Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hjelp meg, ang graviditet, kosthold og sånnt

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-07, 12:22   #1
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Hjelp meg, ang graviditet, kosthold og sånnt

Jeg er nå gravid.. har ødelagt alt jeg gikk ned, etter jeg slutta på ketolyse og skulle forsøke fedon sklei alt ut..

har nå lagt på meg 5-6 kg av de jeg tok av.. det var selv før jeg ble gravid..

Kostholdet mitt den siste mnd har vert altfor preget av min kvalme og jeg har spist det jeg har klart..

Men nå er det nok..

Finnes det noe optimalt kosthold for meg som er gravid men alikevel vil gå ned noen kg evt. unngå å legge på meg sånn at kroppen tar av de kg jeg har for mye..

Ketolyse fungerte utmerket for meg men det fungerer ikke nå..

Fedon er for komplisert og innviklet

noen andre filosofier som er lette å følge.. når man ikke bare vil holde vekten men gå ned litt også

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 12:47   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, ang graviditet, kosthold og sånnt.

Gratulerer.

Jeg er jo også gravid, og tenker mest på å unngå sukker og raske karbohydrater og få i meg nok fett og proteiner. Jeg spiser grove knekkebrød, frukt (har dilla på appelsiner, feks), alle grønnsakene jeg vil, kjøtt (takler ikke kjøtt for tiden, egentlig, så det blir lite av det), fisk, kylling, egg, nøtter, melkeprodukter og bær. Spiser helst ikke poteter, pasta, ris og vanlig brød men kan godt spise litt av det en sjelden gang (velger da alltid de groveste produktene). Spiser feks. kikerter, grønnsaker eller linser/linsepure til middagene. Fedon-aktig, altså. Det er ikke verre enn man gjør det til.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 15:06   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, ang graviditet, kosthold og sånnt

Gratulerer med graviditeten.

Det viktigste du trenger å tenke på er å holde deg helt unna sukker og rafinert mat, ha ca 3 måltider med proteiner ... Når jeg tenker meg om, så kan du spise som du gjorde på ketolysekuren, bare legg til litt frukt, litt ekstra grønnsaker, kanskje litt grovt brød og naturris (som ekstra i tillegg til alle proteinene, ikke istedet for.)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 15:22   #4
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp meg, ang graviditet, kosthold og sånnt

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Gratulerer med graviditeten.

Det viktigste du trenger å tenke på er å holde deg helt unna sukker og rafinert mat, ha ca 3 måltider med proteiner ... Når jeg tenker meg om, så kan du spise som du gjorde på ketolysekuren, bare legg til litt frukt, litt ekstra grønnsaker, kanskje litt grovt brød og naturris (som ekstra i tillegg til alle proteinene, ikke istedet for.)

Takk for det

Men jeg kan vel ikke spise like mye fett som ketolyse?

det er det jeg syntes er så vanskelig.. og syntes var enkelt med ketolyse trengte ikke å tenke.. hvis jeg legger til litt karber må jeg vel kutte på fettet.. kanskje jeg bare kutter fettet.. sånn til steking og i maten og sånn?

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 19:11   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp meg, ang graviditet, kosthold og sånnt

Jeg er ikke redd for fett iallfall, men så spiser jeg ikke mye heller. Er du redd for å legge på deg? Prøv å ikke tenke så mye på det nå under svangerskapet. Dersom du spiser sunt, vil de eventuelle ekstra kiloene sannsynligvis ikke sitte for hardt i etter fødselen. Jeg burde være livredd for å legge på meg, men jeg har et overraskende avslappet forhold til det nå. Barnet i magen trenger all den næringen det kan få, og så lenge vi har et sunt kosthold med nok fett og proteiner, samt karbohydrater av den tregeste typen, vil vi holde både oss selv og barnet sunne og friske, og vi går sannsynligvis ikke mer opp i vekt enn kroppen absolutt må. Dersom du stresser altfor mye nå, med telling og redsel for å legge på deg, vil du krepere til slutt. Slapp av og nyyyyt svangerskapet og tiden som ligger foran deg. Det gjør jeg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no