Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Være med på ny runde fra 12. januar?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-09, 23:15   #151
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Være med på ny runde fra 12. januar?

Opprinnelig lagt inn av chanela, her.

ps. bare en liten digresjon at brukte en sånn stix i dag, og den ble rosa med en gang! Betyr det da at jeg er i ketose? er ikke det litt tidelig? Men jeg har drukket 4x0.7l vann (mineralvann) og spist det som er nevnt...

Har sett flere som har sagt at de har fått utslag samme dag. Så det går nok an. Selv har jeg fått utslag på kvelden dag 2. Men så har jeg aldri sjekka noe tidligere enn det heller da...

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:16   #152
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Være med på ny runde fra 12. januar?

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Jeg må si meg uenig i dette. Jeg spiser tomater stort sett hver dag. Tomater har 2,5 karb per 100g. Nå er tomater ganske tunge... Så man kan vel ikke gafle ned så det tyter ut av ørene på en. Men litt tomater er det da del plass til? Vei opp tomatene du spiser de første gangene så du får litt "feelingen" for hvor mye 100 g tomater egentlig er.


Det er klart det kan gå greit med en liten tomat eller to, men med et jevnt inntak av grønt resten av dagen gir ikke det mye til å bruke på tomater. Så lenge regnskapet er i balanse.
Nå er jo tomater ulike og. de tomatene vi er vant med å spise fra før av i Norge er gressaktig i smaken og sure, mens cherry tomater er veeeldig søte i smaken. Kan ikke forestille meg at de har samme karb innhold pr 100 gram.

Fant det her: http://www.carb-counter.org/veg/search/Tomatoes/1100

Cherry: 0.67 g pr stk. Da er det lettere å regne i forhold til dags "kvoten".

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:20   #153
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Være med på ny runde fra 12. januar?

Tomater er bra!! (det står også i boka)
Bare spis og kos deg, de må selvfølgelig veies og taes med i karboregskapet

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:29   #154
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Være med på ny runde fra 12. januar?

Opprinnelig lagt inn av Smiline, her.

Det er klart det kan gå greit med en liten tomat eller to, men med et jevnt inntak av grønt resten av dagen gir ikke det mye til å bruke på tomater. Så lenge regnskapet er i balanse.
Nå er jo tomater ulike og. de tomatene vi er vant med å spise fra før av i Norge er gressaktig i smaken og sure, mens cherry tomater er veeeldig søte i smaken. Kan ikke forestille meg at de har samme karb innhold pr 100 gram.

Fant det her: http://www.carb-counter.org/veg/search/Tomatoes/1100

Cherry: 0.67 g pr stk. Da er det lettere å regne i forhold til dags "kvoten".

Så vidt jeg kan forstå sier denne tabellen at cherrytomater har 2,72 karber per 100 g. Litt mer enn den tabellen jeg bruker. Vil tro det er en del naturlig variasjon alt etter hvilken årstid, hvor tomatene har grodd, om de plukket modne eller umodne osv. Denne sier at en cherrytomat har 0,47 karber (etter at man har trukket fra fibrene, med fibrene er det 0,67). Akkurat det vil jo være avhengig av om det er store eller små cherrytomater da... Men for all del... Vi kan jo runde opp til 3 g karber per 100g og det vil fortsatt ikke være mer karber enn det er i brokkoli...

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 13:33   #155
chanela
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 35
Innlegg: 17
chanela er på en erverdig vei

Sv: Være med på ny runde fra 12. januar?

Synes det er flott at alle er sååå hjelpsomme, i dag ble det en sein frokost med salat, 2 1/2 cherry tomat og tunfisk i olje. Men jeg lurer på noe ang. den hvorfor er det karbohydrater i den? Er ikke fisk og kjøtt 0 karbohydrater? Det var 150g i boksen og per 100g var det 2,9karber. Synes det var litt mye med tanken på at jeg hadde salat og tomater også..

I dag til lunsj skal jeg ha 1 og 1/2 kyllingfilet, isbergsalat, ruccola og fetaost (olje og eddikk til dressing) Håper jeg har klart å lage et måltid med mer fett i dag.

En annen grunn til at jeg måtte trappe opp på mengden var fordi jeg var kjempe sulten i går kveld, måtte ta noen nøtter, ellers hadde jeg ikke klart å sove. Gikk en 50min tur også!

ps. I dag holdte jeg nesten på å skjere ut!! Ikke planlagt men av ren vane så tok jeg opp en banan og skulle spise den, men så kom jeg på at nei, den kan jeg ikke spise.. hehe

__________________
- In order to be irreplaceable one must always be different.- Coco Chanel
chanela er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 19:17   #156
Nøste
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 9
Nøste er på en erverdig vei

Sv: Være med på ny runde fra 12. januar?

Opprinnelig lagt inn av chanela, her.

Synes det er flott at alle er sååå hjelpsomme, i dag ble det en sein frokost med salat, 2 1/2 cherry tomat og tunfisk i olje. Men jeg lurer på noe ang. den hvorfor er det karbohydrater i den? Er ikke fisk og kjøtt 0 karbohydrater? Det var 150g i boksen og per 100g var det 2,9karber. Synes det var litt mye med tanken på at jeg hadde salat og tomater også..

I dag til lunsj skal jeg ha 1 og 1/2 kyllingfilet, isbergsalat, ruccola og fetaost (olje og eddikk til dressing) Håper jeg har klart å lage et måltid med mer fett i dag.

En annen grunn til at jeg måtte trappe opp på mengden var fordi jeg var kjempe sulten i går kveld, måtte ta noen nøtter, ellers hadde jeg ikke klart å sove. Gikk en 50min tur også!

ps. I dag holdte jeg nesten på å skjere ut!! Ikke planlagt men av ren vane så tok jeg opp en banan og skulle spise den, men så kom jeg på at nei, den kan jeg ikke spise.. hehe

Hehe.. er greit når en klarer å stoppe i "farten"

Nøste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 20:41   #157
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Være med på ny runde fra 12. januar?

Dag 2 for mange av dere her... Hvordan går det syns dere?

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 20:45   #158
Everio
Seniormedlem
 
Everio sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 46
Innlegg: 949
Everio har en fantastisk aura rundt segEverio har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Være med på ny runde fra 12. januar?

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Dag 2 for mange av dere her... Hvordan går det syns dere?

Helt supert Veide meg i morges og var da 1,6 kg mindre enn i går. Er masse vann som skal ut ja. Springer på do hele tiden

Massevis av god mat. Eneste jeg synes er litt vanskelig er å få i meg nok fett. Jeg skjærer til og med av det av fett som er på kyllingfilletene, så det tar litt tid å venne seg til mer fett.

__________________




Oppstart ketolyse 12.01.09 - oppstart Lindberg 11.03.09- Everio`s journal
Everio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 20:50   #159
chanela
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 35
Innlegg: 17
chanela er på en erverdig vei

Sv: Være med på ny runde fra 12. januar?

Min dag 2, gikk bedre enn dag 1 synes jeg..

lunsj: Lagde kyllingfilet i ekte tine meierismør isbergsalat og ruccola og fetaost..
Middag: 200g kjøttdeig med seterrømme ved siden av hadde jeg isbergsalat og ruccola med olje og edikk.
Kvelds: er ikke noe sulten, så det blir bare pille, hvis jeg skulle bli akutt sulten så blir det litt hasselnøtter eller valnøtter... Hva med dere andre?

__________________
- In order to be irreplaceable one must always be different.- Coco Chanel
chanela er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 20:52   #160
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Være med på ny runde fra 12. januar?

Opprinnelig lagt inn av Everio, her.

Helt supert Veide meg i morges og var da 1,6 kg mindre enn i går. Er masse vann som skal ut ja. Springer på do hele tiden

Godt tegn det da

Opprinnelig lagt inn av Everio, her.

Massevis av god mat. Eneste jeg synes er litt vanskelig er å få i meg nok fett. Jeg skjærer til og med av det av fett som er på kyllingfilletene, så det tar litt tid å venne seg til mer fett.

Hehhe... Tar litt tid å omprogrammere hjernen ja

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 23:54   #161
Kasandra
Juniormedlem
 
Kasandra sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Akershus
Alder: 48
Innlegg: 39
Kasandra er på en erverdig vei

Sv: Være med på ny runde fra 12. januar?

Fikk ikke begynt før i dag jeg da, men nå er jeg i gang. Skal bli spennende å følge med alle her inne!

__________________


Kasandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 00:36   #162
pjusket
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 82
pjusket er på en erverdig vei

Sv: Være med på ny runde fra 12. januar?

Hei sveis alle sammen, får jeg henge meg på tråden her jeg også?

Jeg begynte også på ketolyse 12. januar, men har prøvd meg et par uker før jul også. Så at kuren gjorde underverker så nå er jeg kjempemotivert til å fortsette fremover!
Som Kasandra skrev ovenfor skal det bli kjempespennende å følge med på alle her inne fremover - inspirasjon og motivering henter hvert fall jeg ut i fra alle dere her inne på lavkarbo!

__________________


pjusket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 11:03   #163
nelly79
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 55
nelly79 er på en erverdig vei

Sv: Være med på ny runde fra 12. januar?

Hei, slenger meg med dere jeg, har gått på ketolyse siden 20 oktober, har hatt noen dager julepause hvor jeg la på meg 2 kg, disse er nå borte igjen + 2 til, er så glad for at jeg har funnet noe som endelig virker på denne kroppen :-) Har gått ned 16 kg, men har mer enn nok å ta av da.....

Stå på folkens :-)

__________________


nelly79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 12:13   #164
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Være med på ny runde fra 12. januar?

Lurer meg inn her jeg og. Jeg begynte på ny frisk nå 12 januar etter pause i desember. Startet på ketolyse i juni 2008 og har hatt veldig flotte resultater. Nå er planen å fortsette frem til jeg når målet mitt også skal jeg leve etter fedons prinsipper resten av livet
Merket meg at på slutten av fjoråret var det hardt å være på kur. Kroppen gav lite respons på kuren så dette blir spennende å begynne på ny frisk.

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 11:38   #165
Birigozzi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 2
Birigozzi er på en erverdig vei

Sv: Være med på ny runde fra 12. januar?

Synes det går litt tregt her jeg da - har t.o.m prøvd å kutte ut vanlig kaffe og byttet ut med koffeinfri på jobben! Har lest her at koffeinen kan sinke prosessen...
Ned 2 kilo på tre uker...

Birigozzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 15:54   #166
girl68
Nytt Medlem
 
girl68 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: hedemark
Alder: 56
Innlegg: 7
girl68 er på en erverdig vei

Sv: Være med på ny runde fra 12. januar?

Hei startet 19 januar, er det plass til flere... JEg har som mål 1 mai i første omgang....

girl68 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 21:49   #167
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Være med på ny runde fra 12. januar?

Tror innbyggerne i denne tråden stort sett har flyttet over hit.

Ellers er det selvfølgelig alltid plass til fler!! Velkommen!

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Åpent hus - torsdag 25. januar janmesi Lavkarbo generelt 5 23-01-07 09:52
Å være mett, er lettere enn å være trist sunbeam Nyheter / media 1 16-03-06 01:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no