Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

4-5 middager?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-01-12, 23:30   #1
middag666
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 4
middag666 er på en erverdig vei

4-5 middager?

Jeg ELSKER varm mat og middager så jeg lurer på om det er mulig å spise noenlunde slik som dette med 4-5 middager. Istedet for mellommåltider som jeg ikke liker.

Frokost - 2 egg og 6 skiver bacon (ingen brød)

2 måltider på jobben - Kyllingfilet eller kotelletter som man har laget dagen før i en boks, eventuelt begge deler.

Før trening - ????????? vet ikke helt

Etter trening f.eks biff med brokkoli gratengs greier ( sånn fryst ferdig greier)

Det blir 6 måltider - Går det ann å nesten bare leve på kjøtt så lenge man får i seg nok fett ( eks kyllingvinger, Bacon, egg ) ?

Pluss drikke masse vann hele dagen seff

Sliter med å hive i seg advokado og grønnsaker for jeg er ikke så glad i sånt så vet ikke helt hva jeg liksom skal bruke som mellommåltid

middag666 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 23:38   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: 4-5 middager?

Opprinnelig lagt inn av middag666, her.

Jeg ELSKER varm mat og middager så jeg lurer på om det er mulig å spise noenlunde slik som dette med 4-5 middager. Istedet for mellommåltider som jeg ikke liker.

Frokost - 2 egg og 6 skiver bacon (ingen brød)

2 måltider på jobben - Kyllingfilet eller kotelletter som man har laget dagen før i en boks, eventuelt begge deler.

Før trening - ????????? vet ikke helt

Etter trening f.eks biff med brokkoli gratengs greier ( sånn fryst ferdig greier)

Det blir 6 måltider - Går det ann å nesten bare leve på kjøtt så lenge man får i seg nok fett ( eks kyllingvinger, Bacon, egg ) ?

Pluss drikke masse vann hele dagen seff

Sliter med å hive i seg advokado og grønnsaker for jeg er ikke så glad i sånt så vet ikke helt hva jeg liksom skal bruke som mellommåltid

Du burde lese Skaldemann sin bok, GI-NULL

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 23:42   #3
middag666
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 4
middag666 er på en erverdig vei

Sv: 4-5 middager?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Du burde lese Skaldemann sin bok, GI-NULL

Det hjalp meg lite

middag666 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 23:43   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: 4-5 middager?

Opprinnelig lagt inn av middag666, her.

Det hjalp meg lite

Google skaldemann

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 23:45   #5
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: 4-5 middager?

Opprinnelig lagt inn av middag666, her.

Det hjalp meg lite

Hvordan kan det å få tips til en retning som synes å passe deg være lite hjelp?

Dersom du ønsker å spise slik du skisserer over bør du absolutt lese deg opp på Skaldemanns filosofi.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 23:48   #6
middag666
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 4
middag666 er på en erverdig vei

Sv: 4-5 middager?

Men ingen som hadde noen kommentarer eller opplevelser med dette?

middag666 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 05-01-12, 23:52   #7
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: 4-5 middager?

Så det du sier er at du ikke ønsker å lese deg opp på dette, du vil bare at vi skal si om det er greit?

For meg ser det helt feil ut. Altfor lite grønnsaker. Jeg ville spist grønnsaker til hvert måltid.

Som sagt finnes det er kostholdsfilosofi som ser ut til å være tilpasset deg, så det finnes sikkert de som synes det ser flott ut og.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 00:08   #8
middag666
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 4
middag666 er på en erverdig vei

Sv: 4-5 middager?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Så det du sier er at du ikke ønsker å lese deg opp på dette, du vil bare at vi skal si om det er greit?

For meg ser det helt feil ut. Altfor lite grønnsaker. Jeg ville spist grønnsaker til hvert måltid.

Som sagt finnes det er kostholdsfilosofi som ser ut til å være tilpasset deg, så det finnes sikkert de som synes det ser flott ut og.

Joda skal begynne å lese meg opp på SKALDERMANN men ønsker seff å høre fra andre som kanskje har erfaring med dette.. Man føler at man får en BEKREFTELSE på en måte hvis man hører fra andre som dette har funket for..

Vil også selvfølgelig høre om folk syns dette er totalt hull i hodet og at jeg aldri burde prøve dette?

middag666 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 00:17   #9
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: 4-5 middager?

Opprinnelig lagt inn av middag666, her.

Joda skal begynne å lese meg opp på SKALDERMANN men ønsker seff å høre fra andre som kanskje har erfaring med dette.. Man føler at man får en BEKREFTELSE på en måte hvis man hører fra andre som dette har funket for..

Vil også selvfølgelig høre om folk syns dette er totalt hull i hodet og at jeg aldri burde prøve dette?

Det funka iallefall for mannen min og veldig mange andre som spiser "skaldemansk" ( gubben spiser masse grønnsaker nå da)!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 00:19   #10
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: 4-5 middager?

Jeg spiste slik i starten på lavkarbo, og stortrivdes
Var aldri sulten, og koste meg masse med gode "middager" hele dagen ^^

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 00:19   #11
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 4-5 middager?

Hei middag666

For å kunne hjelpe deg kan det være nyttig å vite litt mer om deg.

Har du akkurat startet opp med lavkarbo?
Hva er evt målet ditt med lavkarbo, helse, vekt etc?

I utgangspunktet vil jeg tro du ikke vil trenge 6 måltider om dagen da lavkarbo for de fleste er mer mettende enn høykarbokost, i hvert fall etter at kroppen har fått omstilt seg til lavkarbo.

Det er mulig å leve med veldig lavt karbonivå. Animalsk føde er svært næringsrikt. Det du må ha påfyll av er c-vitamin som du vil få for lite av. Jeg har selv i perioder levd på 0 gram karbo, dette for å knekke et vektplatå, dog hadde jeg da levd ketogent i nesten ett år først. Dersom du går rett fra høykarbokosthold til tilnærmet 0 karbo, kan det bli tøft for kroppen din.

Liker du ingen grønnsaker? Hva med bær, liker du det? Hvis du spiser veldig lite grønnsaker kan det være lurt å spise litt bær. Hva med f.eks å lage smoothie av bær, fløte osv?

Det er ikke noe som er rett og galt innenfor lavkarbo. Vi er forskjellige og har ulike behov og ønsker. Det er derfor viktig å finne sin vei. Tipset du har fått om å lese Skaldeman sin bok tror jeg også kan være smart.

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 04:09   #12
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: 4-5 middager?

På den dietten finnes det ikke fiber, og jeg ville garantert fått trøbbel med altfor treg mage.
Vet at det finnes dietter som påstår at bare frukt, eller bare kjøtt er optimalt, men jeg velger og holde meg til at vi mennesker er altetere. Vi trenger f.eks. en del vitaminer og mineraler som vi får naturlig fra planteriket. På en slik kjøttdiett, ville jeg fått sjekket blodberdier før jeg startet og passet på underveis og ta gode tilskudd.

For min del må jeg si at jeg blir mett og god på lavkarbo, og jeg blir ikke sulten slik jeg ble på høykarbo.
Dagens 2 hovedmåltider hos meg består også av varm mat med bl.a. kjøtt eller fisk, men også rikelig med grønnsaker og noe fett.
Det finnes utrolig mange sorter grønnsaker, og selv om du ikke liker og knaske i deg dvaske istykkerkokte grønnsaker, er det tonnevis med måter og få dem i seg. Nevner bare jevnede grønnsaker i supper og sauser, gratenger, diverse typer mos, f.eks. sellerimos i stedet for potetmos, fylte paprika, woka grønnsaker, squash i stedet for pasta, etc.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 05:21   #13
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: 4-5 middager?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

På den dietten finnes det ikke fiber, og jeg ville garantert fått trøbbel med altfor treg mage.

Mens jeg, som får treg mage av fiber(!), hadde hatt det ganske ok på en slik diett.

Trådstarter: Det er helt greit å spise varm mat/middagsmat. Det er ingen grunn til å tenke på måltider som noe annet enn måltider; at "frokost" skal bestå av en type mat og "middag" av en annen er ikke tilfelle, så lenge du får i deg ting du trenger å få i deg.

Grunnen til at folk nevner Skaldeman er at hans kosthold ligger ganske tett opptil denne "bare kjøtt"-tanken. Aberet er at dette som regel fungerer best på svært overvektige. Etterhvert som overvekten reduseres, anbefaler også Skaldeman å øke litt i grønnsaksinntaket.

Det finnes mange måter å spise grønnsaker på, dog - en skikkelig grateng med fløte, ost og bacon, for eksempel. JEG synes i alle fall de fleste grønnsaker blir ganske trivelige når de er druknet i slike ting.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 07:48   #14
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: 4-5 middager?

Opprinnelig lagt inn av middag666, her.

Joda skal begynne å lese meg opp på SKALDERMANN men ønsker seff å høre fra andre som kanskje har erfaring med dette.. Man føler at man får en BEKREFTELSE på en måte hvis man hører fra andre som dette har funket for..

Vil også selvfølgelig høre om folk syns dette er totalt hull i hodet og at jeg aldri burde prøve dette?

På Skaldemann ekstrem kan du spise 12g karbo fra grønnsaker hver dag. Anbfaler deg om du ikke spiser mye innmat å spise grønnsaker( og ikke bare salat og agurk). SPiser du ikke innamt, så må du ha grønnsaker for å få nok vitaminer. Skaldemann spiser masse lever bl.a.

Men 6 måltider er fryktelig mye selv på Skaldemann, orker du så mye? Ja, man skal spise seg mett, men jeg blir nesten kvalm av tanken på 6 måltider kjøtt og fett om dagen... Da jeg fulgte Skaldemann åt jeg 2 og maks 3 ganger om dagen... Det er ikke plass til så mye mat i magen..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 07:51   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: 4-5 middager?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

På den dietten finnes det ikke fiber, og jeg ville garantert fått trøbbel med altfor treg mage.

Er du sikker? Har du prøvd?

Jeg har altså prøvd over flere måneder og fikk definitivt IKKE treg mage. Selv dager helt uten grønnsaker. Men det blir vledig lite avfall uten frø/nøtter og grønnsaker. Husk at fiber er viktigst for kornspisere Vet at mange som har spist Skaldeman diett har samme erfaring som meg.. Kan faktisk ikke huske å ha hørt om treg mage, annet enn at mange lurer på hvorfor de gjør nr 2 så sjelden, men ikke føler seg forstoppet.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 09:14   #16
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: 4-5 middager?

Opprinnelig lagt inn av middag666, her.

Joda skal begynne å lese meg opp på SKALDERMANN men ønsker seff å høre fra andre som kanskje har erfaring med dette.. Man føler at man får en BEKREFTELSE på en måte hvis man hører fra andre som dette har funket for..

Vil også selvfølgelig høre om folk syns dette er totalt hull i hodet og at jeg aldri burde prøve dette?

http://www.skaldeman.se/ Nå er ikke siden hans oppdatert på flere år, men her har du gubben i alle fall. Han heter Skaldeman, ikke Skaldermann, noe som er ganske greit å vite når du skal begynne å google ham.

Jeg ville ikke spist så lite grønnsaker, men eskimoene spiser jo stort sett bare fisk og noe rein og er friske og sunne så...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 09:16   #17
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: 4-5 middager?

Thailendere spiser 3 måltider om dagen - alle det vi kaller "middager". Dvs - 1-2 av måltidene er restemåltider, og 1 er nylaget (stor nok til rester). Men de bruker mye grønnsaker i "middagene".
Jeg spiser for tiden sånn og det fungerer fint. Det er bare det at man - om man skal ha et fullverdig kosthold som man kan leve i årevis på - må spise en god del grønnsaker sammen med proteinkilden. (Og/eller gasse seg i innmat som det skrives over, og slik som de nevnte inuitene gjorde. Mener det er beskrevet at man spiste innholdet i magesekken fra rein for å få tilskudd av c-vitamin... Jeg hadde foretrukket noen skiver paprika .)

Jeg _tror_ forøvrig man _kan_ overleve lenge på proteiner og fett, men f.eks c-vitamin får man (for) lite av på et slikt kosthold. Så hva med å spise proteinbasert, men "øve" deg på å like litt grønnsaker også? Steke paprika og løk til kotelettene f.eks?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 09:30   #18
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: 4-5 middager?

Det er skikkelig lavkarbo det du vil spise. Kan hende du vil merke at det blir mye kjøtt om du ikke begrenser det litt og spiser litt ost og grønnsaker, litt mandler, frø (tahini fra Monki er godt som saus) også. De 6 måltidene kan ikke bestå av over 100 g kjøtt ellers vil du få i deg for mye protein , men ikke noe i vegen for å fordele maten utover dagen, men du kommer ikke til å trenge det når du spiser lavkarbo fordi blodsukkeret blir stabilt og du forbrenner ikke mer fett ved å spise ofte slik man gjør på høykarbo. Tre-fire vil du kunne trives med om du spiser deg passe mett, tror jeg. (Småspising mellom måltider bør du ikke gjøre.)Liker du ikke friske salater med olje, ost og kylling heller? isbergsalat, agurk, paprika, tomat, stangselleri, litt rå gulrot, løk, det er godt! Du kan bruke cottage cheese eller tahini som dressing f.eks.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 10:30   #19
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: 4-5 middager?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Det er skikkelig lavkarbo det du vil spise.

Det spørs jo hvordan man definerer lavkarbo, tydeligvis. I min verden blir det der totalt feil lavkarbo. Ikke en eneste av de bøkene jeg har lest anbefaler et slikt kosthold heller.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 10:51   #20
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: 4-5 middager?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Det spørs jo hvordan man definerer lavkarbo, tydeligvis. I min verden blir det der totalt feil lavkarbo. Ikke en eneste av de bøkene jeg har lest anbefaler et slikt kosthold heller.

Da har du neppe lest Skaldeman. Ikke at jeg forkynner et slikt kosthold, for meg blir det helt feil og jeg hadde ikke orket det mer enn en dag eller to. Men det er jo helt i Skaldemans ånd for de som har mer enn 30-40-50 kg å ta av. Såvidt jeg husker, det er et par år siden jeg leste bøkene hans.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 11:00   #21
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: 4-5 middager?

Jeg har påpekt det i flere tråder i det siste, men det er tross alt stor forskjell på kroppene våre, og hva vi trives med av mat.

Jeg har selv fungert helt utmerket på omtrent utelukkende egg/kjøtt/fett i lange perioder. Blir som nevnt også helt forstyrra av mye fiber. Nå er jeg i en begeistret grønnsak-periode, men spiser helt sikkert mindre av det enn mange andre. Viktigst er at jeg spiser det kroppen signaliserer at den vil ha, og det jeg er komfortabel med. Det er viktig for mange av oss å understreke at lavkarbo er mye mer enn "Dagbladet-dietten", men jeg synes ikke det skal utelukke at mange klarer seg fint og har godt utbytte av tilnærmet nullkarbo!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 11:23   #22
Happy girl
Medlem
 
Happy girl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 63
Happy girl er på en erverdig vei

Sv: 4-5 middager?

Jeg spiser skaldemann 50+ etter GI null boken hans nu for en tre måneders periode for å få gang i fett forbrenningen da jeg ikke fikk gang i den på Hexeberg og Dalhquist sin kost.
Jeg spiser tre ganger for dagen sånn som Skaldeman anbefaler, dvs en dagsmeny kan se sånn ut:
Frokost er alt mellom 8-11 altså når jeg er sulten:
3 egg
1/2 pakke First price bacon
3 ss Kremfløte
Bacon stekes og egg/fløte helles over og vips omelett.

Lunsj er alt fra kl 12-16 når man er sulten
Lager til tider det samme som frokost
Eller spiser middagsrester fra dagen før

Middag prøver jeg og få spist innen kl 19 sånn at jeg ikke spiser etter der.
Farsebrød a la Skaldeman
Koteletter m sjysaus
Floridasalat

Jeg spiser utelukkende fra hans matoppfkrifter i boken GI null nu i første omgang, da jeg veit at så får jeg i meg rett fettfordeling og nok mat.

Jeg har ikke behov for mere mat enn dette, men rekner med det kommer dager hvor jeg trenger mer mat og da kommer jeg til og ta litt fet ost, steke litt bacon, tunfisk m majonaise osv.

__________________


Startvekt : 98,7 kg Første delmål: 89,9 kg
Andre delmål: 84,9 kg Tredje delmål: 79,9 kg Mål: 75,0 kg kansje ned til 70 kg etterpå.
Happy girl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Sture Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 11:37   #23
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: 4-5 middager?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Viktigst er at jeg spiser det kroppen signaliserer at den vil ha

Jeg har ustyrtelig lyst på ribbe for tiden - og lurer på hva kroppen min egentlig signaliserer.... (seriøst altså)

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 12:04   #24
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: 4-5 middager?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg har ustyrtelig lyst på ribbe for tiden - og lurer på hva kroppen min egentlig signaliserer.... (seriøst altså)

Salt og/eller fett?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 12:20   #25
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: 4-5 middager?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Salt og/eller fett?

Får absolutt nok fett i maten, så da må det være salt. Hm... får begynne å maule salami eller noe Kan jo kanskje være så enkelt at jeg er veldig glad i ribbe, men pleier ikke å ha dilla. Tror jeg på ta opp en ribbebit fra fryseren, så jeg får ribbe til uka. Er så ille at jeg har tenkt å se etter ribbe i butikken også, godt å ha mer i fryseren. Håper det er noe igjen da

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Svar

Emneord
4-5 middager


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Middager og lunsj Tor Olav Ketolysekuren 2 17-05-10 21:20
Middager? €Lene€ Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 19-04-10 21:58
Forhåndslage middager caroline72 Ketolysekuren 10 11-04-10 12:23
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Luksusproblem! (middager) Carisma Ketolysekuren 1 09-03-09 16:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no