Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Burde jeg gjøre noe annerledes?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-09-13, 17:26   #1
Maple
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 2
Maple er på en erverdig vei

Burde jeg gjøre noe annerledes?

Har gått på lavkarbo siden januar 2013, å har per dags dato gått ned 25kg å veier nå 95kg. Men de siste månedene har det virkelig gått sakte nedover, å vekten står så og si stille. Så for ca 1 mnd tid siden la jeg om hele greia å begynte på nytt.

Så nå om dagen lyder opplegget mitt som dette:

Mat: ørret/laks, svin/biff, kylling, egg, med div dampkokte grønnsaker. Lager også ''wok'' med de samme kjøtt typene med mye hermetikk grønnsaker samt ferske grønnsaker. Bruker meierismør til å steke kjøtt, og kaldpresset oliven olje til grønnsaker om det ikke skal dampkokes.

På jobben blir det ost/skinke salat bokser fra matbutikken, samt kyllingvinger, biff stroganoff, og en sjelden gang rollerburger/pølse i lompe ( vet denne egentlig ikke er så bra ) Spiser også div frukt igjennom dagen ettersom jeg har alt tilgjengelig fordi jeg jobber på fruktlager.

Har også begynt å trene hver tirsdag, torsdag og lørdag. Da er det somregel 30 min oppvarming på sykkel/eclipse maskin eller 15 min før og etter styrketrening. Alt ettersom dagsform. På styrketreningen har jeg et ganske så generelt opplegg så jeg får trent framside/bakside av lårene samt rompe. Triceps/biceps. Mage, rygg og skuldre. Alt dette tar ca 1.5 time, men blir somregel en halvtime lenger for å gjøre litt flere øvelser til skuldre,rygg,bryst.

Drikker også kun vann/kaffe og h-melk til vanlig.

Å hva tenker dere om det å spise masse ananas til daglig? Bare for å ha litt ''snacks'' imellom måltidene.

Er det visse ting som burde endres litt? Eller høres dette opplegget helt greit ut? For føler virkelig at de siste kiloene rett og slett nekter å forsvinne med det første :P

Maple er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 17:46   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Burde jeg gjøre noe annerledes?

Frukt inneholder veldig mye karbohydrater så jeg ville forsøkt å redusere mengden frukt. Ananas er spesielt høyt. Har du tilgang på bær? De er kjennerelt lavere.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 17:55   #3
Maple
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 2
Maple er på en erverdig vei

Sv: Burde jeg gjøre noe annerledes?

Spørs om jeg da burde kutte frukten til det minimale sånn som jeg gjorde i starten da. Ellers så har jeg tilgang til bær også, så spiser det ofte. Kjøper somregel inn litt frossen bær fra butikken også.

Maple er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 21:32   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Burde jeg gjøre noe annerledes?

Frukt og h-melk er ikke lavkarbo....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 22:02   #5
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Burde jeg gjøre noe annerledes?

Tull, carisma. Det kommer helt an på mengder og hvor høyt/lavt man ønsker å ligge på karbohydratene. Man definerer jo opp til ca. 150 gram karbo som lavkarbo. At man kanskje ikke går ned med mye frukt og h-melk er noe helt annet.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 22:27   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Burde jeg gjøre noe annerledes?

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Tull, carisma. Det kommer helt an på mengder og hvor høyt/lavt man ønsker å ligge på karbohydratene. Man definerer jo opp til ca. 150 gram karbo som lavkarbo. At man kanskje ikke går ned med mye frukt og h-melk er noe helt annet.

Melk er midt på treet-karbo og frukt er høykarbo. Ingen av delene er lavkarbo-mat. Om man innlemmer det i et lavkarbokosthold, det er en helt annen sak.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 22:35   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Burde jeg gjøre noe annerledes?

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Tull, carisma. Det kommer helt an på mengder og hvor høyt/lavt man ønsker å ligge på karbohydratene. Man definerer jo opp til ca. 150 gram karbo som lavkarbo. At man kanskje ikke går ned med mye frukt og h-melk er noe helt annet.

Man kan altså trygt spise en ss sukker eller to og fremdeles kalle det lavkarbo? Fordi det er under 150 karber?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 09:58   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Burde jeg gjøre noe annerledes?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Melk er midt på treet-karbo og frukt er høykarbo. Ingen av delene er lavkarbo-mat. Om man innlemmer det i et lavkarbokosthold, det er en helt annen sak.

Da er ikke Fedon Lindbergskosthold et lavkarbo kosthold da plutselig? Han tillater både litt surmelk og frukt. Jeg regner i allefall Fedonkost som lavkarbo.

Men jeg ville nok ikke helt på med mange glass melk om dagen eller frukt uten fett til. Og kjører man egenkomponert er man sin egen mentor og bestemmer selv og må også selv være problemløser.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 12:37   #9
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Burde jeg gjøre noe annerledes?

Fedons kosthold er jo egentlig smartkarbo og helt i øverste skalaen av lavkarbo. Han tillater jo både havregryn og fruktose. Fruktosen er spesielt ugunstig for kvinner, har jeg lest, så mengder av den vil forstyrre prosesser i kroppen og være partystoppere når det gjelder vektnedgang. Melkesukker og melkeprotein kan også være med på bremse vektnedgangen. For noen reagerer kroppen på melkeprotein på samme måte som sukker og da vil totalen på karboinntakk være veldig høy med et glass melk. Så jeg ville nok ha redusert melk og frukt inntak til en absolutt minimum.
Ellers må jeg bare si: fantastisk vektnedgang, Maple! Det er helt vanlig at nedgangen går ikke like fort etter de første måneder, men ned går det nok uansett så bare stå på!

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 12:56   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Burde jeg gjøre noe annerledes?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Man kan altså trygt spise en ss sukker eller to og fremdeles kalle det lavkarbo? Fordi det er under 150 karber?

Eh, ja, det kan man vel?

Er lavkarbo en konkurranse hvor det gjelder å få karbohydratene ifra "korrekte" kilder, eller handler det om å finne det kostholdet man kan få til å fungere?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Annerledes pizzabunn M_W_B Middag 10 27-12-11 18:31
Hva burde man gjøre etter helg med storsprekk? Evvy Spørsmål og svar 4 12-12-10 22:52
Annerledes metthetsfølelse? TrillTrall Lavkarbo generelt 2 13-07-10 17:13
Annerledes Kyllingsalat ... Grethe B Lunsj 1 16-06-07 16:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no