Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-11, 13:06   #7126
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

bruker mye fløte^^ men å tynne den med vann er jeg ikke så gla i^^ men bytter gjerne melk mot bedre helse

Hva med å blande melk og fløte?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-04-11, 16:13   #7127
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva er den aller beste måten å steke koteletter på? Svinekoteletter, ikke nakke. Stekeovnen er egentlig okkupert innvendig av mine sellerirot-fries og gubbens pommes frites. Takk!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
Gammel 12-04-11, 16:46   #7128
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg pleier å frese dem i pannen slik at de får den litt sprø skorpen jeg vil ha. På begge sider. Så skrur jeg ned varmen og ettersteker til de er gjennomstekt. . .

Men de blir saftigst i stekeovn . . .

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 12-04-11, 16:49   #7129
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Flaut spørsmål.
Når man har tatt en angrepille etter samleie, også har sex igjen type 8 timer etterpå. Er man sikra da? Eller bør jeg gå til investering av nok en angrepille? Vet det er farlig for kroppen å bruke det ofte, men det er ikke noe jeg gjør.
Hvis dette er totalt upassende, si ifra, så sletter jeg innlegget mitt. Ble ikke så klok av å google gitt.

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig
Gammel 12-04-11, 17:19   #7130
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av littleme, her.

Flaut spørsmål.
Når man har tatt en angrepille etter samleie, også har sex igjen type 8 timer etterpå. Er man sikra da? Eller bør jeg gå til investering av nok en angrepille? Vet det er farlig for kroppen å bruke det ofte, men det er ikke noe jeg gjør.
Hvis dette er totalt upassende, si ifra, så sletter jeg innlegget mitt. Ble ikke så klok av å google gitt.

Tja hva med å lese i bruksanvisningen til pillen om det står noe der. Eller hvis du tør kan du jo spørre på apoteket om de vet, samtidig kan du jo investere i en pakke med kondomer?

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 12-04-11, 17:24   #7131
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Tja hva med å lese i bruksanvisningen til pillen om det står noe der. Eller hvis du tør kan du jo spørre på apoteket om de vet, samtidig kan du jo investere i en pakke med kondomer?

Hehehe.. Ja, det var det da Står ingenting om det på pakningsvedlegget. Lest det et par ganger nå. Har planer om å kjøpe kondomer i fremtiden eller eventuelt lære meg å ta p-pillene mine

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig
Gammel 12-04-11, 17:44   #7132
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Prevensjonsspm herfra og :P

Jeg har nettopp begynt på kobberspiral.. Vet jo at det er fare for å bli gravid med denne. Men det er sånn at man kan være gravid både innenfor og utenfor livmor?

Jeg er en uke over tiden med mens, og det kan jo være bare fordi det er nytt for meg.. Jeg tok en graviditetstest og den var negativ. Er det da noen fare for at jeg er gravid? Om man feks er gravid utenfor livmoren, kan testen da bli negativ likevel? Kjenner jeg blir litt nervøs :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
Gammel 12-04-11, 18:19   #7133
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Prevensjonsspm herfra og :P

Jeg har nettopp begynt på kobberspiral.. Vet jo at det er fare for å bli gravid med denne. Men det er sånn at man kan være gravid både innenfor og utenfor livmor?

Jeg er en uke over tiden med mens, og det kan jo være bare fordi det er nytt for meg.. Jeg tok en graviditetstest og den var negativ. Er det da noen fare for at jeg er gravid? Om man feks er gravid utenfor livmoren, kan testen da bli negativ likevel? Kjenner jeg blir litt nervøs :P

Hehe.. måtte ringe noen jeg.. fant denne siden med forskjellig telefonnummer til forskjellige situasjoner, så det var kjekt. Ringte til Telefon for seksuell helse, og kom til SUSS-telefonen. Da kom det endel barndomsminner frem, igrunn. Huff, vi tulleringte dit i hytt og pine. Ikke bra, ikke bra. Men de kunne svare på spørsmålet mitt da;

Dersom du har ubeskyttet samleie ETTER å ha tatt en angrepille. Poengterer det enda en gang, at det er altså samleie igjen etter å ha tatt nødprevansjon for en tidligere "miss", så er angrepillen virksom i 24 timer, MEN angrepillen er jo langt ifra 100% sikker i utgangpunktet, så helt sikker blir du jo ikke. Så vet alle lavkarbere det. Hehehe

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig
Gammel 12-04-11, 20:20   #7134
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Prevensjonsspm herfra og :P

Jeg har nettopp begynt på kobberspiral.. Vet jo at det er fare for å bli gravid med denne. Men det er sånn at man kan være gravid både innenfor og utenfor livmor?

Jeg er en uke over tiden med mens, og det kan jo være bare fordi det er nytt for meg.. Jeg tok en graviditetstest og den var negativ. Er det da noen fare for at jeg er gravid? Om man feks er gravid utenfor livmoren, kan testen da bli negativ likevel? Kjenner jeg blir litt nervøs :P

Jeg vet at man bør ta testen om morgenen. Men de skal jo være ganske sikre. Men du kan jo ta en til for sikkerhetsskyld, sånn at du slipper å bekymre deg. Jeg mener at det skal være sikkert resultat når du er der at du skulle hatt mensen..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-04-11, 22:53   #7135
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg var i bokhandelen en dag og spurte etter GI boka til Skaldeman. Men det eneste de hadde var en slik pocketbokutgave. Denne hadde bare masse tekst, og ikke bilder, og var like kjedelig og lite inspirerende som Ketolyseboka.
Finnes ikke denne boken også i en hard variant, og er denne mer artig og fargerik enn pocketboken?

kan ikke forstå at de lager bøker som ser så kjedelige ut. Bilder og farger gjør alt litt lettere synes jeg, og så er det jo kjekt med flotte bilder av maten de lager.

De hadde forøvrig en ren kokebok av ham, men kjøpte den ikke siden jeg har blitt anbefalt GI boka.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 12-04-11, 22:56   #7136
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Prevensjonsspm herfra og :P

Jeg har nettopp begynt på kobberspiral.. Vet jo at det er fare for å bli gravid med denne. Men det er sånn at man kan være gravid både innenfor og utenfor livmor?

Jeg er en uke over tiden med mens, og det kan jo være bare fordi det er nytt for meg.. Jeg tok en graviditetstest og den var negativ. Er det da noen fare for at jeg er gravid? Om man feks er gravid utenfor livmoren, kan testen da bli negativ likevel? Kjenner jeg blir litt nervøs :P

Kobberspiral er 98-99 prosent sikkert, så sjansen er innmari liten. Den er altså sikrere enn p-piller, som med normalt bruk, altså med en gjennomsnittlig menneskelig feilmargin er 93% sikker. Så, for å si det sånn, det KAN skje, men det er ikke særlig sannsynlig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 12-04-11, 22:57   #7137
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg var i bokhandelen en dag og spurte etter GI boka til Skaldeman. Men det eneste de hadde var en slik pocketbokutgave. Denne hadde bare masse tekst, og ikke bilder, og var like kjedelig og lite inspirerende som Ketolyseboka.
Finnes ikke denne boken også i en hard variant, og er denne mer artig og fargerik enn pocketboken?

kan ikke forstå at de lager bøker som ser så kjedelige ut. Bilder og farger gjør alt litt lettere synes jeg, og så er det jo kjekt med flotte bilder av maten de lager.

De hadde forøvrig en ren kokebok av ham, men kjøpte den ikke siden jeg har blitt anbefalt GI boka.

Han har en GI kokebok

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
Gammel 12-04-11, 23:07   #7138
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Prevensjonsspm herfra og :P

Jeg har nettopp begynt på kobberspiral.. Vet jo at det er fare for å bli gravid med denne. Men det er sånn at man kan være gravid både innenfor og utenfor livmor?

Jeg er en uke over tiden med mens, og det kan jo være bare fordi det er nytt for meg.. Jeg tok en graviditetstest og den var negativ. Er det da noen fare for at jeg er gravid? Om man feks er gravid utenfor livmoren, kan testen da bli negativ likevel? Kjenner jeg blir litt nervøs :P

Er det ikke slik at man i teorien kan bli "gravid hver mnd" med kobberspiral, men at det ikke kan feste seg?
Tror nok det slår ut på en test uansett hvor det ligger, for kroppen vil vel produsere det som får testen posititiv liksom.
Og om man er gravid utenfor livmoren vil man etter en tid få store smerter siden det ikke er plass til ett foster i egglederen feks.

Her står en del

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 12-04-11, 23:08   #7139
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvilken fotfil benytter du, og hvorfor?

Fikk en fin en i gave men den begynner å bli slitt.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 12-04-11, 23:16   #7140
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Hva er den aller beste måten å steke koteletter på? Svinekoteletter, ikke nakke. Stekeovnen er egentlig okkupert innvendig av mine sellerirot-fries og gubbens pommes frites. Takk!

La de putre på svak varme i stekepanne m/lokk(etterstekes)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 12-04-11, 23:26   #7141
Moxie
Juniormedlem
 
Moxie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Alder: 55
Innlegg: 30
Moxie er på en erverdig vei
Question

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ca 4 dager på lavkarbo, har hatt mye hodepine, bittelitt kvalme, og kjempetørr munn, er det flere som får sån hvitt belegg på tunga hele tiden? blir det borte etterhvert?

Og så lurer jeg på økonomien, råvarene er jo dyre, men samtidig er det masse annet jeg ikke lengre behøver å kjøpe. Dere som har holdt på lenge, er dette dyrere?

__________________
Min Journal
Moxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 12-04-11, 23:29   #7142
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Moxie, her.

Dere som har holdt på lenge, er dette dyrere?

Nope! Matbudsettet mitt (for en person) ligger stort sett aldri over 500 kroner uka.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 12-04-11, 23:52   #7143
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Moxie, her.

Ca 4 dager på lavkarbo, har hatt mye hodepine, bittelitt kvalme, og kjempetørr munn, er det flere som får sån hvitt belegg på tunga hele tiden? blir det borte etterhvert?

Og så lurer jeg på økonomien, råvarene er jo dyre, men samtidig er det masse annet jeg ikke lengre behøver å kjøpe. Dere som har holdt på lenge, er dette dyrere?

Etter at vi slutta og handle halvfabrikata, lever vi billigere og bedre

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 13-04-11, 02:31   #7144
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Hvilken fotfil benytter du, og hvorfor?

Fikk en fin en i gave men den begynner å bli slitt.

Jeg bruker denne Er veldig fornøyd med at det er en bøy på den og at den tåler litt.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 13-04-11, 07:57   #7145
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg var i bokhandelen en dag og spurte etter GI boka til Skaldeman. Men det eneste de hadde var en slik pocketbokutgave. Denne hadde bare masse tekst, og ikke bilder, og var like kjedelig og lite inspirerende som Ketolyseboka.
Finnes ikke denne boken også i en hard variant, og er denne mer artig og fargerik enn pocketboken?

kan ikke forstå at de lager bøker som ser så kjedelige ut. Bilder og farger gjør alt litt lettere synes jeg, og så er det jo kjekt med flotte bilder av maten de lager.

De hadde forøvrig en ren kokebok av ham, men kjøpte den ikke siden jeg har blitt anbefalt GI boka.


Pocketutgaven og hardback utgavene er alltid de samme og er like når det er snakk om samme bok(tittel/forfatter). Det er ikke forskjell på innholdet for det om omslaget er mykt eller hardt

Grunnen til at du ble anbefalt GI-boka og ikke oppskriftsboka, er for at GI-boka forklarer alle prinsippene og hvordan det virker. Den forklarer i detalj hva du skal gjøre og har mange bra oppskrifter. Gi-boka er ganske morsom synes jeg for han tar til tider ganske krasse oppgjør med samfunnets matvaner. Tror du vil finne den både underholdene og lærerik dersom du bare gir den en sjanse.

Må bare spørre; leser du aldri bøker som ikke har fargeglade bilder??Noen av de beste bøkene som finnes har jo ikke akkurat bilder??

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 13-04-11, 10:12   #7146
Minnepinna
Medlem
 
Minnepinna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sørumsand
Alder: 61
Innlegg: 231
Minnepinna er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har fått et spørsmål av en medlavkarboist: Linser, er det lov?

__________________

Minnepinna sin journal


Minnepinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 13-04-11, 10:21   #7147
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Minnepinna, her.

Har fått et spørsmål av en medlavkarboist: Linser, er det lov?

Linser inneholder ganske mye karber, men Fedon tillater noe!

Røde linser inneholder faktisk 60g pr 100!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 13-04-11, 10:24   #7148
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Pocketutgaven og hardback utgavene er alltid de samme og er like når det er snakk om samme bok(tittel/forfatter). Det er ikke forskjell på innholdet for det om omslaget er mykt eller hardt

Grunnen til at du ble anbefalt GI-boka og ikke oppskriftsboka, er for at GI-boka forklarer alle prinsippene og hvordan det virker. Den forklarer i detalj hva du skal gjøre og har mange bra oppskrifter. Gi-boka er ganske morsom synes jeg for han tar til tider ganske krasse oppgjør med samfunnets matvaner. Tror du vil finne den både underholdene og lærerik dersom du bare gir den en sjanse.

Må bare spørre; leser du aldri bøker som ikke har fargeglade bilder??Noen av de beste bøkene som finnes har jo ikke akkurat bilder??

Hehe joda jeg leser bøker uten bilder.
Men ble så skuffet over ketolyseboken, fordi den var så tørr og kjedelig. og så såg jeg liksom for meg at denne andre boken var litt mer fargerik og interessant, men så var den like kjedelig.. hehe. Men det er jo mulig innholdet er bra.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 13-04-11, 10:44   #7149
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Linser inneholder ganske mye karber, men Fedon tillater noe!

Røde linser inneholder faktisk 60g pr 100!

Og linser har middels+ til høy GI, mener jeg å huske. Hans filosofi er mest opptatt av GI Høy GI, bare en gang om dagen og en fjerdedels tallerken bare

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 13-04-11, 10:48   #7150
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg bruker denne Er veldig fornøyd med at det er en bøy på den og at den tåler litt.

Takk for tips, den så grei ut

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no