Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Forbrenning?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-07, 21:58   #1
Helinor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 5
Helinor er på en erverdig vei

Forbrenning?

Vil en proteinshake starte forbrenningen om morgenen, eller må man spise en ordentlig frokost? Sliter sterkt med å spise noe så tidlig, men det går bra med en shake.

Helinor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 12:42   #2
Frank
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 65
Innlegg: 28
Frank er på en erverdig vei

Sv: Forbrenning?

Proteinshake har jeg ikke noe erfaring med. Når det gjelder frokost så er det vel fler og fler nå som sier at man kan hoppe over den hvis man ikke er sulten. Det har jo vært tabu å si noe sånt tidliger og er det vel fortsatt blant den trauste hop med "ernæringseksperter". Dvs de som prediker Den Statsautoriserte Sannheten om kosthold. Når man ikke spiser frokost så fortsetter man jo også å forbrenne uten å ha hatt i seg ny forsyning med energi. Den mat-frie perioden forlenges. Hvis man ikke er sulten til frokost, tipper jeg det er kroppen som forteller deg at du har nok å gå på, ergo venter du med å spise til du blir sulten. Med god samvittighet!

Frank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 13:05   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forbrenning?

Er helt enig med Frank. Ponget med sultfølelse er at det er kroppens måte å si fra om at den trenger mat.
Jeg fo min del er alltid skrovsulten om morgenen, noe mange er (selv om det ikke alltid er lett å spise på den tiden av døgnet om man står opp tidlig) noe som også slår et lite hull i den såkalt vedtatte sannheten om at kroppen stenger av nesten all forbrenning når man sover. Man forbrenne like mye når man sover som når man er våken, og ikke i aktivitet. Altså en del mer når man er på lavkarbo og har mye ekstra fett å gå på.

Proteinshake eller lavkarbo-smothie er en klassiker her på forumet, og mange bruker det som frokost eller mellommåltid, bra om man har dårlig tid og er småspist om morgenen!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 15:27   #4
kjøttklumpen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 39
Innlegg: 111
kjøttklumpen er ny på veien

Sv: Forbrenning?

Man må nok ikke spise frokost, men jeg tror det kan forhindre muskelnedbryting å få i seg litt proteiner.

__________________


kjøttklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forbrenning amo Generell ernæringsdebatt 2 18-06-06 23:48
Sparebluss, Nedsatt Forbrenning?? Chumpsy Dr Lindbergs 2 08-07-05 18:32
Trening=økt forbrenning av karber??? pandalakris Vedvarende vekttap 3 19-12-04 22:53
forbrenning av karbo lena-k2 Atkins kosthold 4 29-07-04 20:35
Fryser-dårlig forbrenning? Anne Generell diskusjon 16 14-05-04 16:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no