Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Uventet virkning av karbokutt

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-01-09, 19:21   #26
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Uventet virkning av karbokutt

Opprinnelig lagt inn av Linn H, her.

Det tar nok litt tid. Først skal du få all "dritten" ut av kroppen noe som ikke er en udelt deilig opplevelse

....men de fleste eller mange merker energien komme mye fortere. Og at vi trenger mindre søvn....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 22:35   #27
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Uventet virkning av karbokutt

Takk for at denne tråden ble vekket igjen. Kjeven min trenger riktig mat nå. *Stram*

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 10:12   #28
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Uventet virkning av karbokutt

En ting som har "rammet" meg på lavcarbo er at jeg kan gå i vernesko hele dagen uten at malinga krøller seg på veggen når jeg tar dem av. Har vert noe sløv nå i jula og det kjennes. Men er i full gang med fettspising nå.
Mvh Grovsnus
Ha ett fett måltid

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 13:16   #29
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Uventet virkning av karbokutt

Det tok ikke så mange dagene før energinivået kom på plass for min del. Kan ha vært fire-fem dager tenker jeg. Da slapp hodepinen - min faste følgesvenn gjennom mange år, formen og energien kom og sulten forsvant.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 18:54   #30
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Uventet virkning av karbokutt

Opprinnelig lagt inn av Vibeke40, her.

Jeg kjenner igjen veldig mye av det dere skriver her, også var det jo litt morsomt at den ene mannen her inne fortalte at han var blitt en bedre elsker etter lavkarbo. Det kan jeg skrive under på, kanskje ikke bedre elsker, det vet jeg ikke, men mye mer lyst! Jeg er ganske så lett antennelig for å si det sånn.

Hurra for lavkarbo

Når man snakker om lyst....dette er en (bi)virkning jeg håper jeg kommer til å nyte godt av etterhvert....siden manglende lyst fra min side har vært et problem i vårt forhold i mange år. Og siden vi stort sett ellers har det kjempebra sammen er det så dumt at denne ene tingen skal slite slik på forholdet vårt...jeg krysser fingrene....

Forøvrig vil jeg også si at huden har blitt bedre, jeg fiser mindre, snorker mindre og orker mer både på jobb og hjemme. Et eksempel jeg tenkte på i dag....skulle bære noen varer fra A til B (jeg jobber i butikk). Jeg mista halvparten av lasset underveis. Før ville det å måtte bøye seg ned og plukke opp disse varene være et ork - noe negativt (helt sant!) - i dag tenkte jeg overhodet ikke på det i det hele tatt!!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 10:03   #31
Nenne
Juniormedlem
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 36
Nenne er på en erverdig vei

Sv: Uventet virkning av karbokutt

Har også positiv erfaring med det generelle smertenivået i kroppen, det blir mye bedre på lavkarbo. Men, sliter med at jeg får så ekstrem lav energi i motsetning til de fleste her inne, men det har muligens sammenheng med at jeg har en bindevevssykdom og at kroppen min reagerer annerledes. Så forsåvidt også at en med ME her inne påpekte det samme, tap av energi istedenfor det motsatte....

Min mann sliter mye med hodepine, tror jammen jeg skal prøve å få han til å gå på lavkarbo en stund for å se om det hjelper - takk for tipset.

Nenne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 17:45   #32
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Uventet virkning av karbokutt

Virkning-bivirkning, er det noen som kan hjelpe meg tro?

Jeg begynte Atkins forrige mandag og kjente meg bra. Mye overskudd, lite søtsug. Topp diett! Men så...
Dag 4 var jeg skrekkelig tørst og drakk mye vann. Sov dårlig. Dag 5 våkner jeg og er kjempesvimmel, prøver stå opp, men kroppen er nermest som beruset. Klarer knapt sjangle ut på kjøkkenet for spise litt syltetøy, (1 skje) før jeg segner sammen. Så svimmel! Kaster opp og spiser straks litt havregryn og melk, er omtåket, men sikker på at jeg mangler karbohydrater. Er på dette tidspunkt så syk at jeg tar tlf for å ringe 113, føler jeg er i ferd med å besvime,- men få minutter etter havregryn blir jeg langsomt bedre. Taket slutter å snurre, men sov nesten hele dagen gjennom.
Etterpå har jeg spist litt karbo hver dag, denne episoden er jeg redd for å gjenoppleve...
Hva skjedde? Var det føling? Noen som kan forklare?

På forhånd takk

Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 18:23   #33
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Uventet virkning av karbokutt

Opprinnelig lagt inn av Skautrollet, her.

Virkning-bivirkning, er det noen som kan hjelpe meg tro?

Jeg begynte Atkins forrige mandag og kjente meg bra. Mye overskudd, lite søtsug. Topp diett! Men så...
Dag 4 var jeg skrekkelig tørst og drakk mye vann. Sov dårlig. Dag 5 våkner jeg og er kjempesvimmel, prøver stå opp, men kroppen er nermest som beruset. Klarer knapt sjangle ut på kjøkkenet for spise litt syltetøy, (1 skje) før jeg segner sammen. Så svimmel! Kaster opp og spiser straks litt havregryn og melk, er omtåket, men sikker på at jeg mangler karbohydrater. Er på dette tidspunkt så syk at jeg tar tlf for å ringe 113, føler jeg er i ferd med å besvime,- men få minutter etter havregryn blir jeg langsomt bedre. Taket slutter å snurre, men sov nesten hele dagen gjennom.
Etterpå har jeg spist litt karbo hver dag, denne episoden er jeg redd for å gjenoppleve...
Hva skjedde? Var det føling? Noen som kan forklare?

På forhånd takk

Jeg var også litt sånn, men ikke fullt så ille. Jeg svimlet noe skrekkelig mye, og gjør det forsåvidt fremdeles. Holdt på å gå i bakken flere ganger. Jeg lå rett og slett i underskudd av karbo, og fikk ikke i meg nok i forhold til ketolysekuren (som ligger lavest på karboen tror jeg) engang...Lå vel nesten i null.

Du har ikke tatt i "for hardt" og droppet for mye karboer? Ellers så hørtes det nesten ut som føling faktisk. Har du diabetes? Tenker litt på det vanninntaket du nevnte....

Og har du fått i deg nok væske hver dag? Og ikke bare dag 4?

Masse spørsmål, men jeg slenger bare ut noen tanker siden jeg har opplevd lignende før.

Ellers så kan det være noe HELT annet en karboinntaket, men jeg tenker siden du ble bedre av å spise karbohydrater så er det en sammenheng vil jeg tro. Jeg ble sånn en periode for et par år siden og det var ikke i forbindelse med kosthold. Da snurret alt og jeg kastet opp...Det ga seg, men kom tilbake igjen flere ganger. Fant forsåvidt aldri ut hva det var.

__________________


Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 18:35   #34
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Uventet virkning av karbokutt

Halsbrannen forsvant etter 1 dag etter jeg begynte på igjen etter jul. Syns det er noe å ta med seg

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 18:50   #35
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Uventet virkning av karbokutt

Opprinnelig lagt inn av Skautrollet, her.

Virkning-bivirkning, er det noen som kan hjelpe meg tro?

Jeg begynte Atkins forrige mandag og kjente meg bra. Mye overskudd, lite søtsug. Topp diett! Men så...
Dag 4 var jeg skrekkelig tørst og drakk mye vann. Sov dårlig. Dag 5 våkner jeg og er kjempesvimmel, prøver stå opp, men kroppen er nermest som beruset. Klarer knapt sjangle ut på kjøkkenet for spise litt syltetøy, (1 skje) før jeg segner sammen. Så svimmel! Kaster opp og spiser straks litt havregryn og melk, er omtåket, men sikker på at jeg mangler karbohydrater. Er på dette tidspunkt så syk at jeg tar tlf for å ringe 113, føler jeg er i ferd med å besvime,- men få minutter etter havregryn blir jeg langsomt bedre. Taket slutter å snurre, men sov nesten hele dagen gjennom.
Etterpå har jeg spist litt karbo hver dag, denne episoden er jeg redd for å gjenoppleve...
Hva skjedde? Var det føling? Noen som kan forklare?

På forhånd takk

Jeg brukte to måneder på å venne meg til lavkarbo. Kastet opp et par ganger også, og hadde den mest intense halsbrannen HELE tiden. Jeg ga likevel ikke opp, og etter to måneder var det som om bryter'n ble skrudd på (eller av ), for formen var bedre enn noensinne, halsbrannen var helt borte og jeg hadde i tillegg tatt av flere kilo. Jeg kunne se klart, tenke klart og selvtillitten var tilbake igjen som om den aldri hadde vært borte. Da bestemte jeg meg for å aldri gå tilbake til å være karbojunkie igjen.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:03   #36
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Uventet virkning av karbokutt

Skautrollet; Det er vanlig å oppleve ubehag, i forskjellig grad forsåvidt. Dette hørtes ganske ubehagelig ut, men hvor mye karbo har du fått i deg hver dag? Det er ikke snakk om at kroppen er i underskudd på karbo, karbohydrater, da i særlig grad raske fra f.eks sukret syltetøy og melk som du nevner er ikke karbohydrater vi trenger, de er tøffe for blodsukkeret, men vi "venner" oss til dem ved å innta det over lang tid, og hele tiden gå med et forhøyet blodsukker og insulinproduksjon. Men kroppen trenger imidlertid de vitaminer og mineraler som grønnsaker gir oss.

Det jeg synes du bør gjøre er å gå til en lege og sjekke deg for diabetes og/eller insulinresistens, en legesjekk før en stor livsstilsendring er veldig veldig lurt uansett, for dette høres ut som hypoglykemi (lavt blodsukker) som jeg selv opplever om jeg går for lenge uten å spise, noe jeg dessverre har en uvane for å gjøre -gamle synder ...
Du skal uansett, noe du sikkert vet innta kh fra rene kilder, grønnsaker som vokser over jorden i hovedsak, og det skal ligge på omtrentlig et inntak på 20 gram hver dag de første fjorten dagene. Det er også viktig å få i seg en del fett, gjennom å spise de feteste kjøttstykkene, steke ting i smør, helle olje over salater etc. Dette er viktig for å holde blodsukkeret jevnt, og er egentlig essensen i dietten. Ikke minst så MÅ man spise seg behagelig mett, og ikke gå for lenge uten mat, eller heller ikke spise sånn at man blir stappmett.

Til slutt vil jeg anbefale den originale versjonen av Atkins New Diet Revolution, da den norske er skamfullt mangelfull, dessverre.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:23   #37
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Uventet virkning av karbokutt

Hei og takk til dere som tok dere tid

Jeg har nok ikke regnet hvor mye karbo jeg har fått i meg hver dag, men det var minimalt. Spiste kun ren tunfisk, kylling, brockoli, løk og noen få paranøtter de dagene. Samt litt melk til kaffen. Ikke vitaminer /tilskudd. Drakk mye vann hele tiden. Syltetøy spiser jeg aldri ellers heller forresten... Men tror jeg bør ta en tur til legen for å sjekke ut diabetes ja.
Halsbrann har jeg ikke hatt siden jeg var gravid for lenge siden, men det hjalp med mandler husker jeg!!
Enn så lenge går jeg over til Fedon, hvilket gir meg stabilt blodsukker. Klarte jo å gå ned 35 kg med hans metode for noen år siden, og er rimelig harm på meg selv for at jeg ikke tok vare på meg selv etter det...

Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 00:41   #38
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Uventet virkning av karbokutt

Opprinnelig lagt inn av Skautrollet, her.

Hei og takk til dere som tok dere tid

Jeg har nok ikke regnet hvor mye karbo jeg har fått i meg hver dag, men det var minimalt. Spiste kun ren tunfisk, kylling, brockoli, løk og noen få paranøtter de dagene. Samt litt melk til kaffen. Ikke vitaminer /tilskudd. Drakk mye vann hele tiden. Syltetøy spiser jeg aldri ellers heller forresten... Men tror jeg bør ta en tur til legen for å sjekke ut diabetes ja.
Halsbrann har jeg ikke hatt siden jeg var gravid for lenge siden, men det hjalp med mandler husker jeg!!
Enn så lenge går jeg over til Fedon, hvilket gir meg stabilt blodsukker. Klarte jo å gå ned 35 kg med hans metode for noen år siden, og er rimelig harm på meg selv for at jeg ikke tok vare på meg selv etter det...

Når man starter et nytt kosholdsregime, så er det superviktig å gjøre det BY THE BOOK i starten! Det er liksom den eneste måten man kan finne sin egen måte, hva som passer en selv, ved å lære reglene først. Det er i alle fall min erfaring.
Cluet med Atkins er at du kun har denne strenge induksjonen i to uker, før du øker karbene med fem gram i uka ved hjelp av en tabell, og da vil du nærme deg et Fedonnivå etterhvert.
Induksjonen er finfin på den måten at man finner bedre ut hvilke matvarer man tåler og ikke tåler ved å innføre dem sakte. Samt at man kickstarter forbrenninga og renser kroppen.
Men Fedon er knall han også! Men som sagt, ta deg en tur til legen, altså. Lov meg det

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 23:36   #39
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Uventet virkning av karbokutt

Takk,- har fått første ledige time hos legen... om en mnd

Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 23:57   #40
Dante
Medlem
 
Dante sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 277
Dante har en fantastisk aura rundt segDante har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Uventet virkning av karbokutt

Jeg føler meg veldig bra på mange områder,men har faktisk mer smerter i kroppen. Håper det er et forbigående stadium

Dante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 09:14   #41
Smultsmurfen
Juniormedlem
 
Smultsmurfen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Akershus
Alder: 44
Innlegg: 46
Smultsmurfen er på en erverdig vei

Sv: Uventet virkning av karbokutt

Opprinnelig lagt inn av Dante, her.

Jeg føler meg veldig bra på mange områder,men har faktisk mer smerter i kroppen. Håper det er et forbigående stadium

Samme her.... Mye smerter... Og i går fikk jeg helvetesild over hele kroppen.. Holder på å klø meg ihjel... Lurer kanskje på om jeg spiste noe jeg ikke tålte.. Men det eneste jeg spiste utenom "det vanlige" var ketolysetablettene og en halv avocado...

__________________



Stolt mamma til 07 og 08 barna
Smultsmurfen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen redegjøre for homosystins virkning? Goggen Spørsmål og svar 5 31-01-06 12:34
Karbohydratkontrolls gode virkning Summer Lavkarbo generelt 9 10-02-04 12:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no