Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ute av ketose og skjønner ingenting

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-09, 10:54   #1
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Ute av ketose og skjønner ingenting

I går kveld hadde jeg bare svakt, svakt rosa utslag på stixen, og nå i dag er den jammen negativ. Skjønner ikke hvorfor, jeg har ikke spist noe annet enn jeg bruker, jeg regner ut karbene og har ikke vært over 20, heller i underkant av 15. Har spist litt sukkerfritt godteri fra lavkarbopikene. Greit at dette nok kan gjøre at vekta stagnerer, men kan det gjøre at en kommer ut av ketose da?!
Mener det er rundt eggløsningstider, kan dette gjøre at en kommer ut av ketose? Skjønner lite av dette altså, skikkelig demotiverende...

Edit: Kan jeg ha spist for lite fett? Har nok fått i meg litt lite de siste dagene.

Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 10:57   #2
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Ute av ketose og skjønner ingenting..

hva spiste du i går da? Det trengs nok litt mer info

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 10:58   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ute av ketose og skjønner ingenting..

Mål sticken på kveldstid to timer etter siste måltid, noen må under 15 g for å komme inn i ketose hvis de faller ut, dette står det om i boka.
Men hvis du går ned så er jo det ingen problem

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 11:13   #4
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Ute av ketose og skjønner ingenting..

Har faktisk gått opp noen hundre gram de siste dagene... Så noe må jeg gjøre galt plutselig, det er det som er så rart, for jeg har ikke endret spisevanene mine noe særlig, og dette har jo vært optimalt for meg. Har tatt av nesten 8 kg siden 1. desember, det er jo ganske bra, er det ikke? Inkl julepause hvor som ikke var ketosevennlig i det hele tatt..

Tja, hva spiste jeg i går? En halv avocado og te med en ss cocosa til frokost, omelett og bacon pluss et par cherrytomater og litt agurk til lunsj, pizza med Mama Lupe's tortillas som bunn (disse skal vel inneholde 3 g netto karber pr tortilla, ikke sant? Regnet i hvertfall med det til den totale mengden i går) med bittelitt sjampinjong, pepperoni, jalapenos og ost, og litt ost til kvelds pluss altså litt sukkerfritt godis. Mener jeg tok en ss cocosa i tillegg, men det er jeg ikke 100 % sikker på.

Tror i hvertfall dette skal være sånn ca hva jeg fikk i meg i går, korttidshukommelse - hva er det....?

Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 11:18   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ute av ketose og skjønner ingenting..

Og ikke er det mens eller eggløsningstid?

Og er det bare 1 gang stix har vært negativ? Kan bare være tilfeldigheter også det

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 11:20   #6
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Ute av ketose og skjønner ingenting..

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Og ikke er det mens eller eggløsningstid?

Og er det bare 1 gang stix har vært negativ? Kan bare være tilfeldigheter også det

Jo, det er tiden for eggløsning mener jeg, skreiv det i det første innlegget, men kan det virkelig gjøre at kroppen faller ut av ketose..? Har jo hørt det kan stanse vektnedgang, men..

Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 11:21   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ute av ketose og skjønner ingenting..

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Og ikke er det mens eller eggløsningstid?

Og er det bare 1 gang stix har vært negativ? Kan bare være tilfeldigheter også det

Såg jo at du skrev eggløsningstid nå Det kan nok føre til vektoppgang


Duh, bare fortsett som du pleier du

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 11:26   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ute av ketose og skjønner ingenting..

Sitat:

Har faktisk gått opp noen hundre gram de siste dagene... Så noe må jeg gjøre galt plutselig, det er det som er så rart, for jeg har ikke endret spisevanene mine noe særlig, og dette har jo vært optimalt for meg.

Du gjør ikke noe galt da
Og som jeg skrev, om stix ikke slår ut 1 gang, kan være tilfeldigheter.

Sitat:

Jo, det er tiden for eggløsning mener jeg, skreiv det i det første innlegget, men kan det virkelig gjøre at kroppen faller ut av ketose..?

Nei man faller ikke ut av ketose av den grunn

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 11:33   #9
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Ute av ketose og skjønner ingenting..

Ok, jeg fortsetter i samme stil, så får jeg se om det er eggløsningen sin "feil". Kan jo også være feil med stixen, men siden den bare såvidt viste rosa i går kveld er det vel en sammenheng med den negative i dag (vet jeg kun skal teste om kvelden, men det var litt derfor jeg bare måtte teste nå, får jo helt hetta når jeg plutselig bare stopper helt opp uten noe tydelig grunn, hehe).

Takk for svar!

Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 11:42   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ute av ketose og skjønner ingenting..

Bare fortsett ja

Stix den måler ketoner i urenen. Om den er lys eller mørk har ikke noe å si, utslag er utslag. Det er ikke sterk eller svak ketose. Fargeforskjellene har med fettinntak, vanninntak å gjøre.
Jeg hadde gjennom hele kuren kun det lyyyyyseste utslag, men gikk ned for det

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 19:06   #11
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Ute av ketose og skjønner ingenting..

Oppdatering: Etter å ha fått negative tester også i dag, bestemte jeg meg for å kjøpe en ny boks med stix, mistenkte at det var dem det var noe feil med. Og joda, tok en ny stix nå nettopp, og der var det jo utslag så det rakk! Så deilig, da var jeg jo aldri ute av ketose da, jo!

Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 19:39   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ute av ketose og skjønner ingenting..

Så bra!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 22:26   #13
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Ute av ketose og skjønner ingenting

Flott at du fant ut at det var stixen det var feil på. Det hender i blant at en og anna stix ikke funker. Da jeg brukte stix og ikke fikk utslag, tissa jeg på en neve stix samtidig for å sjekke om det var meg eller stixen. Kvalitetskontroll

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 12:10   #14
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Ute av ketose og skjønner ingenting

Den forrige boksen var det faktisk ikke sånn liten pose med fukt-oppsuging (hva heter det, tro?) i, så de var nok ødelagte hele gjengen. Såå glad for at jeg trosset snøstormen og kjørte for å kjøpe ny boks i går

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 15:07   #15
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ute av ketose og skjønner ingenting

Hei
Beklager at du har opplevd en feilpakking av ketolysestix. (Uten fuktoppsugende pos) Ønsker du en ny - gratis - så send meg et par ord på
post@ketolyse.no
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå skjønner jeg ingenting, mannen min som ikke spiser ketogen kost får utslag på stix Lollypop! Ketolysekuren 25 18-12-09 00:29
Ketose -- bra første gang, ingenting andre gang Corporem Lavkarbo generelt 6 12-05-08 21:19
Nå skjønner jeg ingenting! (Ang. induksjonen) !Skrammel! Ketolysekuren 5 13-01-08 15:56
Skjønner ingenting nå ... cilemora Ketolysekuren 7 10-10-07 22:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no