Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lite klageinnlegg - sliten, trøtt og ingen vekttap

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-04-09, 21:32   #1
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Lite klageinnlegg - sliten, trøtt og ingen vekttap

Måtte bare skrive et lite syteinnlegg, kanskje noen har noen oppmuntrende og motiverende ord..
Siden jeg startet har jeg vært så utrolig sliten, inten tiltakslyst, ingen energi, bare vaser rundt som en zombie.
Venter på vitaminer sendt fra Sverige, så håper kanskje at det er så enkelt som at jeg bare mangler noen stoffer, tar til nå bare multivitamin, B-vitaminer, hemofer og krom.
Ellers tror jeg kanskje jeg får i meg for lite karbohydrater, jeg prøver å få i meg nesten all karbo fra grønsaker, men klarer likevel ikke å få i meg mer enn at det ligger på max 10 g/dag, og utgjør kun 2-3% av næringsinnhold, og jeg regner med det er alt for lite. Prøver å supplere med mer grønskaker med litt høyere karboinnhold, håper kanskje det også hjelper litt. Får i meg nok fett iallefall, den ligger på 80-85% av energiinntaket, noe som kanskje er litt for mye?
Ser visst ut til at jeg har mest problemer med å få i meg nok proteiner og karbo...

Eller så kan det hende jeg spiser for mye, ettersom jeg ikke har sånn kjempemye å ta av; med 10-15 kg vil jeg kanskje måtte ta litt mer hensyn til hvor mye jeg faktisk får i meg av mat.. Noen som har synspunkter eller erfaringer med dette?

Kjenner jeg må få opp litt motivasjon igjen! Nå har jeg bare lyst til å hive innpå mengder av sjokolade, og det må jeg jo for all del unngå üü
Kanskje er det noe jeg ikke tåler også, som rømme eller ost, men søren hvor stusslig det blir om man ikke kan spise ost da...

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 21:46   #2
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Lite klageinnlegg ü - sliten, trøtt og ingen vekttap..

Tja, noen oppmuntende ord.. Ikke gi opp!
Å pass på å spise nok karber, hvis ikke går kroppen i sparebluss

Vitaminene er superviktig.. Magnesium og sink/selen og kalsium

Spiser du nok mat og riktig mat løsner det nok snart

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 10:41   #3
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Lite klageinnlegg - sliten, trøtt og ingen vekttap

Synes du skal spise litt sjokolade jeg. Kjøp en 86 % av Freia Premium. Går bra med 70 % også, hvis du ikke finner 86. Hvis du synes det er vanskelig å bare spise litt, eller kanskje du ikke liker mørk sjokolade?
Gjør slik:
Smelt 50 gram delfiafett i microen. Tilsett 1/2 dl fløte når delfia nesten har smeltet. Smelt sammen. Kommer til å koke litt før alt er smeltet. Ta det ut av microen og tilsett 50 gram av sjokoladen. Rør til det er smeltet sammen. Rør også inn 25 gram smør. Du får litt ekstra karbohydrater på denne måten, men selvsagt mest fett, men det gjør nok ingen ting. Hvis du vil ha enda litt mer karbohydrater i, så kan du ta noen få rosiner i hvert rom i en isterningsform. Ta gjerne litt nøtter oppi også. Så kan du bare helle den deilige sjokoladeblandingen i isterningsbrettet. Sjokolademengden er passelig til 1 vanlig brett.
Hvis du fordeler dette på 2 dager, så har du ca 6 - 7 karbohydrater ekstra med dette. (Har da regnet med at du har litt rosiner og nøtter i formen og at du fant 86 %) Hvis du bruker 70 %, tror jeg jeg ville fordelt mengden på 3 dager.
Håper dette kan være en bra oppmuntring. Har ikke postet disse vidunderlige yndlingene mine i oppskriftsforumet enda, så de er først bare til deg.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 14:19   #4
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lite klageinnlegg - sliten, trøtt og ingen vekttap

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Synes du skal spise litt sjokolade jeg. Kjøp en 86 % av Freia Premium. Går bra med 70 % også, hvis du ikke finner 86. Hvis du synes det er vanskelig å bare spise litt, eller kanskje du ikke liker mørk sjokolade?
Gjør slik:
Smelt 50 gram delfiafett i microen. Tilsett 1/2 dl fløte når delfia nesten har smeltet. Smelt sammen. Kommer til å koke litt før alt er smeltet. Ta det ut av microen og tilsett 50 gram av sjokoladen. Rør til det er smeltet sammen. Rør også inn 25 gram smør. Du får litt ekstra karbohydrater på denne måten, men selvsagt mest fett, men det gjør nok ingen ting. Hvis du vil ha enda litt mer karbohydrater i, så kan du ta noen få rosiner i hvert rom i en isterningsform. Ta gjerne litt nøtter oppi også. Så kan du bare helle den deilige sjokoladeblandingen i isterningsbrettet. Sjokolademengden er passelig til 1 vanlig brett.
Hvis du fordeler dette på 2 dager, så har du ca 6 - 7 karbohydrater ekstra med dette. (Har da regnet med at du har litt rosiner og nøtter i formen og at du fant 86 %) Hvis du bruker 70 %, tror jeg jeg ville fordelt mengden på 3 dager.
Håper dette kan være en bra oppmuntring. Har ikke postet disse vidunderlige yndlingene mine i oppskriftsforumet enda, så de er først bare til deg.

Ah, takk Sjokolade er magisk
Har kjøpt inn nesten ren sjokolade (99%) som jeg har prøvd å lage sjokolade med, med varierende hell. Men nå skal jeg prøve oppskriften din, bare tilsette litt stevia for å få søtsmak. (Kanskje det går bare å tilsette kakaopulver også..)
Takktakk

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 14:35   #5
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Lite klageinnlegg - sliten, trøtt og ingen vekttap

Kan ikke skjønne at du skulle trenge kakaopulver, men litt stevia er sikkert ok, for 99 % sjokolade er kanskje litt bittert.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 16:42   #6
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lite klageinnlegg - sliten, trøtt og ingen vekttap

99% er veldig bittert. Og litt dyrt, derfor jeg tenkte jeg kunne erstatte den med kakaopulver

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 19:09   #7
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Lite klageinnlegg - sliten, trøtt og ingen vekttap

Da ville jeg heller kjøpt 86 %. Det blir billig sjokolade når den tynnes ut som i oppskriften over. Også trengte du jo litt mer karbo også.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ingen vekttap! Raserbag Spørsmål og svar 9 13-02-09 03:08
Trøtt og sliten antikarb Generell diskusjon 1 03-08-08 15:47
Sliten av rømme? Eilan Vedvarende vekttap 5 18-12-07 20:31
Lite vekttap på induksjon SIS Spørsmål og svar 8 02-08-07 07:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no