Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor lang tid tar det før man merker forskjell ved kutt av eventuelle partystoppere?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-10, 19:09   #1
MinMort
Medlem
 
MinMort sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rælingen
Innlegg: 105
MinMort er ny på veien

Hvor lang tid tar det før man merker forskjell ved kutt av eventuelle partystoppere?

Hei

Jeg har gått på Ketolysekuren siden slutten av februar. Jeg gikk ned 4-5 kg med en gang, men har stått stille siden i mange uker.
Jeg har gått kostholdet mitt litt i sømmene og kommet frem til at jeg nok ligger litt for lavt i karber, maks 10 pr dag, og har begynt å spise mer grønnsaker for å se om dette hjelper.
Jeg har også kutta ut pepsi max, selvom dette ikke er noe jeg drikker i store mengder.
Når kan jeg forvente meg å se om dette har noen effekt?
Jeg veier 76 kilo og er 165 høy, men har stor muskelmasse og bør vel ikke mer ned enn 6/7kilo til ca, så det kan jo også være at det tar litt lenger tid da den reelle overvekten ikke er så stor.
Jeg er ikke desperat, men er det noen som har noen erfaringer med dette?
Har lest en del om det i forumet, men kunne tenkt meg noen ferske svar!
Setter STOR pris på eventuelle svar.

__________________
JEG DRITER I VEKTA SÅ LENGE BUKSA PASSER!
MinMort er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 19:28   #2
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Hvor lang tid tar det før man merker forskjell ved kutt av eventuelle partystoppe

jeg spurte om det samme her for en stund siden. Ca 4 uker var svaret...

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 20:04   #3
MinMort
Medlem
 
MinMort sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rælingen
Innlegg: 105
MinMort er ny på veien

Sv: Hvor lang tid tar det før man merker forskjell ved kutt av eventuelle partystoppe

Ja, se der! Takk,takk. Den fant jeg ikke, men er keen på litt mer info om akkurat dette.

__________________
JEG DRITER I VEKTA SÅ LENGE BUKSA PASSER!
MinMort er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 10:30   #4
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor lang tid tar det før man merker forskjell ved kutt av eventuelle partystoppe

Det står veldig mye tull om såkalte partystoppere på forumet. Det meste kommer av at folk tror de blir påvirket av noe og legger det umiddelbart ut her (i beste mening) som advarsel til andre.

Problemet er at det for én person er nesten umulig å finne dette ut. Det kan være hundrevis av grunner til vekten står stille, men hvis noen har tatt seg et glass pepsi max og ikke gått ned så påstår man at pepsi max er en partystopper. Og så glemmer de å oppdatere oss om at de ikke har gått ned de neste månedene heller selv om de har latt være å drikke pepsi max .

Man kan ha slanket seg kraftig, men vekten kan likevel ha stått stille. Man kan ha lagt på seg og vekten likevel stått stille osv. Uten tilgang til ekstremt avanserte apparater som måler faktisk fettnivå er det så og si umulig å si om kostholdet fører til redusert fettprosent eller ikke, spesielt over kort tid.

Men for å svare på spørsmålet ditt: Kroppen husker ikke hva den spiste for to dager siden og hvis du har kuttet ut en partystopper så vil du umiddelbart få effekt.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 10:39   #5
zuzi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 21
zuzi er på en erverdig vei

Sv: Hvor lang tid tar det før man merker forskjell ved kutt av eventuelle partystoppe

Hei er ikke noen ekspert men jeg har letet selv etter disse partystopperne. Ble rett frustrert av hele greia.

Jeg økte trening fra 1 steppuls time i uken til 3 timer per uke.
Økte på med varierte grønnsaker.
Spist ca 3-4 måltider per dag og begrenset inntaket.
Fikk anbefalt noe som heter Bitterstern på helsekost (hun mente dette skulle ha effekt på fettforbrenningen)
Kuttet ut alt med søtning (værst å kutte ut pepsi-max)

Dette begynnte jeg med etter å ha stått stille i 4 frustrerte uker.

Resultatet etter 2 uker = 1,6 kg

Håper noe av dette kan hjelpe deg lykke til

__________________


zuzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 11:26   #6
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Hvor lang tid tar det før man merker forskjell ved kutt av eventuelle partystoppe

Jo det finnes faktisk noe som er partystopper. Men som sagt, vanskelig å vite hva alle ulike personer reagerer på. For noen er det kaffe (økter sult hos noen), andre ferskost/melk (noen reagerer på melkeproteinets sammensetning), andre på nøtter (er jo mye fett og kalorier i de), andre sukkererstatninger feks brus/sjokolader (søtstoff kan trigge sult hos noen) og så videre og videre...

Men jeg tror den største årsaken til vektnedganger manglende søvn og for mye stress! Begge deler skiller ut etellerannet hormon som kan hindre fettforbrenning, og heller øke cravings/sult.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 12:05   #7
MinMort
Medlem
 
MinMort sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rælingen
Innlegg: 105
MinMort er ny på veien

Sv: Hvor lang tid tar det før man merker forskjell ved kutt av eventuelle partystoppe

Takk for gode svar!
Skal i første omgang spise mer grønt og kutte ut brusen (vræææææææææææl), så får vi nå se hvor det bærer. Er i utgangspunktet ikke så hysterisk på dette, meeeeeeeeen man vil nå ned litt mer...

__________________
JEG DRITER I VEKTA SÅ LENGE BUKSA PASSER!
MinMort er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 23:26   #8
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Hvor lang tid tar det før man merker forskjell ved kutt av eventuelle partystoppe

Vet dette er en nokså gammel tråd, men klarte ikke å la være å komme med mitt innsyn:

Jeg var på Atkins i seks uker og veide meg hver dag. Jeg fulgte dietten grundig, spiste nøyaktig antall karbohydrater osv, men likevel gikk jeg ikke ned mer enn 0.2-0.4 kg i uka. Det begynte etterhvert å gå meg på nervene, for jeg hadde (har) jo tross alt cirka 10 kilo å ta av.

Så tenkte jeg en søndag at jeg skulle prøve å kutte ut Fun Light, til tross for at jeg i flere uker hadde nektet for at akkurat dét var grunnen til at jeg ikke gikk ned.

Jeg erstattet Fun Light med vann, og drakk cirka 1.5 liter hver dag (jeg fylte en tom brusflaske med vann og på den måten kunne jeg følge med på at jeg fikk i meg minst 1.5 liter). Allerede dagen etter gikk jeg ned 0.3 kilo (eller noe slikt), og sånn fortsatte det i de neste par dagene óg.

Den offisielle veiedagen min er fredag, og den fredagen hadde jeg gått ned 1.4 kilo, og det etter å ha kuttet ut Fun Light i kun 5 dager! Det var det største vekttapet jeg hadde hatt siden den første uken min på lavkarbo!

Jeg sier ikke at alle reagerer slik på Fun Light, eller at alle reagerer på å kutte ut en mulig partystopper så fort (allerede dagen etter, i mitt tilfelle), men det kan virkelig lønne seg å prøve! Og for meg er det mye mer belønnende å se at vekta går nedover, enn å kunne drikke et par glass Fun Light hver dag!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 23:44   #9
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Hvor lang tid tar det før man merker forskjell ved kutt av eventuelle partystoppe

Jeg er en Cola Zero-holiker...men har hele veien tenkt som så at detr kan da ikke skade..har derfor ikke prøvd å kutte det ut. Men nå ser jeg jo at vekta ikke har rørt seg på lenge...så jeg må vel da bare bite i det sure eplet og kutte ut min kjære Cola Zero...det blir vanskelig...den har liksom alltid vært min "kos". ikke trigger den noe søtsug hos meg heller, derfor jeg har tenkt at den er grei å drikke...men nå må jeg altså bare kutte den brått, så får vi se

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 08:36   #10
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Hvor lang tid tar det før man merker forskjell ved kutt av eventuelle partystoppe

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Jeg er en Cola Zero-holiker...men har hele veien tenkt som så at detr kan da ikke skade..har derfor ikke prøvd å kutte det ut. Men nå ser jeg jo at vekta ikke har rørt seg på lenge...så jeg må vel da bare bite i det sure eplet og kutte ut min kjære Cola Zero...det blir vanskelig...den har liksom alltid vært min "kos". ikke trigger den noe søtsug hos meg heller, derfor jeg har tenkt at den er grei å drikke...men nå må jeg altså bare kutte den brått, så får vi se


Vet hva du mener. Jeg kutta ut Pepsi Max for en uke siden. Savn, savn!! Forbered deg på en voldsom hodepine i et par dager når kroppen ikke får den koffeien den er vandt til (hvis du ikke drikker kaffe da)
Lykke til med å avslutte forholdet til en "god venn".
Skal prøve meg på røykeslutt etter høstferien, lurer på om den kanskje blir litt vanskeligere.

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 09:02   #11
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Hvor lang tid tar det før man merker forskjell ved kutt av eventuelle partystoppe

Ahh...gruer meg... Akkurat kommet hjem fra nattevakt nå..og her sitter jeg med ei mugge vann!! haha...det høres jo veldig sunt ut, og helt rett ut.. Men det er nå jeg pleier å kose meg med litt brus etter ei lang natt på jobb..
Jeg drikker litt kaffe, men må ha melk og suketter i...så, skal jeg først kutte ut brus pga søtning, så tror jeg at jeg må glemme kaffen og.. Tror jeg Er litt usikker på om suketter er det samme som søtningen i brus..??

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 11:00   #12
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid tar det før man merker forskjell ved kutt av eventuelle partystoppe

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Ahh...gruer meg... Akkurat kommet hjem fra nattevakt nå..og her sitter jeg med ei mugge vann!! haha...det høres jo veldig sunt ut, og helt rett ut.. Men det er nå jeg pleier å kose meg med litt brus etter ei lang natt på jobb..
Jeg drikker litt kaffe, men må ha melk og suketter i...så, skal jeg først kutte ut brus pga søtning, så tror jeg at jeg må glemme kaffen og.. Tror jeg Er litt usikker på om suketter er det samme som søtningen i brus..??

Øhh...det er noe enormt med karber i melk, altså... Melk skal vi IKKE ha på ketolyse. Bruke kremfløte istedet, kanskje?

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 12:07   #13
belino
Juniormedlem
 
belino sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 38
belino er på en erverdig vei

Sv: Hvor lang tid tar det før man merker forskjell ved kutt av eventuelle partystoppe

Etter å ha lest denne tråden har jeg bestemt meg for å kutte ut FunLight og Zero. Jeg gruer meg! Det er jo eneste kosen jeg har igjen. Men hva med suketter i teen?

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Øhh...det er noe enormt med karber i melk, altså... Melk skal vi IKKE ha på ketolyse. Bruke kremfløte istedet, kanskje?

Jeg bruker soyamelk i latten min etter tips her inne. Det smaker fantastisk godt, og jeg savner ikke melken. Soyamelken inneholder bare 0,2 k per dl.

__________________




belino er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 12:48   #14
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid tar det før man merker forskjell ved kutt av eventuelle partystoppe

Opprinnelig lagt inn av belino, her.

Jeg bruker soyamelk i latten min etter tips her inne. Det smaker fantastisk godt, og jeg savner ikke melken. Soyamelken inneholder bare 0,2 k per dl.

...bortsett fra at soyaprodukter i alle varianter er OGSÅ partystoppere hos meg da...

Partystoppere er rare ting, dessverre, og jeg tror det fins nesten like mange forskjellige av dem som det fins forskjellige mennesker. Jeg tror trikset er å jobbe mye med å bli kjent med sin egen kropp, hvordan den fungerer på forskjellige typer drivstoff, og hva den definitivt ikke vil ha. Men det krever mye trening i å øve seg på å kjenne etter

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 14:11   #15
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Hvor lang tid tar det før man merker forskjell ved kutt av eventuelle partystoppe

Jeg bruker og soyamelk, 0,2 gr karbo pr 100 gr... av og til litt fløte

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 15:40   #16
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid tar det før man merker forskjell ved kutt av eventuelle partystoppe

Opprinnelig lagt inn av belino, her.

Etter å ha lest denne tråden har jeg bestemt meg for å kutte ut FunLight og Zero. Jeg gruer meg! Det er jo eneste kosen jeg har igjen. Men hva med suketter i teen?

Kan du ikke kose deg med god mat i stedet? Forsøke å programere om begrepet "kos" litt?
Skal jeg "kose" meg nå tenner jeg lys, kanskje fin musikk, et ok tv program etc og tenker at stemningen rundt er med på å skape kosen og ikke det jeg putter innpå Og nå er det det som er å kose seg for meg.
Er helt utrolig hvor mye som viser seg bare å være en vane

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Partystoppere, hvor lenge unngå dem for å se om det gir resultater? Ferskenbeinet Lavkarbo generelt 2 27-03-10 19:01
Hvor fort merker man at man går ut av Ketose? Matglad Spørsmål og svar 1 19-01-10 15:55
Hvor lang tid tar det? matitt Lavkarbo generelt 0 16-01-09 13:43
Hmm... Hvor lang tid? tinamh Ketolysekuren 2 06-10-06 09:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no