Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ned fem kilo på fem dager - er dette litt for godt til å være sant?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-09, 18:05   #26
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ned fem kilo på fem dager - er dette litt for godt til å være sant?

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Siden det er du som spør skal jeg legge meg litt i ekstra i selen, trippelsjekke alle detaljer, og forsøke etter beste evne å gi et ordentlig svar. Jeg har veldig mye info om det du spør om. Stay tuned

Hurra! Veldig gjerne, for lavkarbo er livsstilen min for resten av livet. Jeg har det strålende på alle måter, det er bare denne siste lille nøkkelen som jeg gjerne skulle fått fingrene mine i, dette er det eneste jeg ikke har klart å forstå mekanismen bak. Men jeg vet du er konge på å finne ut av ting. Venter i spenning

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 10:50   #27
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ned fem kilo på fem dager - er dette litt for godt til å være sant?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men hva med når man spiser ketogent, men likevel har høye insulinverdier?

Jeg lurer også på det, og venter i spenning!
Men en teori jeg har er at når man er insulinresistent har man et overskuddslager av ubrukelig insulin i kroppen, som sirkulerer i blodsystemet som gammelt skrap i bane rundt jorda... Det vet ikke hva det skal ta seg til, og kroppen vet ikke hva det skal brukes til, så det bare blir der. At det rett og slett er rester etter høykarbolivet som vi ikke klarer å riste av oss.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 11:20   #28
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ned fem kilo på fem dager - er dette litt for godt til å være sant?

Jeg driver og leser meg opp på Metformin, insulinresistens, leptinresistens, studier og forskning rundt glukoneogenese generelt, og et par andre mer eksotiske områder nå med tanke på det du har fortalt, men det er ganske store områder, og jeg må i hvert fall late som om jeg gjør litt annet også

Spennende er det i hvert fall. Photobscura - kan du si litt mer om blodverdiene og eventuelle hormontester fra forrige runde til nå? Hva har du målt, og hvordan det har utviklet seg? Greit om du PM-er meg om du ikke vil poste det her. Men det vil være til stor hjelp. Det største problemet er å sile ut hva jeg ikke behøver å bruke tid på.

  Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 15:06   #29
Skinnogbein
Juniormedlem
 
Skinnogbein sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trøndelag
Alder: 58
Innlegg: 24
Skinnogbein er på en erverdig vei

Sv: Ned fem kilo på fem dager - er dette litt for godt til å være sant?

Jeg ville også blitt sjeleglad om du Chunky - eller noen andre - kunne finne noen forklaringer på hvorfor vektnedgangen stopper fullstendig opp for noen (uten påvist, eller mistenkt insulinresistens) - mens den for andre (som deg selv) fortsetter utover målvekt. Jeg startet samtidig som deg - og har omtrent samme mål i antall kilo som det du hadde. Siden begynnelsen av juni har jeg ikke gått ned et gram - tross mange ukers fettfestival - forsøk på å redusere kalorinntak eller øke trimmengden. Det står bom stille. Faktisk veier jeg nå opptil et kilo mer enn i månedskiftet mai/juni. Har vært standhaftig til tusen, og spiser ikke "erstatningsmat". Og, BMI'n er fortsatt på drøye 25, så jeg har nok ikke nådd optimal vekt for min kropp. Jeg skjønner at ting tar tid - og har uansett funnet et kosthold som skal være mitt i uoverskuelig fremtid. Men jeg skulle jo så inderlig gjerne ruslet ned de siste kiloene...

__________________


Skinnogbein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- egendefinert Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 16:20   #30
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Ned fem kilo på fem dager - er dette litt for godt til å være sant?

Det samme gjelder også for meg, min litt for store standhaftige kropp!!
Jeg venter i spenning på svaret ditt, Chunky

Jeg har fulgt ketolyse-kosthold siden september 2008 og kroppen min nekter å gi slipp.....kun litt i starten. Men siden jeg har det så godt, er dette mitt kosthold for livet og jeg fortsetter.
Men som de andre her, kunne jeg virkelig ha tenkt meg å bli kvitt noe mer av overvekten.

Som sagt, venter i spenning....

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 17:25   #31
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ned fem kilo på fem dager - er dette litt for godt til å være sant?

Jeg sto opp innmari sent, og måtte løpe innom jobb for å levere korrektur, men her er hva jeg skrev i den tråden om forberedelse til glukosebelastning:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Fastende blodsukker 6,6 (referanseramme 4-6, så der er jeg over), Etter en time 10,0 (finner ingen referanserammer her), og etter to timer, 7,8 (>7,8 indikerer nedsatt glukosetoleranse).
Når jeg ser på dette nå, så synes jeg det er meget merkelig at jeg ikke ble satt på metformin alt i fjor høst ...

C-peptiden min var rett i underkant av 900.

Setter kjempepris på hva du prøver å finne ut Kan være til hjelp for mange frustrerte sjeler.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 16:03   #32
Idil
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 1
Idil er på en erverdig vei

Sv: Ned fem kilo på fem dager - er dette litt for godt til å være sant?

hei alle sammen.Det er utrolig inspirerende å lese dettejeg gikk opp 30 kg etter at jeg fikk min sønn,og nå er det på tide å gjøre noe med dette,men trenger hjelp hvor finner jeg lavkorbo dietten?noen som vil hjelpe meg?

Idil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lindeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fleskepølse - for godt til å være sant? Veggpryd Spørsmål om matvarer og oppskrifter 26 07-09-09 23:04
For godt til å være sant!? snutanuta Ketolysekuren 7 06-03-09 09:28
For godt til å være sant? (Fribol drops) Ada Ketolysekuren 5 16-01-09 19:00
Kan det være sant? tullann Ketolysekuren 8 11-08-07 18:51
1 kg ned på 3 dager, dette lover godt stinemarie Ketolysekuren 10 17-06-07 14:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no