Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er melkeprodukter ok? Noen spørsmål...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-07, 10:20   #1
Maggi
Nytt Medlem
 
Maggi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 38
Innlegg: 7
Maggi er på en erverdig vei

Er melkeprodukter ok? Noen spørsmål...

Hei!

Jeg har akkurat lest boken om ketolysekuren og syntes den var veldig interessant! Jeg har lenge prøvd å få av overflødige kilo ved hjelp av et fettfattig kosthold, men på meg har dette motsatt virkning. Det kan virke som om jeg legger mer på meg av grovbrødskiver og poteter enn det jeg gjør av å spise en boks rømme .

Jeg har en del spørsmål angående denne kuren som jeg gjerne skulle ha fått svar på. Har lett litt i boka etter noen svar. Mulig at jeg ikke har kikket godt nok, men jeg vil også gjerne høre noen erfaringer med kuren.

1. Er det tillatt med melkeprodukter under kuren? Feks kaffe med en real skvett kremfløte i?

2. Hva med nøtter? Er rista nøtter med salt et ugunstig alternativ? Leste noe om at man trengte salt og at nøtter hadde mye fett, derfor tenkte jeg at det kanskje var mulig å spise dette under kuren.

3. Hva med kjøttdeig? Så på varedeklarasjonen at den inneholdt 0 g karbohydrater.

Jeg har i en uke nå fulgt dette kostholdet. 2 egg og 2 striper bacon til frokost + litt egg og rekesalat (0 g karb), lunsj: omelett eller en salat, av og til kokt brokkoli eller blomkår med ost og litt smør på. Middag: Koteletter, fisk, reker med kokte grønnsaker eller salat. Kvelds: Ost og kaffe med fløte, et glass melk.

Det hender at jeg tar flere kopper om dagen med kaffe og H-melk eller fløte. Er dette feil? Er det noe annet jeg gjør feil? Jeg trener dessuten en del hver dag og er aktiv.

Dette ble veeeeldig langt! Håper noen tar seg tid til å svare!

Maggi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 13:41   #2
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Er melkeprodukter ok? Noen spørsmål...

Under ketolysekuren er fløte ok, men ikke melk.
Vent med nøtter til senere, til perioden hvor du velger å øke litt på karbohydratene. Spis litt baconcrisp istedet.
Du får nok bra med salt i deg med baconet (og baconcrisp).

Les mere på forumet om de forskjellige erfaringer.

Trixie

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 14:03   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Er melkeprodukter ok? Noen spørsmål...

Det er litt forskjellig hvordan man reagerer på melkeprodukter, så du må prøve deg litt frem med hvor mye du tåler før vekta stopper opp

__________________
.
frosketelling:14

Sist redigert av jeef-micro : 05-05-07 kl 14:21.
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 18:09   #4
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Er melkeprodukter ok? Noen spørsmål...

Kjøttdeig går helt fint, ja.
Og les taco-tråden så får du garantert lyst til å lage det!

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som kan anbefale et flyttebyrå i Oslo ? Nille Generell diskusjon 5 02-04-06 22:21
masse rare spørsmål ang.ketolysekuren! Matilde Ketolysekuren 2 26-05-05 14:06
Noen spørsmål Forlani Ketolysekuren 2 12-05-05 19:43
Noen spørsmål (fase 1) prinsesse Fase I 11 22-11-04 00:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no