Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sukk, når man spiser ting man ikke skal

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-12-10, 15:07   #26
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukk, når man spiser ting man ikke skal

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Tja. Jeg hadde mitt karbo-kalas i går, og jeg går rundt med en "fyllesyke" som godt kan minne om en influensa, i dag. Dette orker jeg ikke å påføre meg selv mer av, så den andre dagen jeg liksom skulle tillate meg blir glatt avlyst, hehe.

Kjenner meg igjen, ble skikkelig klein i hele meg jeg også. Vært susete, hatt hodepine, vært gretten og ikke i form rett og slett i går og dagen føre. Overbevist om at det er mitt lille sukkerinntak julaften ja (som dog ikke var lite ift hva jeg pleier å føre i meg)
Skremmende hvor dårlig jeg ble altså..
GOd bedring!!!

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 15:17   #27
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukk, når man spiser ting man ikke skal

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Vanskelig å si. Jeg har spist hauger med riskrem, sjokolade, potetgull og annen drittmat. I tillegg har det vært minusgrader på soverommet, men med vidunderlig gode dyner og varmelaken så er det deilig og varmt under dyna. Forkjølet er jeg dog ikke, men frisk som en fisk. (*bank i tre*)

Okei. Jeg tenkte på at sukker er brennstoff for infeksjoner. Har hatt vondt i halsen i 3 dager og Nesa renner.. Går vel over

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 15:33   #28
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Sukk, når man spiser ting man ikke skal

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Okei. Jeg tenkte på at sukker er brennstoff for infeksjoner. Har hatt vondt i halsen i 3 dager og Nesa renner.. Går vel over

Ja, det høres ikke helt fjernt ut at du kan ha gått rundt med et eller annet i halsen allerede som blomstret opp ved sukkerinntak. Jeg kjenner i alle fall på min evige akillessenebetennelse at sukkeinntaket ikke førte til noe godt.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 15:42   #29
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Sukk, når man spiser ting man ikke skal

Var på besøk hos svigers + innom 2 andre "matbord" i går. Det ble endel karber på meg, selv om jeg prioriterte pålegg og nøtter. Kjente det godt på magen i morges i alle fall. Så idag er det tilbake til normal kost igjen (dvs lavkarbo).

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 16:57   #30
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Sukk, når man spiser ting man ikke skal

Å herregud så godt å spise "normalt" igjen!! Jeg føler meg altså bedre enn på flere dager nå, etter havregrøten min og salaten min, og laksen min! Jeg føler meg ren og 200 kg lettere. Men det skal sies at jeg har DET sukkerhuget. Det var VELDIG vanskelig å gå forbi sjokoladehyllene på rema i dag, for å si det sånn.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 17:05   #31
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Sukk, når man spiser ting man ikke skal

Jeg har spist det jeg skal, verken mer eller mindre. MEN det har nok blitt litt mer rødvin enn det pleier.

Jeg føler meg egentlig litt snytt for denne følelsen mange av dere har.. Det å MÅTTE ha noe, savne noe, kanskje helst søtt! Så derfor kjenner jeg heller ikke til denne utrolige gleden dere føler når dere nyter noe søtt! Jeg har ingenting jeg MÅ ha.. enn ost, og nyter den.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 17:19   #32
Grolla
Medlem
 
Grolla sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 118
Grolla er på en erverdig vei

Sv: Sukk, når man spiser ting man ikke skal

Glad helgen er over og vi er tilbake i vår leilighet. For mange fristelser og tradisjoner hos familien. Julebrød, potetgull, ett par daim twister har det også blitt. Men man har da virkelig kjent det på magen også. Har hele tiden tenkt at det skal bli godt å komme seg hjem og spise normalt igjen

__________________



Start 06.05.10: 87,9 kg.
Delmål 1: 75 kg
Grolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 20:12   #33
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukk, når man spiser ting man ikke skal

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Ja, det høres ikke helt fjernt ut at du kan ha gått rundt med et eller annet i halsen allerede som blomstret opp ved sukkerinntak. Jeg kjenner i alle fall på min evige akillessenebetennelse at sukkeinntaket ikke førte til noe godt.

Jamen da sier vi en gang for alle at sukker SUGER! Haha...

En annen ting jeg merka når jeg spiste bare litt kransekake var at herpes type 1 blussa opp. Har ikke hatt sår på flere uker! Pleier å få svææære blemmer som ikke ser ut. Nei det blir niks mer hvitt sukker på meg gitt.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 20:32   #34
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Sukk, når man spiser ting man ikke skal

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Jamen da sier vi en gang for alle at sukker SUGER! Haha...

En annen ting jeg merka når jeg spiste bare litt kransekake var at herpes type 1 blussa opp. Har ikke hatt sår på flere uker! Pleier å få svææære blemmer som ikke ser ut. Nei det blir niks mer hvitt sukker på meg gitt.

Huff da. Jeg er (u)heldig og får ingen umiddelbare reaksjoner på sukker, stivelse og hvitt mel. Mine reaksjoner tar lang tid før de vises... I form av fettlagring. Men jeg mistenker at jeg er gluten-intolerant, fordi jeg hadde løs mage flere ganger i uka på høykarbo.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 21:07   #35
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukk, når man spiser ting man ikke skal

Trodde ikke jeg reagerte heller, men akkurat nå gjorde jeg visst det. Magen har vært bra, ikke lett å si hva jeg ikke tåler :P skulle ønske det fantes gratis tester, så mange slapp disse bekymringene...

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 22:41   #36
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Sukk, når man spiser ting man ikke skal

Drakk litt for mye vin i går,og i morrest var kromkakeboksen tom...HÆ!!!! Må være gubben som har forsynt seg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 23:12   #37
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Sv: Sukk, når man spiser ting man ikke skal

Har spist 2-3 skåler med riskrem og bringebærsaus, noen konfekt biter samt jeg hadde et par drinker ute på byen igår.
Har hatt myyyke leveranser, men ikke diare.. litt knip i magen men ikke mer enn jeg takler.
Ingen hodepine eller andre symptomer.
Magen rumler og brumler uten stopp.

Gikk greit her da, selv om jeg har gått opp 600 gram pga utskeielsen... Men det er det verdt.

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 03:49   #38
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Sukk, når man spiser ting man ikke skal

Spiste julekjeks sjokolade og litt potetgull her i sted,jeg fikk løs mage og ble svimmel,ubehagelig ja.Godt var det,men er det verdt det?Blir ikke flere slike utskjeielser i jula nei.





Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 13:22   #39
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukk, når man spiser ting man ikke skal

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har spist det jeg skal, verken mer eller mindre. MEN det har nok blitt litt mer rødvin enn det pleier.

Jeg føler meg egentlig litt snytt for denne følelsen mange av dere har.. Det å MÅTTE ha noe, savne noe, kanskje helst søtt! Så derfor kjenner jeg heller ikke til denne utrolige gleden dere føler når dere nyter noe søtt! Jeg har ingenting jeg MÅ ha.. enn ost, og nyter den.

Den gleden er ikke verdt den sjauen som kommer i etterkant!
Tro du meg...

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 17:36   #40
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukk, når man spiser ting man ikke skal

Jeg har hatt 2 dager nå med massiv utskjelelse Spist masse riskrem med saus,maaaange pepperkaker,kokosmakroner, litt brød osv osv.

I går var jeg så sprekke ferdig og kvalm at jeg holdt på å dø Magen stod i spenn og halsbrannen bobla i halsen (noe som aldri skjer på lavkarbo)..jeg fikk tilbake nerve smertene ,knea verka, og jeg fyste på noe søtt HELE tiden,selv om det ikke var plass til mere i magen

Vekta spratt opp 2 kilo og jeg følte meg skikkelig slapp og sliten. Har vært fram og tilbake med skal ,skal ikke leve lavkarbo osv fordi jeg sliter med hva jeg skal spise når jeg har dårlig tid,men etter disse 2 dagene har jeg vel egentlig kommet fram til at høykarbo kommer til å ta livet av meg

Så i dag startet jeg dagen med kaffe og eggemelk + masse vann, har ikke hatt søtsug (ennå) akkurat spist løvbiff med brokkoli og hjemmelagd bearnaise saus og føler meg myyyye bedre allerede

Go go lavkarbo

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 23:11   #41
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Sukk, når man spiser ting man ikke skal

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

Jeg har hatt 2 dager nå med massiv utskjelelse Spist masse riskrem med saus,maaaange pepperkaker,kokosmakroner, litt brød osv osv.

I går var jeg så sprekke ferdig og kvalm at jeg holdt på å dø Magen stod i spenn og halsbrannen bobla i halsen (noe som aldri skjer på lavkarbo)..jeg fikk tilbake nerve smertene ,knea verka, og jeg fyste på noe søtt HELE tiden,selv om det ikke var plass til mere i magen

Vekta spratt opp 2 kilo og jeg følte meg skikkelig slapp og sliten. Har vært fram og tilbake med skal ,skal ikke leve lavkarbo osv fordi jeg sliter med hva jeg skal spise når jeg har dårlig tid,men etter disse 2 dagene har jeg vel egentlig kommet fram til at høykarbo kommer til å ta livet av meg

Så i dag startet jeg dagen med kaffe og eggemelk + masse vann, har ikke hatt søtsug (ennå) akkurat spist løvbiff med brokkoli og hjemmelagd bearnaise saus og føler meg myyyye bedre allerede

Go go lavkarbo

Jeg har hatt to dager med høykarbomat også nå,kjenner meg sulten hele tiden.Har søthunger og er litt svimmel og oppblåst i magen.I morgen skal jeg over på lavkarbo igjen ja,det er helt sikkert.





Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 12:44   #42
Anitave
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 47
Innlegg: 144
Anitave er ny på veien

Sv: Sukk, når man spiser ting man ikke skal

hmm, veide meg og har spretti opp 2 kg....
Så jeg tålte med andre ord ikke 3 søte drinker, 3 moderate porsjoner med risgrøt og ca 3 biter konfekt.........

Skal sies at jeg har fått mensen, men varierer om jeg går opp eller ikke.
Får se når den er ferdig hvordan vekta havner da.

Får håpe de to kg forsvinner fort igjen.
Har ikke hatt noen andre "bivirkninger" enn dette og litt luft, heldigvis.

Ca hvor lang tid tar det før kroppen kvitter seg meg utysket (kg) etter en utskeilese?

Var i bursdagselskap i går og gjestene var veldig inntresert i lavkarbo, moro og jeg koste meg med ett glass vann mens de andre koste seg med søt brus og kaker..
Flinke meg.

Idag eier jeg ikke matlyst.. Kjenner at jeg blir kvalm av tanken på å spise noe..Aner ikke hva det kommer av. Kan være for at jeg ikke har sovet særlig.
Sovnet ikke før 06.00 på morran idag og er dautrøtt.

Anitave er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg bare lukter litt rundt først... Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 18:16   #43
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukk, når man spiser ting man ikke skal

Vil jo tro de kg går raskt av, anitave
Jeg ble sjokka da jeg 1.juledagkveld alt var i ketose igjen! Hadde jeg ikke trodd! Men kjente ånden ENORMT godt så var ikke i tvil Men måtte teste for sikkerhets skyld.

En ting er sikkert: ikke noen utskeielser her i gården igjen. Orker ikke å ha slik elendig kropp en gang til! Er en fornøyelse og være tilbake på lavkarbo. Jeg sprudler, har energi igjen og føler meg super!!!

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 18:36   #44
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Sukk, når man spiser ting man ikke skal

nå har jeg vært hos mamma 31. desember til 1. januar, og har dermed skeiet ut med høykarbo mat og drikke, og i dag har jeg så diarè at det ikke er klokt... glad jeg ikke skal noe i dag ja... men i dag har jeg kun spist lavkarbo, så da regner jeg med at det ordner seg...

__________________
min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33720

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5acq58/]
ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor lang tid fra man spiser noe man ikke skal til man reagerer? Heaven Spørsmål og svar 2 15-12-10 12:08
Ting man bare ikke gjør! Cherry Generell diskusjon 14 14-08-10 02:33
Ting du ALDRI skal gjøre når du lager mat grotingeling Generell diskusjon 16 05-03-10 10:04
Matlei, blir ikke mett, spiser ikke nok Mellon Lavkarbo generelt 1 27-04-09 10:26
Ting som ikke virker etter oppgradering HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 18 18-09-06 15:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no