Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

I ketose, men går ikke ned i vekt ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-12-10, 15:00   #26
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: I ketose, men går ikke ned i vekt ...

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Vet du, jeg tror du skal forsøke å spise mere rent, fett kjøtt jeg. Det metter utrolig bra. Når jeg spiser en stor nakkekotelett eller et kyllinglår til lunsj så blir jeg ikke sulten igjen før i åttetida på kvelden.

Sier meg enig i dette! Ellers liker jeg godt å starte dagen med egg selv - gjerne hardkokte rett fra kjøleskapet, delt i to på langs med et godt lag majones/majonessalat på.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 17:29   #27
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: I ketose, men går ikke ned i vekt ...

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Vet du, jeg tror du skal forsøke å spise mere rent, fett kjøtt jeg. Det metter utrolig bra. Når jeg spiser en stor nakkekotelett eller et kyllinglår til lunsj så blir jeg ikke sulten igjen før i åttetida på kvelden.

For meg var det lurt å komme meg ut av den mentale fella hvor de ulike måltidene er definert av hva som er "typisk frokostmat", "typisk lunsjmat" og lignende. For det setter så mange begrensninger på hva vi tenker at vi kan spise på de ulike tidspunktene på dagen. Nå synes jeg det er helt greit å spise en kald kotelett til frokost selv om hele resten av verden rister på hodet. Den koteletten holder meg mett, energisk og fornøyd hele arbeidsdagen igjennom. Er ofte ikke sulten til lunsj engang. Rasjonell næring, altså.

Ja, enig. Jeg spiser noen ganger stort middagslignende måltid som første måltid, om jeg har lyst på det og er skikkelig sulten da. Jeg tenker på alt jeg har for hånden av mat å velge mellom og tar det jeg vil ha uten noen normer å ta hensyn til uten lavkarbofaktaene etc.

Så bra du har funnet ut at rent, fett kjøtt er perfekt for deg. Det er det jo det beste å spise.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 17:51   #28
Nordpia
Juniormedlem
 
Nordpia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28
Nordpia er på en erverdig vei

Sv: I ketose, men går ikke ned i vekt ...

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Hurtigsnacks til å ha i vesken;
- en pose mandler
- en pose hasselnøtter
- tørrfisksnacks (hvis du ikke er redd for å lukte litt )

Trodde mandler og hasselnøtter var litt high on carbs...? Tørrfisk funker vettu. Kan være jeg må ha det i vesken, men spørs om ev kolleger vil være så lykkelig for det...

Takk for de gode tipsene

__________________



Nordpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 17:56   #29
Nordpia
Juniormedlem
 
Nordpia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28
Nordpia er på en erverdig vei

Sv: I ketose, men går ikke ned i vekt ...

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Vet du, jeg tror du skal forsøke å spise mere rent, fett kjøtt jeg. Det metter utrolig bra.

For meg var det lurt å komme meg ut av den mentale fella hvor de ulike måltidene er definert av hva som er "typisk frokostmat", "typisk lunsjmat" og lignende.

Tror du har noen gode poeng der ja. Det er bare en utfordring for en som meg - som egentlig sjelden har spist frokost - å være så "hardcore" at jeg kjører en kotelett til frokost... *ler* Men utfordringer er til for å beseires. Det er et et veldig godt råd å fri seg fra den mentale fella du snakker om. Selv kjenner jeg godt på det å skulle spise varm frokost, kjøtt til lunsj hver dag osv... Men det høres helt fornuftig ut det du og dere sier. Jeg må bare omstille hjernen til den biten også. Rent kjøtt er jeg glad i, så det bør gå helt fint. Må bare strukturere meg ytterligere, slik at jeg faktisk får i meg denne maten på morningen... I stedet for en haste(Atkins)bar i hånden på tur ut døra...

Kjenner jeg gleder meg til å prøve hver gang jeg får gode råd og ideer fra alle her inne... Morsomt!

__________________



Nordpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 21:26   #30
monix1973
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 5
monix1973 er på en erverdig vei
Smile

Sv: I ketose, men går ikke ned i vekt ...

Opprinnelig lagt inn av Nordpia, her.

Oi oi - høres spennende ut... Er dette en ketosediett eller bare mindre karbs enn ordinært? Og jepp - er i stor grad frokost og lunsj jeg sliter med å få tid til...

Dette er en ketosediett, men du kan bestille f.eks kun brødmix eller ferdige brød, for så å velge pålegg selv. Ser på boksen med brødmix (kun tilsett vann, for så å steke på vanlig måte), at den inneholder 3g karbohydrater per 100 gram.
I tillegg kan du også velge mellom en frokostgrøt (har ikke prøvd ennå), eller ferdige rundstykker (disse synes jeg er så gode, at jeg bruker ikke pålegg på engang).
Sjekk ut siden www.spisdegslank.no, og se selv om det er noe du har lyst til å benytte deg av der.
Jeg har selv tenkt å fortsette med brødmix, syltetøy derfra er godt, og en del andre produkter, men skal snart gå over til å lage en del middager selv, for å gjøre hverdagen enklere (må uansett lage middag til ungene).
Lykke til, uansett hva du velger :-D

__________________
Smil til verden, og verden smiler kanskje tilbake
monix1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spisdegslank/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 14:19   #31
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: I ketose, men går ikke ned i vekt ...

Skyr med fløte på er knallgodt. Men pass på å velge den som ikke inneholder sukker. Du finner fort ut av hvilken det er (de små boksene)
Enkelt og kjapt, og du får kjøpt det i de fleste butikker.

Så tar du med deg fløten hjem å lager en god saus, evt har fløte oppi kaffekoppen på jobb og Masse fett

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er i ketose, men går ikke ned i vekt Lillemeg1 Ketolysekuren 14 22-06-14 23:10
Kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt? Knubbelubba Spis deg ned i vekt med Skaldeman 17 24-07-12 19:27
Ketose = ned i vekt? trude.lutt Spørsmål og svar 9 03-08-10 13:48
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 16:36
Ned i vekt med ketose? blå blomst Eurodiett 22 16-02-09 12:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no