Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Herpes-munnsår borte med lavkarbo?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-10-10, 11:07   #1
Rioja
Medlem
 
Rioja sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 94
Rioja har en fantastisk aura rundt segRioja har en fantastisk aura rundt seg

Herpes-munnsår borte med lavkarbo?

Etter at jeg startet på lavkarbo har jeg ikke hatt et eneste utbrudd av herpesmunnsår. Og jeg brukte å ha utbrudd minimum 1 gang i måndeden.
Nå har jeg kun holdt på i 3 måneder, men håper dette svineriet holder seg unna! Noen som har erfart at denne forsvinner/kommer sjeldnere på lavkarbo?

Underlivssopp har jeg heller ikke hatt, noe jeg tidvis også har vært plaget med. Men nå er det verken gjær eller sukker i maten jeg spiser heller.
Fantastisk altså!

Rioja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 12:32   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Herpes-munnsår borte med lavkarbo?

jeg har vært så lykkelig fordi at jeg ikke har hatt munnsår på aldri så lenge. unormalt lenge siden. men jaggu snek det seg frem ett i går Vet ikke hvordan det er med ketose da.. kanskje det forsvinner helt da

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 18:39   #3
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 55
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Sv: Herpes-munnsår borte med lavkarbo?

Hehe, Nellie..det samme skjedde meg.

Har ikke hatt munnsår på minst 3 år (hadde det hvert år tidligere), men jammen dukket det ikke opp en dritt-blemme på leppa i går

Har lurt på om det har noen sammenheng med ketolyse - eller om det er rent tilfeldig.

Jaja, det er iallfall borte innen neste helg, da skal jeg på en stor fest og ville neppe trivdes med et stygt sår på leppa

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 19:22   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Herpes-munnsår borte med lavkarbo?

Jeg tror de kun kommer fordi at man tenker på dem!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 19:53   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Herpes-munnsår borte med lavkarbo?

Herpessår er virus. De ligger latent i kroppen og kommer gjerne frem når kroppen er trigga av stress etc.. Tror ikke lavkarbo kurerer virus, men kanskje lavkarbo reduserer stress??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 20:29   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Herpes-munnsår borte med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Herpessår er virus. De ligger latent i kroppen og kommer gjerne frem når kroppen er trigga av stress etc.. Tror ikke lavkarbo kurerer virus, men kanskje lavkarbo reduserer stress??


Ja, men det er vel visse forhold i kroppen som kan gjøre at de kommer eller at de holder seg vekk? Har alltid hørt at sinkmangel fører til hyppige utbrudd. Er det helt feil?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 20:41   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Herpes-munnsår borte med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja, men det er vel visse forhold i kroppen som kan gjøre at de kommer eller at de holder seg vekk? Har alltid hørt at sinkmangel fører til hyppige utbrudd. Er det helt feil?

Vet ikke, men hadde det vært tilfelle hadde nok både prostitutter og andre lystige spist mer sink??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 20:44   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Herpes-munnsår borte med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Vet ikke, men hadde det vært tilfelle hadde nok både prostitutter og andre lystige spist mer sink??

Eh.. Okei

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 22:51   #9
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Herpes-munnsår borte med lavkarbo?

jeg hadde et nå nettopp og har drevet med lavkarbo i 6-7 uker. men jeg får munnsår av å bruke leppomade! eneste jeg kan bruke er avene sin fra apoteket.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 23:14   #10
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Herpes-munnsår borte med lavkarbo?

Etter 6 mnd på lavkarbo har jeg bare hatt munnsår 1 gang, og det er sjelden til meg å være. Deilig "bivirkning"!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 14:36   #11
Holahola
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 4
Holahola er på en erverdig vei

Sv: Herpes-munnsår borte med lavkarbo?

Jeg har holdt på med lavkarbo i 4 uker ( i morgen)
Jeg har hatt 4 utbrudd av herpes på denne tiden. Og det bare på 2 uker.

Skjønner ingenting.
For noen år siden hadde jeg det kun når vi gikk over til vår, og til vinter.
Dvs 2 ganger i året, stort sett.
Nå har jeg det titt og stadig, og i det siste har jeg da hatt 4 utbrudd på 2 uker.

Først 2 utbrudd på den ene siden av munnen.
Og nå to utbrudd på den andre siden av munnen. Og det er ene er veldig stort

Holahola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 14:46   #12
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Herpes-munnsår borte med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

jeg hadde et nå nettopp og har drevet med lavkarbo i 6-7 uker. men jeg får munnsår av å bruke leppomade! eneste jeg kan bruke er avene sin fra apoteket.

Har ikke hatt munnsår på årevis, men har vært plaget med det siden ungdomsskolen. Av lypsyler kan jeg kun bruke de som er "rene"; slike med tilsatt solfaktor er som å be om å få munnsår hos meg, da kommer det tvert.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 14:54   #13
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Herpes-munnsår borte med lavkarbo?

Jeg har ikke hatt på veldig lenge, uten at det har med kostholdet å gjøre, så jeg håper ikke jeg får nå når jeg leser her....
Det virker nå forresten godt å smøre på salven Vectavir med en gang man kjenner symptomer, da forsvinner det rimelig mye raskere og er mindre hissig enn uten. Men den salven tror jeg slår kg prisen på Atkinsbarene med glans. Den slår sikkert kg prisen på gull også. Selges heldigvis i BITTEsmå tuber.


Ser de har 2 gram til kr 107 på en svensk nettside....

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Julekiloene er borte Shrinking Line Generell diskusjon 5 17-01-10 23:16
Munnsår - solarium? en ny vår Fysisk og mental helse 6 24-07-09 05:11
Munnsår? Lava Spørsmål og svar 6 08-02-08 22:57
Migrene borte? Photobscura Fysisk og mental helse 13 19-05-07 13:37
Helvetesild/Herpes Zoster Fedonisten Fysisk og mental helse 5 10-05-05 21:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no