Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Noen tips til min første handleliste på Atkins-dietten?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-06, 00:32   #26
Aadna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Innlegg: 62
Aadna er på en erverdig vei

Sv: Noen tips til min første handle liste, på atkins dieten?

hehe , blir aldri lei den maten der ! beste som fins da ?!!
men har det noe og si helse messig om jeg kun spiser egg og bacon?

Aadna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-08-06, 01:29   #27
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Noen tips til min første handle liste, på atkins dieten?

Opprinnelig lagt inn av Aadna

hehe , blir aldri lei den maten der ! beste som fins da ?!!
men har det noe og si helse messig om jeg kun spiser egg og bacon?


jag kan nesten garantere 100 % att du kommer å gå lei!!!!!!! viss du varierer mere,så er det mindre sjanse att du "sprekker"...

viss det har noe å si helsemessigt,låter jag noen annen svare på ..
Men jag trur ju ikke bacon er så veldigt næringrikt kjøtt då..
du kanskje kan prøve å ha egg å bacon till frukost,og vælja fisk,kylling eller en biff til middag... Å massa grønnsaker

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-06, 09:05   #28
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Noen tips til min første handle liste, på atkins dieten?

Opprinnelig lagt inn av Aadna

hehe , blir aldri lei den maten der ! beste som fins da ?!!
men har det noe og si helse messig om jeg kun spiser egg og bacon?

Om du spiser så ensidig er det absolutt ikke sunt for kroppen din. Den trenger mer variert næring enn det som finnes i egg, bacon, sopp, kinakål, agurk og paprika. Både kinakål og agurk inneholder store mengder vann og lite næring - og de enzymer og mineraler som finnes i sopp og paprika er ikke nok til å "støtte" kroppen i ketose.

Men du velger jo selv. At du blir lei er det ingen tvil om,men jeg tror kroppen din blir leiere først ! Bacon hver dag er OK, men ikke til hvert måltid. Og steker du det forsvinner jo store mengder av fettet også. Får du i deg andre fettkilder ? Det er jo viktig på Atkins.....

Nåja, du bestemmer jo selv hva du vil spise - men det er på kanten å kalle dette for Atkins. Det blir liksom ukeblad versjonen..... I MIN bok står det iallefall at man skal spise variert.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-08-06, 11:07   #29
Aadna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Innlegg: 62
Aadna er på en erverdig vei

Sv: Noen tips til min første handle liste, på atkins dieten?

Opprinnelig lagt inn av Nille

Om du spiser så ensidig er det absolutt ikke sunt for kroppen din. Den trenger mer variert næring enn det som finnes i egg, bacon, sopp, kinakål, agurk og paprika. Både kinakål og agurk inneholder store mengder vann og lite næring - og de enzymer og mineraler som finnes i sopp og paprika er ikke nok til å "støtte" kroppen i ketose.

Men du velger jo selv. At du blir lei er det ingen tvil om,men jeg tror kroppen din blir leiere først ! Bacon hver dag er OK, men ikke til hvert måltid. Og steker du det forsvinner jo store mengder av fettet også. Får du i deg andre fettkilder ? Det er jo viktig på Atkins.....

Nåja, du bestemmer jo selv hva du vil spise - men det er på kanten å kalle dette for Atkins. Det blir liksom ukeblad versjonen..... I MIN bok står det iallefall at man skal spise variert.

okei takk!, skal varier på måltidene , men menner du at det er sunnere og spise bacon som ikke er stekt ? du skreiv (
(Bacon hver dag er OK, men ikke til hvert måltid. Og steker du det forsvinner jo store mengder av fettet også. Får du i deg andre fettkilder ? Det er jo viktig på Atkins.....)

Aadna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-08-06, 11:30   #30
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Noen tips til min første handle liste, på atkins dieten?

Joa, du kan godt steke baconet, men det spiller stor rolle hvordan du steker det. Om du steker det slik at det blir hardt og sprøtt - og mørkebrunt, - da er det ikke mye fett eller "godsaker" igjen. Da er det "stekt ihjel" om du skjønner hva jeg mener. Det er ikke galt eller farlig å spise det, men næringsmessig har det da liten verdi, på linje med all brent mat. Det beste er nok å steke det slik at det blir litt gyllent, men fremdeles er litt mykt....

hilsen masa.......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-08-06, 23:19   #31
Aadna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Innlegg: 62
Aadna er på en erverdig vei

Sv: Noen tips til min første handle liste, på atkins dieten?

Opprinnelig lagt inn av Nille

Joa, du kan godt steke baconet, men det spiller stor rolle hvordan du steker det. Om du steker det slik at det blir hardt og sprøtt - og mørkebrunt, - da er det ikke mye fett eller "godsaker" igjen. Da er det "stekt ihjel" om du skjønner hva jeg mener. Det er ikke galt eller farlig å spise det, men næringsmessig har det da liten verdi, på linje med all brent mat. Det beste er nok å steke det slik at det blir litt gyllent, men fremdeles er litt mykt....

hilsen masa.......

okey, tusen takk for tipsa

Aadna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
noen som har noe tips til hva jeg kan spise til lunsj? Aadna Lavkarbo generelt 6 10-08-06 14:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no