Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Kjempegode oppbevaringsbokser til salat

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-12, 20:50   #1
Tone-Rose
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 42
Innlegg: 212
Tone-Rose har en fantastisk aura rundt segTone-Rose har en fantastisk aura rundt seg
Thumbs up

Kjempegode oppbevaringsbokser til salat

Vi pleide å kaste alt for mye ødelagte grønnsaker, salat som ble brun og ekkel i kjøleskapet og annet grønt som ikke overlevde flere dager i kjøleskap... så fikk jeg tips fra noen å prøve ut disse boksene fra tupperware.... kjøpte meg ett sett med 4 bokser i forskjellige størrelser, og de er helt fantastisk! Når jeg har kuttet og vasket salaten, snurrer jeg den i salatslynga, og så inn i boksen med den... der holder den seg fin og crispy i over 1 uke! helt supert... nå kutter jeg salat bare en gang i uka og oppbevarer i den største boksen, de mindre boskene bruker jeg til andre grønnsaker... hver dag doserer jeg over i lunsjboksen min og det går såååå mye raskere enn å måtte stå å kutte salat om morgenen eller til middagen.... nå har vi alltid frisk og ferdig kutta salat i kjøleskapet....

__________________




Skriv gjerne en kommentar i Dagboka mi
Tone-Rose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 21:45   #2
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: kjempegode oppbevaringsbokser til salat

de der så jeg på nå nettopp når ei på jobben hadde med seg katalog.. men det var ingen som hadde prøvd de før, og med den prisen og masse å velge imellom ble den valgt bort gitt. neste gang kanskje

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 22:16   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Kjempegode oppbevaringsbokser til salat

Vi bruker en ZipLock-pose til salaten. Legger litt tørkepapir i bunn for å absorbere fuktighet også skylt, slynget salat oppå, klemmer lett slik at mye av luften går ut før posen lukkes.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 23:41   #4
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjempegode oppbevaringsbokser til salat

Opprinnelig lagt inn av Tone-Rose, her.

Vi pleide å kaste alt for mye ødelagte grønnsaker, salat som ble brun og ekkel i kjøleskapet og annet grønt som ikke overlevde flere dager i kjøleskap... så fikk jeg tips fra noen å prøve ut disse boksene fra tupperware.... kjøpte meg ett sett med 4 bokser i forskjellige størrelser, og de er helt fantastisk! Når jeg har kuttet og vasket salaten, snurrer jeg den i salatslynga, og så inn i boksen med den... der holder den seg fin og crispy i over 1 uke! helt supert... nå kutter jeg salat bare en gang i uka og oppbevarer i den største boksen, de mindre boskene bruker jeg til andre grønnsaker... hver dag doserer jeg over i lunsjboksen min og det går såååå mye raskere enn å måtte stå å kutte salat om morgenen eller til middagen.... nå har vi alltid frisk og ferdig kutta salat i kjøleskapet....

Har et par slike bokser. De er geniale

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 23:46   #5
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjempegode oppbevaringsbokser til salat

Hva koster de??Må man kjøpe 4

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 08:44   #6
Tone-Rose
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 42
Innlegg: 212
Tone-Rose har en fantastisk aura rundt segTone-Rose har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjempegode oppbevaringsbokser til salat

Nei man må ikke kjøpe 4, kan kjøpe en og en.... jeg betalte under 400 kr for alle 4 på en kampanje, så litt usikker på hva de koster til vanlig... Den største får plass til MYE. Nå fikk jeg plass til en hel isberg, en halv kinakål pluss to paprika i den største, og det varer ganske mange dager før jeg må kutte opp på nytt igjen...

__________________




Skriv gjerne en kommentar i Dagboka mi
Tone-Rose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 08:46   #7
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Kjempegode oppbevaringsbokser til salat

Jeg har fire av de største, men de står visst innerst i skapet... kanskje på tide å ta de frem, ja... Takk for tipset!

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 08:49   #8
Tone-Rose
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 42
Innlegg: 212
Tone-Rose har en fantastisk aura rundt segTone-Rose har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjempegode oppbevaringsbokser til salat

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Jeg har fire av de største, men de står visst innerst i skapet... kanskje på tide å ta de frem, ja... Takk for tipset!

ja da ville jeg definitivt tatt de i bruk....
Smart å investere i en salatslynge, for de som ikke har det.... får ut utrolig mye vann og salaten holder seg frist myyyye lenger....
Husk å følge instruksjonene på siden av boksen, ikke alle grønnsaker som kan legges sammen i samme boks pga luftmengden.... Gubben hadde lagt mais en dag sammen med salat og paprika, og da ble salaten fortere brun i kantene....

__________________




Skriv gjerne en kommentar i Dagboka mi
Tone-Rose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 10:08   #9
Happy girl
Medlem
 
Happy girl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 63
Happy girl er på en erverdig vei

Sv: Kjempegode oppbevaringsbokser til salat

Så kjempe bra ut, kjipt at det ikke finnes Tupperware forhandler her jeg bor lengre

__________________


Startvekt : 98,7 kg Første delmål: 89,9 kg
Andre delmål: 84,9 kg Tredje delmål: 79,9 kg Mål: 75,0 kg kansje ned til 70 kg etterpå.
Happy girl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Sture Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 10:08   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kjempegode oppbevaringsbokser til salat

Jeg bruker forskjellige enkle, billige bokser kjøpt på Nille, Europris og Kiwi.

Deler opp grønssaker 1-2 ganger i uka og har i diverse bokser kjøleskap og det holder seg flott
Da blir det spist mye mer grønnsaker også, av alle i fam., fordi det er så lett tilgjengelig

trenger ikke slike dyre produkter, mener jeg

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 18:14   #11
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Sv: Kjempegode oppbevaringsbokser til salat

Har også noen slike. Har brukt den ene mest til gullerot. Har holdt seg harde og finne i flere mnd. faktisk. den største har vært litt for stor for tidligere kjøleskap, kanskje teste det igjen i dette. Liker tupperwaren min jeg også.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 14:19   #12
Tone-Rose
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 42
Innlegg: 212
Tone-Rose har en fantastisk aura rundt segTone-Rose har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjempegode oppbevaringsbokser til salat

Den aller største boksen er den jeg bruker mest... da kan jeg stappe den full av salat, for jeg stoler på at selv det underste fortsatt er sprøtt og godt etter mange dager/uker i kjøleskapet...

Er generelt sett ikke en sånn super fanatisker på tupperware, og til oppbevaring av annen mat liker jeg best de boksene fra Ica, men disse var utorlig gode...

Er mulig det går ann å finne tak i forhandlere på facebook hvis man ikke har noen i det området man bor... var slik jeg fant tak i disse boksene, var gjennom ei facebookgruppe

__________________




Skriv gjerne en kommentar i Dagboka mi
Tone-Rose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 15:02   #13
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kjempegode oppbevaringsbokser til salat

Opprinnelig lagt inn av Happy girl, her.

Så kjempe bra ut, kjipt at det ikke finnes Tupperware forhandler her jeg bor lengre

Jeg kjøpte osteklokke fra Tupperware via en her inne for en tid siden, husker selvfølgelig ikke hvem, men kanskje hun ser dette.

Edit: det var janeymaleney. Send henne en pm og kanskje hun kan hjelpe deg også.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 20:12   #14
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Kjempegode oppbevaringsbokser til salat

Jeg har også 2 slike bokser (med orange lokk), og er kjempefornøyd. Ruccolaen holder seg ei uke i den uten å bli slapp.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 11:14   #15
fiaborinorge89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12
fiaborinorge89 er på en erverdig vei

Sv: Kjempegode oppbevaringsbokser til salat

Jeg har også de, og de kan anbefales!

__________________
Se bloggene mine Fia og Michelle
fiaborinorge89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kjempegode lapper/pannekaker! fairy21 Bakst 9 17-12-11 17:32
Kjempegode vafler, 1,2 g kh per plate MarensLille... Kake/dessert og snacks 13 22-02-11 22:45
Ostekarbonader, kjempegode! Gerd Middag 43 21-01-09 18:13
Kjempegode muffins Livsglede Bakst 1 30-03-08 03:21
Små mini osteomeletter. kjempegode Iset Kake/dessert og snacks 7 31-01-05 08:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no