Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Protein omdannes til kroppsfett?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-03-08, 17:59   #1
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Protein omdannes til kroppsfett?

Leste netopp i Fedonboka at proteiner som kroppen ikke bruker, blir omdannet til kroppsfett! Stemmer det ikke det som står rundt omkring i forumet da???? og jeg som har spist altfor mye proteiner og..

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 19:06   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Protein omdannes til kroppsfett?

Hva mener du med alt for mye proteiner da?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 19:16   #3
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Protein omdannes til kroppsfett?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Hva mener du med alt for mye proteiner da?


ca dobbelte av det jeg skal ha. Ca 100 g hver dag...

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 19:49   #4
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Protein omdannes til kroppsfett?

Jeg spiser også masse proteiner og fett..og lite karbo. Så det vil si at det er ikke noe poeng, for da vil jeg legge på meg?`

Sorry for at jeg kupper tråden din

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 21:52   #5
01jun07
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 74
01jun07 er ny på veien

Sv: Protein omdannes til kroppsfett?

Hehe, logga meg akkurat på for å se om jeg fant noe om akkurat det!!
Er spent på svar!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wfOr0eL/]
01jun07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 21:59   #6
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Protein omdannes til kroppsfett?

Hei
Jeg fant en flott artikkel via Goggens nye hjemmeside urkost.no
http://www.forskning.no/Artikler/200.../1162298767.71

Den handler mest om hva slags proteiner.
Jeg har lest boka "Spis deg sukkerfri" av Litsfeldt, og der lærte jeg at kroppen omdanner ca 10% av proteinene til karbohydrater, så derfor er det ikke lurt å få i seg altfor mange av dem. 100 g høres ikke mye ut hvis du spiser nok fett og lite karber.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 22:05   #7
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Protein omdannes til kroppsfett?

hei-hei, i utgangspunktet snakker vi om total energimengde man inntar, ikke hva man spiser. Spiser men mer energi enn man trenger så legger man på seg, og vice versa. protein har en tendens til å mette godt og at man holder seg mett lenger og spiser mindre mat. Karbo har en tendens til å heller mette kortere tid og øke energiinntaket (iallefall min erfaring)
Deretter mener mange at type mat påvirker deres energiomsetning og det kan godt hende, innenfor visse grenser da, for i mitt hode er grunnregelen klar. Spise den mengde man trenger, ikke mye mindre og ikke mye mer.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 22:06   #8
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Protein omdannes til kroppsfett?

100 gram protein er ikke alt for mye per dag så dette er ikke noe problem for deg.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 07:00   #9
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Protein omdannes til kroppsfett?

Hei
IKKE vær redd. Er man i ketose gjelder ikke dette i det hele tatt.
Er man på Fedon eller generell lavkarbo er det LITT om det. Men dette er dyreforsøk som ikke kan overføres direkte til mennesker.
At det er forskjell på protein er ikke nytt. At fisk og soyaprotein er sunt vet vi jo alle her - også uten doktorgrad.

Når man i et generellt lavkarbokosthold spiser mye protein må man huske at 25% av energien i proteinet går med til å nedbryte og fordøye proteinet (gratis kalorier) Overskudet blir i leveren nedbrutt til avfallsstoffer og hver aminosyre frigir et glukosemolekyle som er kjernen i alle aminosyrer. Dette skjer så gradvis at det har lite eller ingen effekt på blodsukkeret og dermed insulinfrijøringen fra bukspyttkjertelen - og dermed i liten grad bidrar til vektøkning.

I min neste bok "Etter slankekuren" som kommer om en månedstid, anbefaler jeg lyst kjøtt og fisk som proteinkilder og litt mindre røtt kjøtt
det er ikke tilfeldig, men heller ikke en nrevolusjonerende nyhet.

Hvis dere vil redusere mengden av protein, hva vil dere da øke på ?
karbohydrat? eller fett???

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 08:26   #10
ketanore
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 21
ketanore er på en erverdig vei

Sv: Protein omdannes til kroppsfett?

Halleluja Torkil!! Den boka skal jeg bli den første til å kjøpe! Har engstet meg litt for å slutte på ketolysekuren, så en slik bok blir godt tatt imot!

__________________


ketanore er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 08:55   #11
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: Protein omdannes til kroppsfett?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.


I min neste bok "Etter slankekuren" som kommer om en månedstid, anbefaler jeg lyst kjøtt og fisk som proteinkilder og litt mindre røtt kjøtt
det er ikke tilfeldig, men heller ikke en nrevolusjonerende nyhet.


Kjempebra at det kommer en slik bok! Den er mentalt allerede kjøpt!

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 09:59   #12
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Protein omdannes til kroppsfett?

Boka hans, må den kjøpes over nett eller finst den i bokhandelen? Nå skal jeg kjøpe også, har fedon og atkins, men virker som omdette kan være boka for meg(kanskje begge to, den etter slankekuren også)

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 10:03   #13
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: Protein omdannes til kroppsfett?

Opprinnelig lagt inn av Smurfine, her.

Boka hans, må den kjøpes over nett eller finst den i bokhandelen? Nå skal jeg kjøpe også, har fedon og atkins, men virker som omdette kan være boka for meg(kanskje begge to, den etter slankekuren også)

Boken får du kjøpt i noen bokhandlere, på nettet eller på enkelte Meny-butikker.

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 10:06   #14
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Protein omdannes til kroppsfett?

Opprinnelig lagt inn av Princez, her.

Boken får du kjøpt i noen bokhandlere, på nettet eller på enkelte Meny-butikker.

Aha, tusen takk. Da må Marita ut å kjøpe bok. Men dette er ikke noe jeg kan følge til punkt og prikke når jeg ammer sant?

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 10:42   #15
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Protein omdannes til kroppsfett?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

At fisk og soyaprotein er sunt vet vi jo alle her - også uten doktorgrad.

Beklager dr. Andersen, men dr. McCully har forsket på bl.a. soyaprotein og mener å vite at det er usunt.

"Legen og forskeren Kilmer McCully, som har skrevet ”The homocysteine revolution”, har påpekt at et kosthold med mye soyaprotein kan føre til forhøyede nivåer av homocystein, som er en kjent risikofaktor for hjertesykdom."

Her er en link til hele artikkelen fra "Mat og Helse" skrevet av Iver Mysterud.

http://www.matoghelse.no/index.php?id=309734



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 10:50   #16
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: Protein omdannes til kroppsfett?

Opprinnelig lagt inn av Smurfine, her.

Aha, tusen takk. Da må Marita ut å kjøpe bok. Men dette er ikke noe jeg kan følge til punkt og prikke når jeg ammer sant?

Denne tråden er kanskje noe for deg, hvis du ammer

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17730

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 11:58   #17
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Protein omdannes til kroppsfett?

Hei
Det er noe i det, men homocystin reduseres kraftig av vitaminet folat/ folinsyre, som finnes i b.la. grønnr grønnsaker, så hvis man ikke har tenkt seg å leve av soyaprotein alene er det ikke noe praktisk problem.

Vennlig Hilsen
Torkil


Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Beklager dr. Andersen, men dr. McCully har forsket på bl.a. soyaprotein og mener å vite at det er usunt.

"Legen og forskeren Kilmer McCully, som har skrevet ”The homocysteine revolution”, har påpekt at et kosthold med mye soyaprotein kan føre til forhøyede nivåer av homocystein, som er en kjent risikofaktor for hjertesykdom."

Her er en link til hele artikkelen fra "Mat og Helse" skrevet av Iver Mysterud.

http://www.matoghelse.no/index.php?id=309734



-

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 12:07   #18
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Protein omdannes til kroppsfett?

Opprinnelig lagt inn av Princez, her.

Denne tråden er kanskje noe for deg, hvis du ammer

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17730

Jeg ammer ja

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 12:10   #19
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Protein omdannes til kroppsfett?

Opprinnelig lagt inn av Princez, her.

Denne tråden er kanskje noe for deg, hvis du ammer

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17730

heheh, den tråden har jeg selv starta. Men var greit å lese gjennom den en gang til.

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 16:07   #20
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Protein omdannes til kroppsfett?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Det er noe i det, men homocystin reduseres kraftig av vitaminet folat/ folinsyre, som finnes i b.la. grønnr grønnsaker, så hvis man ikke har tenkt seg å leve av soyaprotein alene er det ikke noe praktisk problem.

Vennlig Hilsen
Torkil

Tviler ikke på at du har rett i det du skriver her, men det er jo et stykke fra "ikke noe praktisk problem" til å være sunt.

Jeg holder meg i alle fall unna soyaprodukter.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 16:43   #21
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Protein omdannes til kroppsfett?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Tviler ikke på at du har rett i det du skriver her, men det er jo et stykke fra "ikke noe praktisk problem" til å være sunt.

Jeg holder meg i alle fall unna soyaprodukter.


-

Hei
Med risiko for en lang diskusjon: mener du alle mennesker i Kina, Thailand, Japan etc lever usunt? de spiser masse soyaprodukter.
Ikke har de beinskjørhet og mye mindre hjerte og karsykdom og mye mindre fedme (men de kommer etter siden de har overtatt en del av våre vaner med raffinert mat)

Problemet med å "henge ut" en slags mat er at man ikke kan se den uten for sammenhengen med annen mat man spiser.

Te er kreftfremkallende. Jo det viser tester hvor man har dyrket bakterier i teholdig og tefritt miljø. De i "Te-miljøet" muterte mer. Og noen har tatt det til inntekt for at te kan medføre mutasjoner og mutasjoner kan medføre kreft.
Ingen forsøk med mennesker eller observasjonelle studier har kunnet bekrefte dette. Slik tulleforskning havner dessverre ofte på forsidene i tabloidpressen med oppslag om at nå er dette eller hint sunt eller usunt.

Vi har nok best helse og leveutsikter hvis vi holder os til naturlig mat laget av naturlige ( gjerne økologiske) råvarer uten masse raffinering og "ihjelsteking"

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 18:58   #22
Petronella
Medlem
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 150
Petronella har en fantastisk aura rundt segPetronella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Protein omdannes til kroppsfett?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
IKKE vær redd. Er man i ketose gjelder ikke dette i det hele tatt.
Er man på Fedon eller generell lavkarbo er det LITT om det. Men dette er dyreforsøk som ikke kan overføres direkte til mennesker.
At det er forskjell på protein er ikke nytt. At fisk og soyaprotein er sunt vet vi jo alle her - også uten doktorgrad.

Når man i et generellt lavkarbokosthold spiser mye protein må man huske at 25% av energien i proteinet går med til å nedbryte og fordøye proteinet (gratis kalorier) Overskudet blir i leveren nedbrutt til avfallsstoffer og hver aminosyre frigir et glukosemolekyle som er kjernen i alle aminosyrer. Dette skjer så gradvis at det har lite eller ingen effekt på blodsukkeret og dermed insulinfrijøringen fra bukspyttkjertelen - og dermed i liten grad bidrar til vektøkning.

I min neste bok "Etter slankekuren" som kommer om en månedstid, anbefaler jeg lyst kjøtt og fisk som proteinkilder og litt mindre røtt kjøtt
det er ikke tilfeldig, men heller ikke en nrevolusjonerende nyhet.

Hvis dere vil redusere mengden av protein, hva vil dere da øke på ?
karbohydrat? eller fett???

Vennlig Hilsen
Torkil

Kjempefin avklaring Og den boka skal jeg også ha

__________________
Petronella

Petronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 19:54   #23
01jun07
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 74
01jun07 er ny på veien

Sv: Protein omdannes til kroppsfett?

Passer perfekt at den boka kommer ja!!
Også veldig bra å få en avklaring på det med proteinene!!

Takk!!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wfOr0eL/]
01jun07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-08, 22:09   #24
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Protein omdannes til kroppsfett?

Nja, nå vil jeg si noe om soya...men likevel være enig med Torkil her...litt iallefall.

Det produseres veldig mye soya i USA og det finnes derfor et komersielt ønske om å utnytte denne råvaren på alle måter, da gjelder det å se opp for "reklame"
Mange mener soyakonsumpsjonen i Østen er hypet opp. De har også hatt bedre helse, men helse og matvaner er et sammensatt problem hvor det er vanskelig å bevise sammenhenger. Helsen i Østen er også synkende pga introduksjon av vestlig kosthold.
De spiser mindre soya enn mange påstår og de spiser ofte tradisjonelle soyaretter til annen mat, da ofte gjæret, etc, som Tofu, Soyasaus, etc. De spiser mindre soya på den måten vi i vesten har vent oss til (soyamelk, soya istedenfor kjøtt, tilsatt som protein i mat)
Soyaplanten inneholder planteøstrogener, som flere andre grønnsaker, og for stort inntak kan påvirke hormonbalansen.

MEN, jeg er tilhenger av å spise variert. Soya kan man vel spise, men å bælme soyamelk eller bytte ut kjøtt for soya og spise masse av det fordi det er så sunt, det tror jeg ikke på. Soya smaker godt det, så bruk det litt akkurat som masse annen mat.

Grønn te... pass på å kjøpe økologisk. Den ikke-økologiske har relativt sett høye nivåer av sprøytemidler og fluor og siden man lager te av det får man med alle "aromaer".

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no