Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Hjelp til fettfastemeny

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-11, 10:31   #151
Tango
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 126
Tango er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Lurer veldig på hvordan det går med deg, det er du som inspirerte meg til å prøve dette nemlig Digg å gjøre det før en ferie da, særlig om ferien innebærer bikini og bading

Frøken: Så bra!! Det var mye ned første dagen

Jeg er like happy!
Dag 1: 400g
Dag 2: 800g
Dag 3: 1,2 kg Det var digg å veie seg i dag, gleder meg til i morgen!
Total nedgang på fettfaste er hittil: 2,4 kg

Så flott! Jeg har egentlig tenkt å spise meg sakte men sikkert ned i vekt, men hvis jeg når et platå og vekta ikke rikker seg, skal jeg virkelig vurdere å prøve dette! Lykke til videre!

__________________
Tango er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pål Jåbekk + MUP Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 13:32   #152
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Lurer veldig på hvordan det går med deg, det er du som inspirerte meg til å prøve dette nemlig Digg å gjøre det før en ferie da, særlig om ferien innebærer bikini og bading

Frøken: Så bra!! Det var mye ned første dagen

Jeg er like happy!
Dag 1: 400g
Dag 2: 800g
Dag 3: 1,2 kg Det var digg å veie seg i dag, gleder meg til i morgen!
Total nedgang på fettfaste er hittil: 2,4 kg

Se på deg da Så bra

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 15:08   #153
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Tusen takk for godord alle sammen! Det er skikkelig digg etter 8 uker stillstand
Prøvde masse klær i dag, i en str mindre enn før, men nå vil jeg vente litt til før jeg kjøper noe. Fått blod på tann

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 23:54   #154
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Er inngangsbilletten ketose eller kan man starte f.eks. når man har tryna i potetgullposen etter 2 strenge uker uten resultat?
Skal leke meg litt med diett.no og se om jeg kan sette sammen noe lurt.. Er ikke glad i å spise ofte, tror utfordringen ligger der. Trives med to måltid for dag... Har forøvrig alltid lagt på maks 1200 kcal...

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 00:18   #155
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Ideen er vel at man skal gå fra induksjon over på fettfaste dersom man har stått stille leeeeenge!

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 00:32   #156
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Ideen er vel at man skal gå fra induksjon over på fettfaste dersom man har stått stille leeeeenge!

Det kom feil ut. Har stått stille siden januar. Nekter å rikke seg.
Hadde en glipp for to uker siden, helt uten mål og mening (ut av ketose pga. en fetaostsalat porsjon for mye...), to uker på og i dag falt jeg i potetgullskåla fordi jeg var så kvalm (spysjuka??) og trengte noe salt. Var hos en venninne, så var eneste tilgjengelig. Var ikke mye, da.
Hvor lenge må jeg være i ketose for å starte, eller kan jeg starte i morgen?

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 04:50   #157
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Jeg er ingen ekspert på området, altså....men jeg tror nok du kan prøve nå.. Dette er jo en ekstrem diett, og det vil den jo være uansett om du kommer fra ketose eller ikke..
Lykke til!

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 09:00   #158
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Hjelp til fettfastemeny

dag 2 og - 700 g

totalt på to dager - 1,4 kg

gårsdagens fordeling så slik ut:

Energi: 987
Fett: 97.38
Karbohydrat: 9.64
Protein: 16.75

til frokost spiste jeg 50 g bacon

lunch 40 g macamadianøtter

middag blomkål og brokkolistappe m rømme og smør (100g blomkål, 50 g brokkoli)

kvelds 50 g fromasje lagd av sukkerfri gele og kremfløte
snack 1 bit bounty (lavkalori)

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 09:02   #159
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Er inngangsbilletten ketose eller kan man starte f.eks. når man har tryna i potetgullposen etter 2 strenge uker uten resultat?
Skal leke meg litt med diett.no og se om jeg kan sette sammen noe lurt.. Er ikke glad i å spise ofte, tror utfordringen ligger der. Trives med to måltid for dag... Har forøvrig alltid lagt på maks 1200 kcal...


Som fofa sier kan du sikkert starte rett på, men vil tro det er lettere hvis kroppen allerede er i ketose.

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 11:12   #160
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Okei. Kult. Foreløpig synes jeg det ble vanskelig igrunn, for jeg stoler ikke helt på diett.no

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 16:48   #161
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Et par oppskrifter:



Fat Fast Flan

6 eggs
1 cup SF vanilla syrup (can try other flavors)
2 cups heavy cream

You will need a 10" pie pan and a larger pan you can set the pie pan into, like a big roasting pan.

Spray a 10" pie plate with cooking spray. Preheat oven to 325 degrees. Mix eggs and syrup very thoroughly. Very slowly, stir in the cream. Pour the mixture into the pie pan. Set the pie pan in the larger pan, and pour water into the larger pan until it is halfway up the side of the pie plate. This is called a "water bath" and it is a gentler way to cook the custard.

Bake at 325 degrees for 1 hour. Cool on a rack, then cover and refrigerate. Cut into 8 slices. Each slice is one Fat Fast serving.

I sprinkle mine with a dash of nutmeg. I have also tried using peach SF syrup, but didn't like the taste as much as either vanilla or French vanilla. You might be able to use a 9" pie plate but it will be dangerously full.



Modified flax cereal:


2 T ground flax, 1 T designer whey protein powder, 1/4 t salt. Mix well and add 1/2 c water. Microwave on high for 2 minutes or until no longer soupy. Add 1 pat butter and 1 T cream


Stor T er spiseskje og liten er teskje.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 20:52   #162
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Hm.....er litt interessert i denne kick off'en. Hva spiser dere i løpet av en dag? Jeg kan ikke spise nøtter e.l. slik jeg ser noen gjør. Setter pris på å se eksempel på dagsmeny!

  Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 21:10   #163
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Hm.....er litt interessert i denne kick off'en. Hva spiser dere i løpet av en dag? Jeg kan ikke spise nøtter e.l. slik jeg ser noen gjør. Setter pris på å se eksempel på dagsmeny!

Jeg har lagt ut hva jeg har spist, du kan se på det. Nøttene kan du bytte ut med noe av det andre jeg har spist.

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 01:07   #164
solsikke123
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 74
solsikke123 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til fettfastemeny

WAAAAW foksy, gratulerer)
Så moro.
Spennende med deg og frøke, lykke til

Pruttilutt, i atkinsboka så står det at man først skal leve to uker på induksjon. HVis ingenting skjer med vekta så kan man prøve fettfasten. Ketosen hjelper til med å ikke bli så sulten...
Det er jo greit.

Jeg har gått ned en kg nå med mindre mat. Men drar på ferie om et par dager, har vært superhektisk hele uken, men når jeg er tilbake om 3 uker, da.....
Gleder meg til å følge dere videre.
Deilig å gå ned, gir økt selvtillitt og selvbilde!

__________________


solsikke123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 04:14   #165
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Må bare slenge med en påminnelse til eventuelle lesere av denne tråden som ikke kjenner til fettfasten: Dette er IKKE et konsept tiltenkt utålmodige nybegynnere. Kun et hjelpemiddel for dem som har hatt mange måneders stillstand på vekta, og ubestridelig har flere kilo å gå ned. Skal heller ikke benyttes over lengre tid enn 4-5 dager.

Høres ut som noe for meg altså. Gikk bittelitt ned i høst, men så gikk vekta opp til sommervekta igjen og der har den holdt seg. Så jeg har stått ganske så stille i ett år nå.

Det var vanskelig å få ned proteinnivået ser jeg når jeg prøver meg frem på diett.no. Men jeg tror jeg fant noe jeg kan leve med i noen dager. Hvis jeg i løpet av dagen spiser:
50g kylling
60g fløte
1 avocado
45g cocosa/smør/olje

Frokost: 25g kylling + 23g cocosa
Lunsj: 60g fløte
Middag: 25g kylling + 22g cocosa
Kveldsat: 1 avocado

Regnet med cocosa:
100,5g fett (92%)
16,4g protein (7%)
2,57g karbohydrat (1%)
996 kcal

Og i tillegg kutte ut både kunstig og naturlig søtning de dagene. Kutte det helt ut har jeg ikke lyst til.

Opprinnelig lagt inn av frøken, her.

bounty kan kanskje være noe å spise?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16261

La den inn på diett med sjokoladen til sukkerfritt,
og med 16 biter ble det pr bit:

Energi: 79 kCal
Protein: 1 g
Karbohydrat: 1 g
Fett: 8 g
Natrium: 0 mg

Jeg lurer veldig på hvordan du har regnet. Fordi jeg får noe ganske annet når jeg regner ut... Sukkerfri sjokolade er som regel ikke karbohydratfri akkurat... De pleier å bruke maltitol som man trekke fra ca 50% karbohydrat på. Så da sitter man som regel igjen med 20-30g karbohydrat per 100g. Og 5g splenda er 5g karbohydrat (men har søtningsgraden til 50g sukker). Maltitol eller splenda er vel ikke noe som hører hjemme på fettfasten? Ikke noe jeg ville inkludert i fettfasten i alle fall... Det er snakk om noen dager hvor man skal kutte ut slike halvlovlige ting og bare spise lovlige ting...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 10:17   #166
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Høres ut som noe for meg altså. Gikk bittelitt ned i høst, men så gikk vekta opp til sommervekta igjen og der har den holdt seg. Så jeg har stått ganske så stille i ett år nå.

Det var vanskelig å få ned proteinnivået ser jeg når jeg prøver meg frem på diett.no. Men jeg tror jeg fant noe jeg kan leve med i noen dager. Hvis jeg i løpet av dagen spiser:
50g kylling
60g fløte
1 avocado
45g cocosa/smør/olje

Frokost: 25g kylling + 23g cocosa
Lunsj: 60g fløte
Middag: 25g kylling + 22g cocosa
Kveldsat: 1 avocado

Regnet med cocosa:
100,5g fett (92%)
16,4g protein (7%)
2,57g karbohydrat (1%)
996 kcal

Og i tillegg kutte ut både kunstig og naturlig søtning de dagene. Kutte det helt ut har jeg ikke lyst til.

Jeg lurer veldig på hvordan du har regnet. Fordi jeg får noe ganske annet når jeg regner ut... Sukkerfri sjokolade er som regel ikke karbohydratfri akkurat... De pleier å bruke maltitol som man trekke fra ca 50% karbohydrat på. Så da sitter man som regel igjen med 20-30g karbohydrat per 100g. Og 5g splenda er 5g karbohydrat (men har søtningsgraden til 50g sukker). Maltitol eller splenda er vel ikke noe som hører hjemme på fettfasten? Ikke noe jeg ville inkludert i fettfasten i alle fall... Det er snakk om noen dager hvor man skal kutte ut slike halvlovlige ting og bare spise lovlige ting...


Bruker kokesjokoladen til sukkerfritt. Når jeg har trukket fra sukkeralkoholene sitter jeg igjen med 2 karbs pr 100 g. Og så er det stor forskjell på kokosmasse. Viktig å lese på pakken.

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 10:18   #167
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Hjelp til fettfastemeny

ned 500 g siden i går Hodepinen var kun første dagen, sult har jeg ikke hatt noe problem med.

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 10:44   #168
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Opprinnelig lagt inn av frøken, her.

Bruker kokesjokoladen til sukkerfritt. Når jeg har trukket fra sukkeralkoholene sitter jeg igjen med 2 karbs pr 100 g. Og så er det stor forskjell på kokosmasse. Viktig å lese på pakken.

Sukkerfritt bruker maltitol, så du kan nok ikke regne 2 kh per 100g... Det er ikke så lett som at alle sukkeralkoholer kan trekkes fra... Maltitol er ca halvparten nettokarbohydrater.

Sukkerfritt sin mørke sjokolade:
Karbohydrat 50 g (hvorav sukkerarter <0,5 g og sukkeralkoholer 48 g)
= ca 26g netto karbohydrater

Sukkerfritt sin melkesjokolade:
Karbohydrat 56 g (hvorav sukkerarter 6 g og sukkeralkoholer 49 g)
= ca 31,5g netto karbohydrater

Kokosmasse er kokosmasse i min bok så lenge den er usøtet. Hvis en råvare varierer litt på pakkene men ingredienslista er lik, så tenker jeg bare at vanninnholdet er forskjellig.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 11:38   #169
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Det var vanskelig å få ned proteinnivået ser jeg når jeg prøver meg frem på diett.no. Men jeg tror jeg fant noe jeg kan leve med i noen dager. Hvis jeg i løpet av dagen spiser:
50g kylling
60g fløte
1 avocado
45g cocosa/smør/olje

Frokost: 25g kylling + 23g cocosa
Lunsj: 60g fløte
Middag: 25g kylling + 22g cocosa
Kveldsat: 1 avocado

Regnet med cocosa:
100,5g fett (92%)
16,4g protein (7%)
2,57g karbohydrat (1%)
996 kcal

WOW! Dette ser ikke enkelt ut! Holder du (deg) dere mett gjennom hele dagen på så lite mat? Eller er det cocosaen som berger en? Regner med at dette ikke er dagene for treningsturer eller?

  Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 11:53   #170
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Jeg har lest meg gjennom tråden, og ser at det er lagt ut noen tips til dagsmeny. Jeg skal se om jeg kan mekke en jeg blir fornøyd med. Hvordan skal en spise når fettfastedagene er over? Gå tilbake til slik en spiste før? Eller er det gitt mål på hvor mye av hver ting da og?

  Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 13:02   #171
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Sukkerfritt bruker maltitol, så du kan nok ikke regne 2 kh per 100g... Det er ikke så lett som at alle sukkeralkoholer kan trekkes fra... Maltitol er ca halvparten nettokarbohydrater.

Sukkerfritt sin mørke sjokolade:
Karbohydrat 50 g (hvorav sukkerarter <0,5 g og sukkeralkoholer 48 g)
= ca 26g netto karbohydrater

Sukkerfritt sin melkesjokolade:
Karbohydrat 56 g (hvorav sukkerarter 6 g og sukkeralkoholer 49 g)
= ca 31,5g netto karbohydrater

Kokosmasse er kokosmasse i min bok så lenge den er usøtet. Hvis en råvare varierer litt på pakkene men ingredienslista er lik, så tenker jeg bare at vanninnholdet er forskjellig.

Det er delte meninger om man kan trekke fra alle sukkeralkoholene eller ikke. De fleste her inne sier at man kan trekke alt ifra.

Har spist endel sukkerfri sjokolade på ketolyse, uten å falle ut av ketose. Så da tenker jeg at i min kropp blir det ikke tatt opp iallefall

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 13:52   #172
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Jeg har lest meg gjennom tråden, og ser at det er lagt ut noen tips til dagsmeny. Jeg skal se om jeg kan mekke en jeg blir fornøyd med. Hvordan skal en spise når fettfastedagene er over? Gå tilbake til slik en spiste før? Eller er det gitt mål på hvor mye av hver ting da og?

Det anbefales at man går opp til 1200 kcal i en dag eller to ved å feks tilføye et ekstra måltid i fettfaste-menyen, og deretter fortsetter med / går tilbake til Atkins induksjonsfasen (siden dette altså er et Atkins-konsept, til å begynne med). Du trenger forsåvidt ikke å bli en Atkins-følger, men det kan lønne seg å ha i bakhodet at induksjonsfasen ideelt sett er ganske "streng" og forfekter ren og "hel" mat, mye grønnsaker, ingen bær eller nøtter, begrensede mengder meieriprodukter. Ketogent.

Som sagt tidligere i tråden så er ikke dette en hastekur for utålmodige, det er istedet et ganske slitsomt tiltak for de som har stått stille LENGE på vekta og har flere kilo å gå ned... ikke bare et par kilo for bikiniformen, liksom. Før man begynner på fettfaste bør man nok i ALLE FALL først ta noen uker på å rydde opp i eventuelle feilsteg i nåværende (ketogent) kosthold - dvs fjerne sukkerfrisjokolader og bær og nøtter og fokusere på ren mat. Det kan godt hende dét er alt som skal til.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 02:40   #173
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Opprinnelig lagt inn av frøken, her.

Det er delte meninger om man kan trekke fra alle sukkeralkoholene eller ikke. De fleste her inne sier at man kan trekke alt ifra.

Har spist endel sukkerfri sjokolade på ketolyse, uten å falle ut av ketose. Så da tenker jeg at i min kropp blir det ikke tatt opp iallefall

Jau, men så lenge det ikke er i nærheten av GI=0 så synes jeg at det blir feil å trekke fra. Maltitol har en GI på 36 i følge denne oversikten. Les forøvrig også Unngå å bli lurt av søtstoffer hvis du ikke allerede har lest den. En gang i blant gjør ikke så mye, men å inkludere maltitol i fettfasten blir litt logisk brist for meg...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 02:48   #174
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

WOW! Dette ser ikke enkelt ut! Holder du (deg) dere mett gjennom hele dagen på så lite mat? Eller er det cocosaen som berger en? Regner med at dette ikke er dagene for treningsturer eller?

Jeg ser at du leste tråden etterpå og regner med at du skjønte etterpå at dette var et fast opplegg med ganske klare regler for folk som har stått stille i minst noen måneder? 1000 kcal, 100g fett, 15g protein, 10g karbo fordelt på 4-5 måltider i maks en uke. Og jeg har ikke begynt på det enda, så jeg kan ikke svare på om jeg blir mett på den maten... Og jeg trener ikke annet enn å pusse opp ett hus akkurat nå. Med 100%-stilling med masse overtid og husoppussing, så har jeg ikke overskudd til å trene i tillegg for tiden. Har jo fått brukt kroppen litt med husoppussingen da.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 08:43   #175
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Hjelp til fettfastemeny

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jau, men så lenge det ikke er i nærheten av GI=0 så synes jeg at det blir feil å trekke fra. Maltitol har en GI på 36 i følge denne oversikten. Les forøvrig også Unngå å bli lurt av søtstoffer hvis du ikke allerede har lest den. En gang i blant gjør ikke så mye, men å inkludere maltitol i fettfasten blir litt logisk brist for meg...

Pytt sann, det funker, eneste som betyr noe. Etter evigheter (måneder) med stillstand går vekta endelig nedover
Og det er ikke slik at jeg spiser masse av de. Ikke hver dag engang. Et par små munnfuller, det er alt. Og får i meg masse deilig fett som jeg sliter med ellers. Og da er det terninger med et tyyynt lag sjokolade over og under, så det blir minimalt med sjokolade.

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 11:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no