Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

To uker på hotell ... Hjelp ..?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-09-11, 15:22   #1
oppavsofaen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 103
oppavsofaen er på en erverdig vei

To uker på hotell ... Hjelp ..?

Jeg må bo på hotell i 2 uker pga skolegang. Der har jeg ikke mulighet til å lage mat selv, det blir for dyrt å måtte spise på hotellet hele tiden, og jeg har heller ikke mulighet til å ta med fryst mat hjemmefra..

WHAT to do?!? Det er jo umulig å få fatt i enkel lavkarbomat på butikkene som ikke må tilbredes, eller handle lavkarbomat på diverse gatekjøkken og slikt.. Hva gjør man??

oppavsofaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 16:02   #2
Iselin
Nytt Medlem
 
Iselin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: I verdens fineste leilighet :)
Alder: 38
Innlegg: 4
Iselin er på en erverdig vei

Sv: To uker på hotell ... Hjelp ..?

Fortvil ikke! Raske løsninger på det meste, men det funker. Salat med kylling og dressing er en klar vinner på lunsjen. Frokost har du kanskje inkludert? Da er det egg og bacon på stort sett alle hoteller. Kos deg med den. Middag er null stress. Har du tilgang på vannkoker? I såfall kan du skjære strimler av squash/zucchini og helle kokende vann over. Blir som pasta. Så tar du f.eks ferdig tomatsaus og ternede skinkebiter. For eksempel. Eller grillet kylling, et par karbonader, burger uten brød (er lov å bestille)... Tja... generelt er det ikke så kjempevanskelig, bare vær kreativ og tenke at raske "jukseløsninger" er bedre enn at du går sulten.

Iselin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 17:45   #3
Mortil1
Medlem
 
Mortil1 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 96
Mortil1 er på en erverdig vei

Sv: To uker på hotell ... Hjelp ..?

Eller så er det mange hoteller som tilbyr lavkarbomat for tiden, Føres gjerne opp under "matallergier" :-)
Ta en tlf og sjekk!

__________________
Mor til 1
Min blogg


Mortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 19:16   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: To uker på hotell ... Hjelp ..?

Opprinnelig lagt inn av oppavsofaen, her.

Det er jo umulig å få fatt i enkel lavkarbomat på butikkene som ikke må tilbredes, eller handle lavkarbomat på diverse gatekjøkken og slikt.. Hva gjør man??


Det finnes massevis av lavkarbomat som ikke krever tilberedning på butikken! Pålegg f.eks. Ost, kjøttpålegg.... Grillet kylling, koteletter, fisk o.l selges ofte i større matbutikker med varmdisk. Ferdigblandet gresk salat også.

Og som nevnt, er det kontakt der kan du plugge i en vannkoker. Da kan du koke egg.feks.

På gatekjøkken kjøper du burger uten brød, eller kebab og kaster pita'en.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 19:19   #5
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: To uker på hotell ... Hjelp ..?

Salatbarer har som oftes kylling, skinke, ost, feta.... Bare å blande det man ønsker

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 19:38   #6
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: To uker på hotell ... Hjelp ..?

Makrell i tomat!
Avokado og tubeost
Knekkebrød(fiberknekkebrød)
Ferdigstekte koteletter og kylling fra varmmatdisken
Havregryn m/yoghurt

Mandler
Atkinsbarer

Papptallerker...

Lykke til!

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 19:45   #7
oppavsofaen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 103
oppavsofaen er på en erverdig vei

Sv: To uker på hotell ... Hjelp ..?

har en del hjemmelaga knekkebrød jeg sikkert kan ta med.. Så får jeg belage meg på kylling fra ferskvaredisken ei ukes tid..

Takk for mange tips!

oppavsofaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 19:58   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: To uker på hotell ... Hjelp ..?

Glemte Skyr med litt fløte.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 13:04   #9
Smelia
Medlem
 
Smelia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 36
Innlegg: 74
Smelia er på en erverdig vei

Sv: To uker på hotell ... Hjelp ..?

Mange fine tips over her .. eg ville også laga meg masse knekkebrød og hatt på rommet og hatt f.eks tubeost , makrell i tomat o.l på rommet og ete til kvelds

Smelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 15:14   #10
lchfforlife
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 4
lchfforlife er på en erverdig vei

Sv: To uker på hotell ... Hjelp ..?

Spørs jo hvilket hotell kjede det er?! Uansett så har de aller fleste hoteller ganske bra utvalg på frokosten
Her kan du jo spise:
kokte egg,stekte egg,omeletter,alt av salater og grønnt, makrell i tomat evt annen fisk, reker o.l
du kan jo også spise cottage cheese med syltetøy uten sukker ( de fleste hoteller har både cottage samt sukkerfri syltetøy)

Til lunsj og middag får du bare håpe det er buffet. Er det med skolen så er det i de alle fleste tilfeller vel det?! I og med at det er så mange som reiser sammen er dette i hvert fall den enkleste løsningen.

lchfforlife er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp. 2 uker. Ingen nedgang ned10kg:) Ketolysekuren 8 17-11-11 15:16
Jeg MÅ ned nesten 10 kg på 10 uker - hjelp meg! FrkMarge Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 25 17-07-11 16:10
2 uker i Hellas ... Hjelp! Nunne Mor Spørsmål og svar 4 16-06-11 12:49
Gått 3 uker på kuren, og går ikke ned!!! hjelp! Jenta Ketolysekuren 4 21-07-10 20:18
Hjelp!! Sydenferie i fire uker Kanari Spørsmål og svar 3 20-07-06 22:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no