Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Leger som er tilknyttet opplegget

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-06, 13:50   #1
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Leger som er tilknyttet opplegget

Hvordan finner man ut hvilke leger som er kvalifisert til å veilede i eurodietten? Kunne gått på lindberg-klinikken, men forestiller meg at det kan være billigere å bruke "vanlige" leger.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-05-06, 15:15   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Leger som er tilknyttet opplegget

Du kontakter næmeste Lindberg klinikk og hører med dem hvem som er "godkjente" i ditt nærmiljø..........

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-05-06, 21:02   #3
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Leger som er tilknyttet opplegget

Forhør deg hos ernæringskonsulenter også. Kan være du finner en eller to som er spesialisert innen denne dietten. Allmenpraktiserende leger med lavkarbokunnskaper er en mangelvare. Du er heldig om du treffer på en. Som regel blir du bare bedt om å lete videre selv, eller så får du en triade om det tradisjonelle kostholdets fortreffelighet.. og advarsler mot alle andre måter å leve sunt på..

Jeg er heldig. Min fastlege lever selv etter lavkarboprinsipper.. men grundige kunnskaper om temaet har han dessverre ikke. Uansett, jeg møter i allefall en åpen dør hos ham om ikke annet..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-05-06, 00:28   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Leger som er tilknyttet opplegget

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Forhør deg hos ernæringskonsulenter også. Kan være du finner en eller to som er spesialisert innen denne dietten. ..

Lindbergs Eurodiett må foreskrives av godkjent lege. Selv Lindbergs egne ernæringskonsulenter og kursledere (de eneste som har lov å drive kurs og rådgiving for Lindberg) har ikke lov å skrive ut Eurodiett !

Det er litt viktig å være klar over i denne sammenhengen....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-05-06, 09:02   #5
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Leger som er tilknyttet opplegget

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Hvordan finner man ut hvilke leger som er kvalifisert til å veilede i eurodietten? Kunne gått på lindberg-klinikken, men forestiller meg at det kan være billigere å bruke "vanlige" leger.

Min sterkeste anbefaling er å ta kontakt med Lindberg-klinikken. Du kan jo spørre om muligheten for å få timer hos 'himself' - jeg tror han har åpnet for flere nye pasienter nå. Jeg går der, og 'ingen andre hender er så trygge å være i som Lindberg-hender'. (Kunne jo nesten vært en reklame dette )

Ellers er det som Nille sier - at det er spesielle leger, og kun leger, som kan foreskrive Eurodiett. Men dersom du har en lege i dag - som du har god kommunikasjon med - så kan han henvende seg til Lindberg-klinikken for selv å få den informasjon/opplæring som trengs for å kunne foreskrive Eurodiett. Men engasjementet må jo være tilstede hos legen da altså...

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 23-05-06, 09:11   #6
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Leger som er tilknyttet opplegget

Opprinnelig lagt inn av Nille

Lindbergs Eurodiett må foreskrives av godkjent lege. Selv Lindbergs egne ernæringskonsulenter og kursledere (de eneste som har lov å drive kurs og rådgiving for Lindberg) har ikke lov å skrive ut Eurodiett !

Det er litt viktig å være klar over i denne sammenhengen....

Nå har jeg fått opplyst at flere av Atlantis tidligere ernæringsstudenter har blitt godkjente Lindbergrådgivere. Men disse driver også veiledning innenfor generell ernæring i tillegg. Derfor jeg henviste til ernæringskonsulenter i sin alminnelighet.
Det at de ikke kan skrive ut Eurodietten vet jeg ingenting om. Men de kan i allefall rådgive og evt henvise videre..Eventuelt ta oppfølgingen og kontrollene. Noe må de jo ha lov til å gjøre i og med at de er godkjent.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-05-06, 10:20   #7
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Leger som er tilknyttet opplegget

Det er interessant med utveksling av tips her!

Leger jeg kjenner som kjenner til er

- Roald Strand, Kilden Helse (Oslo)
- Heiko Santelmann, Slemdal (Oslo)
- Stig Bruset, Lier (Oslo)

Ellers så tror jeg Arena Klinikk (Ullevål) også har leger med gode kunnskaper i ernæring.

... flere?

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 23-05-06, 10:58   #8
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Leger som er tilknyttet opplegget

Opprinnelig lagt inn av janmesi

Det er interessant med utveksling av tips her!

Leger jeg kjenner som kjenner til er

- Roald Strand, Kilden Helse (Oslo)
- Heiko Santelmann, Slemdal (Oslo)
- Stig Bruset, Lier (Oslo)

Ellers så tror jeg Arena Klinikk (Ullevål) også har leger med gode kunnskaper i ernæring.

... flere?

kremt.. Lier har aldri ligget i Oslo... Lier ligger i Buskerud.. Nabokommuen til Drammen.. Men Stig Bruset jobber kanskje i Oslo..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-) Caxa Åpne dagbøker 257 31-08-06 14:00
Kosttilskudd rives bort fra hyllene 1. august themonk Kosttilskudd 67 13-03-06 17:02
Noen her som er glad i cola? Ikke etter å ha lest dette Kristian Generell ernæringsdebatt 3 14-03-05 05:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no