Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Støtte søkes! Det er ikke lett dette...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-08-04, 23:20   #1
Spirea
Medlem
 
Spirea sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Innlegg: 59
Spirea er ny på veien
Unhappy

Støtte søkes! Det er ikke lett dette...

Idag er jeg igang igjen. Torsdag 12. august fikk jeg lønn og avtalte en liten sprekk med meg selv etter tre uker på smart mat. Jeg dro innpå med indisk restaurantmat - kjempereker i grønn currysaus og ris. Merket at jeg ikke orker like mye som før og det var fint. Men det var ikke slutt med det. Fra torsdag fram til igår har jeg levd på den samme maten som resten av familien spiser og jeg gremmes. Det kjennes virkelig, kroppen min har det mye bedre på den måten den hadde det de siste tre ukene.

Jeg gikk ikke ned stort i løpet av forrige periode, kan kanskje komme av at jeg ikke trener ennå? Jobber i helsevesenet, løper opp og ned i korridorene, bruker kroppen, men dette virker visst ikke.

Så - altså - jeg er igang igjen. Dagens inntak:

Frokost: 1dl yoghurt naturell, 1dl cottage cheese, 1dl usøtede bringebær, 1,5ts fruktose.
Mellommåltid: 1 Yoplait 0,1% + en håndfull mandler, hvalnøtter og hasselnøtter.
Lunsj: en boks salat med tomat, agurk, purre, fetaost, røde bønner og valnøttkjerner.
Middag: stekt torsk med urtesaus fra Lindbergs "Naturlig slank", tomat og agurksalat med olje/sitrondressing.
Kvelds: 0,1% yoghurt, en rute 86% sjokolade og tre tørkede aprikoser.

Nå: en diger kopp Twinings grønn te - type Earl grey med to Natreen.

Har jeg vært flink idag, eller har jeg overspist? Har ikke vært sulten og det syns jeg er så godt. Men jeg begriper ikke hva jeg skal gjøre med vekta. Trening starter 30.08. men jeg skulle så gjerne ha fått til noe som motiverer meg litt.

Støtte værsåsnill..... jeg vil ha igjen midjen min

__________________
Still hungry after all these years...
Spirea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 17-08-04, 08:40   #2
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Er det Linberg du prøver å følge?

For mitt amatør øye ser maten din bra ut. Men jeg savner proteiner til luch, og du trenger nok mer til frokost også. Har du regnet ut proteinbehovet ditt? Det kan være verdt å gjøre. Selv trenger jeg 90 g rent protein hverdag, enda prøver jeg å ta litt proteinpulver ekstra når jeg trener hardt. 90 g protein per dag blir 30 g protein til hvert av 3 hovedmåltider. 1 dl cottage cheese er vel omkring 12 g P. Proteninene hjelpet deg å bevare muskelmassen og øker desuten det forbrenningen. Så mitt første råd blir beregn proteinbehovet, les inholdsfortegnelser og vei maten en stund, til du er sikker på at du får i deg nok protein.

Du spiser litt nøtter og fisk, men eller ser jeg lite fett. Tar du fett i form av kosttilskudd? Tran? Udos choise? Fett er også viktig å ha kontroll på og få nok av.

Er du avhengig av organisert trim? Kan du ikke gå deg en tur, sykle eller noe mens du venter på at det organiserte begynner?

Lykke til!! Det løsner nok snart!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 17-08-04, 10:42   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Kjære Spirea !

Du har min fulle moralske støtte !!
Når det gjelder kunnskap om Lindberg må jeg nok la andre slippe til. Her er der SÅ mange som vet masse masse !! Veit itt'no jeg !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-08-04, 11:56   #4
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Spirea

Har jeg vært flink idag, eller har jeg overspist? Har ikke vært sulten og det syns jeg er så godt.

Jeg synes du har vært flink jeg! Du spiser mye grønnsaker, en porsjon nøtter og du har 5 måltider om dagen! Du skriver ikke hvor mye du har spist til lunsj og middag, så det er ikke lett å si om du har overspist eller ei. Men hvis det er normale porsjoner, ser dette ut som fine mengder. Det er imidlertid to ting jeg vil "plukke på":

1) Frokosten inneholder ikke fett. Ethvert måltid må ha fett. Kan du lure oppi 1 ts eller 1 ss med olje? Eller klarer du å ta olje på skje?

2) Lunsjen din bør inneholde en proteinkilde, for bønner, fetaost og valnøtter blir for lite. Omtrent 100 gram skinke/makrell/reker/kylling/tunfisk/stekt kjøttdeig er passe. Det er også fint om du kan ta på 1 ss olje. Begrens også bønnene til ca 2 ss, for det er ganske mye karbohydrater i dem.

Ellers er jeg enig med Guro: Kan du ikke komme i gang med noe trening på egenhånd, så har du tyvstartet litt til den andre treninga også. Da er du i litt stigende form den 30.08, og du har mindre risiko for belastningsskader.

Den beste motivasjonen jeg vet, er å skrive journal her inne!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 17-08-04, 18:19   #5
Spirea
Medlem
 
Spirea sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Innlegg: 59
Spirea er ny på veien
Smile

Opprinnelig lagt inn av MHM

Jeg synes du har vært flink jeg! Du spiser mye grønnsaker, en porsjon nøtter og du har 5 måltider om dagen! Du skriver ikke hvor mye du har spist til lunsj og middag, så det er ikke lett å si om du har overspist eller ei. Men hvis det er normale porsjoner, ser dette ut som fine mengder. Det er imidlertid to ting jeg vil "plukke på":

1) Frokosten inneholder ikke fett. Ethvert måltid må ha fett. Kan du lure oppi 1 ts eller 1 ss med olje? Eller klarer du å ta olje på skje?

2) Lunsjen din bør inneholde en proteinkilde, for bønner, fetaost og valnøtter blir for lite. Omtrent 100 gram skinke/makrell/reker/kylling/tunfisk/stekt kjøttdeig er passe. Det er også fint om du kan ta på 1 ss olje. Begrens også bønnene til ca 2 ss, for det er ganske mye karbohydrater i dem.

Ellers er jeg enig med Guro: Kan du ikke komme i gang med noe trening på egenhånd, så har du tyvstartet litt til den andre treninga også. Da er du i litt stigende form den 30.08, og du har mindre risiko for belastningsskader.

Den beste motivasjonen jeg vet, er å skrive journal her inne!

Thank u Jo, jeg vet jeg burde tjuvstarte på treninga. Min unnskyldning er at jeg bor midt i en lang bakke, så skal jeg ut og gå eller sykle, er det bare å starte enten med opp eller ned for å komme igang. Jeg er så lei den bakken når jeg skal gå, at jeg har vurdert å kjøre til et annet sted for å kunne gå raskt på flatmark.

Fett ja... jeg klarer ikke helt å kvitte meg med den gamle slanketanken om at fett er fetende... steke i meierismør gjør jeg nå, etter råd fra dere her inne, har kaldpresset olivenolje over grønnsakene også, men mere fett... tja - da får jeg prøve med makrell i tomat eller tunfisk. Jeg spiser jo ikke kjøtt, husker ikke om jeg har nevnt det. Intet kjøtt betyr større utfordringer mht. variasjonen, men jeg får prøve.

Takker og bukker for peptalk både fra Nille, Guro og MHM, jeg prøver å bli en Lindberger, men jeg har nok litt startproblemer. Og så har jeg stadig trang til rødvin ;o))

__________________
Still hungry after all these years...
Spirea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no