Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Depro-vera (p-sprøyten)

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-07, 07:55   #1
Icerus
Medlem
 
Icerus sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 465
Icerus er ny på veien

Depro-vera (p-sprøyten)

Har gått på denne tidligere og sluttet pga, minsket sexlyst. Har gått på forskjellige p-piller, men det hjalp heller ikke på å få opp lysten.
Derfor sluttet jeg med alt... og litt av lysten kom tilbake...

Men ettersom jeg ikke skal ha barn i nærmeste fremtid så begynte jeg igjen. Har nå gått 2 mnd, og lysten daler igjen. Veldig frustrerende både for meg og samboer... Er det noen som har noen andre prevansjonspreparater som de kan anbefale, som ikke svekker lysten????

Trenger virkelig hjelp

Icerus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (atkins/ketolyse inspirert) Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 08:10   #2
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Depro-vera (p-sprøyten)

p ring =) virker kun lokalt og går ikke omveien om hjernen og derfor ikke mindre lyst ...

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 08:21   #3
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Depro-vera (p-sprøyten)

Opprinnelig lagt inn av Icerus, her.

Har gått på denne tidligere og sluttet pga, minsket sexlyst. Har gått på forskjellige p-piller, men det hjalp heller ikke på å få opp lysten.
Derfor sluttet jeg med alt... og litt av lysten kom tilbake...

Men ettersom jeg ikke skal ha barn i nærmeste fremtid så begynte jeg igjen. Har nå gått 2 mnd, og lysten daler igjen. Veldig frustrerende både for meg og samboer... Er det noen som har noen andre prevansjonspreparater som de kan anbefale, som ikke svekker lysten????

Trenger virkelig hjelp

Det virker ikke som du har barn fra før, og da er nok spiral uaktuelt for deg.

Datteren min på 17 prøvde P-sprøyten som første prevensjonsmiddel, i utgangspunktet for å kontrollere sterke blødninger, men det funket ikke, så hun begynte med p-plaster (Evra) i stedet. Det er hun kjempefornøyd med. Men om det har ført til endringer i libido vet jeg ikke noe om, og det gjør muligens ikke hun heller, ettersom hun ikke har så mye å sammenligne med ennå

Det jeg vet er at p-plaster ikke har hatt noen bivirkninger ellers, at blødningene er under kontroll, og at hun synes det er kjekt med plaster fordi hun kan velge å få blødninger sjeldnere. Det er bare å fortsette å sette på nye plastre til man velger å ta en ukes pause. Datteren min har anbefalt plaster til alle sine venninner

Sannsynligvis må du bare prøve deg frem til du finner det som fungerer best for deg. Du er jo 24, så du trenger ikke ta hensyn til faktorer som østrogeninnhold og brystkreftfare, mulig beinskjørhet senere og diverse andre ting man må tenke på når man skal finne prevensjonsmiddel til de som er helt unge.

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 09:55   #4
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Depro-vera (p-sprøyten)

Og jeg har prøvd piller, sprøyte og nå prøver jeg ut plasteret, soooom jeg forøvrig ikke kan si meg fornøyd med....

Har bare brukt det i bare tre uker, men jeg merker at noe er negativt i kroppen liksom (som berører vekt og libido )

Har hørt at kroppen trenger tre mnd på å venne seg til nye preparater, men jeg vet da søren om jeg orker å vente så lenge, eller om jeg skal prøve meg på en kobberspiral nå snarest!?

Ikke-hormonelle preparater høres mest fornuftig ut, for meg iallefall....

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 10:03   #5
Icerus
Medlem
 
Icerus sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 465
Icerus er ny på veien

Sv: Depro-vera (p-sprøyten)

Takker for tilbakemelding. DEssverre tror jeg ikke at spiral er noe for meg. Har bakovervendt livmor, samme som min mor. Og hun prøvde spiral... Endte med at spiralen skjærte seg inn i bløtvevet etter mindre enn 2 uker, og måtte nesten operere for å få den ut.

Så derfor tørr jeg ikke .

P-ring kan kanskje være noe. Men googlet det og fikk opp en som hadde fått nedsatt libido av den... Men det er jo også individuelt.. Problemet mitt er at alle preparater jeg har brukt har vært med på å svekke libidoen. På det verste eide jeg ikke libido i det hele tatt. Da hadde jeg gått på sprøyten i 2 år...

Icerus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (atkins/ketolyse inspirert) Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 10:06   #6
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Depro-vera (p-sprøyten)

Det skal visst ikke være lett....

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 12:25   #7
Icerus
Medlem
 
Icerus sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 465
Icerus er ny på veien

Sv: Depro-vera (p-sprøyten)

Tror vi får prøve p-ringen og se hva som skjer....

Icerus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (atkins/ketolyse inspirert) Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 12:29   #8
Sprudle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Depro-vera (p-sprøyten)

Jeg har brukt p-ring i ett års tid nå, og er i grunn veldig fornøyd. Har ikke merket noe bortfall av libido i hvert fall, og syns det er fint med et prevensjonsmiddel som bare virker akkurat der det skal og ikke pumper kroppen full av hormoner i alle retninger

  Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 12:58   #9
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Depro-vera (p-sprøyten)

Opprinnelig lagt inn av Sprudle, her.

Jeg har brukt p-ring i ett års tid nå, og er i grunn veldig fornøyd. Har ikke merket noe bortfall av libido i hvert fall, og syns det er fint med et prevensjonsmiddel som bare virker akkurat der det skal og ikke pumper kroppen full av hormoner i alle retninger


åååhhh.... nå som jeg var så sikker på at kobber-spiral var tingen for meg...

*confused AGAIN*

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 13:08   #10
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Depro-vera (p-sprøyten)

huff,jeg vet akkurat hvordan du har det,har prøvd sikkert 10
forskjellige p piller og nå går jeg på mini pillen men
jeg mister fullstendig sex lysten av å gå på disse også
så faktisk i går sa jeg til gubben igjen at det går jo ikke
an for meg å gå på disse pillene...kunne sikkert levd resten
av livet uten å tenke på sex så lenge jg går på
pillen..hadde et opphold for noen mnd siden og da ble jeg
plutselig en liten kanin ,tror jeg ringer legen min i morgen
og hører ang denne p ringen jeg også..spiral er ikke aktuelt
for meg,har hørt flere skrekk historier om den

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 13:13   #11
Sprudle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Depro-vera (p-sprøyten)

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

åååhhh.... nå som jeg var så sikker på at kobber-spiral var tingen for meg...

*confused AGAIN*


He, he - uffda! Mente ikke å bidra til ytterligere forvirring Jeg brukte p-piller før, men var plaget mye med mellomblødninger og vektoppgang (4-5kg), og siden jeg i tillegg røyket og var overvektig, fant jeg ut at jeg burde prøve meg på noe annet. Og p-ring har i hvert fall funket bra for meg

  Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 13:13   #12
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Depro-vera (p-sprøyten)

Men funker ikke p-ringen på samme måte som hormonspiralen da?? Frigir hormoner lokalt!?

Jeg leste jo at symptomene isåtilfelle kommer snikende....
Så sitter en der da til slutt uten sexlyst og tjukk igjen, og lurer på hvordan dette gikk seg til....

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 14:02   #13
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Depro-vera (p-sprøyten)

Så rart, jeg hadde nettopp tenkt til å starte en tråd med samme spørsmål.. for dette er aktuelt for meg også.

Jeg har prøvd p-piller (Trionetta), og fikk nedlast sexlyst. Nå har den gått ut, men jeg er generelt skeptisk til p-piller.. Jeg har prøvd p-sprøyte, vet ikke om jeg merket noe til nedsatt sexlyst, men jeg hadde småblødninger her og der, og det var helt uutholdelig, måtte jo gå med truseinnlegg konstant omtrent..

Jeg visste ikke at p-ring fantes før en venninne fortalte meg det i går.. Og hun fortalte da om en venninne hvor ringen hadde falt ut.. Så det jeg lurer på er om.. er dette et helt sikkert prevensjonsmiddel? Kan det skje det at ringen kommer på skrå inni en, også.. ja, så skjer det et uhell - og man sitter der og er uønsket gravid...? *skeptisk*

Sånn, da var fastlegetime bestilt..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 14:06   #14
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Depro-vera (p-sprøyten)

Her er litt generell info om forskjellige prevensjonsmidler: (klikke på de ulike forskjellige på høyresiden)

http://www.prevensjon.net/prevensjon...p?prevensjon=6

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 14:06   #15
Sprudle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Depro-vera (p-sprøyten)

Her kan man lese mer:

http://www.prevensjon.net/

  Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 14:15   #16
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Depro-vera (p-sprøyten)

Jeg prøver å finne info om man får mindre blødninger med p-ring.. noen som vet?

Forøvrig info om p-ring; http://www.nuvaring.no Der er det blanet annet intervjuer med leger og pasienter om erfaringene deres. Bra side!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 14:20   #17
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Depro-vera (p-sprøyten)

Fra et intervju med en av legene;

http://www.nuvaring.no/hcp/right_for...stimonials.asp

Sitat:

- Hvordan vurderer du NuvaRing i forhold til andre prevensjonsmetoder?
- Jeg mener NuvaRing er bedre enn andre metoder. I tillegg til at den er sikker, har den halvert hormondose i forhold til p-piller og derfor færre bivirkninger, og den gir jevnere hormontilførsel med bedre biotilgjengelighet enn andre hormonbaserte prevensjonsmidler. Den er også enklere i bruk enn de mest brukte prevensjonsmidlene, og den er sikrere når det gjelder glemming, oppkast og diare. Blødningskontrollen er bedre, og man blør i kortere tid fordi livmorslimhinnen, som avstøtes ved mensen, har vokst mindre. Ringen gir også mindre småblødinger enn p-pillen. Dessuten har den samme positive effekt når det gjelder redusert risiko for eggstokkreft som p-pillebruk.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 14:29   #18
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Depro-vera (p-sprøyten)

Men nå ble jeg litt mere usikker da, sexlysten kan minske like mye som på p-piller, det er det han mener?

Sitat:

- Mange av de som deltok i studien var kvinner som hadde hatt litt problemer med p-piller tidligere. De klaget over subjektive plager som manglende sexlyst, kvalme osv. Det samme opplevde de fleste også med ringen. Fordelene med den er på det praktiske planet; den er enkel å administrere og man behøver ikke å tenke på at man skal ta en pille hver dag.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 14:33   #19
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Depro-vera (p-sprøyten)

ja det er vel det samme arg,da blir det vel kondom igjen da
og det er jo nok til å minske sexlysten bare det..

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 14:35   #20
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Depro-vera (p-sprøyten)

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

ja det er vel det samme arg,da blir det vel kondom igjen da
og det er jo nok til å minske sexlysten bare det..

Så nå at hun siste legen som uttalte seg, sier ikke noe om nedsatt sexlyst - så dette er nok veldig invididuelt..

Jeg tror jeg skal prøve den, jeg

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 14:37   #21
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Depro-vera (p-sprøyten)

Det har også kommet en ny p-pille, en såkalt monofasisk pille, hvor alle pillene har samme hormonmengde. Pillen heter mercilon, og er den pillen på markedet med lavest østrogendose

skal ikke gi vektøkning og økt libido er faktisk en av bivirkningene

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 14:39   #22
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Depro-vera (p-sprøyten)

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Det har også kommet en ny p-pille, en såkalt monofasisk pille, hvor alle pillene har samme hormonmengde. Pillen heter mercilon, og er den pillen på markedet med lavest østrogendose

skal ikke gi vektøkning og økt libido er faktisk en av bivirkningene

LØØØØØØØØP og kjøøøøp!!!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 14:43   #23
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Depro-vera (p-sprøyten)

Men det sto i felleskatalogen at nedsatt libido var en av bivirkningene....!?

Derimot var vektREDUKSJON en bivirkning!!!!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 14:45   #24
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Depro-vera (p-sprøyten)

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Men det sto i felleskatalogen at nedsatt libido var en av bivirkningene....!?

Derimot var vektREDUKSJON en bivirkning!!!!!

Men både nedsatt og økt libido er vel av de skjeldne bivirkningene?? jeg tar Diane, som er lignende bare med litt mer østrogen, og jeg har ikke merket noe til nedsatt libido i allefall


Vi reagerer alle forskjellig, så det lureste er nok at den enkelte finner den type prevensjon som passer best for seg...

ellers kan det jo også være en liten ide å tenke på å dritei hormonpreparater og rett og slett bruke kondomer

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 14:51   #25
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Depro-vera (p-sprøyten)

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

ellers kan det jo også være en liten ide å tenke på å dritei hormonpreparater og rett og slett bruke kondomer

Jeg får kløe av kondomer.... og jeg er lei av piller, sprøyter og plaster som gir alskens bivirkninger....

WHAT TO DOOOO?!?!?!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Plantetråden! mofe Generell diskusjon 50 09-04-10 16:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no