Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Trenger hjelp!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-11-07, 22:20   #1
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Trenger hjelp!

har gått på ketolyse noen uker nå.... har fungert overraskende fint!! utenom når jeg ser meg "nødt" til å skeie ut... orker ikke å fortelle at jeg er på slank, med frykt for at jeg kommer til å sprekke igjen....

og ja... å sprekke er det jeg har gjort nå!!! var akkurat kommet ned under 80 altså 79,5.. (veide 95kg i mars) og så kommer sprekken

akkurat som om jeg gir opp når jeg har nådd en ny milepæl, istedenfor å stålsette meg og kjempe videre... akkurat som jeg sier til meg selv... ¨"nå trenger jeg et pust i bakken" og så slapper jeg av.. opp et par kilo og så på an igjen....

har gjort "feilen" og fortalt noen at jeg slanker meg og de sier "stakkar deg.... så fælt at du ikke kan kose deg lenger.... jaja jeg blir på høyden mens du går opp og ned så sees me når du er tjukk igjen.. så kan du bare pine deg mens jeg koser meg hele tiden.... sa hu ene vennina mi som også er overvektig

vet ikke hva tips dere kan gi meg, men kjenner at jeg er så lei av meg selv på mange måter.. jeg er så standhaftig når d står på, men når jeg sklir ut så er jeg fullt og helt tilbake til gammel vane.. snakk om livsstilsendring gitt....

grunnen til at jeg skeiet ut nå var barneselskap hele helga, og masse godt hjemme...samt middags besøk som jeg skal i på søndag hvor jeg ikke vil fortelle at jeg er på slank... så jeg tenkte at ja.... slaget er tapt!!!

please hjelp meg noen og si at slaget ikke er tapt enda

takk for gode råd og svar

__________________
kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 22:49   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp!!

Neida Slaget er ikke tapt

Reis deg opp og børst av deg og se fremover. Alle har vi vel gått på trynet Men det viktige nå er å legge det bak seg og fortsette i god lavkarbo-dur....

Husk det er mange her som på deg

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 23:06   #3
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp!!

Jeg må si da, at jeg syntes du har vært kjempeflink!!
Og en liten knekk syntes jeg ikke du skal ta så tungt.

Jeg har iallafall bestemt meg for at hver gang jeg skal i ett eller annet selskap nå så skal jeg lage med noe fra oppskriftsidene her. Her er jo sååå mye deilig!
Jeg skal forresten i selskap/fest i morra, og da skal jeg ha med ei ostekake og sjokoladdemousse ala lavkarbo

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 08:41   #4
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Trenger hjelp!

Kjenner meg altfor godt igjen i det du skriver Jeg har sprukket flere ganger jeg og noen av dem rett og slett fordi jeg ikke orket maset på hva jeg spiser ikke. Forskjellen hos meg på lavkarbo enn på tidligere slankekurer er at jeg ser dette fungerer. Jeg tenker at ja ja da skeiet jeg ut denne helgen. Da starter jeg med ny giv på mandag Og det har jeg klart. Det har faktisk blitt en livvstil selv om man smaker litt på "gamlematen" innimellom.

Det er jo ikke sånn at jeg går opp de 15 kg jeg har tatt av med en helg med litt utskeielser. Vet jo at det forsiker det videre vekttapet, så da er det bare å prøve å vente lengst mulig før man skeier ut litt igjen

Synes ikke du skal ta dette så tungt jeg, men prøv å spis litt mindre av det du egentlig ikke skal spise, også starter du med blanke ark på mandag

I forhold til denne venninnen din så har hun vel ikke skjønt hvor mye man kan kose seg med på lavkarbo. Du skal ikke se bort i fra at hun kommer på andre tanker når du står der slank og lekker og hun er stor og tung

Mange av skeptikerne rundt meg sitter nå å ser lengselsfullt etter mine lunsjer med kylling, reker, salat eller annet snadder, når de sitter der med sine tørre brødkiver med gulost

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 16:27   #5
AKB
LIvsnyter
 
AKB sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 77
Innlegg: 454
AKB er en juvelAKB er en juvelAKB er en juvel

Sv: Trenger hjelp!

SLAGET ER IKKE TAPT.

Middags besøk er ofte det letteste. Du kan jo spise kjøtt eller fisk og grønnsaker. Det går vel greit å droppe poteter eller ris? Og dersom du ikke vil si at du har lagt om kostholdet, så kan du vel ta pittelitt potet? Spis deg god og mett så "klarer" du ikke dessert. Kos deg og lykke til.

__________________
GRIP DAGEN

AKB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Atkins Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 23:43   #6
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp!

Har du sjekket om du er ute av ketose? For hvis du fremdeles er det, kanskje det kan være en motivasjon til å ikke gi seg over, men som Gerd sier, reise deg opp og børste av deg støvet og gå videre.

Hvis du ikke er i ketose, har du likevel ikke tapt ennå, for du har vel ikke gått opp igjen alle det kiloene du har tapt siden mars? Så du har en kjempefin mulighet til å hente deg inn igjen! Kanskje du har gått opp litt nå, men det tar ikke lange tiden før det går rette veien hvis du trenger å komme inn i ketose igjen! Det er tross alt bedre å snu på flisa nå enn å vente til du er tilbake til der du var og så snu!

Tenk på dette: I løpet av en uke spiser du ca 28 måltider...forutsatt at du spise 4 om dagen. Det er mange måltider som skal spises, og jeg kan tenke meg at de fleste måltidene du har spist siste uka egentlig er som de skal være.

Hvordan opplever magen din å spise mye karboer? Blir den oppblåst og lager knip, sånn som min? Magen min har ikke hatt det så godt på lenge etter at jeg begynte på ketolysekuren for 5 uker siden, selv om jeg bare har gått ned ca 3 kg siden jeg staret.

Uansett; håper du ikke mister motet, og gir deg over...slaget er absolutt ikke tapt ennå!!!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 20:07   #7
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp!

Tusen, tusen takk for alle tilbakemeldinger!!!

Skal begynne igjen i morgen... og gleder meg allerede.. Hvis det går fint med meg denne uka, skal jeg begynne og fortelle folk at jeg er på slank

Dette blir gøy!! er lei av den store, oppblåste magen jeg har hatt disse siste dagene... stålviljen er på plass, og jeg krysser fingrer og tær og hårstrå og alt som kan krysses at jeg finner en måte og holde meg til opplegget i hele morgen!!!

Yes, gleder meg!!! nå ble jeg nesten litt glad for beslutningen min

takk for oppmuntring og alt!! dere er best

__________________
kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 13:47   #8
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av kilo, her.

Tusen, tusen takk for alle tilbakemeldinger!!!

Skal begynne igjen i morgen... og gleder meg allerede.. Hvis det går fint med meg denne uka, skal jeg begynne og fortelle folk at jeg er på slank

Opplevde for litt siden at noen ble litt negative da jeg fortalte at jeg var på kur, men da jeg fortalte at jeg følte meg bedre, og hadde det bedre, og at magen ikke vår så hoven og oppblåst lenger, kunne de godta at det liksom var for helsen og velværen sin skyld...

Opprinnelig lagt inn av kilo, her.

Dette blir gøy!! er lei av den store, oppblåste magen jeg har hatt disse siste dagene

Jeg forstår hva du mener


Opprinnelig lagt inn av kilo, her.

... stålviljen er på plass, og jeg krysser fingrer og tær og hårstrå og alt som kan krysses at jeg finner en måte og holde meg til opplegget i hele morgen!!!

Stå på!

Opprinnelig lagt inn av kilo, her.

Yes, gleder meg!!! nå ble jeg nesten litt glad for beslutningen min

Det føles gjerne sånn når man har tatt et valg!Lykke til!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 14:12   #9
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp!

har gått fint med meg så langt idag... spist omelett og løvbiff.. 2måltider unnagjort, og dagen lover bra!! blir laks til middag med brokkoli og blomkål.. såå lager jeg meg noen grove ziggy lapper til kvelds..

deilig å være igang igjen!!! føler meg bedre allerede

__________________
kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 21:23   #10
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger hjelp til handleliste ... m@nisha Induksjonen 10 04-02-11 21:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no