Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Pepsi max, Cola light, Zero ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-08-11, 23:47   #1
JanneM
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 11
JanneM er på en erverdig vei

Pepsi max, Cola light, Zero ...

Er det feil med denne brusdrikkingen? Hva er feil med den i såfall på lavkarbo ?

JanneM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 23:52   #2
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max, cola light, Xero...

E stoffer er feil. Kunstig søtning (aspartam) gift for kroppen. Kreft. Osv.

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 04:31   #3
Melaisa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 22
Melaisa er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max, cola light, Xero...

Alt med lavkarbokostholdets vekt på det naturlige strider med en kunstig drikk, selv om den er uten sukker.

Selv drikker jeg fortsatt pepsi max, men venter på motivasjon til å kutte.

Melaisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 08:08   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max, cola light, Xero...

Opprinnelig lagt inn av Janeymaleney, her.

E stoffer er feil. Kunstig søtning (aspartam) gift for kroppen. Kreft. Osv.

Kreft faktisk kilder til dette?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 04:22   #5
bjoernaem
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 2
bjoernaem er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max, cola light, Xero...

Opprinnelig lagt inn av Janeymaleney, her.

E stoffer er feil. Kunstig søtning (aspartam) gift for kroppen. Kreft. Osv.

Jajaja, alt fremkaller kreft.

bjoernaem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 23:32   #6
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max, cola light, Xero...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Kreft faktisk kilder til dette?

Nei ikke for hånden,men kan sikkert spore opp noe. Er vel mest jeg som tenker at når det er SÅ mye kreft som forekommer for tiden ("alle" dør jo av det,eller får det) så må det ha en sammenheng med den enorme økningen av kunstig søtning og tilgangen til den typen mat. Før i tiden var det ikke så mye kreft som nå,og de hadde ikke kunstig søtning,nesten ikke sukker i det hele tatt.

Edit;fant noen linker til deg

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/06/22/504266.html

http://www.fritthelsevalg.org/htmlsi...1&ban=1&id=481

http://articles.mercola.com/sites/ar...xperiment.aspx

Kan sikkert finne mer...

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 23:54   #7
Dante
Medlem
 
Dante sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 277
Dante har en fantastisk aura rundt segDante har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pepsi max, cola light, Xero...

Jeg har slutta, jeg har holdt opp i to måneder og er så stolt. Kroppen har endra seg, tankene har endra seg og jeg drikker mer vann. Det kan bare ikke være feil.

Dante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 00:07   #8
jurg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: moss
Innlegg: 8
jurg er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max, cola light, Xero...

http://fitnessbloggen.no/er-aspartam-farlig/
Jeg siterer:

"Blant de mest populære konspirasjonsteoriene der ute, er at aspartam er farlig. Denne konspirasjonsteorien er bare slått av “melk-teorien” (At melk er for voksende kalver). Jeg har sjeldent brydd meg om konspirasjonsteoretikerne (f.eks Mercola). Disse er gjerne bygd opp av enkeltpersoner, og baserer seg på dyrestudier med helt ekstreme doser.Et søk på aspartam i det medisinske biblioteket PubMed gir hele 940 (!) treff. Det er med andre ord liten tvil om at det er gjort mye forskning på aspartam. Det Norske Mattilsynet mener at det er forsvarlig å innta opp mot 40mg/kg per dag. Dette gir svæææært mange liter brus. I en gjennomgang av 500 studier på aspartam konkluderte man med følende; (University of Maryland, College Park (2007, September 15). Aspartame Deemed Safe By)
I denne gjennomgangen slår man fast at det ikke finnes noen sammenheng mellom;

  1. Aspartam og kreft (stimulering og spredning)
  2. Aspartam og vektøkning
  3. Aspartam og hukommelse samt kognotiv funksjon
  4. Aspartam og reproduktiv funksjon og melkedannelse (laktering)
  5. Aspartam og svulster i hjernen"





Aspertam er IKKE farlig.

jurg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: god mat Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 00:36   #9
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pepsi max, cola light, Xero...

Opprinnelig lagt inn av jurg, her.

http://fitnessbloggen.no/er-aspartam-farlig/
Jeg siterer:

"Blant de mest populære konspirasjonsteoriene der ute, er at aspartam er farlig. Denne konspirasjonsteorien er bare slått av “melk-teorien” (At melk er for voksende kalver). Jeg har sjeldent brydd meg om konspirasjonsteoretikerne (f.eks Mercola). Disse er gjerne bygd opp av enkeltpersoner, og baserer seg på dyrestudier med helt ekstreme doser.Et søk på aspartam i det medisinske biblioteket PubMed gir hele 940 (!) treff. Det er med andre ord liten tvil om at det er gjort mye forskning på aspartam. Det Norske Mattilsynet mener at det er forsvarlig å innta opp mot 40mg/kg per dag. Dette gir svæææært mange liter brus. I en gjennomgang av 500 studier på aspartam konkluderte man med følende; (University of Maryland, College Park (2007, September 15). Aspartame Deemed Safe By)
I denne gjennomgangen slår man fast at det ikke finnes noen sammenheng mellom;

  1. Aspartam og kreft (stimulering og spredning)
  2. Aspartam og vektøkning
  3. Aspartam og hukommelse samt kognotiv funksjon
  4. Aspartam og reproduktiv funksjon og melkedannelse (laktering)
  5. Aspartam og svulster i hjernen"





Aspertam er IKKE farlig.

You made my day

__________________


fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 00:57   #10
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max, cola light, Xero...

Men når har noe som helst kunstig vært bra for kroppen...?
Men for all del,drikk det den som vil.

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 01:00   #11
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max, cola light, Xero...

Og så tror jeg det er en grunn for at Japan (tror jeg det var) har forbudt aspartam og fått Coca Cola til å bruke stevia i light brusene deres....

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 01:17   #12
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Pepsi max, cola light, Xero...

Velvel.

Søtstoffer trigger søtsug.
Kullsyra dreper tenner.
Dokumentert effekt på at aspartam øker risikoen for farlig magefett, hjernesvulster, hukommelsestap, etc.
Trigger sult.

Osv. osv.

Tro hvorfor piloter ikke får drikke lightbrus??

Uansett, opp til enhver, men opplever man vektstagnasjon er det ikke tvil om hva som må fløyten ut vinduet.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 01:18   #13
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Pepsi max, cola light, Xero...

Opprinnelig lagt inn av jurg, her.

http://fitnessbloggen.no/er-aspartam-farlig/
Jeg siterer:

"Blant de mest populære konspirasjonsteoriene der ute, er at aspartam er farlig. Denne konspirasjonsteorien er bare slått av “melk-teorien” (At melk er for voksende kalver). Jeg har sjeldent brydd meg om konspirasjonsteoretikerne (f.eks Mercola). Disse er gjerne bygd opp av enkeltpersoner, og baserer seg på dyrestudier med helt ekstreme doser.Et søk på aspartam i det medisinske biblioteket PubMed gir hele 940 (!) treff. Det er med andre ord liten tvil om at det er gjort mye forskning på aspartam. Det Norske Mattilsynet mener at det er forsvarlig å innta opp mot 40mg/kg per dag. Dette gir svæææært mange liter brus. I en gjennomgang av 500 studier på aspartam konkluderte man med følende; (University of Maryland, College Park (2007, September 15). Aspartame Deemed Safe By)
I denne gjennomgangen slår man fast at det ikke finnes noen sammenheng mellom;

  1. Aspartam og kreft (stimulering og spredning)
  2. Aspartam og vektøkning
  3. Aspartam og hukommelse samt kognotiv funksjon
  4. Aspartam og reproduktiv funksjon og melkedannelse (laktering)
  5. Aspartam og svulster i hjernen"





Aspertam er IKKE farlig.

Og du gadd ikke sjekke hvem som betalte for studien?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 07:54   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max, cola light, Xero...

Opprinnelig lagt inn av Janeymaleney, her.

Og så tror jeg det er en grunn for at Japan (tror jeg det var) har forbudt aspartam og fått Coca Cola til å bruke stevia i light brusene deres....

Stevia har de jo ikke funnet nooooe galt med.. Jeg blir svimmel av bare bittesmå mengder stevia, så det holder hvertfall jeg meg milevis unna.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 09:06   #15
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max, cola light, Xero...

Opprinnelig lagt inn av Janeymaleney, her.

Men når har noe som helst kunstig vært bra for kroppen...?
Men for all del,drikk det den som vil.

Tiltredes.

Kroppen vår er utviklet med tanke på brystmelk de første leveårene og deretter vann... som hoveddrikke. Og ellers er vi nok bedre til å behandle lavtekniske drikker (urter i vann = te, presset frukt = juice/smoothie) enn "drikkbare kjemilalier".

Og som alltid - mengdene betyr mye.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 09:14   #16
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Er det bare jeg som går på lavkarbo for å holde vekt og energi på plass,og ikke for at jeg er redd for e-stoffer?

Hadde jeg vært opptatt av "naturlig" så hadde jeg begynt med organisk mat og helsekost for 15 år år siden....

Jeg foretrekker å se på det enkelte produktet, enn å "føle" at kunstig er farlig og naturlig er greit, når det finnes så utrolig mange harmløse kunstige stoffer og livsfarlige naturlige stoffer. Derfor mener jeg det er feil å sette kunstige stoffer i en bås, og heller se på forskning. Dette må man gjøre siden vi tross alt har hatt mange tusen år til å prøve og feile (!) på kjente naturprodukter, mens en del kunstige stoffer er nye og bør undersøkes.

Fakta fremfor føleri....

Og som sagt, hovedpoenget mitt var vel at folk flest går vel på lavkarbo for vektkontroll...

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 09:19   #17
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Og som sagt, hovedpoenget mitt var vel at folk flest går vel på lavkarbo for vektkontroll...

Vel - jeg gjør ikke det. Og som deg ser jeg verden gjennom mine briller.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 09:20   #18
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

P.s.

Ja, det er mye mulig at aspartam har bivirkninger, og trigger søtsug hos mange, jeg har lest såpass om det at jeg faktisk er tilbøyelig til å tro det, selv om jeg ikke har ekspertise nok til å slå i bordet med noe som helst.

Men det er ikke fordi det er unaturlig, det er fordi det er apartam!

Ta hvert og enkelt produkt isolert for hva det er. Ikke hiv på en paraply "kunstig, fy så skuuuuuummelt"....

Farris er naturlig og kullsyren gir deg like mye hull i tennene. (Selv om cola også inneholder fosforsyre som i tillegg gir enda lavere ph.)

Fosforsyre er forøvrig helt naturlig, og også et e-stoff, for å forvirre noen av dere

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 09:24   #19
jurg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: moss
Innlegg: 8
jurg er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max, cola light, Xero...

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Og du gadd ikke sjekke hvem som betalte for studien?

Betalte for alle 900+ studiene som er gjort? Skjerp deg. Dette er argument nummer en når man ikke har noe å banke i bordet med. Om alle skal beskylde forskning / studier for å bli kjøpt og betalt vil aldri noen ting bevises, ingen ting vil være sant. "Motparten har blitt betalt" Tror du virklig det norske mattilsynet er korrupt? Sånn konspirasjonstull holder jeg meg for god for.


http://fitnessbloggen.no/aspartam-stevia-matlyst/
(referanser på siden)

http://fitnessbloggen.no/aspartam-okt-matlyst/
(referanser på siden)

(det er også ganske tilfeldig at han blir linket til, men han har skrevet mye om det og henviser til kilder. Noe folk må bli flinkere til når de skriver at "Det er bevist" "forskning viser")

Hva folk tror på, Hva de inntar selv er samme for meg, men syns det er synd at folk er med å spre falske fakta om et søtstoff som faktisk kan redusere folks inntak av sukker, som faktisk fører til så mye overvekt og sykdom. Enkelte folk tenker faktisk at det er bedre å drikke sukkerholdning cola enn å få kreft av kunstigsøtning. de tar heller sjangsen på å bli overvektig / få diabetes 2. Veldig synd.

jurg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: god mat Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 09:25   #20
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

P.s.

Ja, det er mye mulig at aspartam har bivirkninger, og trigger søtsug hos mange, jeg har lest såpass om det at jeg faktisk er tilbøyelig til å tro det, selv om jeg ikke har ekspertise nok til å slå i bordet med noe som helst.

Men det er ikke fordi det er unaturlig, det er fordi det er apartam!

Ta hvert og enkelt produkt isolert for hva det er. Ikke hiv på en paraply "kunstig, fy så skuuuuuummelt"....

Farris er naturlig og kullsyren gir deg like mye hull i tennene. (Selv om cola også inneholder fosforsyre som i tillegg gir enda lavere ph.)

Fosforsyre er forøvrig helt naturlig, og også et e-stoff, for å forvirre noen av dere

Jeg er 100% klar over det du skriver.

Men la meg spørre deg. Hva tror du kroppen vår tåler best - mat mest mulig uprossessert og med de kjemiske stoffene i naturlige forhold til hverandre - eller som f.eks fruktose, isolert og i store mengder?

Spiser man naturlig, "ren" mat (i motsetning til "mat" mer fra laboratorium enn kjøkken") så ordner dette seg i stor grad selv.

Og ikke alle av oss har "lucky DNA" - som tåler alt man kaster på det.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 09:27   #21
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Jeg drikker vann isolert og i store mengder

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 09:28   #22
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Jeg drikker vann isolert og i store mengder

Jeg også.

Det er da også naturlig forekommende i store mengder.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 09:40   #23
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Stein er også naturlig forekommende i store mengder, men jeg holder meg mest til mindre doser mineraler...

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 09:42   #24
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Jeg har plukket masse naturlig sopp i år, og spist det, heldigvis var det mest av den naturlige soppen kantarell, og mindre av den naturlige soppen hvit fluesopp, som i mange år naturlig kan opptre i langt større mengder enn kantarellen...

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 09:42   #25
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Stein er også naturlig forekommende i store mengder, men jeg holder meg mest til mindre doser mineraler...

Vel - om du regner stein som "mat" så deg om det.

For all del - drikk kjemikaliene dine du. Jeg foretrekker mine i form av frukt, bær, kjøtt og grønnsaker.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forskjellen på cola zero og cola light? lillemy01 Spørsmål og svar 11 18-05-11 18:43
Cola Zero vs Pepsi max SuperMamma Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 21-01-10 22:21
Cola light vs. Pepsi Max Hennie Spørsmål og svar 35 03-12-08 14:53
Cola light eller Cola Zero -hva er best? tonemor Ketolysekuren 7 12-10-08 14:51
Cola light/ cola zero/ pepsi max Jojodama Spørsmål og svar 3 22-11-07 18:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no