Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vil noen hjelpe meg?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-08, 20:26   #1
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Vil noen hjelpe meg?

HEISANN
jeg lurer på hvordan fordelingen på proteiner, fett og karbo skal være for meg?
Vet det er mange utregninger her, men de fleste er basert på vektnedgang. Jeg skal ikke endre vekt, men ønsker lav-karbo for det. Det virker som jeg går inn og ut av ketolyse, er ikke sikker. Jeg trenger ikke være i ketolyse. Kanskje rundt 60-70 g karbo pr dag kan være noe?...hvordan regner jeg ut proteiner?..veier 57 kg, så da blir det ca 60-70 g proteiner også? er ikke så veldig aktiv, har ikke så mye energi om dagen(går litt turer innimellom da) og beveger meg litt på jobb.
Hvor mye fett skal jeg da ha?..
Noen som har litt diett-tips?

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 14:30   #2
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Vil noen hjelpe meg?

Det høres ut som om et fedonkosthold er greia for deg. Fordelingen bør være omtrent på 30% fett, 30%protein, og 40%karbo. Dette er dog veiledende, og for mange er det en fordel med mer protein og mindre karbohydrater, men siden du ikke trenger å slanke deg går det sikkert fint. Ellers kan du jo også benytte deg av "Håndflatemodellen" når du skal beregne mengde protein til et måltid. Det vil si at du bør spise like my kjøtt som tilsvarer din egen håndflate (ikke medregnet fingre) til et måltid. Lykke til

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 15:13   #3
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Vil noen hjelpe meg?

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters, her.

Det høres ut som om et fedonkosthold er greia for deg. Fordelingen bør være omtrent på 30% fett, 30%protein, og 40%karbo. Dette er dog veiledende, og for mange er det en fordel med mer protein og mindre karbohydrater, men siden du ikke trenger å slanke deg går det sikkert fint. Ellers kan du jo også benytte deg av "Håndflatemodellen" når du skal beregne mengde protein til et måltid. Det vil si at du bør spise like my kjøtt som tilsvarer din egen håndflate (ikke medregnet fingre) til et måltid. Lykke til

Hei!
takk for svar! Har bok av Fedon så jeg kjenner til håndflate-modellen. Så den er fin med tanke på proteinene.
Når du nevner % så er det fra kcal-mengdene, og ikke i vekt%, ikke sant?..
Jeg tenkte mer lavkarbo enn Lindberg, Synes Lindberg er en bra vedlikeholdsiett.Enten man er syk eller har overvekt. Når jeg er blitt frisk ønsker jeg meg ala Lindberg-diett. Nå er jeg mer usikker. Må spise meg frisk først, få stabilsert blodsukker etc.. Men jeg lurer jo på hvor mye fett jeg omtrent bør ha?.
har ikke merket så stor forskjell på min diett ennå, og lurer på hvorfor?....jeg har ikke vekten å måle meg på, og da vil det sikkert ta mye lengre tid?
Spiser jeg for lite karbo?...for lite/for mye fett?...derfor spør jeg etter mer eksakte tall så har jeg noe jeg kan forholde meg til, siden jeg vakler litt frem og tilbake nå...
Er det noen som har spist seg frisk her, uten vektresultat? hva er såfall den dietten?

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 23:28   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vil noen hjelpe meg?

Jeg har jo spist meg frisk (slank også, forsåvidt) med Atkins, men nå vet jeg ikke hva du lider av.
Jeg mener å ha lest et sted at du har lest "Bedre uten brød", så hva med å prøve optimal ernæring? På OE skal man ha 72 gr kh om dagen, og det høres jo ut som noe i din retning, selv om jeg må si jeg stussa litt over BEene (brødenheter) som blir beskrevet i boka, så er det sikkert lett å finne hvilke karbohydrater som fungerer best i din kropp ved å tilføre og fjerne gradvis.

Sånn sett er Atkins fint, fordi man har vedvarendestigen, der man tilsetter en og en matvare hver uke.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 23:30   #5
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Vil noen hjelpe meg?

Du leter etter det som kalles Optimal Ernæring.
Det er et underforum her du kan grave i.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 23:30   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vil noen hjelpe meg?

To hoder, én tanke

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Kan noen hjelpe meg? (Karbohydratinnhold) johing Spørsmål og svar 2 14-04-08 23:04
Noen som kan hjelpe meg? Livsglede Ketolysekuren 8 12-03-08 15:18
Kan noen hjelpe meg? Aina Spørsmål og svar 1 19-02-08 17:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no