Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lunsj og på-an-igjen-hjelp

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-08-11, 10:06   #1
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Lunsj og på-an-igjen-hjelp

I sommar har kostholdet sklidd totalt ut, no nærmar kvardagen seg og eg har bestemt meg for at i dag er dagen eg kuttar ut karbohydrat igjen. Men no verkar det så tungt, og eg kjenner eg må få motivasjonen opp.

Neste veka startar eg i ny lærarjobb, og kjenner eg stressar litt over korleis eg skal gjere det med niste. Når eg har vore lærarvikar, har eg gjerne laga meg salat og hatt med meg, men no snakkar me om kvar dag. Eg synest dette er vanskeleg, nokon gode tips?

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 14:51   #2
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lunsj og på-an-igjen-hjelp

Salat er vel helt legitimt å ta med seg? Ellers så er jo nannahknekk veldig greit dersom dere deler på å kjøpe inn mat og smøre. Siden du følger Skaldeman hadde det jo sikkert vært kjekt med en mikro på lærerværelset - eller kanskje det er kantine på skolen? Frittataer/porsjonsomeletter/porsjonsquiche er fine eggeretter som er greie å ta med seg - funker kaldt også. Selv spiser jeg bare lunsj og middag og lunsjene mine er store. Har heldigvis kantine på jobben med greit utvalg, jeg trenger et skikkelig måltid midt på dagen Skjønner ikke hvordan jeg overlevde på to brødskiver før i verden

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 15:34   #3
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Lunsj og på-an-igjen-hjelp

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Salat er vel helt legitimt å ta med seg? Ellers så er jo nannahknekk veldig greit dersom dere deler på å kjøpe inn mat og smøre. Siden du følger Skaldeman hadde det jo sikkert vært kjekt med en mikro på lærerværelset - eller kanskje det er kantine på skolen? Frittataer/porsjonsomeletter/porsjonsquiche er fine eggeretter som er greie å ta med seg - funker kaldt også. Selv spiser jeg bare lunsj og middag og lunsjene mine er store. Har heldigvis kantine på jobben med greit utvalg, jeg trenger et skikkelig måltid midt på dagen Skjønner ikke hvordan jeg overlevde på to brødskiver før i verden

jada, salat er greit, men ikkje alltid ein har like god tid til å lage. Og så kan det jo vere godt med forandring Ikkje kantine, nei. Om det er micro, er eg faktisk ikkje sikker på. Takk for tips i alle fall!

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp til å finne igjen noe jeg så på tv Lillemeg1 Lavkarbo generelt 9 17-09-10 21:33
Hjelp, jeg skal i gang igjen lille74 Ketolysekuren 2 27-01-10 23:52
Trenger hjelp igjen ... matfreaken Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 06-09-07 17:27
Hjelp, jeg begynner på an igjen uhan Spørsmål og svar 12 30-11-06 10:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no