Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Kvisekrise i emning?

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-11-09, 11:17   #1
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Kvisekrise i emning?

De siste dagene har jeg sett en tendens jeg ikke liker, småvkiser i ansiktet ! Særlg konsentrert i hårfestet på begge sider av panna, langs kjevebeinet og litt rundt munnen. Jeg har alltid vært velsignet med glatt fin porselenshud, men fikk talgcyster i ansiktet for et par år siden, som jeg har slitt litt med, men ikke kviser, altså.
Huden er likevel matt og porene små, så jeg skjønner ikke hvor dette kommer fra.
Sånn for å beskrive hva jeg putter i munnen, så går det i kjøtt/fisk/fugl, egg og grønnsaker. Jeg spiser ingen kunstig søtning, ingen meieriprodukter bortsett fra smør. Bruker litt olje på salater, majones på eggene mine, og litt nøtter nå og da -men heller sjeldent. Spiser ingen kunstig søtning av noe slag. Lever altså stort sett ketogent, og spiser liberalt med fett. Drikker rundt 3 liter vann om dagen. Drikker noen kopper kaffe hver dag, og litt rødvin i blant. Bare ramser opp dette, i tilfelle noen skulle se noen sammenheng. Nå har jeg spist sånn som jeg beskriver i tre år, og har ikke hatt det sånn før -bortsett fra de første ukene etter at jeg la om til ketogent kosthold, men det antok jeg som en effekt av utrensning, og det gikk som sagt over.
I tillegg er jeg insulinresistent, har pcos og hypothyerose. Går på metformin, 3x500 om dagen (har gjort det i ca en måned), reductil (ja, jeg vet, men spesialisten min mente at det i en periode kunne styrke forbrenningen min noe, ettersom jeg stort sett har stått stille på vekta i to år. Har brukt det i en drøy uke), og tetracyklin for talgcystene (har gått på i ca åtte uker). Ellers tar jeg av kosttilskudd; Multivitamin, b-komplex, kelp, magnesium og tran.
Jeg er usikker på når de begynte å komme, men har liksom blitt ekstra oppmerksom på dem de siste dagene.
Noen ideer?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 11:25   #2
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Kvisekrise i emning?

Kroppen din skjønner at det nærmer seg julebord?

(Ingen ide, altså, men klarte ikke å dy meg )

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 11:30   #3
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Kvisekrise i emning?

Du har jo nettopp begynt på Reductil, så jeg ville sjekka bivirkninger fra den!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 11:40   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kvisekrise i emning?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Kroppen din skjønner at det nærmer seg julebord?

(Ingen ide, altså, men klarte ikke å dy meg )

Hæ? Haha. Jeg spiser jo hundre prosent lavkarbo om jeg går på julebord, typ ribbe og sånn - hvilket jeg kunne ha funnet på å gjøre hvilken årstid som helst . Jeg er ikke av de som ''skeier ut'' i jula. Blir alt for dårlig, liksom

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Du har jo nettopp begynt på Reductil, så jeg ville sjekka bivirkninger fra den!

Nei, ingen av bivirkningene er uren hud, gitt! (Har nilest alt jeg har kommet over om reductil før jeg begynte, altså).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 11:40   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kvisekrise i emning?

Jeg tenker også reductil'en. Kanskje mer avfall som skal ut av kroppen hvis mer ting begynner å skje inne i den?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 11:42   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kvisekrise i emning?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg tenker også reductil'en. Kanskje mer avfall som skal ut av kroppen hvis mer ting begynner å skje inne i den?

Åh, sånn ja. Det er mulig. Det er ikke listet opp som en av bivirkningene (har i grunn ikke merket så mye bivirkninger, annet enn at jeg våkner opp om natta et par ganger, og at jeg ikke har behov for så mye mat -hvilket fører til at jeg må være ekstra strikt på å få i meg nok), men nå tror jeg vel ikke produsentene har forfattet pakningsvedlegget med et lavkarbokosthold i tankene, akkurat ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 12:12   #7
Panterpia
Medlem
 
Panterpia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nordlenning
Innlegg: 71
Panterpia er på en erverdig vei

Sv: Kvisekrise i emning?

Nå skal jeg komme med et forslag som hverken har med kosthold eller medisiner å gjøre:

Har du byttet vaskemiddel/skyllemiddel på klær eller sengetøy i det siste? Jeg har selv fått liknende plager etter å ha brukt vaskemidler med for mye parfymer eller mykgjøringmidler i.

Eller kanskje du har byttet såpe eller sminke til ansiktet?

__________________


My Weight Chart:
>
Panterpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - fri meg fra kroppsfettet :) Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 12:24   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kvisekrise i emning?

Opprinnelig lagt inn av Panterpia, her.

Nå skal jeg komme med et forslag som hverken har med kosthold eller medisiner å gjøre:

Har du byttet vaskemiddel/skyllemiddel på klær eller sengetøy i det siste? Jeg har selv fått liknende plager etter å ha brukt vaskemidler med for mye parfymer eller mykgjøringmidler i.

Eller kanskje du har byttet såpe eller sminke til ansiktet?

Hei! Nei, bruker kun Neutral vaskemiddel, som jeg har gjort i mange år, bruker stort sett aldri skyllemiddel. Bruker som regel bare vann til å vaske ansiktet, Iris fra Weleda som hudkrem -den har jeg brukt lenge, og den samme foundation (flytende mineralgreier) som jeg har gjort det siste halve året, dessuten bruker jeg kun foundation unntaksvis. Så jeg tror ikke det ligger der, altså ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 12:40   #9
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Kvisekrise i emning?

Det kan ikkje rett og slett vere hormonelt da...? Veit ikkje kvifor du plutseleg skulle få noko endring slik utan vidare, men kroppen er jo ein snodig ting.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 12:52   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kvisekrise i emning?

Hmmm ... Hva skulle det kunne være, er midt i syklusen, og pleier ikke å få kviser i forbindelse med det heller. Metforminen skal jo øke insulinfølsomheten, og dermed minske mengden insulin i blodet, og det burde ikke ha den effekten, eller?. Har vel litt for mye testosteron/androgener (pga pcos), men det har jeg hatt lenge, og kviser har aldri vært en av bivirkningene mine (men det er visst talgcystene ...)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 13:19   #11
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Kvisekrise i emning?

Men når du tar et hormontilskudd av en eller annen sort som påvirker eller setter midlertidig din balanse ut av spill, så vil jo nødvendigvis de andre hormonelle prosessene i kroppen også bli påvirket. Det kommer sikkert i gjenge igjen etter en stund, akkurat som mensen når man kommer i ketose.

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 13:21   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kvisekrise i emning?

Opprinnelig lagt inn av Sulphur, her.

Men når du tar et hormontilskudd av en eller annen sort som påvirker eller setter midlertidig din balanse ut av spill, så vil jo nødvendigvis de andre hormonelle prosessene i kroppen også bli påvirket. Det kommer sikkert i gjenge igjen etter en stund, akkurat som mensen når man kommer i ketose.

Ja, tenkte på noe sånt. Er det andre som har hatt den erfaringen med metformin?
Det hadde vært helt greit, altså. Jeg har jo trøstet meg med under tilvenningen med de fæle, fæle bivirkningene (kvalme og artig-mage) at det er et tegn på at man trenger medisinen, og at den funker.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 14:47   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kvisekrise i emning?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

bruker stort sett aldri skyllemiddel.

Klarer du virkelig bruke klærne da? Skyllemiddelet er min beste venn.. Jeg får faktisk utslett og nupper om jeg ikke bruker det, fordi klærne rufser mer på huden når de er så stive.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 16:03   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kvisekrise i emning?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Klarer du virkelig bruke klærne da? Skyllemiddelet er min beste venn.. Jeg får faktisk utslett og nupper om jeg ikke bruker det, fordi klærne rufser mer på huden når de er så stive.

Jeg har kjøpt skyllemiddel én gang i hele mitt liv, har i grunn aldri hatt særlig bruk for det, og synes heller ikke klærne blir voldsomt stive.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 18:02   #15
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Kvisekrise i emning?

Jeg har lagt merke til at også jeg har fått flere kviser i løpet av de tre-fire siste mnd. Men det er ikke så fryktelig mange, heller større og eklere. Har i grunnen aldri vært plaget med dette - men nå er det til enhver tid en kvise i full blomst og en i emning.....fryktelig irriterende og jeg aner ikke hvorfor de plutselig dukker opp nå....

Jeg har jo spist litt kunstig søtning gjenneom hele lavkarbo perioden min som nå er rundet et år - men kanskje kroppen først har forstått hva jeg spiser nå i det siste og reagerer....nei - ikke vet jeg.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 18:02   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kvisekrise i emning?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har kjøpt skyllemiddel én gang i hele mitt liv, har i grunn aldri hatt særlig bruk for det,

Den viktigste egenskapen er vel at den gjør at klær holder lenger, og minsker slitasjen, så sånn sett mener jeg alle har bruk for det Og ikke minst på vinteren, mindre elektriske!
Vel og merke rett type, ikke My og andre billige produkter som gjør mer skade enn nytte.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 18:17   #17
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kvisekrise i emning?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Den viktigste egenskapen er vel at den gjør at klær holder lenger, og minsker slitasjen, så sånn sett mener jeg alle har bruk for det Og ikke minst på vinteren, mindre elektriske!
Vel og merke rett type, ikke My og andre billige produkter som gjør mer skade enn nytte.

Nå handler vel ikke denne tråden om klesvask . Men jeg må bare si hva jeg bruker, nemlig flytende vaskemiddel. Før i tida brukte jeg bare pulver og ikke skyllemiddel og syntes det gikk helt greit (likte ikke minst at håndklær og sengetøy var litt "stive"). Men flytende vaskemiddel er helt genialt, synes jeg. Klærne holder bedre på fargen og blir mindre slitt, og de blir mykere også, så jeg tenker at da trenger jeg vel egentlig ikke skyllemiddel, kanskje?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 19:39   #18
Omelett
Medlem
 
Omelett sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 189
Omelett er ny på veien

Sv: Kvisekrise i emning?

Kan du ha rosacea?

__________________
http://kaffedamen.blogg.no/
Omelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 23:20   #19
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Kvisekrise i emning?

jeg har heller aldri vært plaget med kviser ,,så det er nok reduktil som er synderen,, merker det jeg også,, det går snart over

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:09   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kvisekrise i emning?

Opprinnelig lagt inn av Omelett, her.

Kan du ha rosacea?

Åh, nei. Det tror jeg da virkelig ikke! Jeg har knapt tendens til rødfarge i ansiktet, jeg er lys, på grensen til melkehvit i huden. Så det tviler jeg sterkt på. (Det er kronisk også, så vidt jeg forstår, og de bildene jeg fant på google var helt jævlige!)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:10   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kvisekrise i emning?

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

jeg har heller aldri vært plaget med kviser ,,så det er nok reduktil som er synderen,, merker det jeg også,, det går snart over

Så du har også fått litt småkviser av reductil? I tilfelle skylder jeg på den, og håper det går over. Jeg spurte venninna mi i går, og hun sa hun i grunn ikke kunne se dem, vel var det i halvmørket, men jeg tror nok jeg er veldig selvbevisst på ting med ansiktet mitt ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 10:28   #22
Omelett
Medlem
 
Omelett sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 189
Omelett er ny på veien

Sv: Kvisekrise i emning?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Åh, nei. Det tror jeg da virkelig ikke! Jeg har knapt tendens til rødfarge i ansiktet, jeg er lys, på grensen til melkehvit i huden. Så det tviler jeg sterkt på. (Det er kronisk også, så vidt jeg forstår, og de bildene jeg fant på google var helt jævlige!)

Jeg har rosacea selv, og det finnes i forskjellige grader. Alt ser ikke helt jævlig ut (heldigvis). Men det kan blant annet føre til kviser (eller noe som ligner egentlig) i voksen alder. Men hvis du ikke har noen rødhet i huden er det sikkert ikke det.

__________________
http://kaffedamen.blogg.no/
Omelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 11:01   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kvisekrise i emning?

Opprinnelig lagt inn av Omelett, her.

Jeg har rosacea selv, og det finnes i forskjellige grader. Alt ser ikke helt jævlig ut (heldigvis). Men det kan blant annet føre til kviser (eller noe som ligner egentlig) i voksen alder. Men hvis du ikke har noen rødhet i huden er det sikkert ikke det.

Nei, det er vel de mest ekstreme tilfellene som blir vist på bilder på nettet, liksom. Er jo gjerne sånn.
Jeg må knipe meg i kinna for å få rødfarge, så jeg tror jeg med letthet kan si at jeg ikke har det

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no