Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hei! Ny her

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-10, 16:57   #1
Prikken
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 2
Prikken er på en erverdig vei

Hei! Ny her

Hei hei Jeg vil bare fortelle litt om meg selv. Jeg er ei jente på 27 år, som etter 2 svangerskap sliter med 15 kg ekstra på kroppen. Begynte på ketolyse kuren for 1 uke siden. Hååååper så inderlig at denne kuren fungerer på meg. Vil så gjerne ned 15 kilo, så jeg kan dra å bade med ungene til sommeren. Å fordi jeg føler meg ikke vel sånn jeg ser ut nå.. Jeg er ikke så høy.. 158 og veier 75 kilo
Men er noe jeg lurer på.. jeg har brukt sånn stix.. men den slår ikke ut. Gjør jeg noe feil da i forhold til kostholdet mitt..? Har heller ikke gått ned noe..
Jeg spiser eggeomelett til frokost, med tomat, Westfaler skinke, agurk og 3 bacon skiver. Lunsj har jeg ensten spist en salat med hjerte salat, salat, litt paprika, agurk.. Middag: brokkeli, blomkål, (gulerot, (som jeg ser nå er fy mat), squasj.(vet ikke hvordan man staver det ) med matfløte og ost inn i stekovnen. Med renskåret svinekjøtt ved siden av.

prøøøver å huske å drikke nok vann.. men noen ganger glemmer jeg å drikke.. har aldri hatt så stort behov for å drikke så mye.. Men prøver som sagt å få i meg minst 10 glass vann om dagen, som tilsvarer ca 2 liter vann.

Jeg synes det er veldig vanskelig å finne på middags tips.. noe som å ungene kan spise.. Må ha noe som er lettvint å lage.. Det blir ofte til at ungene spiser noe annet enn det jeg spiser..

Ellers vil jeg si at dette forumet virker veeldig bra ut, blir spennende å følge med her

Hilsen Anne

Prikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 17:12   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hei :) Ny her :)

Hei og velkommen

Regner med du har boka ( ja, jeg er litt masete om den)
Viss du leser der så ser du at kroppen bruker noen dager på å kvitte seg med glukoselageret før den går over til fettforbrenning (ketosen)
Det er vanlig å begynne vektnedagangen fra uke to (står eget kapittel i boka om det)

Bra du har funnet ut at gulrot er fyfy

Bruk kremfløte, ikke matfløte....Mer fett i den.
Du skal bruke "hele" produkter, ikke lettprodukter.
Velge fettrikt kjøtt og fisk. Og ved magert kjøtt event. lage fete sauser.
Det er ingen problemer at ungene spiser det du spiser (du kan tilføre litt fett på din egen tallerken) og heller får litt potet,grov pasta osv ved siden av.
Planlegging er viktig.
Tips: Når du først lager en middag, lag flere porsjoner og frys ned porsjonsvis. Da blir det raske middager på travle dager.

Lykke til

Vann er viktig

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 17:10   #3
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: Hei :) Ny her :)

Jeg må også lage middager som passer for barna og mannen min. Oppdaget kyllingboller fra prior i dag! Bare 2 gram karb pr 100 gram.

-er ikke du som er prikken fra bv??

Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 17:41   #4
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Hei :) Ny her :)

Hei og velkommen

Gerd har mye fornuftig å si

Lykke til

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 17:54   #5
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Hei :) Ny her :)

Lykke til og velkommen hit. Jeg er ny her jeg også, men jeg begynner å komme inn i det så smått. Jeg har enda ikke mestret kunsten med å lage middag til hele familien. Noen dager går det greit, mens andre dager... Sånn som i dag laget jeg fylte squash og fylte de andre squashene først, så rørte jeg inn mer fett i fyllet og fylte mine etterpå. Da var det helt greit å kombinere, men når alt lages i en porsjon synes jeg ikke det er like enkelt. Det kommer nok med tiden når vi blir mer rutinerte får vi håpe.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no