Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-09, 13:02   #1
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

Tror du RETT DIETT kan kurere alle sykdommer?
Hvilke sykdommer/plager kan man evnt ikke kurere? (ikke skader). Tror vi holder oss til norske forhold her...

Med kurere mener jeg :
-slutte med alle typer medisin(også naturmed.)
- ikke være i trygdesystemet med sykemld, attføring,uføre etc
-kunne trene og leve det livet man vil uten at helsen begrenser

Er dette mulig?

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 13:11   #2
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

jeg glemte å ha med at kosttilskudd hører med dietten(vanlig Norske tilskudd er lov her..ikke sterkere fra utlandet)...

Kosttilskudd og mat. Kan alle bli friske på det?

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 13:36   #3
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

Jeg tror nok ikke man kan KURERE alle sykdommer ved hjelp av sunt kosthold, men jeg tror virkelig det kan gjøre det lettere å leve med sykdom. F.eks kan ikke jeg slutte med mine medisiner for Hashimotos selv om jeg nå har et sunt og riktig kosthold for meg, men det er sannsynlig at medisinene mine tas bedre opp i kroppen og at jeg opplever færre og svakere symptomer enn jeg ville gjort uten dette fantastiske kostholdet...

__________________


Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 13:45   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

Nei, jeg tror ikke man kurere alle sykdommer nei.
Jeg er feks like eloverfølsom uansett hva jeg spiser. Men jeg merker at jeg som også har ME føler meg friskere når jeg spiser lavkarbo, så en del av mine problemer med tretthet kom nok av sukker og hvetemel mm. Men jeg har fortsat leddsmerter, stive ledd og blir lett sliten.

Men at man kan bli bedre fysisk av å spise lavkarbo, det tviler jeg ikke på.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 15:54   #5
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

JA JEG TROR AT DET ER MULIG

jeg kommer ikke på noen sykdommer jeg vet om såfall..vet ikke hva HASHMITOS er som en nevner da men....

Jeg tror man kan bli mer eller mindre kvitt alle sykdommer ja. Men ikke når det er gått så lang tid at det er blitt skader av det(men da er vi over på skader som vi ikke kan telle med her).Hvis det er tidlig i forløpet tror jeg på det...
Følsomheter er lov å ha for det. Svake allergier etc... så lenge det ikke begrenser livet i stor grad... at man må ta litt hensyn til det teller jo som kurert vil jeg si... så lenge det ikke begrenser livet...
Jeg er også EL-følsom. Jeg tror jeg kan bli bra av den. dvs at jeg må ta noen hensyn hjemme(ikke ha trådløs, sove ved kilder, bo under høyspent-linjer etc), men at jeg kan bli såpass bra at jeg ikke trenger ta hensyn til det ellers.. AT DET IKKE BEGRENSER LIVET MITT i særlig grad...

Jeg forutsetter at man også dekker primær og sekundær-behovene også for å få dette til.
Altså frisk luft, mosjon, søvn, og ikke utsetter kroppen for unormal stor belastning når det gjelder kjemikalier, stråling(el-felter), muggsopp, forgiftninger, forurensinger etc...
Man kan godt være noe sensitiv for dette. Så lenge det ikke begrenser livet(omskolering etc er jo greit..da er man i gang med skole/jobb igjen) og kan fungere bra etterpå...
Jeg tåler heller ikke muggsopp. Dette tror jeg ikke at jeg kan bli helt kvitt. Jeg kan ikke bo i hus med det(det bør ingen), men jeg tror jeg kan bli så bra at jeg ikke trenger ta så mye hensyn til det lenger ellers..
Så jeg forutsetter et nokså sunt miljø rundt også når jeg sier at dette er mulig.. For det er det som er naturlig for kroppen
.
Det hjelper ikke med RETT DIETT dersom du er kvikksølv-forgiftet og har fyllinger i munnen fortsatt.... Da må du ta ut den og så tror jeg du kan bli bortimot helt bra av rett diett + kosttilskudd/kjerringråd etterpå...Men dette er vel mer skade enn en sykdom kanskje...Men jeg tror du kan bli bra av mange skader også!

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 16:07   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

Opprinnelig lagt inn av Elisabeth33, her.

JA JEG TROR AT DET ER MULIG

Jeg er også EL-følsom. Jeg tror jeg kan bli bra av den. dvs at jeg må ta noen hensyn hjemme(ikke ha trådløs, sove ved kilder, bo under høyspent-linjer etc), men at jeg kan bli såpass bra at jeg ikke trenger ta hensyn til det ellers.. AT DET IKKE BEGRENSER LIVET MITT i særlig grad...

Jeg håper for din del at du klarer å spise av deg eloverfølsomheten, men jeg vil nok fortsatt påstå at jeg tror man ikke kan bli kvitt del helt, man kan bli bedre, helt klart. Jeg har blitt bedre i løpet av 10 og kun spist lavkarbo i perioder, og jeg har vært like følsom uansett kosthold. Men først havner man i en bølgedal for så i løpet av år kommer seg litt lengere opp.
Jeg har skjermet all strøm her hjemme og vi bor uten naboer nærmere enn 500m-2km unna oss. Hjemme blir jeg ikke dårlig, men så fort jeg kommer meg ut på feks kjøpsesenter, da kjenner jeg beina bare svikter under meg.
Moren min og tvillingsøstra mi har spist lavkarbo i mange år, men de er eloverfølsome for det.
Ja, dette begrenser kanskje livet mitt, men jeg bryr meg ikke så lenge jeg kan få gå hjemme og fungere såpass at jeg kan ta meg av hus og unger, jeg trenger ikke noe mere.
Men ellers, jeg har kommet meg langt fra da jeg var 14 år og sov 16 timer i døgnet.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 16:08   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

Og, ja før du spør: Ingen av oss har kvikksølvfyllinger, mamma har sanert tennene sine i sverige og søstra mi og jeg har ingen fyllinger av noe slag....

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 16:47   #8
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

Hashimotos er den typen hypothyreose som er autoimmun, dvs at skjoldbruskkjertelen blir angrepet og "spist opp", noe som fører til at den slutter å produsere det svært viktige hormonet thyroksin. Dette er ikke reversibelt, og man må spise thyroksin-medisiner resten av livet.

__________________


Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 17:24   #9
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

Tror de fleste kan spise seg friskere, og ofte veldig mye friskere
Men jeg tror også at det er andre ting i livet påvirker. Familiesituasjoner, tap - som at noen nær deg dør eller har det vondt, mobbing, dårlig selvtillitt eller selvfølelse, stress med mer ...

Tror mat er svært viktig, men jeg mener også at omgivelser, sosialt nettverk, sikkerhet og følelsene er en stor og viktig del. Vet at det psykiske kan få en flott opptur på riktig kost men tror som sagt ikke at det alltid er nok.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 18:22   #10
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Tror de fleste kan spise seg friskere, og ofte veldig mye friskere
Men jeg tror også at det er andre ting i livet påvirker. Familiesituasjoner, tap - som at noen nær deg dør eller har det vondt, mobbing, dårlig selvtillitt eller selvfølelse, stress med mer ...

Tror mat er svært viktig, men jeg mener også at omgivelser, sosialt nettverk, sikkerhet og følelsene er en stor og viktig del. Vet at det psykiske kan få en flott opptur på riktig kost men tror som sagt ikke at det alltid er nok.

Ja helt enig med deg altså
livet og helsen er mer enn kostholdet... men nå tenkte jeg på sykdommer...ser ikke på mobbing, dårlig selvtillitt etc som en sykdom(må være hos mobberne da såfall)...
Det kan UTLØSE sykdom over tid ja.. så positiv "hjerneføde" er vel også et primærbehov og ikke så godt å behandle med bare kosthold nei
Så hodet er vel så viktig som magen
Men mange av disse psykiske problemene kan også relateres tilbake til kostholdet... indirekte årsak til at man er sensitiv for den type stress for kroppen..

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 18:33   #11
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

NEI, det tror jeg absolutt ikke. Jeg tror kosthold kan forhindre/forbedre veldig mange livsstilsrelaterte sykdommer, men det finnes da virkelig mange sykdommer som ikke er forårsaket av dårlig kosthold og giftstoffer. Ta for eksempel alle sykdommene som er forårsaket av virus. Du blir neppe immun mot eller helbredet for hiv/aids eller ebola av å spise riktig.

__________________
¯`·.žž.·Ž¯`·.žž.·Ž¯`·.žž.·Ž¯`·.žž.·Ž¯`·.ž ><((((º>

Sist redigert av trillian78 : 22-04-09 kl 20:02.
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 18:48   #12
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Og, ja før du spør: Ingen av oss har kvikksølvfyllinger, mamma har sanert tennene sine i sverige og søstra mi og jeg har ingen fyllinger av noe slag....

MEN KJÆRE DEG DA IMSE.. jeg har ikke tenkt å vurdere deg på noen måte..hva du gjør rett eller galt..eller ikke har gjort/har gjort..
Jeg sitter ikke med fasiten(og vil eller kan ikke vurdere hva andre gjør).. bare blir så tankefull noen ganger og filosoferer over livet
Jeg tror det finnes løsninger til oss alle, det er ikke meningen at vi skal gå rundt og være syke. Jeg tror det det finnes en vei, selv i den mest håpløse utgaven...
Jeg synes du har kommet langt jeg... fra du var 14 år.. flott å høre det
3 små barn og hus også... og at du er fornøyd med det du har oppnådd...
det er det viktigste...at du har det livet DU ønsker å leve,at du har funnet den beste løsningen for deg, ikke sant?

Jeg synes bare det er interessant tema og liker å høres andres syn på dette, hvordan de ser på seg selv og livet, våres muligheter og begrensnger

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 19:53   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

Opprinnelig lagt inn av Chantelle, her.

MEN KJÆRE DEG DA IMSE.. jeg har ikke tenkt å vurdere deg på noen måte..hva du gjør rett eller galt..eller ikke har gjort/har gjort..


Jeg synes bare det er interessant tema og liker å høres andres syn på dette, hvordan de ser på seg selv og livet, våres muligheter og begrensnger

Å, nei, jeg tok det ikke som kritikk Og det jeg skrev var bare en forklaring på at dessverre så er jeg overfølsom for elektromagnesitet uansett hva jeg spiser og ikke spiser.

Jeg synes også dette er et veldig interessant tema, eller faktisk spennende! For det er helt klart mange plager og sykdommer som kan bedres betraktelig ved å kutte ut raske karbohydrater og øke på med riktig type fett.

Man kan ikke spise av seg diabetes type 1 feks siden det kommer av at man ikke produserer insulin i det hele tatt, men mange med diabetes 1 har jo blitt mye bedre og har kunnet bruke lavere doser insulin.

Og det er flere eksempler på folk med diabetes 2 som faktisk har spist av seg hele diabetesen!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 20:03   #14
Dante
Medlem
 
Dante sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 277
Dante har en fantastisk aura rundt segDante har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

Man ikke ikke kurere alt men mange vil få et bedre liv med bedre kosthold og mosjon

Dante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 22:28   #15
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

NEI, det tror jeg absolutt ikke. Jeg tror kosthold kan forhindre/forbedre veldig mange livsstilsrelaterte sykdommer, men det finnes da virkelig mange sykdommer som ikke er forårsaket av dårlig kosthold og giftstoffer. Ta for eksempel alle sykdommene som er forårsaket av virus. Du blir neppe immun mot eller helbredet for hiv/aids eller ebola av å spise riktig.

ja det var sant.. virus-sykdommer etc og hiv/aids ja. helt enig i det

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 22:36   #16
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Å, nei, jeg tok det ikke som kritikk Og det jeg skrev var bare en forklaring på at dessverre så er jeg overfølsom for elektromagnesitet uansett hva jeg spiser og ikke spiser.

Jeg synes også dette er et veldig interessant tema, eller faktisk spennende! For det er helt klart mange plager og sykdommer som kan bedres betraktelig ved å kutte ut raske karbohydrater og øke på med riktig type fett.

Man kan ikke spise av seg diabetes type 1 feks siden det kommer av at man ikke produserer insulin i det hele tatt, men mange med diabetes 1 har jo blitt mye bedre og har kunnet bruke lavere doser insulin.

Og det er flere eksempler på folk med diabetes 2 som faktisk har spist av seg hele diabetesen!

Nope..du tar nok feil med Diabetes 1. Stod i siste nr av MAT OG HELSE...stod det om nettopp det. Ei jente på 17 år som klarte å regulere dette helt med mat.
Men det finnes jo noen andre sykdommer også da, men alle livsstil-sykdommene(som utgjør 80-90% av sykdommene vi har) kan nok kureres med mat og tilskudd...

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 22:44   #17
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

Opprinnelig lagt inn av Chantelle, her.

ja det var sant.. virus-sykdommer etc og hiv/aids ja. helt enig i det

Jeg kjenner ikke til helbredelse av hiv/aids... men har lest om tilfeller av ebola ja... med tilskudd og rett kost.. Virus/parasitter/bakterier dør nemlig når kroppens PH verdi stiger...de kan ikke overleve i basisk kropp/blod. Du kan ikke KUN styre det med mat, men trenger tilskudd.
Har feks lest at blant annet natriumkloritt som tilskudd og basisk mat/vann vil kunne kurerer dette. hvis du leser om Robert Young sin bok(ph-miraklet) og mms-miracle(Jim..).. der dette står skrevet

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 22:45   #18
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

Opprinnelig lagt inn av Chantelle, her.

Nope..du tar nok feil med Diabetes 1. Stod i siste nr av MAT OG HELSE...stod det om nettopp det. Ei jente på 17 år som klarte å regulere dette helt med mat.

Det kommer helt an på hvor mye insulin bukspyttkjertelen klarer å produsere. Noen har så lav egenproduksjon at de ha tilført insulin, andre kan regulere det med kosten. Om jeg husker rett så er det utgangspunktet for Optimal Ernæring.

Ellers så har jeg svaret på spørsmålet: Alle sykdommer, skavanker og lidelser som forårsakes av feil kosthold kan kureres med riktig kosthold.

  Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 22:46   #19
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

Opprinnelig lagt inn av Chantelle, her.

Nope..du tar nok feil med Diabetes 1. Stod i siste nr av MAT OG HELSE...stod det om nettopp det. Ei jente på 17 år som klarte å regulere dette helt med mat.
Men det finnes jo noen andre sykdommer også da, men alle livsstil-sykdommene(som utgjør 80-90% av sykdommene vi har) kan nok kureres med mat og tilskudd...

Det er nok mulig å ha insulinproduksjon med diabetes 1, men mange kan ha ingen egenproduksjon, og uten insulin dør de.

Tror også at de aller fleste livsstilsykdommer kan kureres med riktig mat ja!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 09:36   #20
Skinnogbein
Juniormedlem
 
Skinnogbein sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trøndelag
Alder: 58
Innlegg: 24
Skinnogbein er på en erverdig vei

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

Selvsagt kan ikke alle spise seg friske! Jeg synes dette er en skremmende debatt - og en farlig debatt. For folk som er alvorlig syk kan det være livsfarlig å tro på denne type filosofier dersom de kutter ut medisin og ordinær legebehandling.
For mindre plager og sykdommer som er forårsaket av et dårlig kosthold/livsstil kan omlegging av matinntaket selvsagt hjelpe. Milde depresjoner er et godt eksempel på dette - men jeg ville aldri anbefalt en tungt deprimert og suicidal person om å kutte medisiner og i stedet leve ketogent.
Vær varsom!

__________________


Skinnogbein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- egendefinert Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 13:32   #21
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Det kommer helt an på hvor mye insulin bukspyttkjertelen klarer å produsere. Noen har så lav egenproduksjon at de ha tilført insulin, andre kan regulere det med kosten. Om jeg husker rett så er det utgangspunktet for Optimal Ernæring.

Ellers så har jeg svaret på spørsmålet: Alle sykdommer, skavanker og lidelser som forårsakes av feil kosthold kan kureres med riktig kosthold.

DAGENS BESTE
hehe...det er jo helt riktig det... at alle sykdommer, skavanker og lidelser som forårsakes av feil kosthold kan kureres med riktig kosthold.så sant så sant
Men det er jo så mange som ikke tror at deres sykdom er kosthold-relatert. Man tror det er arvelig, man er et "offer"(uheldig) osv...
Jeg kjenner til mange som har en diagnose, men som ikke tror at det kan skyldes kostholdet...fordi de enten er født med det, de har arvet det .eller fordi de er utløst av andre årsaker(virus, stress, psykisk, medisiner, vaksiner )og fordi det er så vanskelig å vite hva som er sunt kosthold(de fleste tror de har sunt kosthold fordi de spiser magert etc..)

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 13:50   #22
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

Opprinnelig lagt inn av Skinnogbein, her.

Selvsagt kan ikke alle spise seg friske! Jeg synes dette er en skremmende debatt - og en farlig debatt. For folk som er alvorlig syk kan det være livsfarlig å tro på denne type filosofier dersom de kutter ut medisin og ordinær legebehandling.
For mindre plager og sykdommer som er forårsaket av et dårlig kosthold/livsstil kan omlegging av matinntaket selvsagt hjelpe. Milde depresjoner er et godt eksempel på dette - men jeg ville aldri anbefalt en tungt deprimert og suicidal person om å kutte medisiner og i stedet leve ketogent.
Vær varsom!

Jeg VILLE anbefalt en tungt deprimert om å leve på lavkarbo/høyfett... også en suicidal person.. i aller høyeste grad ville jeg det... MEN Å KUTTE UT MEDSISINER nei...dette kan kun gjøres i samarbeid med lege og når tiden er inne. Ikke alle kan det heller. Hvis du leser noen av innleggene mine så skriver jeg også at jeg forutsetter at det er tidlig i forløpet og at sykdommen ikke ikke er gått så langt at det er blitt skader...enten av medisin eller narkotika eller hva det er ....
Jeg synes INGEN bør slutte med medisiner brått og legge om til høyfett-kost. Er man syk og må bruke medisin, må man selvsagt rådføre seg med lege underveis/først..
Men jeg mener at det er løsninger og håp for alle. Det er ikke meningen at vi skal være syke. Livsstil-sykdommene, som utgjør 80-90% av alle sykdommene, kan man gjøre noe med. Det er min filosofi og det må jeg få lov å ha, OG ha en debatt om
Det må være lov å ha meninger og tro. Det er mye verre ting som blir skrevet for en tungt deprimert person enn hva jeg skriver i innleggene mine. Jeg må få lov å tro på at det finnes håp, men sier også at ikke ALLE kan(og vil) oppnå det samme..
ikke alle kan slutte med medisiner, ikke alle kan være i jobb, ikke alle kan bli kvitt sin sykdom... Men jeg tror at dersom man hadde vært obs på dette tidlig(før det blir for sent) så hadde mye vært unngått og mange diagnoser hadde ikke eksistrert idag

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 14:03   #23
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

hmm jeg tror visst mye rart
flott med en debatt synes jeg..får frem mange synspunkter. Jeg lærer nye ting og kan se litt nyansert på det....
Alt er ikke svart/hvitt, men jeg har en tendens til å tro det

Det er flere ting som har kommet frem her som jeg tenker litt ekstra på ja..
Uff det er litt dumt at jeg tenker sånn egentlig...at kosthold(OG tilskudd.) kan hjelpe 80-90% av sykdommene..jeg får jo holde meg til livsstil-sykdommer da...
Jeg får holde meg til BETYDELIG BEDRE istenfor KURERT så blir det ikke så kontant og påståelig...og så får jeg ingen på nakken her ..hehe

Jeg har lest så utrolig mye om dette, og sluker suksess-historier. Jeg skulle nesten ønske at jeg ikke visste så mye om mat, kost og helse. For det har gjort meg mer frustrert/oppgitt/mistet troen over det norske helsevesen

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 15:42   #24
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

tror jeg omformulerer meg neste gang

kanskje jeg egentlig lurte på HVILKE sykdommer er mulig å spise seg frisk av?

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 16:46   #25
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Tror du at det er mulig at alle kan spise seg friske?

tror det å være søkende er en god ting. Det var det jeg oppfattet spørsmålstillingen din som. Vi er vel mange som blir ivrige når vi finner noe som interesserer oss og som vi opplever gjør stor forskjell? Det er naturlig med svart/hvitt syn på ting før man ser et større bilde. Ser det som en ny ide vi får som skal vokse opp. En del av "oppveksten" er å være litt bastant - og så blir man mere reflektert etterhvert. Når det er sagt så liker jeg å lese hvordan andre tenker om ting, og jeg følte ikke at du var bastant.

Tror generelt man skal være forsiktige med å gi råd til mennesker som ikke spør om det. Mange som i utgangspunktet sliter med ting får råd fra mange kanter - og det kan bli ganske slitsomt. Selv om det stort sett alltid er velment.

Har ikke oppfattet noe i tråden her som en anbefaling om å kutte medisinsk behandling? Samtidig har jeg selv gode erfaringer med å gå andre veier - og er farget av det...

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mulig å spise ketogent OG "vanlig" med noen timers mellomrom..? glitre Andre dietter 7 10-10-09 11:42
Anbefal meg bøker! Vil lære mest mulig om alle filosofier Bee Spørsmål og svar 1 21-04-09 18:50
Er ricotta mulig å spise? Happy H Lavkarbo generelt 7 31-01-09 19:18
HURRA!?! Har funnet en annen drops som vi kan spise (tror jeg da) med 0 karbohydrat! MoaMoa Spørsmål og svar 8 06-12-08 23:04
Er det viktig å spise salat til alle måltider? Aadna Spørsmål og svar 7 06-09-06 17:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no