Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mai-startere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-05-13, 21:08   #151
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Gabi, her.

Kom meg på do i dag, så skal veie meg i morgen. Har ikke store forhåpningene, tror kroppen tviholder på flesket sitt.

Husk også at du sjeldent tømmer deg helt så det er ikke realistisk at vekta har gått ned alt det bare av ett dobesøk

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 21:10   #152
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Husk også at du sjeldent tømmer deg helt så det er ikke realistisk at vekta har gått ned alt det bare av ett dobesøk

Neida, men noe må jeg ha gått ned, nekter å tro at jeg har gått opp!!!

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 21:19   #153
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Gabi, her.

Neida, men noe må jeg ha gått ned, nekter å tro at jeg har gått opp!!!

Holder fingrene kryssa for at vekta ikke tuller med deg. Men, spiser du rett og beveger deg litt så gjør du i alle fall det du skal for kroppen din så kommer vekta før eller senere - jeg vil jo alltid helst før

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 21:59   #154
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Holder fingrene kryssa for at vekta ikke tuller med deg. Men, spiser du rett og beveger deg litt så gjør du i alle fall det du skal for kroppen din så kommer vekta før eller senere - jeg vil jo alltid helst før

He he, jeg skulle helst ha gått ned alt i går, tålmodighet er ikke min sterkeste side. Men jeg "holder" ut, det er ikke så vanskelig nå som hodepinen og slappheten har sluppet taket. Det er ikke så vanskelig, enda.

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 23:10   #155
Mi9en
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 27
Mi9en er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Hei.
Henger meg på med dere jeg om det er greit? Første gang jeg tester lavkarbo, begynte sist tirsdag, så jeg er spent på hva vekta viser i morgen. Målet er å ta av ca 5 kg og bli kvitt sukkeravhengigheten. Mannen har hevet seg med på samme kur, han skal ta av 20 kg.

Føler meg bedre allerede, og hodeverken er helt borte. Det hjalp utrolig da jeg fant oppskriften på grove lapper og begynte med dem morgen og kveld. Det eneste jeg sliter med nå er svimmelhet om morgenen. Jeg har vær plaget med dette under graviditetene også, så det er forsåvidt et kjent fenomen, men fryktelig ubehagelig. Noen som har tips?

Venter fortsatt på boka, så det er egenkonstruert diett foreløpig, men jeg støtter meg til forumet.

Mi9en er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 06:28   #156
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Velkommen Mi9nen!

Usj, gikk på vekta i dag, og den viste at jeg fortsatt er 0,3 kg tyngre enn forrige mandag, og hele 1,1 kg tyngre enn forrige onsdag.
Sukk og stønn og fandens oldemor!!!
Er ikke annet å gjøre enn å fortsette.

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 08:04   #157
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Mi9en, her.

Hei.
Henger meg på med dere jeg om det er greit? Første gang jeg tester lavkarbo, begynte sist tirsdag, så jeg er spent på hva vekta viser i morgen. Målet er å ta av ca 5 kg og bli kvitt sukkeravhengigheten. Mannen har hevet seg med på samme kur, han skal ta av 20 kg.

Føler meg bedre allerede, og hodeverken er helt borte. Det hjalp utrolig da jeg fant oppskriften på grove lapper og begynte med dem morgen og kveld. Det eneste jeg sliter med nå er svimmelhet om morgenen. Jeg har vær plaget med dette under graviditetene også, så det er forsåvidt et kjent fenomen, men fryktelig ubehagelig. Noen som har tips?

Venter fortsatt på boka, så det er egenkonstruert diett foreløpig, men jeg støtter meg til forumet.

Les og lær når du får boka, og til da, sørg for å få i deg nok salt. Lavkarbo kan tulle med væskebslansen din og nok salt er viktig. Drikk farris feks. Velkommen og masse lykke til

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 18:45   #158
Mi9en
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 27
Mi9en er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Les og lær når du får boka, og til da, sørg for å få i deg nok salt. Lavkarbo kan tulle med væskebslansen din og nok salt er viktig. Drikk farris feks. Velkommen og masse lykke til


Hmmm kanskje det er det som skjer, skal forsøke å få i meg litt mer salt

Var forresten på vekta i dag, og den viste 62,2 kg, dvs -1,6 første uka. Er helt i ekstase. Kanskje er de ikke så lenge til jeg kommer inn i de gamle buksene mine har masse energi også, så i dag har jeg bakt lavkarbo knekkebrød. De anbefales!

Mi9en er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 21:03   #159
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Hjelpe og trøste, jeg liker Farris bris! Kjøpte en flaske med lemon & lemongrass, og det var faktisk godt! Det skal bli nye kosedrikken min!

Mi9en: gratulerer med flott vekttap!

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 21:12   #160
@Maja
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 41
@Maja er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Hei!
Fortsatt mai, så eg slenger meg på her eg og Begynte på lavkarbo sist veke. Har gått ned ca 1 kg. Merket uansett at magen har det bedre, er ikkje lenger oppblåst og luftig. Hurra for å ikkje sjå ut som ein ballong lenger! :-)

@Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sjølvkomponert ME tilpassa kost - stort sett ketogent Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 22:51   #161
mumfie
Medlem
 
mumfie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 36
Innlegg: 62
mumfie er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Hei alle sammen!
Jeg er også "erfaren" på området! Men etter å ha født ei datter for 13 mnd siden, ser det ikke ut som jeg har prøvd heller.. La på meg masse i svangerskapet og har alltid vært stor! Men nå er det på'n igjen, vet jo at det fungerer, og forumet her har hjulpet meg på tunge dager! Veldig motiverende å lese starthistoriene deres. Jeg starter opp i mårra, for nå er je KLAR!!

__________________


mumfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 09:17   #162
Mi9en
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 27
Mi9en er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Velkommen mumfie :-)

Jeg klarte ikke å holde meg og måtte opp på vekta i dag også, og nå er jeg minus 2 kg -juhuuuu.. Kjekkeste slankingen jeg noensinne har vært med på.

Mannen er ned 2,5 kg og det trengte han ;-)

Har forresten bestilt kokosmel og mandelmel samt 10 atkinsbarer på iherb.com i dag. Totalt ble det ca 190 kr! Utrolig mye billigere. Fikk en rabattkode som kunne deles med venner. Så om noen skal bestille derfra så værsågod :-)
koden er VPP031

Mi9en er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 18:32   #163
Roni
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 4
Roni er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Åh, har spist fylte paprika til middag idag! Det er så utrolig godt og enkelt! Prøvde meg og på linfrøknekkebrød, det var helt ok vomfyll til kvelds

Gratulerer med vekttapet til deg og mannen, Mi9en, kan tenke meg det føles herrliig!

Er så spent på å veie meg på lørdag, fant frem vekten idag, men skyndte meg å sette den tilbake. Blir nesten alltid skuffa når jeg veier meg for tidlig, men allikevel frister det. SKAL holde meg til fast veiedag.

Velkommen til de nye!

__________________


Roni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 06:29   #164
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Hei og velkommen til dere nye!

Jeg har hatt en travel uke, så det skal bli godt med helg

Denne uken har gitt meg mange gode lunsjer og det har nok bidratt til nedgangen, -1,3 siden forrige uke!

Fornøyd med det får jeg få i meg frokost og komme meg på jobb noen timer før jeg tar helg

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 08:46   #165
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

-0,7, det går nedover, men ååååå så sent! Jeg hadde håpet på en slik kjempenedgang i begynnelsen som jeg leser andre har, men får nok være fornøyd med at det går nedover.

Jeg har overlevd to dager med kakebaking, veldig rart å ikke smake på rørene, to selskaper, i dag er det konfirmasjonen til nevøen min. Hadde bestemt meg for at det var lov å sprekke litt i dag, men vi får se hva som skjer. Jeg har egentlig ikke så lyst på kake, med mindre det er kransekake. Det er favoritten over alle favoritter!

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 10:23   #166
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Jeg klarte meg fint i konfirmasjonen, smakte såvidt på kremen på en kake, men ikke nok til at jeg falt ut av ketose.
Går saaaaakte men sikkert nedover, -0,7 i forrige uke. Jeg hadde håpet å klare litt mer før utgangen av Mai, men pytt pytt. Nedover er bedre enn oppover!

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 13:37   #167
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Hei og hallo! Får jeg være med i tråden her? Startet 27. mai på ny frisk. Er gammel traver i gamet og har masse kunnskap, så kan jo være til hjelp dersom noen står fast eller sliter med kosten.

Har tidligere gått ned 34 kg på ketolysekuren, men for å gjøre en lang og kjedelig historie kort, så kom alt tilbake igjen - av eget valg.
Men nå er ting annerledes og jeg vil føle meg frisk igjen - så da er det bare en ting å gjøre

Siden start 27. mai og til nå har jeg gått fra 113,4 til 109,5. Således har jeg nådd mitt første delmål som var å komme under 110. Tar 5 kg i slengen, så går det raskere og motiverende

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 21:29   #168
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Velkommen Pruttilutt, og gratulerer med flott resultat!

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 22:45   #169
Mi9en
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 27
Mi9en er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Velkommen til Prutilutt, og gratulerer med resultatet

Her ser det ut som vekta har stagnert, var 61,5 i dagmorges, samme som før helga. Trener daglig, og lurer på om det kan være utslagsgivende Er nemlig ikke vant med trening Har tatt et skikkelig grep og trener 1time styrketrening + oppvarming annenhver dag, og rocker med rockeringen dagene i mellom. Burde jo sånn sett tatt av mer, men det gjør jeg tydeligvis ikke... Jaja, får prøve litt til. Er totalt ned 2,3 kg, så det er nå noe.

Er det forresten ok å spise litt youghurt naturell? Jeg har hatt meg et lite glass (ca 1dl) med youghurt og 5-6 bær fra frysen noen av de siste kveldene. Synes det dekker søtsuget og gir godt med energi før trening.

Mi9en er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 11:18   #170
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Mi9en, her.

Velkommen til Prutilutt, og gratulerer med resultatet

Her ser det ut som vekta har stagnert, var 61,5 i dagmorges, samme som før helga. Trener daglig, og lurer på om det kan være utslagsgivende Er nemlig ikke vant med trening Har tatt et skikkelig grep og trener 1time styrketrening + oppvarming annenhver dag, og rocker med rockeringen dagene i mellom. Burde jo sånn sett tatt av mer, men det gjør jeg tydeligvis ikke... Jaja, får prøve litt til. Er totalt ned 2,3 kg, så det er nå noe.

Er det forresten ok å spise litt youghurt naturell? Jeg har hatt meg et lite glass (ca 1dl) med youghurt og 5-6 bær fra frysen noen av de siste kveldene. Synes det dekker søtsuget og gir godt med energi før trening.

Hei! Husk at jo mer og tyngre du trener, desto mer økes dannelse av muskelfibre og musklene blir større - og vi vet jo alle at muskler veier mer enn fett. Hvis du måler med målebånd vil den vise mer korrekt nedgang enn selve vekten nå pga. den balansen i forbrenning som kroppen er igjennom nå. Torkil anbefaler å vente en stund med trening, bare til opplysning.

Det kan så meget vel være den youghurten som også er med på å krøllle ting til. Glukosen legger seg rett i lagrene, slik at når kroppen vil alltid prioritere "glukoseforbrenning" før det begynner jobbe på fettet. Og karbohydrater samler vann også, rent kjemisk sett består jo ett glukosemolekyl av fem deler hydrogen (væske), så det kan jo også være en forklaring. Mest sannsynlig den partypooper'n du påfører kroppen nå Hvis jeg ikke husker heeelt feil, så inneholder youghurt naturell rundt 10 gram karb per 100 gram? Korriger meg gjerne Da kan du tenke deg hvor mye vann du samler også 50 gram tyrkisk youghurt med knuste, frosne bringebær eller jordbær sammen med litt splenda/sukring i en stavmikser f.eks er helt ok for å dempe det verste sukkersuget. Men jo mer man kutter luregodterier og søte faktorer i kosten, jo mindre blir suget etter hvert. Nå som jeg er i startfasen har jeg kjøpt sprayboksen fra Tine "Kremtopp" og dæsjer innpå i nøden - tro meg, det dreper enhver lyst på noe søtt etterpå

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 17:40   #171
Mi9en
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 27
Mi9en er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Hei! Husk at jo mer og tyngre du trener, desto mer økes dannelse av muskelfibre og musklene blir større - og vi vet jo alle at muskler veier mer enn fett. Hvis du måler med målebånd vil den vise mer korrekt nedgang enn selve vekten nå pga. den balansen i forbrenning som kroppen er igjennom nå. Torkil anbefaler å vente en stund med trening, bare til opplysning.

Det kan så meget vel være den youghurten som også er med på å krøllle ting til. Glukosen legger seg rett i lagrene, slik at når kroppen vil alltid prioritere "glukoseforbrenning" før det begynner jobbe på fettet. Og karbohydrater samler vann også, rent kjemisk sett består jo ett glukosemolekyl av fem deler hydrogen (væske), så det kan jo også være en forklaring. Mest sannsynlig den partypooper'n du påfører kroppen nå Hvis jeg ikke husker heeelt feil, så inneholder youghurt naturell rundt 10 gram karb per 100 gram? Korriger meg gjerne Da kan du tenke deg hvor mye vann du samler også 50 gram tyrkisk youghurt med knuste, frosne bringebær eller jordbær sammen med litt splenda/sukring i en stavmikser f.eks er helt ok for å dempe det verste sukkersuget. Men jo mer man kutter luregodterier og søte faktorer i kosten, jo mindre blir suget etter hvert. Nå som jeg er i startfasen har jeg kjøpt sprayboksen fra Tine "Kremtopp" og dæsjer innpå i nøden - tro meg, det dreper enhver lyst på noe søtt etterpå

Takk for svar! Det er hjemmelaget yoghurt jeg spiser, søtet med stevia, så den inneholder vel karbo som H-melk, så det er ikke fullt så ille, men skal forsøke å kutte ned. Blir lett kvalm av fett, så sprayfløte er definitivt ikke noe for meg. En ts peanøttsmør får gjøre nytten.

Mi9en er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 12:18   #172
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Huff, her har det ikke skjedd stort i det siste selv om jeg er flink med kostholdet. Hadde en dag jeg bevisst spiste masse KH for å prøve å skyte i gang en prosess, men neida, 4 kg opp på et par dager - poff! Skjønner jo at det er stort sett væske - men allikevel! Nå er jeg nesten tilbake men det skjer ikke stort. Kroppen er ganske fornøyd virker det som. Jeg har det bra da, så må bare tenke på alt det positive - ikke bare vekt!

__________________


Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 12:50   #173
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Kuredu, her.

Huff, her har det ikke skjedd stort i det siste selv om jeg er flink med kostholdet. Hadde en dag jeg bevisst spiste masse KH for å prøve å skyte i gang en prosess, men neida, 4 kg opp på et par dager - poff! Skjønner jo at det er stort sett væske - men allikevel! Nå er jeg nesten tilbake men det skjer ikke stort. Kroppen er ganske fornøyd virker det som. Jeg har det bra da, så må bare tenke på alt det positive - ikke bare vekt!


__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 00:11   #174
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Det ble 2.5 kg ned i mai, noe jeg er strålende fornøyd med. 9,5 kg igjen til målet i november. Nå lever jeg livets glade dager på ferie og satser på at vekta er ca stabil til jeg kommer hjem.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 06:58   #175
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Det ble - 0,5 denne uken. Det går saaaakte, men det går.

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Juli-startere 2011 kattungen Ketolysekuren 218 21-09-11 10:55
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 16:23
Mars-startere! Mimosaen Ketolysekuren 138 18-06-10 16:09
November-startere Linda Kristin Ketolysekuren 365 02-04-10 00:04
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 14-01-10 23:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no