Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-04-10, 18:28   #26
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Nei jeg blir sjokkert over det jeg ser, det er det samme hvilket land det er, jeg har jo sett programmer fra feks. England før der det handler om det samme. Men jeg må si at amerikanere ofte er litt spesielle på dette området med at barn kan skade seg av ditt og datt. Jeg tviler på at så mange andre land forbyr barn under 10 år å bruke gaffel og kniv på skolen. Jamie trodde rektor køddet, han holdt på å daue da han fikk beskjed om det.

Nå handler det jo om akkurat den byen som er kåret til verdens feteste by, som da ligger i USA.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 21:18   #27
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Her er et sjokk fra Kjølberg skole (fra sonje sin blogg). Meny bestående av pizza pølse kake og boller, samt sjokolademelk og juice. Man trenger ikke skue til USA, vi har alt som trengs for en god fedmeepidemi her hjemme.

http://2.bp.blogspot.com/_EnmHgb3sCd...n%3F%3D-732084

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 21:24   #28
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Det er helt sykt, sett det jeg og. Jeg er så glad for at vi som regel har en litt annen kultur her og at vi smører maten til barna våre selv! (Selv om det er nok av sånne her og nå...) Når jeg bodde i Spania, hadde folk bare med seg kaker, croissanter ol. på skolen. Ingen klarer jo å konse i timene, for de er helt høye på sukker og slappe av null næring. Skjønner ikke hva sånne foreldre tenker med!!!

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 21:33   #29
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Her er et sjokk fra Kjølberg skole (fra sonje sin blogg). Meny bestående av pizza pølse kake og boller, samt sjokolademelk og juice. Man trenger ikke skue til USA, vi har alt som trengs for en god fedmeepidemi her hjemme.

http://2.bp.blogspot.com/_EnmHgb3sCd...n%3F%3D-732084

Det er jeg klar over, det er tragisk og han skulle nok tatt seg en tur hit også. Men det JEG reagerer på er ikke at folk i USA er så "tette i pappen" for det er de jammen her også. Jeg reagerer på måten Jamie blir tatt imot på, det er det som sjokkerer meg. Måten han blir behandlet på, motarbeidet hele tiden, at unger (samme hvor de kommer fra) ikke vet hvordan tomater og poteter og blomkål ser ut, noe min datter har visst fra hun kunne snakke. Ja og så dette med at de ikke får bruke kniv og gaffel, akkurat DET hadde nok ikke skjedd så mange andre steder enn USA vil jeg påstå, men det er jo ikke likt overalt der heller.

I Spania får man forresten kjøpt babygrøt med sjokoladebiter i.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)

Sist redigert av Iset : 19-04-10 kl 21:50.
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 21:43   #30
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

På skolen der jeg har praksis for tida er de veldig stolte av å dele ut gratis frukt til elevene. Men alle klassene har en avtale der elevene bytter på å ta med kaker til klassens time (en gang i uka), og hver dag er det noen som selger enten kake eller grandis i kantina til inntekt for skoleturen.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 00:15   #31
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Jamie gjør en kjempejobb! Eller prøver ivertfall på det.. Jeg klarer ikke å se på det, jeg blir lynende førrbainna!

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 04:05   #32
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Vil bare skyte inn at fedmeepidimen i statene ble et faktum etter at kravene for hva som definerte fedme ble endret med bmi for noen år siden ... Det er jo noe betenkelig.
Likevel er jeg enig i at det er helt utrolig den totale mangelen av næringsvett som eksisterer, altså!
Jeg husker selv da jeg var på språkskole for femten seksten år siden i Brighton i England. Min sedvanlige lunsj hjemme på barne- og ungdomsskolen var to skiver grovbrød med typ ost/salami/servelat etc, en gulerot, og så kjøpte jeg melk på skolen. Om det er sunt med de øynene jeg har i dag, tja, men sammenlignet med det jeg fikk fra vertsfamilen der; En liten pose potetgull, en sjokoladebar, en sandwich av loff og så fikk jeg med ett pund til å kjøpe brus fra brusmaskinen. Vi nordmenn var jo helt sjokka, og det hendte ofte at vi kasta lunsjen vår og gikk på maccern og kjøpte kyllingsalat, eller frukt på en sjappe i nærheten. Lærerne syntes vi var helt koko, men man ble jo ikke ordentlig mett med en sånn lunsj, liksom!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 08:12   #33
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.


I Spania får man forresten kjøpt babygrøt med sjokoladebiter i.

Og i amerika er det vistnok morsmelkerstatning med sjokoladesmak! SYKT!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 09:12   #34
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Whaat? Seriøst? Er du sikker? Det vet jeg ikke helt om jeg klarer å tro på, så spesielt er det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 09:14   #35
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Har sett tre episoder av dette og det er til å bli sjokkert av..

Synes det verste er de reglene de har for ernæring. Minst 1 og 3/4 cups med grønnsaker må bli servert til et måltid, og pommes frites regnes som en grønnsak. Så alle unger og ungdommer spiser "grønnsaken" pommes frites til lunsj.

Den familien var også ganske ille, donuts som ble dyppet i sjokolepålegg til frokost og ikke en eneste grønnsak ble kjøpt inn.

På min ungdomsskole var ikke det som ble solgt i kantina heller regnet som særlig sunt. Vi hadde toast en dag og grandiosa en annen dag, men det kostet jo penger og de aller færreste spiste kantine-mat hver dag.

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 09:23   #36
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Opprinnelig lagt inn av Smakfull, her.


Synes det verste er de reglene de har for ernæring. Minst 1 og 3/4 cups med grønnsaker må bli servert til et måltid, og pommes frites regnes som en grønnsak. Så alle unger og ungdommer spiser "grønnsaken" pommes frites til lunsj.

Ja, de måtte ha 2 brødenheter til hvert måltid, så da Jamie serverte fullkornpasta med grønnsaker og kylling, fikk han ikke godkjent det fordi det ikke var BRØD til! Så han måtte servere lyst brød, altså LOFF ved siden av, eller noe. Eller ble det den pizzaen? I hvert fall noe lyst brød. Jamie var helt sjokkert og mente systemet var crap. Han er ikke alene om det nei ... Han snakket mye om carbs, carbs, carbs, ungene fikk bare i seg carbs, noe de gjorde. ALL melk var sukret og smakssatt med sjokolade eller jordbær.

Og i den episoden jeg så i går, det var vel episode 3 tror jeg, så ble pommes frites regnet som grønnsak ja. Og Jamie hadde SYV sorter grønnsaker i denne teryiaki-retten han serverte. Neida, det var ikke nok, dama kunne SE at det var litt mindre mengde enn denne 1,5 cupen eller hva det var. I køen ved siden av forsynte tenåringene seg med burgere og pommes frites ... Da Jamie spurte hvor grønnsakene var der, hvorfor han fikk reprimande pga. mangel på grønnsaker (som var tullball!) mens det ble servert pommes frites og burgere ved siden av, sa dama at pommes frites var en grønnsak og at de hadde salatbar til maten. INGEN forsynte seg av salaten, ingen! Så hvor er logikken? Jamie så ut som om han holdt på å få slag.

Den overvektige familien han skulle hjelpe, løy jo om å ha fulgt programmet hans, ingen av matvarene han hadde kjøpt inn var rørt, og han fant takeaway-bokser på bordet osv, mens mora stod der og bedyret at hun hadde fulgt menyen, noe hun aldeles ikke hadde gjort. Pinlig å se på.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 09:39   #37
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Nå står de 5 første episodene på nedlasting her også Gruer meg nesten til å se på, for jeg vet bare med å ha lest tråden at dette kommer til å proosere meg uten like!

Har forresten samme erfaring som photo fra jeg var på språkskole i england for 5-6 år siden.. Matpakken vår bestod av en sandwich av loff med skorpene skjært vekk! (Skulle ønske dette var en overdrivelse, men desverre...) En kjeks, en pose chips og ett pund til brusmaskinen. Og det var KUNN brus i maskinen, ikke noe vann eller noe annet uten sukker i. Rart jeg la på meg på de tre ukene jeg var der..?

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 18:49   #38
molo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 4
molo er på en erverdig vei

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

jeg vet det er ille , jeg var aupair i orlando for 19 år siden og da spiste ungene kjeks med kanel og sukker greier eller sultetøy til frokost og lunsj , i barnehagen der gidde dem ungene salt kjeks ( salte fisker...sånn kino snop) til mellom mat , små hamburger som lunsj ...osv ...huska jeg var helt sjokka i den tiden

molo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompinert Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 19:42   #39
Myrull
Medlem
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Innlegg: 367
Myrull er ny på veien

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Sett de 3 første jeg nå..
Så tverr hun er hun "sjefs" kokka på den barenskolen.
For ei negativ dame.

Å chips er jo en fin grønnsak.

__________________


Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 20:41   #40
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Ja, Alice, var det ikke det hun het? Hun er uspiselig altså! Skikikelig bisk. Og han radioverten ... *dåne*

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 22:27   #41
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Har sett litt på ett annet program med Jamie i dag. Eat to save your life. Han har ett program med 18 briter som alle sakte men sikkert spiser seg ihjel. Ikke alle var tjukke heller.

Jeg ble litt redd av å se på det. De hadde bl.a 2 lik de frøs og delte i to slik at vi fikk se virkningen av fedme inni kroppen, kontra ett tynt menneske inni kroppen.

De snakket også en del om farligheten med "satureted fat", feite melkeprodukter og salt. Må si jeg er en smule skeptisk til å spise kremfløten min etter det...

Også skjønner jeg ikke hvorfor jeg ser på sånne programmer, jeg blir jo hypokonder av sånn


Sist redigert av Cherry : 20-04-10 kl 22:42.
Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 22:40   #42
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Oj det må jeg se om jeg finner på nett, skal se nå. Takk for tipset!
Jeg er igang med episode 4 nå, har snart sett hele, og jammen - radioverten har snudd om! Nå liker jeg ham bedre, han er i grunnen ganske sympatisk altså, han har bare grodd fast i det han har trodd på og den behagelige livsstilen der man bare gir f. Nå er han annerledes, sitter til og med og anbefaler folk å stikke innom Jamies kjøkken.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 23:19   #43
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

De snakket også en del om farligheten med "satureted fat", feite melkeprodukter og salt. Må si jeg er en smule skeptisk til å spise kremfløten min etter det...

Jeg går ut fra de samtidig hoppet elegant bukk over det at karbohydratene gjør at dette fettet lagres?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 23:44   #44
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg går ut fra de samtidig hoppet elegant bukk over det at karbohydratene gjør at dette fettet lagres?

Neida, de var både på karbohydratene og fettet, og saltet...og ....fiber, antioksidanter osv. Men de var inne på godt og dårlig fett, godt og dårlig kolestrol, gode og dårlige karbohydrater.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 23:47   #45
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Det jeg ble forbauset over da jeg var i USA for en del år siden var den supre tilgangen på råvarer, frukt og grønnsaker i butikkene...det bugnet med gosaker! Slettes ikke vanskelig å spise sunt!

Men samtidig bugnet det jo med alskens usunn mat også...og innfartsveiene til de store byene var nærmest brolagt med junkfood-sjapper som Mc Donalds, Kentucky Fried chicken, Taco Bell osv...samtidig som det fantes flotte, rimelige spisesteder med mye god og sunn mat. Så også her fantes det ingen unskyldning til å spise dårlig mat.

Men.....butikkene skilte klart ut etterhva slags nabolag de lå i....de fattigere lr farged bydelene hadde mye dårligere tilgang på gode råvarer. Det er skremmende at denne trenden nå når Norge.
Sjekk fx ut Meny på Skedsmo kontra en Meny på Oslo vest...det er himmelvid forskjell i vareutvalg og kvalitet!

Overvektandelen blant befolkningen var helt påtakelig synes jeg, men nå idag kommer vi i Norge etter med stormskritt...for her har jo de samme kjedene dukka opp som paddehatter de siste årene...billig unyttig drittmat.
Amerikanerne hadde også et ganske annet syn på hva som var sunt enn det vi hadde. grovbrød fantes ikke...det var kun hvitt brød med brun farge i...men de anså surdeigsbrød som helsekost...selv om det var like hvitt... Moren til min amerikanske venninne var helskostfanatiker og sukker hater....men like fordømt fikk vi servert posjerte egg og rosin muffins til frokost
En grusom kombinasjon

Mitt værste mat exempel fra Norge: Mor utenfor Obs...som heller Pepsimax på tåteflaska til sitt 10-12 mnd gamle barn!!! Stikk den!!

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/

Sist redigert av Nannah : 20-04-10 kl 23:53.
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 19:58   #46
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Det verste syns jeg er den motstanden han møter fra ungenes foreldre. Foreldre som kommer ekstra til skolen med "junk food" til dem fordi de ikke liker at Jamie "tvinger" dem til å spise sunt. De påstår også at han gjør ungene kresne og fratar dem valgmuligheter. For all del, ungene kan få pizza en gnag i blant. Hamburger en gang i blant osv, men hvorfor kan ikke basisen i kostholdet deres være sunt? Hva er det som gjør dette til ett stort problem for foreldrene?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 22:45   #47
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Ja, det er ufattelig. Hun kantinedama Alice i denne serien er jo også helt ånnas når det gjelder synet på junk. "I don't see nothing wrong with chicken nuggets, we have better food than you". Javel?

Buhu, bare 6 episoder i denne sesongen! Jeg har den siste på pcen nå, skal se den straks.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 23:00   #48
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Hele episoder ligger på youtube.

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 01:27   #49
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Denne flash moben han arrangerte var jo helt rå da:

http://www.youtube.com/watch?v=_-Tpo2ELCUM

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 10:03   #50
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Mitt værste mat exempel fra Norge: Mor utenfor Obs...som heller Pepsimax på tåteflaska til sitt 10-12 mnd gamle barn!!! Stikk den!!

Å hjelp...

Jeg kom nettopp på en film jeg så; "Idiocracy". Anbefales.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jamie Oliver og ren mat Vettel Generell ernæringsdebatt 10 03-03-10 15:15
Holdt på å få sjokk i dag! Sungrazer Generell diskusjon 26 15-11-09 12:40
Blodsukkerstigning/sjokk og kaloriinntak Nike Generell ernæringsdebatt 14 23-06-08 09:15
Hurra for Jamie!!! nalana Barns kosthold 12 24-11-06 23:57
Vaniljesukker, Jamie Oliver guro Kake/dessert og snacks 3 21-06-04 22:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no