Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Nå gir jeg snart opp!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-10, 21:11   #1
Superbolla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 49
Innlegg: 24
Superbolla er på en erverdig vei

Nå gir jeg snart opp!

Jeg har jo vært så flink, men går ikke ned en dritt.. Og hvis det er melkeprodukter og kaffe som stopper vektnedgang, hva skal jeg spise da? Blir jo nesten ingen ting igjen.. *sukk*

Jeg kjenner at maten bare vokser i munnen på meg, (kjøtt og fett, egg, bacon...) Synes det er kjempevanskelig å variere på en enkel måte i en travel hverdag... Og vaffal når man begynner å bli lei kjøttmat... :P

What to do...? Er jeg for utålmodig eller må jeg kutte ut melkeprodukter?
Finnes det noen gode oppskriftsbøker (jeg har Skaldeman sin..)

__________________
Vet du hva kalorier er?
Det er små uhyrer som lusker rundt i huset om natten, og syr inn klærne dine mens du sover...

Superbolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman.. Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 21:16   #2
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå gir jeg snart opp!

Gå over på en annen filosofi da, som åpner for mer karber. Skaldeman er nazistrengt i forhold til Lindberg f.eks.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 14:23   #3
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Nå gir jeg snart opp!

Hvis du kikker på "oppskrifter" her inne på forumet så finnes det så mange at du trenger ikke spise den samme middagen 2 ganger på et år, eller lunch, eller frokost Kanskje litt overdrevet, men det finnes så mye god mat her inne at det er bare å hive seg ut i det.
Hvis du ikke er spesielt glad i lage mat kan det nok være et ork å komme igang. Men følg oppskriftene nøye, så slipper du å gjøre tabbber ( andre har gjort dem for deg) Og blir maten lekker og velsmakende så blir det stas å holde på.
Det kan også være smart å skifte filosofi. Ketolyse er ganske grei.
Du sier ikke noe om hvor mye du skal ned. Hvis du vil bli kvitt 30+ så kan det gå ganske kjappt i starten. Er det bare 5 så vil det gå tregt. Kroppen beskytter seg.
Lykke til videre, og gi ikke opp. Kanskje du kan få med dere flere så starter dere en "Fleske eter klubb"

Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 07:16   #4
LaVidaE
Medlem
 
LaVidaE sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 79
LaVidaE er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp!

Opprinnelig lagt inn av Superbolla, her.

Jeg har jo vært så flink, men går ikke ned en dritt.. Og hvis det er melkeprodukter og kaffe som stopper vektnedgang, hva skal jeg spise da?)

Hei, jeg føler med deg!

Etter å lang tid på Skaldeman, 19mnd, kan jeg ikke lenger spise kjøtt.
Har måttet leve av laks, makrell og tunfisk, egg og brie.
Nå går det mye i ostefylt kyllingbryst med bacon; namnam.

Husk at noen ikke går ned ved å spise nøtter, melkeprodukter (som jo har mye kalorier) eller drikke kaffe.
Jeg tror at melkeprodukter inneholder mye hormoner fra kuer, og at det faktisk påvirker mine hormoner negativt! Sikkrt bare tull...

Har du også forsøkt å finne ut hvorfor du har motstand i kroppen for å gå ned?
Jeg merket at etter 16kg, måtte jeg ha 6mnd pause der jeg bare holdt vekten. jeg spiste som før, men spiste 150g tyrkisk yogurth med en 15mandler i hver kveld. Og litt mer spinat, asparges og salat til maten.

Så klarte jeg å begynne på nytt, og nå går jeg saaaaaakte nedover....
Det er som om kroppen min ikke helt orker å bli tynn veldig fort!!!

Ikke gi deg, det går over om du bare orker.
En stor klem til deg iallefall fra meg!!!!

LaVidaE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GI-Noll 50+ Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 07:54   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp!

Prøv å lage mat som "føles" annerledes selv om fettinnholder forblir høyt, kanskje? Sterkt krydret thai-suppe med fet kokosmelk og kylling, for eksempel - mener det finnes noen tom kha gai-oppskrifter her inne. Avocadosalat, fet fisk, oopsi-rolls som bare består av egg og fet kremost - annerledes krydring og nye "formater" av mat kan gjøre underverker.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny, og snart på kur :-) Mille32 Generell diskusjon 4 13-04-10 21:01
Gir snart opp ... julianne Spørsmål og svar 17 02-02-10 20:06
Gir opp snart! vargo Ketolysekuren 13 15-12-09 12:22
Snart i mål! MorStine Ketolysekuren 11 02-09-07 08:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no