Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Står bom fast nå

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-07-09, 17:03   #1
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Står bom fast nå

som ventet.... (har gått ned 10 kg siden 2 juni)

Jeg har et tragisk kosthold nå, ensidig.Jeg er tom for ideer. og matlei.
Noen som vil dele sine dager? Altså hva dere spiser.
Hvilket kjøtt er fetest? (ikke glad i fisk...)

Har spist endel av ketolysebrødet fra videokurset. Kanskje jeg ikke tåler det rett og slett?

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 17:16   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Står bom fast nå

Hei,
Heldig jeg, som ikke blir matlei… Ellers så er det jo et vell av oppskrifter her inne på forumet da som kanskje kan være til inspirasjon.
Middagsoppskriftene finner du her, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120

Tenk igjennom om det er noen av dine tidligere middagsfavoritter som kan gjøres ketolysevennlig.

Noen opplever at vektnedgangen sakker av eller stopper opp når de spiser lavkarbo brød.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 23:07   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Står bom fast nå

Nakkekoteletter kan varieres i det uendelige utfra krydder og tilbahør
Ellers er entrecote fett og fint

Når jeg er matlei lager jeg asiatisk, med masse krydder.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 11:42   #4
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Står bom fast nå

Jeg har motsatt problem, har fått noe sinnsyk med matlyst. Det er mest pga jeg går og leter etter oppskrift her på forumet og da blir jeg så sulten... Ikke bra i hele tatt.
Dermed føler jeg vekta ikke går så fort ned som det burde. Bare halv kilo denne uken. buhuu!

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 19:12   #5
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Står bom fast nå

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nakkekoteletter kan varieres i det uendelige utfra krydder og tilbahør
Ellers er entrecote fett og fint

Når jeg er matlei lager jeg asiatisk, med masse krydder.


entrecote noteres!
Har vært (er) uviten om hvilket kjøtt det er mest fett i.
Sist jeg var i ketose, spiste jeg mye nakkekoteletter. Så jeg blir kvalm med tanken. Får prøve det igjen om et par mnd kanskje.

Jeg elsker det som er av biff. på lørdag feks så spiste jeg flatbiff. Men hva er fett innholdet der?
Hjelper det og steke i meierismør, øker fettinnholdet mye- eller bare litt?

Må tilbake på egg og bacon til frokost. det setter i gang sakene hos meg- tydeligvis. Bra med fett der, er ikke sulten før middag.

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 13:23   #6
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Står bom fast nå

Her kan du lese hva Gilde sier om næringsinnholdet i sine produkter:
http://www.gilde.no/tips_og_raad/naeringsinnhold/
(Det står en generell tabell i linken)

Sitat: "Vi deklarerer ikke næringsinnhold på kjøttprodukter som er laget av hele muskler eller stykningsdeler

Forskjeller fra dyr til dyr
Oppbygningen av muskler er forskjellig fra dyr til dyr, noe som gir forskjellig fettmarmorering (isprengt fett i muskelen) med dertil varierende næringsinnhold.
En generell deklarering av næringsinnhold kan derfor gi feil informasjon i forhold til det produktet du har kjøpt."

Så dermed er det litt vanskelig å si, men alle typer biff (storfe) bortsett fra entrocote er relativt magert

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 17:03   #7
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Står bom fast nå

Tusen, tusen takk for god info. Dette hjalp meg mye

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 01:13   #8
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Står bom fast nå

Opprinnelig lagt inn av 4me, her.

Jeg har motsatt problem, har fått noe sinnsyk med matlyst. Det er mest pga jeg går og leter etter oppskrift her på forumet og da blir jeg så sulten... Ikke bra i hele tatt.
Dermed føler jeg vekta ikke går så fort ned som det burde. Bare halv kilo denne uken. buhuu!

Buhuu? Du sliter, ass. Du burde forandre litt på innstillingen din, ellers kommer du til å gå på en real smell, og det kommer garantert ikke til å gagne vektnedgangen din. Spis og vær glad for at du går ned i det hele tatt.

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 09:36   #9
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Står bom fast nå

Opprinnelig lagt inn av Sulphur, her.

Buhuu? Du sliter, ass. Du burde forandre litt på innstillingen din, ellers kommer du til å gå på en real smell, og det kommer garantert ikke til å gagne vektnedgangen din. Spis og vær glad for at du går ned i det hele tatt.

Jaja da jeg hadde matlyst gikk jeg ned i vekt og nå når jeg spiser "normalt" nå har jeg gått opp i vekt. Meningen er vel å spise til man blir mett og ikke stappmett. Det står jo overalt i boka. Det var der bekymringen min lå. Skjønner ikke helt hva du mener med at jeg burde vært glad, når jeg viste at å spise så mye mat er ikke anbefalt.

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 10:34   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Står bom fast nå

Opprinnelig lagt inn av 4me, her.

Jaja da jeg hadde matlyst gikk jeg ned i vekt og nå når jeg spiser "normalt" nå har jeg gått opp i vekt. Meningen er vel å spise til man blir mett og ikke stappmett. Det står jo overalt i boka. Det var der bekymringen min lå. Skjønner ikke helt hva du mener med at jeg burde vært glad, når jeg viste at å spise så mye mat er ikke anbefalt.

Jeg tror kanskje Sulphur reagerte på at du sa buhu til å ha gått ned en hel halv kilo denne uka. Uansett hva du tror, så er en halv kilo kjempebra! Kroppen er ingen maskin dessverre, man kan gå ned i r*kk og napp og stå stille lenge i perioder. Mister man m*e på kort tid, kan det feks være at kroppen trenger en tenkepause.

Men sånn ellers har dere min fulle forståelse for det med å miste matl*sta eller gå å småspise, jeg gjør det nå og da( både ikke spiser noe eller spiser for m*e), men jeg lar det bare være, for vekta går ned nå og da. Og nå har jeg jo gått ned over 10kg siden mars!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 10:37   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Står bom fast nå

Janis, hvorfor kan du ikke bare spise hva som helst av kjøtt og f*lle på med smør, rømme el.l. for å få nok fett? Jeg regner ikke med fettet på kjøtt, jeg spiser til jeg er mett og ferdig med den saken.

I går prøvde jeg noe godt, Nannahs pizzasnurrer (søk på pizzasnurrer), kjempegode, feite og mettende! Absolutt noe greit når man har mista matl*sta og trenger noe mettende. Like gode kalde som varme og perfekte i matpakka med litt salat til.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 13:06   #12
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Står bom fast nå

Tusen takk, Imse!
Jeg har vel heller ikke stort å klage over i grunn. 10 kilo siden 2 juni.

Men dere vet...denne utolmodigheten. Leser stadigvekk i den tråden øverst her.

Min slagplan nå er egg, bacon til frokost/lunsj. Ikke alltid jeg spiser frokost.
Middag: det blir type kjøtt. Elsker biff...huff dyrt. Steke i smør, helle smør over på ferdigstekt kjøtt (lurt?).
Grønnsaker.

Dette er mye mat for meg, blir fort mett. Burde jeg spise mer?

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 13:21   #13
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Står bom fast nå

Ja, du må helle smør over ferdigstekt kjøtt. Et rent proteinmåltid er ikke heldig for vektnedgangen. Når du har tatt kjøttet ut av pannen, kan du jo koke ut panna med fløte eller creme fraiche og ha litt krydder e.l. Da får du en kjempegod saus, og du får opp fettandelen i måltidet ditt.

4me: Jeg gikk ned 17 kilo på 8 måneder - og det var 1/2 kilo i uka. Det å gå ned 1/2 kilo i uka, er faktisk det samme som "å rase ned i vekt".


Sist redigert av Veggpryd : 23-07-09 kl 13:32.
Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 17:05   #14
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Står bom fast nå

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg tror kanskje Sulphur reagerte på at du sa buhu til å ha gått ned en hel halv kilo denne uka. Uansett hva du tror, så er en halv kilo kjempebra! Kroppen er ingen maskin dessverre, man kan gå ned i r*kk og napp og stå stille lenge i perioder. Mister man m*e på kort tid, kan det feks være at kroppen trenger en tenkepause.

Du forsto meg rett, Imse.

4me: En halv kg. er jo kjempe bra! Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå at det er ille. Jeg mener du kommer til å slite med motivasjonen hvis du etter en stund opplever noen ukers stillestand, hvilket er helt normalt på dette kostholdet.

Når det gjelder metthetsfølelse og mengde mat, så er det noe jeg måtte jobbe lenge med for å mestre. Jeg var typen til å stappe i meg en ekstra porsjon, "bare fordi det var så godt". Jeg opplevde at vekta var snillere med meg da jeg lærte meg å innrette meg etter kroppens signaler om mett/sulten. Hvis du syns jeg var krass, så mente jeg det bare vel. Det er så leit med alle de som ramler av lasset fordi de forventer å rase ned flere kg. i uka hele tiden.

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 17:13   #15
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Står bom fast nå

Takk for oppklaringen. Halv kilo er bra. Men håpte så klart mer siden flere har tatt av masse i begynnelsen. Men med den spiserunden jeg har hatt så det er ikke rart jeg har gått opp 600 gram, etter jeg skrev det innlegge.

Må kanskje spise mer fett iløpet av dagen sånn at kveldene ikke blir for lang. Også det å stoppe når man er mett. Det må jeg trene på. Nå har jeg kjøpt meg cocosa, så kanskje litt av det i teen gjør susen.

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kjørt meg fast ang fettkilder Mayella Ketolysekuren 15 18-02-09 20:47
Står enda fast jeg ... cilemora Lavkarbo generelt 5 05-03-08 23:07
Fast-food Ludviginne Ketolysekuren 9 07-01-08 16:31
Står litt fast her... Nuppa Spørsmål og svar 14 07-11-06 22:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no