Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Har lagt på meg, skjønner ingenting?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-10, 10:43   #1
trinemor28
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 4
trinemor28 er på en erverdig vei

Har lagt på meg, skjønner ingenting?

Jeg har nå gått på ketolysekuren i tre uke. Syntes egentlig dt har gått ganske greit. Gikk ned tre kg totalt de første to ukene. Etter det har det stått stille noen dager før jeg de to siste dagene har gått opp 1kg. Utrolig nedsig.
På stixen har jeg litt utslag (men jeg har bare hatt litt utslag hele tiden)
Forstår ikke hva jeg gjør galt. Spiser mye fett, og har drevet med tungt hagearbeid i timevis hele uken. Drikker pepsi max, men det skal jeg vell ikke legge på meg av?
Er det noen som har noen gode råd? Om det fortsetter slik er jeg ikke lenge på ketolysekuren... trist, for jeg har egentlg veldig tro på den.

trinemor28 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 10:44   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: har lagt på meg, skjønner ingen ting???

Hvor er du i syklusen din da? Det er helt vanlig å gå opp litt før mens og det er bare vann som forsvinner etterpå.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 11:37   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Har lagt på meg, skjønner ingen ting???

Opprinnelig lagt inn av trinemor28, her.

Jeg har nå gått på ketolysekuren i tre uke. Syntes egentlig dt har gått ganske greit. Gikk ned tre kg totalt de første to ukene. Etter det har det stått stille noen dager før jeg de to siste dagene har gått opp 1kg. Utrolig nedsig.
På stixen har jeg litt utslag (men jeg har bare hatt litt utslag hele tiden)
Forstår ikke hva jeg gjør galt. Spiser mye fett, og har drevet med tungt hagearbeid i timevis hele uken. Drikker pepsi max, men det skal jeg vell ikke legge på meg av?
Er det noen som har noen gode råd? Om det fortsetter slik er jeg ikke lenge på ketolysekuren... trist, for jeg har egentlg veldig tro på den.

Ikke gi deg i vertfall.
Tålmodighet er tingen Og du har bare prøvd i 3 uker...

Det kan være syklus, enkelte reagerer med vektoppgan både under mens og eggløsning.
Det kan være stress. Kanskje fått i deg mer salt enn vanlig.
Det kan være sååå mye.
Husk at kroppen er ikke en maskin som hører på det vi ønsker

Ikke bare se på dette som en slankekur, men starten på en evig kostholdsomlegging. Hvor man faktisk gir kroppen rein og god mat, næring Tenk på så godt kroppen har av å slippe raske karber

Og; så lenge du vet at du spiser riktig så skal du faktisk ikke bry deg så mye om at kroppen går litt opp og ned
Bruk målebånd i tillegg til vekta. For om det står stille av og til, så kan cm forsvinne lell.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 15:02   #4
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Har lagt på meg, skjønner ingen ting???

Kan du gi et par dagers meny her?

Jeg har selv plagdes noe aldeles forj..... med ketolysekuren. Prøvde for et år siden, og det funka ikke. Går på den nu, og er storfornøyd.
Det tar tid å få kroppen til å bruke fett.

Ting som KAN gi stopp/oppgang
-PepsiMax o.l
-Tomat (gjelder muligens meg)
-Salt (selvsagt)
-Endel proteiner, spesielt melkeproteiner, så kartlegg ost/cc etc.

Jeg har redusert fettinntaket en hel del. Var bra å ha superhøyt fettinntak de første ukene, men har nu et høyt fettinntak uten å drikke et par dl. olje i døgnet.

Mosjon fungerer

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 18:25   #5
Svadadama
Medlem
 
Svadadama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 93
Svadadama er på en erverdig vei

Sv: Har lagt på meg, skjønner ingenting?

Litt utslag er nok det, da er man i ketose. Mørk stix kan være et tegn på at man får i seg for lite væske.

Ellers så får du god tips her: tålmodighet og målbånd er tingen!

Svadadama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 21:02   #6
sjuggerpløm
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 75
sjuggerpløm er på en erverdig vei

Sv: har lagt på meg, skjønner ingen ting???

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Hvor er du i syklusen din da? Det er helt vanlig å gå opp litt før mens og det er bare vann som forsvinner etterpå.

Det var det første jeg tenkte også. En annen ting, er at om du har gjort masse tung hagearbeid, så har du kanksje fått litt mer muskler? De veier mer enn fett

__________________







sjuggerpløm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseish Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 21:08   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: har lagt på meg, skjønner ingen ting???

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det var det første jeg tenkte også. En annen ting, er at om du har gjort masse tung hagearbeid, så har du kanksje fått litt mer muskler? De veier mer enn fett

Eller bare det at kroppen binder vann fordi man har jobbet i hagen? Jeg samler vann når jeg gjør slike ting, kan gå opp en kilo av å rake et par timer en dag. Jeg kjenner det mens jeg holder på, fingre og ankler sveller og det går ikke ned på et par dager, så det er ikke det at jeg blir varm som gjør at jeg sveller.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 21:10   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Har lagt på meg, skjønner ingenting?

Opprinnelig lagt inn av trinemor28, her.

Er det noen som har noen gode råd? Om det fortsetter slik er jeg ikke lenge på ketolysekuren... trist, for jeg har egentlg veldig tro på den.

Slapp av, stol på kroppen og la kroppen få tid på seg.
Om du gir opp etter 3 uker, kommer du nok til å gi opp etter 3 uker på andre kurer også

Hvor mange kilo trenger du å gå ned? Ofte går det saktere om man i grunn er normalvektig( jeg spør fordi det er mange som skal ned 5-10kg for å komme ned til bmi på 20 eller mindre) og kroppen må bare få tid på seg.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 08:28   #9
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei

Sv: Har lagt på meg, skjønner ingenting?

Opprinnelig lagt inn av trinemor28, her.

Jeg har nå gått på ketolysekuren i tre uke. Syntes egentlig dt har gått ganske greit. Gikk ned tre kg totalt de første to ukene. Etter det har det stått stille noen dager før jeg de to siste dagene har gått opp 1kg. Utrolig nedsig.
På stixen har jeg litt utslag (men jeg har bare hatt litt utslag hele tiden)
Forstår ikke hva jeg gjør galt. Spiser mye fett, og har drevet med tungt hagearbeid i timevis hele uken. Drikker pepsi max, men det skal jeg vell ikke legge på meg av?
Er det noen som har noen gode råd? Om det fortsetter slik er jeg ikke lenge på ketolysekuren... trist, for jeg har egentlg veldig tro på den.

Jeg har opplevd at vekta varierer med opptil 1,2 kg fra den ene dagen til den andre. Dette må være vann, har jeg funnet ut. Så hold ut!

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 19:17   #10
Hette
Medlem
 
Hette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Førde
Innlegg: 150
Hette er en juvelHette er en juvelHette er en juvel

Sv: Har lagt på meg, skjønner ingenting?

Kan vere at mensen er på veg??
Eg går opp 2-2,5 kilo nokre dagar før mensen, som forsvinner igjen eit par dager etter at mensen har begynt..... Veldig irriterande, men det er jo berre vatn...

__________________


Hette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skjønner ingenting sportdama Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 9 19-03-10 20:05
Ute av ketose og skjønner ingenting Elephanta Ketolysekuren 14 18-01-09 15:07
Nå skjønner jeg ingenting! (Ang. induksjonen) !Skrammel! Ketolysekuren 5 13-01-08 15:56
Skjønner ingenting nå ... cilemora Ketolysekuren 7 10-10-07 22:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no