Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Spørsmål om laks

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-11-08, 17:23   #1
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Spørsmål om laks

Middagen i dag ble laksekoteletter, slike jeg kjøper på Rema (Lerøy sine). Jeg la dem i ildfast form og hadde i en del meirerismør slik at ikke fisken skulle tørke ut. Inn i ovnen en halvtime.

Leser på Matvareguiden at laks stekt i fett inneholder 3,2 karber - men den som er kokt ikke inneholder noen karber. Er det fettet de regner med her da? Men er ikke 3,2 karber mye for litt meierismør.....

Eller skjer det noe mystifisktisk med fisken når den stekes?

Skal jeg regne med 3,2 karber så ryker regnestykket i dag iallefalll...

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 17:50   #2
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Spørsmål om laks

Laksen i seg selv inneholder ikke karber,kommer vel an på hva man steker med da. Vet ikke hva matvareguiden har hatt i stekingen sin,men det blir ikke mer karber ut av og steke det allefall med smør. Og siden du har brukt meierismør-burde nok ikke regnestykket ditt for idag ha sprukket..

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 17:53   #3
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Spørsmål om laks

Puh.....så bra ! Jeg skeia ut med en gulrot og så etter på at gulerøtter skal man være forsiktig med....hadde laksemiddag-karbene stemt så hadde jeg kommet opp i 16 k...og det før kvelds....

Det leder meg til å spørre...hvor nøye bør man være? Er 16-17 karber til dagen ille?

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 20:53   #4
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Spørsmål om laks

Gulrøtter er ikke bra nei,ikke noe av det som vokser i jorden. Men det har vel ikke skjedd så stor skade av en gulrot. Det anbefales og ligge på maks 20 gr karbohydrat per dag om man er mann og 15 for kvinner. Men mange ligger vel noe i mellom dette,og det går bra.Men man bør ikke ligge under 15,da kan kroppen gå i sparebluss og man trenger de vitaminene og mineralene grønnsaker gir-i tillegg til ketolysetablettene. Noen kan til og med spise 40gr per dag og fortsatt være i ketose.
....Og husk-mye vann!

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 20:56   #5
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Spørsmål om laks

Jeg drikker vann hele dagen - så det regner jeg med at jeg får nok av....går og pimper på ei 0,7 l flaske med Imsdal - med drikketur. Genialt!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 21:04   #6
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Spørsmål om laks

Av en eller annen grunn er "flaskevann" bedre,selv om det er tappet fra sin egen kran..

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 21:05   #7
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Spørsmål om laks

Jepp - det har du helt rett i !!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 21:27   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål om laks

Jeg går ikke ned i vekt om jeg ligger under 20 karber om dag, jeg, så det er veldig individuelt, tror jeg.
Er i ketose opp mot i hvert fall 40, og det er deilig, selv om jeg jo ikke går ned mye om jeg gjøre det mange dager på rad!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
laks i ovn magdalena Middag 4 05-10-11 10:14
Ny vri på laks Adriane Middag 3 16-10-08 11:21
Røyka laks Monna Ketolysekuren 4 09-11-07 19:13
Laks i ovn Aadi Middag 0 23-02-06 00:27
Kyllingbryst med laks Caxa Middag 1 05-02-06 22:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no