Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Så sulten for tiden

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-03-08, 21:36   #1
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Så sulten for tiden

Jeg har siden jeg begynte å følge lavkarbo prinsippet til punkt og prikke blitt så innmari sulten(i går og i dag) jeg har før ikke følt sult i hele tatt.

I går måtte jeg ta meg litt ekstra nøtter til kvelds, og i dag så skeia jeg ut med to skiver , å jeg har forsatt en sånn "sult" inni meg

Er dette normal? Hva kan det være ?

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 21:48   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Så sulten for tiden,

Opprinnelig lagt inn av Smurfine, her.

Jeg har siden jeg begynte å følge lavkarbo prinsippet til punkt og prikke blitt så innmari sulten(i går og i dag) jeg har før ikke følt sult i hele tatt.

I går måtte jeg ta meg litt ekstra nøtter til kvelds, og i dag så skeia jeg ut med to skiver , å jeg har forsatt en sånn "sult" inni meg

Er dette normal? Hva kan det være ?

Spiser du deg mett da? Og spiser når du er sulten? Hvilke lavkarboprinsipp følger du? Det står egenkomponert i filosofiboksen din

Vanskelig å gi råd utfra hva du skriver her...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 21:55   #3
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Så sulten for tiden,

Jeg spiser meg mett, jeg spiser nesten ikke karbo. Ikke pasta eller potet eller ris til middag og ikke brød(noen få ganger knekkebrød) spiser mye egg og pålegg, ost. Drikker vann, minst 2 liter om dagen.

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 21:56   #4
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.457
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Så sulten for tiden,

Spiser du grønnsaker?

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 07:44   #5
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Så sulten for tiden,

Opprinnelig lagt inn av StineK, her.

Spiser du grønnsaker?

Ja, til middag

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 10:00   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Så sulten for tiden,

Mitt råd er: ikke gå på brødmaten og sånt når du er sulten. FETT og proteiner metter mer og da holder du deg jo til filosofien. Dessuten stabiliserer du blodsukkeret. Spiser du skiver og frukt og sånt når du er sulten, gjør du bare vondt verre. Ta av middagsrester etter middag og spis det utover kvelden om du blir sulten, ha kald kylling i kjøleskapet, spis ost, pålegg, egg osv. Det vil stabilisere seg til slutt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 15:16   #7
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Så sulten for tiden

Takk. Nå vet jeg forresten hvorfor jeg har vært så ekstra sulten , nå kom endelig mensen som jeg har gått å kjent at har vært på vei i 3 uker!!!

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 16:05   #8
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Så sulten for tiden

Det forklarer jo alt! Jeg blir også sånn før mensen (men nå har jeg forbannet meg på at jeg ikke skal gå på en smell når de premenstruelle dagene kommer). Jeg vet ikke om det gjelder flere, men de gangene jeg har begynt på nytt på lavkarbo, er jeg alltid veldig sulten de første dagene. Jeg spiser mye mer de dagene enn jeg gjør etter hvert. Kan tenke meg at det er fordi kroppen omstiller seg.

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 21:17   #9
Sirius
Medlem
 
Sirius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 41
Innlegg: 222
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Så sulten for tiden

Har litt samme erfaring... Jeg blir fortere sulten på lavkarbo! Og spiser mer mat! Jeg spiser meg absolutt mett hver gang, men ikke stappmett. Har alltid vært småspist av meg før (mange,små måltider), så litt uvant. Merker definitivt at noe er anderledes, og tror det har skjedd gradvis i løpet av min tid på lavkarbo.

Har det noe med forbrenningen å gjøre? Har den blitt helt turbo, eller hva kan ha skjedd? Dette er ikke nødvendigvis noe negativt, for kroppen min har det flott på LK. Men uvant.

__________________
Karbojunkie in recovery
Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene!
Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen...

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sulten Kenny Spørsmål og svar 2 13-01-08 22:25
Sulten på ketolyse! **Angelica** Ketolysekuren 12 20-02-07 18:19
sulten på lavkarbo? bikini Ketolysekuren 16 31-05-06 12:23
Man blir ikke skikkelig sulten på denne kosten Iset Spis deg ned i vekt med Skaldeman 21 31-01-06 21:23
Sulten dag? LilNoor Ketolysekuren 10 27-02-05 20:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no