Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Søtningsmiddel

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-04, 15:34   #1
deeluxe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Oslo
Innlegg: 37
deeluxe er på en erverdig vei

Søtningsmiddel

Kan jeg bruke natreen? evt hvorfor kan jeg ikke bruke det. er snakk om 1 eller 2 ganger iløpet av 14dager introen.

deeluxe er avlogget   Svar med sitat
Gammel 26-01-04, 15:39   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

1-2 ganger på 14dager går vel fint?

Vet ikke hva Natreen er laget av... Men hvis det er aspatam skal du unngå det fordi den påvirker ketosen.

Generellt skal du unngå søtstoff fordi de kan "lure" kroppen din til å tro at den spiser sukker. Og fordi du lettere kommer over søthunger og matsug uten...

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 26-01-04, 15:49   #3
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av deeluxe

Kan jeg bruke natreen? evt hvorfor kan jeg ikke bruke det. er snakk om 1 eller 2 ganger iløpet av 14dager introen.

Natren er godkjent søtningsmiddel,vær bare klar over at det inneholder litt karbohydrater. 1 teskje med Natreen er 0.5g og 0.425 gram karbohydrater
Ha det i tankene når du bruker det, i hvertfall hvis det er snakk om store mengder.

Aspartame er helt fri for karbohydrater og bør ikke brukes.

Klem Skorpia

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 28-01-04, 19:22   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

men dersom man går ned i vekt er det vel greit uansett? eller? jeg og mannen min drakk mengder av grape soda light (ja det er usunt, men allikevel) da vi var på introen sist, og da raste vi ned i vekt allikevel....

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-01-04, 19:34   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

men dersom man går ned i vekt er det vel greit uansett? eller? jeg og mannen min drakk mengder av grape soda light (ja det er usunt, men allikevel) da vi var på introen sist, og da raste vi ned i vekt allikevel....

Hvis eneste grunnen til at du følger Atkins er å at vekten går nedover så...

Hvis du leser litt om aspatam, så vil du se at den har en del av de samme bivirkningene som insulinresistens... Og du vil ikke få kontroll over søthunger og matsug om du bruker kunstige søtstoff... Kontroll er avgjørende for å lykkes på en lavkarbodiett (fram til den er blitt en vane)...

Prøv mineralvann(farris) med sitron eller grape...

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 28-01-04, 21:14   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

buhuuu da.... jeg er avhengig.... men nettopp derfor bør jeg vel kutte ut. men i helgene da? kan jeg ikke drikke litt i helgene? ellers blir det altfor vanskelig å holde ut. for vi spiser hos svigers hver helg, og de drikker tonnevis med cola, og da må jeg liksom ha lettbrusen min..... liker ikke farris, altfor mye kullsyre, blir helt merkelig..

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-01-04, 23:08   #7
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Jeg er maxavhengig og vet jeg må slutte, problemet er bare at uten lettbrus drikker jeg alftor lite. Vet hva jeg burde drikke har det foran meg men det går rett og slett ikke ned.

Var på et seminar med Fedon der noen spurte ham om dette med lettbrus. Om jeg husker rett svarte han at du fikk en initiell insulin respons men at den ikke var vedvarende. Det var derfor ikke så veldig skadelig. Men dette var fra et insulinresistens synspunkt.

Det er uansett ikke bra med aspartam. Jeg skal slutte og jeg vet det ikke går å begrense seg. Blir som med røyken det. Går en stund med festrøyk før en er tilbake. Slik er det med meg og max også. Jeg må slutte 100% og jeg skal gjøre det, men det blir ikke i dag. Vet jeg blir dårlig når jeg slutter Mazungen må derfor helst være frisk og ikke få nye tenner akkurat de første dagene.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 28-01-04, 23:12   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

jeg klippet ut noe fra en diskusjon på slankenett (vår godeste MFUS, men allikevel hehe):

LETTBRUS OG BLODSUKKER

Vell er det mange grunner til å velge vann fremfor kunstig søtede drikker, men økt insulinproduksjon er ingen av dem. La meg si det slik: Økt insulinproduksjon er noe som forekommer ved økt blodsukker, da kunstig søtningsmiddel ikke har evnen til å gi økt blodsukker så skjer heller ikke prosessene du snakker om. Kanskje vil noen vill-lede deg til å tro det, faktum er det derimot ikke! Er dem som bastant mener at kunstig søtningsmiddel øker blodsukkeret også - men rull inn da, hvordan i all verden skulle dette forekomme? En bil går tross alt ikke når det ikke er bensin på tanken, er like urealistisk det som at kunstig søtningsmiddel påvirker blodsukkeret.

er det noe i dette? hvordan kan feks diabetikere drikke lettbrus dersom det påvirker blodsukkeret egentlig?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-01-04, 23:52   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Min kommentar:

MFUS + MAX = SANT

Det er vel det statens råd for ernæring mener???

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 29-01-04, 00:27   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

hahahah den tok du på kornet ja. du har helt rett hehehe. han er jo Frølich-tilhenger og, sier vel det meste bare det....

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no