Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-02-10, 11:00   #1
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

Ja, med denne tråden ønsker jeg å høre historier fra dere som har slitt med lange platåer etter en del vektnedgang. Vi snakker da platåer av betydning, minst seks måneder eller mer!
Dere som har gått ned, stoppet opp, prøvd dere fram, hva var det som fikk det til å løsne igjen? Ikke i den forstand at dere nylig droppet et kilo, men at det begynte å løsne og gå nedover igjen.
Jeg har heldigvis store helsefordeler med et høyfett/lavkarbo-kosthold, og vil i den forstand aldri vurdere å gi opp, men etter det første betydelige vekttapet i 06/07 (nitten kilo), så har jeg mer eller mindre stått stille, det vil si -jeg har pendlet mellom en seks sju kg, men i det store og hele så har jeg ligget på pluss minus åtti kilo, hvilket er minst ti femten for mye.
Jeg er insulinresistent, har pcos (enn tilbakevendende) og hypothyerose, og det sier jo seg selv i så måte at jeg har flere bremser nede enn gjennomsnittet.
Jeg går på metformin og har hatt noen marginale fordeler ved det, da kroppssammensetningen virker til å ha endret seg noe, med litt smalere midje og litt mer kjøtt på rumpe og hofter. Men det skjer fortsatt ikke noe voldsomt bemerkelsesverdig.
Ellers kan jeg nevne at jeg spiser kun kjøtt (i alle former), egg, grønnsaker (overjordiske ), smør og kokosmelk. Det vil si ingen meieriprodukter eller søtningsstoffer. Det eneste jeg vet selv jeg virkelig kan forbedre meg på, er mengde mat. Jeg har en tendens til å spise for lite.
Så, kom igjen! Jeg er veldig nysgjerrig på hvilke nøkler folk har funnet. Jeg er klar over at med forskjellige forutsetninger, vil løsningene være forskjellige også, men det vil jo alltids finnes fellesnevnere!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 21:43   #2
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

Må bare abonere på denne, da jeg også er nyskjerrig på andres erfaringer i forhold til dette.

Bare lurer; er kokosmelk ofte en mindre stopper enn f.eks. fløte?

__________________
Tiki
xxxxxxx

Sist redigert av Tiki : 13-02-10 kl 21:48.
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 22:07   #3
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

Det var litt tilfeldig at det løsnet for meg. Jeg har vært i ketose mer eller mindre sammenhengende i 2 år. I lange perioder har vekten stått på stedet hvil. Av og til hender det at jeg er uheldig og faller ut av ketose. Da får jeg alltid intens hodepine når jeg skal tilbake til ketose. Jeg leste en tråd startet av Fetpåmidten (et ordentlig svar på hvorfor mye fett er viktig), der hun skrev noe om at overgangshodepinen fra ikke ketose til ketose kunne ha sammenheng med for stort inntak av proteiner. Dette prøvde jeg ut ved å ha en større prosentvis inntak av fett enn jeg noen gang har hatt før. Siste nesten bare fett. Det hjalp. For første gang fikk jeg til overgangen uten hodepine. Så oppdaget jeg også at jeg begynte å gå ned i vekt. Det gikk opp for meg at når jeg har fokusert på karbohydrater, har jeg ikke tenkt på at jeg kanskje spiste for mye protein.

Dette store fettinntaket gjør at jeg blir lenge mett. Jeg spiser nå en ganske fet frokost. TIl lunsj holder det med en kopp te med cocosa. Neste og siste måltid er på ettermiddagen. Jeg innbiller meg at grunnen til at vekten har begynt å gå nedover er at jeg nå spiser mindre kalorier enn jeg pleier. Med så mye fett klarer jeg rett og slett ikke å spise så mye.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 22:57   #4
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

Jeg har samme erfaring som Pearl. Nå har jeg ikke gått ned så mye, men jeg måtte holde øye med kaloriene og da begynte jeg endelig å gå ned.
Spiser prosentvis like mye fett som før, 70-90%, men ligger på rundt 1700 kcal. Går jeg mye over det, stopper nedgangen opp.

På lavkalori derimot, går jeg opp på 1700 kcal, eller står stille. Der må jeg nok ned i 13-1400 for å gå ned, og så lite mat (stort sett bare karbohydrater) klarer jeg meg jo ikke på.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 04:14   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Må bare abonere på denne, da jeg også er nyskjerrig på andres erfaringer i forhold til dette.

Bare lurer; er kokosmelk ofte en mindre stopper enn f.eks. fløte?

Nå er det for min del sånn at jeg har kaseintoleranse, så jeg blir dårlig i magen av å spise for mye meieriprodukter. Kokosmelk er stort sett bare fett. Mettet sådan.

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Det var litt tilfeldig at det løsnet for meg. Jeg har vært i ketose mer eller mindre sammenhengende i 2 år. I lange perioder har vekten stått på stedet hvil. Av og til hender det at jeg er uheldig og faller ut av ketose. Da får jeg alltid intens hodepine når jeg skal tilbake til ketose. Jeg leste en tråd startet av Fetpåmidten (et ordentlig svar på hvorfor mye fett er viktig), der hun skrev noe om at overgangshodepinen fra ikke ketose til ketose kunne ha sammenheng med for stort inntak av proteiner. Dette prøvde jeg ut ved å ha en større prosentvis inntak av fett enn jeg noen gang har hatt før. Siste nesten bare fett. Det hjalp. For første gang fikk jeg til overgangen uten hodepine. Så oppdaget jeg også at jeg begynte å gå ned i vekt. Det gikk opp for meg at når jeg har fokusert på karbohydrater, har jeg ikke tenkt på at jeg kanskje spiste for mye protein.

Dette store fettinntaket gjør at jeg blir lenge mett. Jeg spiser nå en ganske fet frokost. TIl lunsj holder det med en kopp te med cocosa. Neste og siste måltid er på ettermiddagen. Jeg innbiller meg at grunnen til at vekten har begynt å gå nedover er at jeg nå spiser mindre kalorier enn jeg pleier. Med så mye fett klarer jeg rett og slett ikke å spise så mye.

Hva slags matvarer er det du spiser? Jeg prøvde meg jo på denne fettfestivalen jeg satte i gang, men etter å ha gåt ned en kg på tre måneder (som fortsatt var over laveste notering) så orket jeg ikke mer. Men det er mulig jeg ikke valgte riktige matvarer.

Jeg lurer også litt på hva det kan ha å si i lengden det at jeg glemmer meg og går sulten ganske ofte. Om jeg rett og slett kødder med metabolismen min i større grad enn jeg tør tenke på. Når man snakker om at at man ka ødelegge forbrenningen på sultedietter, eller sette den ut av spill i lengre tid, så begynner jeg å lure litt. Samtidig så har jeg klart å være flink over lengre tid med å få i meg nok mat, uten at det har hatt de virkelig store utslagene.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 09:18   #6
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

For å få inn nok fett, spiser jeg rent spekk. Ikke særlig gourmetmat, men det fungerer for meg. Det skal ikke så mye til før jeg er mett. Kjøper det på slakteren. Utrolig billig mat. Kjøper det på slakteren og fryser i porsjonsstørrelser. Jeg vet ikke hvor lenge jeg skal skal gjøre dette. Men det at vekten beveger seg nedover er veldig motiverende. Jeg håper på at det fungerer sånn på den måten som andre her inne sier er "at jeg tenner fettbålet". Jeg håper jo at jeg kan gå over til en ikke fult så streng ketosediett etter hvert.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 12:09   #7
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

Spekk? Hvordan klarer du å spise rent spekk? Spiser du det i sånn lett frossen tilstand da eller?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 12:33   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

Oi, det får man si. Takk for tipset!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 12:48   #9
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

PEarl - har du mulighet til å skrive opp en dagsmeny?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 13:35   #10
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

Til frokost spiser jeg stekt spekk. Det er lettsaltet og smaker omtrendt som bacon. Spiser 100 - 200 gram. Spiser så mye jeg orker. Blir ganske fort mett av dette. Til lunsj tar jeg en kopp te med cocosa. Av og til tar jeg flere kopper te med cocosa i løpet av arbeidsdagen. Metthetsfølelsen varer ganke lenge, så som regel er jeg ikke sulten igjen før i 5-6 tiden. Da fortsetter jeg med spekk for å få opp metthetsfølelsen. Så legger jeg på litt proteiner og litt karbohydrater hvis jeg synes det er nødvendig. Karbohydratene kan være litt broccoli eller rosenkål. Protein kan være litt fisk, kjøtt eller egg. Jeg passer på å være ganske mett før jeg begynner på karbohydratene og protein, så jeg ikke blir fristet til å spise for mye av dette. Jeg er ikke så glad i å drikke vann, men er glad i Farris. Så jeg har kjøpt meg en "brusmaskin" og lager vann med kullsyre. Da får jeg inn mye mer vann i løpet av dagen. Som regel spiser jeg ikke mer enn dette, men hvis jeg får lyst på noe spesielt spiser jeg Heistad bringebæregele og har på mye pisket krem.

Jeg er klar over at dette er en ganske heftig greie og at jeg kanskje ikke bør spise så ensidig veldig lenge, men det er utrolig motiverende å fortsette siden vekten nå peker nedover.

Ellers er dette en utrolig billig kost. Jeg betaler 50 kr. kiloen for spekk.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 13:45   #11
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

Jeg glemte å si at etter jeg trening går jeg og min treningskamerat på kafè. Der drikker jeg en kaffe som heter "con panna". Det er expresso med en kremdott. Det blir ca. 3 ganger i uken. Må innrømme at det er blitt litt tyngre å trene, spesielt hvis jeg prøver å løpe. Styrke går fint.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 14:00   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

Oi! Jeg må si jeg er ganske imponert. Er dette grisespekk, forresten?
Dette kan jo være noe å tenke på, særlig er jo prisen et argument.
Skjønner at det blir ensidig, men som du sier så er det jo midlertidig, men det er jo noe å tenke på. Kanskje jeg skal sjekke litt rundt med slaktere her?

Det jeg gjør nå, etter en lengre periode med alt for lite mat, stort sett bestående av fiberrik, rett og slett fordi jeg ikke har orket annet med alt stress rundt flytting og sånn, er å gå tilbake til ren mat, kjøtt egg og grønnsaker. Så får jeg se hva det gjør for meg framover, men dette hørtes spennende ut! Er jo verdt et forsøk, selv om en av mine akilleshæler er matleihet. Men det er jo økonomi også
Tusen takk for tipset!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 14:06   #13
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

To-tre timer med langrenn hver dag over noen uker gjorde susen her i gården. Det skal nevnes at jeg ikker en kvalm friskus, men de aller fleste av oss kan klare noen gode og lange skiturer i rolig tempo.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 14:13   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

Rent bortsett fra at jeg har et inderlig hat-forhold til langrenn. Men jeg går veldig mye i bra tempo og trener yoga. Ooooog så skal jeg snaaaart kjøpe meg klippekort til Tøyenbadet.
Jeg skal innrømme at jeg ikke er særlig glad i å trene, altså. Men det må også tillegges at jeg har gitt det noen forsøk, og det virker som om jeg er en av de som går inn under kategorien 'treningsresistente'. Har hatt null og niks å si for vektnedgangen min. Yoga har dog hatt god effekt på kroppsfasongen og løshud, da.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 15:19   #15
martina
Medlem
 
martina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 113
martina er på en erverdig vei

Sv: For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters, her.

To-tre timer med langrenn hver dag over noen uker gjorde susen her i gården. Det skal nevnes at jeg ikker en kvalm friskus, men de aller fleste av oss kan klare noen gode og lange skiturer i rolig tempo.

Hva spiser du i forbindelse med slik intens langrennstrening? Jeg har gått et par langturer og har blitt totalt tappet for energi og det er med nød og neppe jeg klarer å fullføre.

__________________




Martina
martina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo i retninng Fedon Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 18:26   #16
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

Enig med Photo - dette med å spise spekk høres spennende ut....
Skal vi teste ut dette Photo???
Og når du kjøper dette Pearl - så sier du bare spekk? Du kaller det ikke for noe annet /heter noe annet hos slakteren? Er det "bestillingsvare" eller noe de alltid har i butikken?
Hvor mye går du ned i uka Pearl?
Og Photo - beklager at jeg kupper tråden din nå......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 18:36   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

Jabba, det er helt i orden, altså! En tråd som denne kan jeg la kuppes med den største glede, da jeg vet at jeg ikke er alene om å gjøre ''alt riktig'' uten å få de resultatene jeg ønsker og forventer .
Jeg skal i alle fall se det an, om et par uker eller sånn! Men, og dette har jeg også tenkt på, om jeg skal teste dette ut, så tror jeg at jeg i tillegg må passe på at proteinmengden ikke bli for lav.
Skal i alle fall sjekke ut om det er noen slaktere her i nærheten, har det for meg at det skal finnes en på Torshov

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 19:28   #18
Tønneklara
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 27
Tønneklara er på en erverdig vei

Sv: For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

Hei!

Dette var lærerikt får jeg si! Forsett å snakk mens jeg leser og lærer! Jeg er ny i gamet. Men trening er nok tingen, og ikke too much calories! Lav-karbo forøvrig gir mindre luft i magen min, og metter lengre. Det gjør at jeg er mindre irritabel og har fått et jevnt og godt humør. Og når vekta pker nedover og jegt ser resultater, så blir jo bare humøret enda bedre!

Tar tipset om spekk og metthetsfølelse, og siden jeg er møring liker jeg at det er billig! Takker!

Tønneklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav-karbo-kost Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 21:21   #19
Bubbi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 35
Bubbi er på en erverdig vei

Sv: For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

Opprinnelig lagt inn av Tønneklara, her.

Hei!

Dette var lærerikt får jeg si! Forsett å snakk mens jeg leser og lærer! Jeg er ny i gamet. Men trening er nok tingen, og ikke too much calories! Lav-karbo forøvrig gir mindre luft i magen min, og metter lengre. Det gjør at jeg er mindre irritabel og har fått et jevnt og godt humør. Og når vekta pker nedover og jegt ser resultater, så blir jo bare humøret enda bedre!

Tar tipset om spekk og metthetsfølelse, og siden jeg er møring liker jeg at det er billig! Takker!



Jeg er også ny her, og dette var meget interessant lesing!!

__________________


Ser frem til å nå mine mål
Mamma til 2 flotte barn, f.07 & f.09
Bubbi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Ketolyse.... Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 21:37   #20
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Skal i alle fall sjekke ut om det er noen slaktere her i nærheten, har det for meg at det skal finnes en på Torshov

SmørLarsen tror jeg den slakterern heter. Ligger i Vogtsgt.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 22:41   #21
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

SmørLarsen tror jeg den slakterern heter. Ligger i Vogtsgt.

Evt Strøm Larsen. Du kan i alle fall ikke gå glipp av den om du rusler opp langs trikkeskinnene.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 23:12   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

Til dere nybegynnere som allerede har et jevnt og fint vekttap vil jeg si; Don't change a winning team . Om det derimot skulle vise seg å stå stille leeenge, så kan det være greit å komme tilbake til en tråd som dette

Strøm Larsen høres kjent ut, ja!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 00:23   #23
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

Opprinnelig lagt inn av martina, her.

Hva spiser du i forbindelse med slik intens langrennstrening? Jeg har gått et par langturer og har blitt totalt tappet for energi og det er med nød og neppe jeg klarer å fullføre.

Treningen er ikke så intens, går i rolig tempo, men forsøker å gå veldig lenge! Jeg har aldri spist noe særlig annet enn litt nøtter, eventuelt kaffe med fløte, om jeg har spist noe i det hele tatt. Kroppen bruker nok litt tid på å bli vant til å forbrenne fett under treningsøkter, derfor kan for min del ikke intensiteten bli for høy.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 10:15   #24
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Evt Strøm Larsen. Du kan i alle fall ikke gå glipp av den om du rusler opp langs trikkeskinnene.


ja det var vel heller mere riktig ja ;-)

Smør

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 13:37   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For dere med veldig lange platåer, hva fikk det til å løsne?

Smør-Larsen hørtes litt artig ut det også, da. Som et økenavn på en kremmer i Oslo Øst .

Men, dette er en ting jeg lurer en del på, og kanskje det har litt å si i denne tråden også.
Det skrives jo mye om at folk som midlertidig har ødelagt forbrenningen sin ved å kaste seg på diverse sultekurer i form av pulver, shaker og lavkalori opplever at de også har problemer å gå ned på ketogent kosthold, i hvert fall i en overgang.
Jeg har jo denne dumme greia mi som jeg fortsatt synes er den største baugen min i forhold til mat, nemlig det å spise nok, at jeg stadig vekk ramler på sulte-vogna, og kan gå lenge uten å spise, bli fullstendig hølsulten, men samtidig nesten ute av stand til å få i meg mat, men mindre jeg tar meg kraftig sammen. Jeg lurer altså på hvor mye det kan ha å si, og hvor lenge, om jeg rett og slett har fucka opp metabolismen min på et eller annet vis ved å holde på sånn i lengre og kortere perioder?
Noen som har noen tanker, eventuelle fakta? Både vitenskapelige og empiriske mottas med takk

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fikk dere flat mage når dere var ferdigslanket? Bixen Spørsmål og svar 8 27-10-09 19:04
I går fikk jeg vite at min bror har fått kreft, nå trenger jeg hjelp av dere! Thalen Lavkarbo generelt 21 31-07-09 10:22
Platåer Jabba Ketolysekuren 8 27-01-09 20:37
Ville bare tipse dere alle om en veldig karbohydratfattig aioli-dipp! Tette80 Ketolysekuren 4 20-04-07 18:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no