Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Trenger hjelp til kosthold

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-03-10, 14:21   #1
hs89
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 3
hs89 er på en erverdig vei

Trenger hjelp til kosthold

Hei, jeg har tenkt å begynne på atkinsdiett. Men jeg hadde satt opp en dageligplan som jeg trodde var grei, men så leste jeg igjennom hva som var lov av mat, og fant da ut at halvparten av det jeg hadde planlagt ikke er lov likevel :S Lurer på om det er noen som har forslag til hva jeg kan spise istedet? synes det er ganske vanskelig spesielt å finne mellom måltider. Noe annet jeg tenkte på er hvordan man finner ut hvor mange 20 gr karbohydrater av det man spiser er, og en annen ting er, kosttilskudd kan ikke inneholde sukker eller kunstige søtstoffer, finnes det noen mulitvitamintilskudd uten dette? :S Håper på svar! kunne tregt litt hjelp


1. 2 kokte egg
2 en skyr yougurt og et eple (aspartam og frukt)
3. en håndfull mandler (nøtter)
4 middag. grønnsaker og kjøtt/ egg
5 yougurt. (aspartam)

hs89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 14:49   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: trenger hjelp til kosthold :)

Opprinnelig lagt inn av hs89, her.

Hei, jeg har tenkt å begynne på atkinsdiett. Men jeg hadde satt opp en dageligplan som jeg trodde var grei, men så leste jeg igjennom hva som var lov av mat, og fant da ut at halvparten av det jeg hadde planlagt ikke er lov likevel :S Lurer på om det er noen som har forslag til hva jeg kan spise istedet? synes det er ganske vanskelig spesielt å finne mellom måltider. Noe annet jeg tenkte på er hvordan man finner ut hvor mange 20 gr karbohydrater av det man spiser er, og en annen ting er, kosttilskudd kan ikke inneholde sukker eller kunstige søtstoffer, finnes det noen mulitvitamintilskudd uten dette? :S Håper på svar! kunne tregt litt hjelp
1. 2 kokte egg
2 en skyr yougurt og et eple (aspartam og frukt)
3. en håndfull mandler (nøtter)
4 middag. grønnsaker og kjøtt/ egg
5 yougurt. (aspartam)

Her er det nok bare grønnsakene (kun de som vokser over bakken samt løk!), kjøttet og egga som er lovlige
Her finner du Atkins-delen av forumet, de 2 første ukene er det induksjonen som gjelder for deg

For å finne ut hvor mye karbohydrat det er i de ulike varene bruker du matvareguiden og søker opp det du skal finne næringsinnholdet og, veier det du skal bruke og regner ut. Karbohydratantallet står oppgitt pr 100 gram.
Hjalp dette?
Hjertelig velkommen og lykke til!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 15:27   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: trenger hjelp til kosthold :)

Har du i det hele tatt lest noen atkinsbøker? Det er litt lurt å skaffe seg god info før en starter. Les deg opp, og legg opp matplanen etter det som er lov på induksjon.
På forsiden her på lavkarbo finner du link til matvaretabellen og der ser du hvor mange gram det er med karber i div. matvarer.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 13:09   #4
hs89
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 3
hs89 er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp til kosthold :)

takk for det Charlott! skal bruke den side som hjelp

Imse: jeg har ikke lest noe bøker om det nei. Men regnet med at man fant det meste på nett, man gjør jo det nå om dagen vet du

hs89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 13:40   #5
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Trenger hjelp til kosthold :)

Jeg syns det er veldig enkelt å regne ut karboinnhold på www.mylog.no en registrerer seg der og kan legge inn alt en spiser, programmet regner da ut korrekt mengde. (noen få varer stemmer ikke næringsinnholdet på, så det er greit å sjekke litt på boksen i tillegg...)

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 23:06   #6
hs89
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 3
hs89 er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp til kosthold

takk for det har nå satt på ny dagsplan.
1. to kokte egg med enten bacon eller skinke
2. 90 gr norvegia
3. rent kjøtt og grønnsaker.
4. et egg.

Har da målt hvor mange kalorier det blir, 1108 kalorier, 19 karbohydrater, 57 fett og 129 i protein. 1108 kalorier synes jeg høres litt lite ut.. Nå som jeg ikke har gått på atkins har jeg ligget på ca 1160-1280

Det sies at man ikke skal bry seg om hvor mye kalorier det er når man går på atkins. Men jeg har lest at det er en metode fra atkins som heter the fat fast hvor man skal ha i seg 1000 kalorier pr dag, men den er visst bare for de som er overvektige, derfor begynner jeg å lure på om jeg begynner på en "farlig" diett om jeg får i meg så lite kalorier. Siden jeg er normalvektig.

hs89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 08:50   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp til kosthold

Opprinnelig lagt inn av hs89, her.

takk for det har nå satt på ny dagsplan.
1. to kokte egg med enten bacon eller skinke
2. 90 gr norvegia
3. rent kjøtt og grønnsaker.
4. et egg.

Har da målt hvor mange kalorier det blir, 1108 kalorier, 19 karbohydrater, 57 fett og 129 i protein. 1108 kalorier synes jeg høres litt lite ut.. Nå som jeg ikke har gått på atkins har jeg ligget på ca 1160-1280

Det sies at man ikke skal bry seg om hvor mye kalorier det er når man går på atkins. Men jeg har lest at det er en metode fra atkins som heter the fat fast hvor man skal ha i seg 1000 kalorier pr dag, men den er visst bare for de som er overvektige, derfor begynner jeg å lure på om jeg begynner på en "farlig" diett om jeg får i meg så lite kalorier. Siden jeg er normalvektig.

Synes det ser ut som lite fett!
Noe av det fine med ketogene dietter er at man skal spise når man er sulten og spise seg behagelig mett Glem kaloritelling inntil videre, og pass heller på at du spiser riktig
Når jeg spiser ketogent spiser jeg 150-200 gr fett hver dag!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 10:44   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp til kosthold

Hvorfor så utrolig lite mat når du er normalvektig?
Hvor får du alle karbohydratene fra?
Og hvorfor så lite fett? Blir ikke Atkins, da vel? Mer GR!

Du bør spise karbohydrater, fett og proteiner til alle måltider!

Ha paprika til osten, majones på egget, en fet saus til kjøttet etc. Stikkord: fett, variert!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp med matbudsjett | Et sunt kosthold Ensom Generell diskusjon 4 06-01-10 01:58
Kan disse symptomene løses ved hjelp av lavkarbo-kosthold? x_y Lavkarbo generelt 11 22-05-09 13:45
Hjelp meg, ang graviditet, kosthold og sånnt Dolly Lavkarbo generelt 4 02-09-07 19:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no