Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysekuren <--> Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-05, 13:03   #1
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Ketolysekuren <--> Atkins

Jeg vet jeg stort sett selv oppfordrer til å lese og søke, men akkurat dette må jeg ha
deres objektive meninger om. Er det noen av dere som har inngående kjennskap og
erfaring med både Ketolysekuren og Atkinskuren?

Hva er hovedforskjellene?
Hvorfor foretrekker du den ene fremfor den andre?
Annet?

RSy

rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 14:33   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Ketolysekuren er slik Atkins induksjon var fra starten og fram til 1999/2002

De er like, men Atkins Induksjon har regler som sikrer deg suksess om de følges.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 19:30   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

... er enig med HP. Nå har jeg lest Atkins originale 1992 - 1999 og 2002 utgaver flere ganger og Ketolyse boka 2 ganger og finner ikke forskjellen som skal gjøre "kuren" spesiell. Bortsett fra at det er en KUR - anbefalt for de med 10-15 kg eller MER overvekt. Den har til og med noe tilsvarende "vedvarende" - men bare over at par sider. Den er ikke en varig kostomlegging. Siden må du bytte til Lindberg eller Grete R (sier han !! )....... Hvorfor ikke Atkins spør jeg. det ville vært naturlig å nevne Atkisn siden "kuren" er så og si identisk.... men det gjør ha IKKE, ikke med et eneste ord....

Kort sagt gammel Atkins (uten endringene Atkins gjorde etter erfaring med sine 70.000 pasienter) - omskrevet til norske forhold.... og Torkil har gjort en bedre jobb en den norske oversetteren av Atkins boka !!

For de som syns Atkins virker "nifs" er det jo greitt da....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 19:11   #4
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Jeg synes ikke Atkins virker nifs da,og som dere sier ,de er temmelig like.

Men for min del er det litt ny inspirasjon i Ketolysekuren,med noe nye oppskrifter og litt enklere å forholde seg til.

På ketolysekuren behøver jeg ikke få dårlig samvittighet for å kjøpe en tube majones,og bruke litt i kosten,eller kjøpe en Hamburger med 3 gram karber pr. 100 gram.

Men når det er sagt så bruker jeg stort sett rent kjøtt,så det er stort sett når jeg har dårlig tid.

Så det er derfor jeg har tippa over til ketolyse,nå kan jeg bare telle karber og slipper å se etter om det inneholder minimalt med glukose,laktose,sukker el.

Har rett og slett ikke tid bestandig ,og nå kan jeg ha god samvittighet

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 21:02   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Jeg Men for min del er det litt ny inspirasjon i Ketolysekuren,med noe nye oppskrifter og litt enklere å forholde seg til.


Skjønner hva du mener, og den ER jo tilpasset norske forhold da

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

På ketolysekuren behøver jeg ikke få dårlig samvittighet for å kjøpe en tube majones,og bruke litt i kosten,eller kjøpe en Hamburger med 3 gram karber pr. 100 gram.



I Atkins boka mi er majones også tillatt (faktisk anbefalt). Har masse oppskrifter jeg bruker majones i

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 21:32   #6
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sitat:

I Atkins boka mi er majones også tillatt (faktisk anbefalt). Har masse oppskrifter jeg bruker majones i

Er klar over det,men kjøper du majones på butikken her i norge inneholder den faktisk sukker som det meste annet,selv det meste pålegg inneholder jo sukker,om enn ikke så mye. Spekeskinke bacon har også innhold av sukker,derfor blir det litt vanskelig.
De fleste i dag har ikke tid til å speke skinka selv
Og leser du Atkins Den nye slankerevolusjonen sier den nettopp at en bør lage majonesen selv,fordi den ferdigkjøpte inneholder sukker
Klem

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 23:56   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Og leser du Atkins Den nye slankerevolusjonen sier den nettopp at en bør lage majonesen selv,fordi den ferdigkjøpte inneholder sukker

Tenkte ikke på det jeg, Mills inneholder 2 karber pr 100 gram ....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 09:02   #8
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Når det gjelder sukker i majones og div. pålegg så er vanligvis innholdet så pass lite at det betyr nesten ingenting.

Eks. 50 gram majones vil jo innholde 1 gram karbo , bare å trekke fra på karbo tellern, tror nesten ikke jeg greier å få i meg 50 gram iløpet av et måltid , så etter min mening betyr dette lite.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 23:33   #9
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Begod

Når det gjelder sukker i majones og div. pålegg så er vanligvis innholdet så pass lite at det betyr nesten ingenting.

Eks. 50 gram majones vil jo innholde 1 gram karbo , bare å trekke fra på karbo tellern, tror nesten ikke jeg greier å få i meg 50 gram iløpet av et måltid , så etter min mening betyr dette lite.

Er klar over det ,men hvis du skal gå strikt etter Atkins boka får du nesten ikke kjøpt noe her i norge selv kokt skinke inneholder glukose,selv om det bare er 1 prosent. Derfor går jeg for ketolyse og får en bedre samvittighet

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 00:10   #10
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Første gangen jeg gikk på Atkins skulle en bare ha max 10g karbohydrater daglig , og jeg holdt på med det nesten ett år. Denne gangen var det 15g bare de første 14 dagene, for så å øke gradvis. Da stoppet vekttapet nesten opp hos meg.
Synes derfor at Ketolysekuren og mitt første møte med Atkins virker nokså likt. Jeg har aldri brydd meg om at majones, skinke og sennep m.m. inneholder litt sukker.(Hellmann's majones inneholder forresten ikke sukker), For meg er en karbohydrat en karbohydrat,- og jeg teller dem. Har hele tiden brukt de fleste karbohydratene på grønnsaker og da blir det neimen ikke mye matvarer som kan inneholde sukker! Så enkelt synes jeg det er!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 16:52   #11
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av komkari

Første gangen jeg gikk på Atkins skulle en bare ha max 10g karbohydrater daglig , og jeg holdt på med det nesten ett år. Denne gangen var det 15g bare de første 14 dagene, for så å øke gradvis. Da stoppet vekttapet nesten opp hos meg.
Synes derfor at Ketolysekuren og mitt første møte med Atkins virker nokså likt. Jeg har aldri brydd meg om at majones, skinke og sennep m.m. inneholder litt sukker.(Hellmann's majones inneholder forresten ikke sukker), For meg er en karbohydrat en karbohydrat,- og jeg teller dem. Har hele tiden brukt de fleste karbohydratene på grønnsaker og da blir det neimen ikke mye matvarer som kan inneholde sukker! Så enkelt synes jeg det er!

Ja du kan så si,jeg har vel også juksa litt og tellt bare karber,men i følge Atkins er det om å gjøre å sky unna alt som inneholder sukker. krydderblandingerbuljong,bacon,spekeskinke,dressin ger og det meste av det som fås kjøpt ferdig på butikken inneholder sukker. Ikke mye,men nok til at jeg bare har skifta fra Atkins til ketolysekuren, men også fordi jeg trengte en ny dytt etter å hatt et halvår hvor det har vært så som så. Egentlig er jeg enig i at de er temmelig like,og vet du hvem den første personen jeg hørte om som spiste på den måten å ble kjempetynn,var Demis Roussau som var veldig populær på slutten av 70 tallet. Har du hørt om han?

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 17:07   #12
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Ja du kan så si,jeg har vel også juksa litt og tellt bare karber,men i følge Atkins er det om å gjøre å sky unna alt som inneholder sukker. krydderblandingerbuljong,bacon,spekeskinke,dressin ger og det meste av det som fås kjøpt ferdig på butikken inneholder sukker.

Dette er jo fordi han bryr seg om deg da Årsaken er at ønsker at du skal ha den beste helse. Du står selvsagt fritt til å inngå kompromisser der du vil Men Atkins kan ikke - og skal ikke - anbefale at du gjør det i en bok.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 17:12   #13
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av HP

Dette er jo fordi han bryr seg om deg da Årsaken er at ønsker at du skal ha den beste helse. Du står selvsagt fritt til å inngå kompromisser der du vil Men Atkins kan ikke - og skal ikke - anbefale at du gjør det i en bok.

Greit nok,men når en er enslig forsørger ogi full jobb ,er det begrenset hvor mye tid en har til rådighet for å lage alt selv,selv om jeg faktisk har laget spekeskinke selv et par ganger,og den var uten sukker

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Atkkins Nutritionals Clashes With Atkins Philosophy Nille Nyheter / media 7 30-07-04 15:27
Atkins Warns Consumers About Low-Carbohydrate Product Frenzy HP Nyheter / media 0 18-04-04 12:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no