Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tilsvarer det jeg spiser ketolyse-diett?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-11, 20:41   #1
Nesly
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: sandnes
Innlegg: 54
Nesly er på en erverdig vei

Tilsvarer det jeg spiser ketolyse-diett?

Ble litt forvirret av noen kommentarer jeg fikk da jeg nevnte at jeg ikke teller karber. Har aldri lest boken heller, heller aldri brukt slike stix. Alikevel vil jeg si at den kuren jeg er på kalles "ketolyse" om noen spør..

Spiser ikke brød/poteter/ris/pasta/frukt eller noe med sukker.

Tenker å spise protein og fettrik kost, samt grønnsaker og salat.

Går mye i egg og bacon, lavkarboknekkebrød som jeg lager m/meierismør og pålegg, osv...

Har aldri tenkt på at jeg bør spise så og så mange karbo, holder meg bare generelt på et lavt nivå karbohydrater.

Har gått ned nesten 14 kg på under 3 mnd så regner med jeg gjør noe "rett" og at jeg er i ketose.

Hva er galt med å ikke telle karber? Kan det hemme kurens virkning på noe vis?

__________________


Nesly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 20:57   #2
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Tilsvarer det jeg spiser ketolyse-diett?

Opprinnelig lagt inn av Nesly, her.

Ble litt forvirret av noen kommentarer jeg fikk da jeg nevnte at jeg ikke teller karber. Har aldri lest boken heller, heller aldri brukt slike stix. Alikevel vil jeg si at den kuren jeg er på kalles "ketolyse" om noen spør..

Spiser ikke brød/poteter/ris/pasta/frukt eller noe med sukker.

Tenker å spise protein og fettrik kost, samt grønnsaker og salat.

Går mye i egg og bacon, lavkarboknekkebrød som jeg lager m/meierismør og pålegg, osv...

Har aldri tenkt på at jeg bør spise så og så mange karbo, holder meg bare generelt på et lavt nivå karbohydrater.

Har gått ned nesten 14 kg på under 3 mnd så regner med jeg gjør noe "rett" og at jeg er i ketose.

Hva er galt med å ikke telle karber? Kan det hemme kurens virkning på noe vis?

Det er da ikke noe galt med å ikke telle karber,du gjør jo ting riktig etter som du har gått ned 14 kg.Det er jo for oversiktens del at en teller karber,så en vet hva en ligger på.Men fungerer det uten å regne er vel det greit.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 21:00   #3
Nesly
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: sandnes
Innlegg: 54
Nesly er på en erverdig vei

Sv: Tilsvarer det jeg spiser ketolyse-diett?

OK takk..

__________________


Nesly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 21:01   #4
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Tilsvarer det jeg spiser ketolyse-diett?

Opprinnelig lagt inn av Nesly, her.

Ble litt forvirret av noen kommentarer jeg fikk da jeg nevnte at jeg ikke teller karber. Har aldri lest boken heller, heller aldri brukt slike stix. Alikevel vil jeg si at den kuren jeg er på kalles "ketolyse" om noen spør..

Spiser ikke brød/poteter/ris/pasta/frukt eller noe med sukker.

Tenker å spise protein og fettrik kost, samt grønnsaker og salat.

Går mye i egg og bacon, lavkarboknekkebrød som jeg lager m/meierismør og pålegg, osv...

Har aldri tenkt på at jeg bør spise så og så mange karbo, holder meg bare generelt på et lavt nivå karbohydrater.

Har gått ned nesten 14 kg på under 3 mnd så regner med jeg gjør noe "rett" og at jeg er i ketose.

Hva er galt med å ikke telle karber? Kan det hemme kurens virkning på noe vis?

jeg kan bare svare for meg selv. jeg teller karber for jeg er så ny i gamet og trenger litt oversikt over inntaket. så lenge du går ned i vekt og er i ketose og har et avslappet forhold til karber og trives med det så er det nok helt riktig for deg

alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 21:01   #5
smilefjes:)
Juniormedlem
 
smilefjes:) sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ville vestland
Alder: 45
Innlegg: 30
smilefjes:) er på en erverdig vei

Sv: Tilsvarer det jeg spiser ketolyse-diett?

Jeg kan ikke si du gjør noe galt... 14 kilo er jo kjempebra da.
Jeg teller heller ikke karber, og gjør akkurat som deg.
Lykke til med resten av slankingen

__________________


smilefjes:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 21:24   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Tilsvarer det jeg spiser ketolyse-diett?

Du gjør jo ikke noe galt så lenge kostholdet ditt fungerer for deg! Men det er jo faktisk ikke ketolysekur dersom du ikke følger de konkrete reglene som gjelder for den spesifikt navngitte kuren. Det går helt fint å følge en ketogen diett uten å kalle det ketolyse, også.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 21:48   #7
Nesly
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: sandnes
Innlegg: 54
Nesly er på en erverdig vei

Sv: Tilsvarer det jeg spiser ketolyse-diett?

Ok, hva skal til for å kalle det en ketolysekur?

__________________


Nesly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 21:57   #8
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Tilsvarer det jeg spiser ketolyse-diett?

Opprinnelig lagt inn av Nesly, her.

Ok, hva skal til for å kalle det en ketolysekur?

Det som er ketolysekuren er dr.Andersen/boka hans,at man følger bokas regler.Men,en ketogen kur er jo omtrent det samme da.Da følger en ingen spesiell kur.Men, lever ketogent/i ketose.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 00:10   #9
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Tilsvarer det jeg spiser ketolyse-diett?

Opprinnelig lagt inn av Nesly, her.

Ok, hva skal til for å kalle det en ketolysekur?

Jeg tror det er mye lurere å gjøre det sånn som du gjør nå, du spiser ganske enkelt LCHF. Du lærer hvordan du skal spise, og du gjør det tydeligvis riktig. Nok protein, mye fett og lite karbohydrater. Bingo
Om du ikke har lest noen bøker, vil jeg råde deg til å kjøpe enten boken til Sofie Hexeberg, Frisk med lavkarbo, eller boken til Andreas Eenfeldt, matrEVOLUSJONEN. Begge to er jo leger, Sofie er proffesor også, og begge har god erfaring med hvordan kroppen fungerer på ekte, riktig kost. Vi ser jo alle hvordan det går om man følger Statens råd for ernæring. Ush

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 00:43   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tilsvarer det jeg spiser ketolyse-diett?

Det stemmer at det er LCHF ja, her er mer info om det: http://lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor ofte spiser jeg når jeg er på lavkarbo-diett? litemeg Spørsmål og svar 1 10-03-10 22:09
Forskjellen på ketolyse og lavkarbo diett? siba Ketolysekuren 1 08-03-09 23:26
Når man ikke er på lavkarbo/ketolyse diett ... Ista Ketolysekuren 2 09-08-08 12:01
Hvor mye proteinpulver tilsvarer en eggeplomme? Christina Ketolysekuren 2 23-01-08 22:39
Forskjell mellom Ketogen og Ketolyse diett?? Bamseline Ketolysekuren 30 07-02-06 18:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no