Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er det noen lavkarbere med kunnskap og lyst til å hjelpe her?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-10, 21:27   #26
MiniMe74
Medlem
 
MiniMe74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 59
MiniMe74 er på en erverdig vei

Sv: Er det noen lavkarbere med kunnskap og lyst til å hjelpe her?

Hei Atkinsmadde og alle andre.
Jeg er i veldig lik situasjon som deg. Vi er i gang med vårt andre prøverørs forsøk (det første var dessverre mislykket). I fjor på disse tider ble dessverre begge egglederene mine operert ut pga graviditet utenfor livmor og sprukket eggleder (den andre viste seg å være skadet fra før). Vi har derfor ingen mulighet for å bli gravid på egen hånd og får nå prøverørs behandling på IVF på Ullevål sykehus.
Oj, det ble veldig personlig - håper det er greit?

Anyway, siden jeg er overvektig og ble anbefalt å gå ned i vekt av legene, ringte jeg med en gang til Ullevål når jeg tenkte på å starte med ketolysekuren. De fortalte med at det ikke var noe problem med å gå på lavkarbo eller være i ketolyse.
Dette ble jeg fortalt, men jeg anbefaler deg å ringe dit du får prøverørs behandling så du får vite direkte fra dem selv.

Kjempe lykke til, Atkinsmadde!

__________________

MiniMe74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 22:31   #27
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen lavkarbere med kunnskap og lyst til å hjelpe her?

Opprinnelig lagt inn av Matglad, her.

er det jo et faktum at de fleste ufrivillig barnløse ikke starter med stress.

Det er jeg faktisk hoppende uenig i! Kanskje ikke stress realtert til graviditet, men alt annet stress man samler opp gjennom livet kan resultere i ufrivillig barnløshet. Det er jo for eksempel et kjent faktum at stress fører til overvekt, som igjen gjør det vanskelig å bli gravid. Andre igjen sliter med at de raser ned i vekt i stressede perisoder, og som noen nevner så lager ikke kroppen barn i krisetider, det er et overskuddsfenomen. Sykdom i kroppen, som insulinresistens og stoffskifteproblemer (som kan komme av stress...) kan også gi en stresssituasjon i kroppen, som igjen gjør det vanskelig å bli gravid.
Overdrevent fokus på å spise lite kalorier er jo helt klart et stressfenomen for kroppen...
Så jeg tror faktisk veldig mye starter med stress, selv om man ikke ved første øyekast kan linke det sammen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 08:07   #28
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen lavkarbere med kunnskap og lyst til å hjelpe her?

Jeg tror nok også at mange planlagte graviditeter starter med stress. I hvert fall gjorde vår det, ved at straks vi bestemte oss for å prøve å få barn ble det innkjøpt eggløsningstester og jeg begynte å tempe og vi begynte med sex etter klokka. Vi holdt på i 7 måneder uten resultater, og så bestemte vi oss for å ta en pause i prøvingen og jeg ville heller prøve å konsentrere meg om å gå ned en del i vekt før vi skulle prøve igjen. Svupp, så var jeg gravid. Jeg tror ikke det er tilfeldig altså ...

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 08:11   #29
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen lavkarbere med kunnskap og lyst til å hjelpe her?

Men bare for å ha det sagt, jeg tror overhodet ikke at ufrivillig barnløse som har prøvd i årevis kan bli gravide bare ved å stresse ned altså. Der er nok problemet mer kompleks. Men at enkelte par (sånn som oss) kunne kortet ned prøvetiden ved å slappe av er jeg ikke i tvil om. Men det er lett å si og vanskelig å faktisk gjøre, det vet jeg alt om.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 19:38   #30
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen lavkarbere med kunnskap og lyst til å hjelpe her?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

jeg tror overhodet ikke at ufrivillig barnløse som har prøvd i årevis kan bli gravide bare ved å stresse ned altså.

Nei, det var absolutt ikke poenget mitt heller. Når stresset har satt sine spor på kroppen må det mer til enn å bare stresse ned. Det var mer bare for å sette litt spiss på at stress faktisk fører til så mye kjipe ting vi ikke tenker over, og kanskje ikke merker før mange år etter.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 20:12   #31
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen lavkarbere med kunnskap og lyst til å hjelpe her?

Joda, baconsvor er bra saker. Sjekk på posen at du får en som ikke er tilsatt karber. Husk også at dette kan være ganske salt, og salt binder vann.

Akkurat det bryr jeg med lite om, vannet forsvinner etter et par dager.

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen hjelpe meg? Kanutta Spørsmål og svar 1 20-06-08 15:50
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Noen som har lyst å selge sin reviderte utgave av ketolyseboka? Iset Ketolysekuren 22 08-09-06 19:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no