Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Middagsoppskrifter uten så mye fett?

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-05-09, 14:44   #1
brud09
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 37
brud09 er på en erverdig vei

Middagsoppskrifter uten så mye fett?

Hei!

Jeg blir så fryktelig dårlig i magen av alt fettet, og vektnedgangen stopper opp. Er det noen som har noen oppskrifter på mat, da spesielt middag, med lite karbohydrater og lite fett?

brud09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 16:20   #2
Juve
Juniormedlem
 
Juve sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: østlandet et sted
Alder: 34
Innlegg: 23
Juve er på en erverdig vei

Sv: Middagsoppskrifter uten så mye fett?

Du kan jo f.eks. steke strimlet svinekjøtt og ha oppi litt løk/hvitløk, chili, paprika og tomat, evnt andre grønnsaker=) Grønnsakene er jo veldig lette i forhold til kjøttet, så du kan ha en del grønnsaker. Spørs jo hvor lite karbohydrater du kan spise da. Det er ihvertfall en rett jeg synes er god=) Kan eksperimentere og ha oppi det meste. Chili, hvitløk og ingefær bidrar til å øke fettforbrenningen, så jeg prøver å bruke masse av det:P

Nå har jeg begynt å spise mer fett i det siste da, ettersom det funker for meg, så jeg har ikke flust av oppskrifter akkurat.

I det hele tatt retter med relativt rent kjøtt har jo lite fett. Og de fleste grønnsaker har lav GI, så det er jo egentlig bare fantasien som setter grenser. Men er sikkert noen som har noen knallgode oppskrifter å komme med:P

__________________
Konsentrer deg om å være den personen du vil være, istedenfor å irritere deg over den personen du har blitt=)
Juve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 12:30   #3
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Middagsoppskrifter uten så mye fett?

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke alle dere fettredde mennesker finner dere en annen måte å slanke dere på, siden fettet er en så essensiell faktor i dette Low Carb HIGH Fat-kostholdet. Kanskje GR funker bedre? Jeg sier "alle" fordi jeg stadig syns jeg leser innlegg om hvor ille alle syns det er med det fettet. Da har man ikke skjønt greia, mener nå jeg. Hvis kroppen/magen ikke tåler det, så er det kanskje like greit å se seg om etter noe annet. Man skal ikke gå rundt og ha det ubehagelig heller.

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 22:45   #4
brud09
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 37
brud09 er på en erverdig vei

Sv: Middagsoppskrifter uten så mye fett?

Tusen takk Juve

brud09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 22:48   #5
brud09
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 37
brud09 er på en erverdig vei

Sv: Middagsoppskrifter uten så mye fett?

Sulphur:
Grete Rhoede og liknenede tåler ikke kroppen min. Prøvde å slanke meg slik i gudene vet hvor mange år. Trente masse og var superflink med maten, men kroppen min er ikke laget for å innta masse karbohydrater tydeligvis... Vekta stod stille eller gikk opp! Nå har jeg gått ned 20 kilo på ketolysekuren, men nå stopper det helt opp og magen har slått seg vrang. Derfor jeg tenkte å kutte ned på fettet for å se om det hjelper. Har igjen fire kilo som sitter haaaardt!!

brud09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 23:23   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Middagsoppskrifter uten så mye fett?

Fedonkost er jo lavkarbo med mindre fett.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ray Peat: Ja til mettet fett, nei til flerumettet fett Solan Generell ernæringsdebatt 37 26-08-11 14:48
Har noen tips på enkle middagsoppskrifter som ikke kreves spesielle ingredienser? betty86 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 13-04-10 13:55
Hvorfor forbrenner man mer fett når man spiser fett? Pelen Ketolysekuren 9 30-07-09 20:08
Animalsk fett uten svin? Chantelle Lavkarbo generelt 8 19-04-09 21:17
Kategorisere middagsoppskrifter? Nannah Middag 19 18-04-09 16:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no