Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oktoberstarter-tråd?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-10-10, 18:24   #201
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Jeg har også prøvd Grete Roede, og det syns jeg var noe slit i grunnen. Veie alt en har i seg, aldri bli ordentlig mett....men, det er jo tydelig at det passer for noen så de får bare holde på. Jeg har funnet dietten for meg i allefall!

__________________


Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 19:26   #202
snartslank?
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 174
snartslank? er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Idag har jeg ikke drukket pepsi max, eller funlight saft!! bare vann og ett glass farris. litt stolt!
vekta har fått nytt batteri ( skal vel ikke skylde på den for at vekta står stille men.... ) Og lagd meg en stor kopp kakao (av fløte,vann og bakekakao) med to STORE teskjeer cocosa oppi!! smakte helt greit! Og i kjøleskapet står cocosa-sjokolade og stivner!

hadde ett glass med cocosa som jeg ikke visste hvordan jeg skulle orke å få i meg!! Men det smakte ikke vondt å ha det i kakaoen, så det kan jeg fortsette med!

snartslank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 19:35   #203
stinemora
Medlem
 
stinemora sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bøfjorden
Alder: 40
Innlegg: 70
stinemora er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Jeg har også lagd kakao idag
Hadde en kartong med soyamelk (1 kh per 100gr) i kjøleskapet, og mikset med både fløte og vann. 3 vaniljedråper, litt natreen og en klatt med smør(!) Kjempegreier!

__________________


stinemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 19:40   #204
snartslank?
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 174
snartslank? er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

åååå.. vaniljedråper glemte jeg!! det er jo kjempegodt oppi!!

snartslank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 20:03   #205
stinemora
Medlem
 
stinemora sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bøfjorden
Alder: 40
Innlegg: 70
stinemora er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

dammit! prøv igjen imorgen!

__________________


stinemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 20:46   #206
KimPossible
Seniormedlem
 
KimPossible sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 2.632
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Blæh, ble mislykka ostechips. tenkte ikke på at krydderet kom til å brennes når jeg hadde det på FØR jeg puttet de i stekeovnen. i tillegg sto de nok litt lenge i ovnen... så de smaker bare surt og brent.

__________________
Kim
Journalen: http://forum.lavkarbo.no/showthread....37376&page=131
KimPossible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo -stoffskiftetrøbbel Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 22:40   #207
Frk. Fryd
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Vestlandet
Alder: 43
Innlegg: 26
Frk. Fryd er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Jeg har også laget kakao i dag. Vanlig med H melk, kakao og sukker. Og jeg drakk den ikke. Stolt. Nå har jeg hatt fem dager uten noen form for sprekk. PÅ lørdag skal jeg ha tapasfest her og da blir det en sprekk. Sprakk forrige lørdag også, fest da også. Må bli nok fest snart hehe. Men ukedagene og søndagene går fint og jeg går jevnt og trutt ned. 3 kg nå. 3 uker.

__________________


Frk. Fryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbosunnfornuft Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 08:58   #208
Lillebjørn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 27
Lillebjørn er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Jeg veide meg i dag, hadde gått ned og er storfornøyd Men jeg lurer alikevel...? Da jeg startet med ketolysekostholdet kom jeg i ketose etter 1 dag og raste ned 6 kilo på to uker. Så sprakk jeg, spise feil og gikk opp tre igjen.. nå har jeg klart å gå de ned igjen men jeg kommer ikke i ketose igjen??? Jeg spiser det samme og går ned, men stixen gir ikke utslag... hmm... noen som skjønner?

__________________


Lillebjørn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 09:02   #209
frode73
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Råde
Alder: 50
Innlegg: 28
frode73 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Hva spiser du Lillebjørn. Lettere å se hva du gjør galt da. Spiser du nok fett?

frode73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 09:21   #210
jente-23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 49
jente-23 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

er den noen frukt som inneholder masse fett? føler samvittigheten er bedre der enn å gøre masse majones på mat......

__________________


jente-23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosthold som inneholder lite karbohydrat, mer fett og enda mer proteiner. Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 09:23   #211
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Du er ikke på ketolysekuren? Lavkarbo høyfett? Hmmm.... ellers ville jeg jo sagt at frukt har for mye karbo.

Hvis du liker avokado, så er jo det en veldig fin kilde til fett, men frukt med mye fett.... det kjenner jeg ikke til.

Kan jo gå gjennom den store matvarelista og se på de forskjellige fruktene som står der.

Edit: http://www.lavkarbo.no/matvaretabell/frukt-og-gronnt

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 09:34   #212
frode73
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Råde
Alder: 50
Innlegg: 28
frode73 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Du kan med god samvittighet bruke masse smør og majones, avocado som foreslås her er også utmerket...og kjempegodt med reker og majones oppi :-)

Hold deg unna frukt hvis du skal ned i vekt. Spis litt nøtter, det er også en fin fettkilde. Ett par håndfulle om dagen burde gå bra.

frode73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 10:10   #213
stinemora
Medlem
 
stinemora sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bøfjorden
Alder: 40
Innlegg: 70
stinemora er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Veiedag
29/09: 101,2 kg
o8/10: 98,3 kg -2,9 kg
15/10: 96,5 kg - 1,8 kg
22/10: 95,5 kg -1,0 kg

Måledag
29/09:
Legg: 42
Lår: 73
Rumpe: 120
Hofta: 123
Midja: 103
Bryst: 110
Hals: 38
Overarm: 40
Underarm: 29

08/10
Legg: 42 -
Lår: 70 -3 cm
Rumpe: 118 -2 cm
Hofta: 119 -4 cm
Midja: 96 -7 cm
Bryst: 107 -3 cm
Hals: 38 -
Overarm: 39 -1 cm
Underarm: 28 -1 cm

15/10
Legg : 42 -
Lår : 70 -
Rumpe: 118 -
Hofta: 119
-
Midja: 95 - 1 cm
Bryst: 107 -
Hals: 36 - 2 cm (!)
Overarm: 38 -1 cm
Underarm: 27,5 -0,5 cm


22/10
Legg: 42 -
Lår: 70 -
Rumpe: 117 -1
Hofta: 118 -1
Midja: 96 -
Bryst: 107 -
Hals: 36 -
Overarm: 38 -
Underarm: 27,5 -

Neste uke skal vekta stå på 94, det er et MÅL

__________________


stinemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 10:16   #214
KimPossible
Seniormedlem
 
KimPossible sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 2.632
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Første veiedag... Og jeg er nesten sjokkert, rart at det er mulig egentlig, å gå ned så mye på så kort tid (men noe av det er jo vann da, selvsagt).
Altså:
Vekt: 15.10.10 - 85,0 kg
22.10.10 - 80,3 kg!! = 4,7 kg ned!

JIPPI!!!

__________________
Kim
Journalen: http://forum.lavkarbo.no/showthread....37376&page=131
KimPossible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo -stoffskiftetrøbbel Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 11:12   #215
Frk. Fryd
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Vestlandet
Alder: 43
Innlegg: 26
Frk. Fryd er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Veiedag i dag: 800 gram ned forrige uke, 3.4 kg totalt! Dette går som en lek føler jeg, og jeg er ganske sikker på at jeg skal klare å gjøre dette fremover!

3-4 cm ned rundt både liv og hofter, og det merkes.
En halv kg i uken vil gi meg 4 kg til jul! i tillegg til de 3.4. Hvis jeg slenger litt trening inn i miksen så kanskje vi kan nå 10?

Bmi er 30.1 nå. Mål for neste uke er å komme under 30.

__________________


Frk. Fryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbosunnfornuft Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 11:15   #216
Frk. Fryd
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Vestlandet
Alder: 43
Innlegg: 26
Frk. Fryd er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Kan det være noe galt med stixen din Lillebjørn? Det er vanskelig å mene noe egentlig for jeg er ikke så erfaren. Men den burde jo gi utslag. For noen tar det lenger tid å komme i ketose enn andre. For meg tar det ca 18 timer hvis jeg har spist f.eks kake og litt brød.

__________________


Frk. Fryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbosunnfornuft Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 11:21   #217
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Kan jo faktisk være at Lillebjørn ikke har lukka igjen boksen godt nok, sånn at de har tørka ut.... men da har folk opplevd at de blir "flekkete" først når man bruker dem.

Hvis du spiser riktig og går ned, så ikke tenk så mye på stixene. Jeg har ikke brukt mine siden den andre uka, men kjenner jo at jeg er i ketose.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 12:22   #218
Frk. Fryd
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Vestlandet
Alder: 43
Innlegg: 26
Frk. Fryd er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Ja jeg kjenner det på ånden hehe.

__________________


Frk. Fryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbosunnfornuft Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 15:08   #219
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Tittei...!!

Slenger meg med her jeg også ettersom jeg startet på mandag - med gledelig utslag på stixen onsdag! Noe sååå motiverende'a gitt! Formelig kjenner at det skjer noe i kroppen også.

Jeg angrer nå vilt på at jeg ikke veide meg mandag - for, det hadde vært spennende å sett utgangspunktet. Jeg orka rett og slett ikke, redd for å se tallet antar jeg Jeg skal ned ca 10 kg. Det er målet mitt

Veier meg når jeg kommer hjem fra jobb i dag, tenker jeg - og tar det derfra!

Heia oss!!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 15:12   #220
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Ja jeg kjenner det på ånden hehe.

Ånden er en indikator..... men jeg kjenner at energien i kroppen min er en helt annen (ikke bare at den er fryktelig mye høyere enn før, men litt, men at kroppen bare føles "annerledes" om du vil)

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 16:06   #221
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Går ånden bort etterhvert? Syns den er så fæææl

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 18:44   #222
Lillebjørn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 27
Lillebjørn er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Jeg er ganske sikker på at jeg får i meg fett.. Spiser mye smør og cocosa til hvert måltid. Ellers går det som regel i egg, kokte,stekte, omeletter... salater, noe fisk, avokado og mandler... jeg går jo som sagt ned så noe er rett jeg er bare redd for at hvis jeg gjør noe feil at jeg skal begynne å legge på meg pga økt fettinntak? har lest om det flere steder...
og ja, det kan selvfølgelig hende jeg har slurva med stixene, men de var jo lilla for noen få uker siden... hvor lite luft tåler de?

__________________


Lillebjørn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 19:38   #223
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Hei,
Det ensete som har betynding for om du er i ketose eller ikke er inntaket av karbo. Stiksene er veldig ømfinlige og bør ikke oppbevares på badet, for høy luftfuktighet...
Her er et utrag fra nybeynnertråden:

Sitat:

Ketosestixen: Utslag er utslag, det finnes ikke grader av ketose, mørk farge kan derimot være en indikasjon på at man drikker for lite vann. For mest korrekt resultat skal man ta testen minst to timer etter siste måltid på kvelden. Dette fordi de aller, aller fleste - lavkarbo kosthold eller ikke vil teste positivt på morningen da det er lenge siden man har spist.
Vi opplever at mange blir hekta på bruken av stiksen, men husk at stiksen sier ingen ting om hva som skjer i kroppen din, kun i urinen. Stiksen er ømfintelige og kan fort bli ubrukbare, i tillegg så er det enkelte som opplever manglende utslag i forbindelse ved mens og/eller eggløsning eller etter en hard treningsøkt.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 22:43   #224
majalille
Juniormedlem
 
majalille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 40
majalille er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Opprinnelig lagt inn av Lillebjørn, her.

Jeg er ganske sikker på at jeg får i meg fett.. Spiser mye smør og cocosa til hvert måltid. Ellers går det som regel i egg, kokte,stekte, omeletter... salater, noe fisk, avokado og mandler... jeg går jo som sagt ned så noe er rett jeg er bare redd for at hvis jeg gjør noe feil at jeg skal begynne å legge på meg pga økt fettinntak? har lest om det flere steder...
og ja, det kan selvfølgelig hende jeg har slurva med stixene, men de var jo lilla for noen få uker siden... hvor lite luft tåler de?

Det står noen tips i boka til Torkild om hva man kan gjøre hvis man ikke får utslag på stix.

Følgende fremgangsmåte kan benyttes hvis det ikke er tydelig utslag på ketolysestixen: (les om ketolysestix først, kanskje de ikke virker på grunn av fukt eller varme?)

Hvert av de følgende tiltak gjennomføres i tre dager før du går videre til neste trinn. 30 minutters moderat morsjon hver dag, og korrekt bruk av ketolysetabletter gjelder for hvert trinn.

1.
- Reduser den daglige mengde karbohydrater til 10 gram per dag.
- Reduser inntaket av koffein (kaffe, te cola lght, solo pluss mfl.)

Hvis urinstixen nå gir utslag, er årsaken at det har vært for mange gram karbohydrater i den maten du har spist. Legg den øvre grensen for daglig karbohydratmengde litt under den grensen du har hatt tidligere.

Fører tiltak nr. 1 ikke til utslag på ketolysestixen, går du videre til tiltak nr. 2:

2.
- Spis maksimalt 10 gram karbohydrat per dag.
- Spis mer fett, altså fet ost fremfor magerost etc.
- Reduser litt på mengden av mat.

I de få tilfellene der tiltak nummer 1 og 2 ikke har ført til utslag på ketolusestixen, gjennomfører du følgende i tre dager:

3.
- Reduser kaloriintaket til 1000 Kcal pr dag.
- Størstedelen av kaloriene skal komme fra fett.

__________________
You already know how it feels to feel good - so why don`t you?


majalille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som er riktig for målet. Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 10:19   #225
majalille
Juniormedlem
 
majalille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 40
majalille er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Hoppsann, IFA var ikke bra... Våkna i dag med verste magen og har gått opp 0,5 kg. Så idag blir det nye boller. Ikke mer kunstige søtstoffer på en stund! Får heller tygge på papp hvis karbotrollet melder seg igjen. Heldigvis ingen tegn til det enda idag.

God helg folkens!

__________________
You already know how it feels to feel good - so why don`t you?


majalille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som er riktig for målet. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En kreativ tråd? Princez Generell ernæringsdebatt 13 10-03-08 09:14
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no