vi at det er bra). Og da fikk jeg beskjed om at jeg sikkert hadde vondt for å gå fordi jeg var overvektig (og jeg var ikke VELDIG overvektig da, altså). Og da var hjelpen fra kostholdsrådgiveren: Spis mindre, mosjoner mer. Og husk, om du feks spiser en iskrem - den har like mye kalorier i seg som en måltid, så da må bør du la den erstatte måltidet. Men tror du han undersøkte hvorvidt jeg egentlig spiste for mye (og hvor ofte jeg spiste iskrem)? Neida. Og jeg spiste IKKE mye. Jeg spiste sjelden godteri, selv ikke på lørdager. Brus var kun til fest. Mat etter klokken seks var ikke lov. Saft og jus var veldig sjeldent hjemme. Så spis mindre - vet ikke helt hva jeg skulle kuttet ut.

(mye på hertet nå tydeligvis)

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 08:22   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Rett kosthold for hver kropp har tydeligvis mye å si

Oi, men sånn litt på siden av diskusjonen, hva skjedde til slutt med beinet ditt, Frkprym?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 17:44   #19
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Rett kosthold for hver kropp har tydeligvis mye å si

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Oi, men sånn litt på siden av diskusjonen, hva skjedde til slutt med beinet ditt, Frkprym?

Vel, sluttet å ri, så aktivitetsnivået gikk rett nedover. Hadde vondt i ankelen i flere år etterpå, og vrikker fortsatt benet støtt og stadig. Men er jo blitt noen år siden, så det har i det minste sluttet å hovne opp

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 21:37   #20
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rett kosthold for hver kropp har tydeligvis mye å si

Opprinnelig lagt inn av Hillelille, her.

Jeg så på Oprah her i forrige uke, hvor det var sånn livsstilsspesialsending. Her hadde hun funnet mennesker som leger mente kunne leve til de ble minst 150 år, og alt pga kostholdet.

Det interessante er at begge de to mennene hun hadde funnet, hadde forskjellige dietter. Den ene mannen spiste nesten bare rå og naturlig mat som er rik på antioksidanter, mens den andre mannen levde etter kalorirestriksjoner hvor maten skulle bestå av kilder til viktige mineraler, vitaminer og antioksidanter.

Begge to har basis i en viss vitenskaplig forskning. Den ene går på at antioksidantene tar knekken på frie radikaler som man mistenker står bak bl.a. aldringsproteiner og flere sykdommer. Den andre har utgangspunkt i forsøk gjort på dyr hvor man har sett at man kan øke levetiden med inntil 100% ved å leve på redusert inntak av kalorier.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 17:02   #21
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Rett kosthold for hver kropp har tydeligvis mye å si

Opprinnelig lagt inn av Hillelille, her.


Begge to hadde opplevd det de kalte gunstige bivirkninger av dietten. Han spiste rå mat hadde tatt av en del kilo, og veide nå 59 kg og var 179 høy. Han var over 60 år og etter to år på dietten mente legene nå at han hadde kropp som en 20åring.

En alvorlig underernært 20-åring.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Egg hver dag? Chumpsy Ketolysekuren 20 11-11-09 09:32
Jeg tåler tydeligvis mer enn 15 gram karber - er det da greit å spise mer? Margrethe Spørsmål og svar 16 12-10-09 19:13
Kan en kropp på lchf virke mindre med flere k, enn en kropp med "normal" kost? Sophie Lavkarbo generelt 2 25-08-09 12:54
Kropp Frøya Generell diskusjon 3 22-06-07 23:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no