Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Så mye meieriprodukter, er det bra?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-09, 07:11   #1
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Så mye meieriprodukter, er det bra?

Jeg har nettopp begynt med lavkarbo (SB) og lurer på dette.
Det er jo ganske mye meieriprodukter som inngår i lavkarbo, smør, oster,fløte osv
Men er det bra å få seg så mye meieriprodukter da?

(Overskriften skulle vært "meieriprodukter")


Sist redigert av Timona : 11-05-09 kl 07:12. Årsak: Skikkelig trykkleif
Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 10:56   #2
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Så mye meieriukter, er det bra?

Det kommer vel bare an på om man tåler det eller ei. For oss heldige som tåler det er de fete meieriproduktene veldig bra.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 11:54   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Så mye meieriukter, er det bra?

Det kommer an på om man går ned av å spise det eller ikke. Jeg holder meg langt unna fløte, prøvde nå i helgen og den ene dagen gikk bra, men da jeg åt fløte hver dag, da sto vekta stille. Fløte inneholder jo laktose. Creme fraiche i små mengder går bra for meg, det er fløte, men den er syrna og syrningsprosessen bruker opp mye av laktosen.

Smør kan jeg spise i mengder, men det finnes det knapt laktose i. Smør kan gjemmes i mye uten at det gir smak, feks eggerøre, smelte 25g smør i panna, og røre i 3 egg, alt smøret borte og det smaker ikke smør av eggerøra

På SB skal dere kanskje ikke ha så mye fett, så der må du lese boka selv og gjøre som den sier. Jeg kan ikke følge SB, da får jeg søthunger hele tiden, jeg må spise meg mett på fett.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 12:56   #4
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: Så mye meieriprodukter, er det bra?

Det blir endel meieriprodukter på SB også, men da den magrere varianten.
Mulig jeg tar helt feil nå, men mener å ha lest et sted at det ikke er bra med så mye meieriprodukter heller(melk er kun for kalver som min vennine pleier å si)

Untatt fløte tåler jeg meieriprodukter, men alt med måte heter det jo

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 13:01   #5
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Så mye meieriprodukter, er det bra?

Jeg spiser ikke noe særlig mye mer meieriprodukter enn før. Jeg har bare kuttet ut brød, pasta, poteter og slike ting som er spekket av karbohydrater. Å sitte å spise ren kesam med fun light og sånn kan dere bare ha, det smaker rømme alt sammen :P

Men selv om jeg faktisk har brukt 5 pk mer fløte i år enn jeg ville brukt på ett helt år (kjøper normalt bare fløte til jul), at jeg bruker rømme som tilbehør til mat osv, så betyr det tydeligvis ingenting for min vektnedgang. Jeg har gått ned nesten 4 klesstørrelser siden midten av februar.

Nå går jo ikke jeg på noen spesiell diett da, så jeg kan liksom sette sammen mat slik jeg vil.

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 13:08   #6
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: Så mye meieriprodukter, er det bra?

Ok, jeg har ikke pleid å drikke melk eller spise ost så ofte. Nå er det ost til mellommåltider flere ganger om dagen bla. Sikkert derfor jeg synes det er mye.
Jeg har også spist cottage cheese med kanel og litt søtning denne første uken. Det var godt de første dagene, men nå synes jeg det blir nesten kvalmt hehe, så det begrenser seg vel selv.

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 13:53   #7
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Så mye meieriprodukter, er det bra?

Det er jo de "gamle vedtatte sannheter" man slåss litt i mot på lavkarbo...også den at melkeprodukter er farlig og fyfy. Kos deg med det du har lyst på ifht karbomengden du skal ha

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 16:48   #8
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Så mye meieriprodukter, er det bra?

pasteurisering og homogenisering av melk forandrer fett og proteiner, så det er en fare for at allergiske reaksjoner er større enn feks mot upasteurisert melk.

Men melkefettet er ganske så bra og melkeprotein er vist flere ganger å være meget bra for feks kroppsbyggere.

Nå trenger man jo ikke bælme 1 liter melk om dagen, da er jeg enig i "melk er for kalver". Da kan man drikke vann...

Men ost, fløte, rømme, smør har alltid vært gode greier for folk.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvis jeg skal slutte med meieriprodukter (mulig partystopper..) smil! Ketolysekuren 6 16-03-09 21:48
Tråd for mat uten meieriprodukter Veggpryd Lavkarbo generelt 16 23-02-09 18:00
Tomt for fete meieriprodukter i Sverige! Veggpryd Lavkarbo generelt 0 12-01-09 00:21
Lavkarbo uten meieriprodukter Enid Lavkarbo generelt 42 28-08-08 08:06
Spørsmål vedrørende meieriprodukter Toots Ketolysekuren 2 14-11-07 21:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no