Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Advarsel! Pølsefelle

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-05-12, 01:47   #1
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Advarsel! Pølsefelle

Nå har grillsesongen begynt, og jeg regner med at dere har begynt å lese innholdsdeklarasjonen på en del grillmat.

På Rimi har de en del matvarer fra "Matmestern". De har en pakke med noe som heter "snackspølser" som ser ut som en spennende kombinasjon av 3 forskjellige typer små pølser. Karboinnholdet er virkelig lavt, nå har jeg ikke tallet i hodet, men det er et sted mellom 0 og 2 karber.

Men!

Om man ser nøyere etter i hylla, så har de også singlepakker med hver av disse typene, i stor utgave. Der er karboinnholdet 6 og 7 gram, altså det normale for pølser. Snackspølsene er feilmerket!

Det kan selvsagt være de store som er feilmerket, men det anser jeg som usannsynlig, når man tenker over hvor stor prosentandel av pølser som har nettopp rundt 7 karber.

Nå er det ikke slik at man absolutt ikke kan unne seg disse pølsene. Men for en som f.eks er på ketolyse, og hiver innpå en del av disse på en grillfest, gjerne kombinert med litt mer annen litt karborik mat, som tilbehør, kanskje et par lite-øl, etc, så blir det fort krise. Et par hundre gram av denne pølsen fyller fort hele dagskvota.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fikk opp advarsel Lava Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 10 30-01-12 12:11
Sukkersjokk - advarsel! Skautrollet Lavkarbo generelt 1 13-11-10 17:20
Til SKREKK og ADVARSEL! Vibeke-67 Lavkarbo generelt 1 11-01-10 10:08
Advarsel - Fare! Fedonisten Generell diskusjon 12 19-03-04 21:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no